Εισαγωγικό Εργαστήριο Προωθώντας τη δημιουργικότητα στις Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Advertisements

WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
« Φεγγαράκι μου λαμπρό» Twinkle twinkle little star Ternary form Α Β Α.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Teaching Science in Science Museums and Science Centers Towards.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Περιπτώσεις εφαρμογών σε αναπτυσσόμενες χώρες από την Practical Action This publication has been produced with the assistance of the European Commission.
What teachers in Greece think about their students’ knowledge of other languages.
ERASMUS+ - ΒΔ 1 Σχολική Εκ π αίδευση – Εκ π αίδευση Ενηλίκων Ημερίδα Παροχής Πληροφοριών για τη Διαχείριση και Υλοποίηση των Εγκεκριμένων Σχεδίων (Πρόσκληση.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
European Perspectives in Language Teaching, Learning, Assessment The European Language Portfolio: What, why and how Bessie Dendrinos School of Philosophy.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
By Sanjay and Arvind Seshan
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Μαθηματα προγραμματισμου μεσαιου επιπεδου
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Εξόρυξη δεδομένων και διαχείριση δεδομένων μεγάλης κλίμακας
Εντολές Δικτύων Command Line.
Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος(DSM V)
Η δύναμη της εικόνας Το φετινό μήνυμα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου είναι «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο». Η υποκατηγορία «Η δύναμη.
Επιμορφωτική Ενότητα 17 Εμπλοκή των παιδιών στην αξιολόγηση Υποστήριξη της δημιουργικότητας και της διερεύνησης στη διδασκαλία και τη μάθηση των φυσικών.
Φύση της διερεύνησης: διάφορα είδη διερεύνησης
Φύση της Δημιουργικότητας
Αναστοχασμός και συλλογισμός
Συνεργασία και ομαδική εργασία
Επιμορφωτική Ενότητα 13 Χρήση ΤΠΕ για την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της διερεύνησης στις φυσικές επιστήμες στην πρώιμη σχολική εκπαίδευση.
Επιμορφωτική Ενότητα 5 Πρακτική έρευνα που στηρίζει τη δημιουργικότητα
Σύνδεση της μάθησης εντός και εκτός σχολείου
Επιμορφωτική Ενότητα 2 Οι πόροι και το περιβάλλον μάθησης ως ουσιώδεις παράγοντες για τη δημιουργικότητα και τη διερεύνηση.
Επιμορφωτική Ενότητα 3 Έμφαση στη φύση της επιστήμης
Επιμορφωτική Ενότητα 4 Εστίαση στη διερευνητικές φυσικές επιστήμες - Σύνδεση με τη δημιουργικότητα.
Διάφοροι τρόποι έκφρασης
Επιμορφωτική Ενότητα 7 Ο ρόλος του παιχνιδιού και της εξερεύνησης στη διερεύνηση και τη δημιουργικότητα.
Επιμορφωτική ενότητα 9 Ο ρόλος του/της δασκάλου/ας
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Μαθημα προγραμματισμου αρχαριων
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Εισαγωγή στα Τρόφιμα This publication has been produced with the support of the European Commission. The contents of this publication are the sole responsibility.
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Κλίμακα PEGI.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγικό Εργαστήριο Προωθώντας τη δημιουργικότητα στις Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία

Καλωσήρθατε! Νηπιαγωγοί:  Δάσκαλοι:  Άλλοι:  Άλλοι:  The (assistant) facilitator welcomes the participants. Their names are noted, the participants sign the attendance list, and they get a name sticker marked with a coloured dot: Red: preschool teacher Blue: early primary school teacher Yellow: school staff member

Περιεχόμενα του εργαστηρίου Καλωσόρισμα και εισαγωγή στο έργο CEYS Διερευνητική δραστηριότητα: ανοικτή και καθοδηγούμενη δομή Μέτα-αναστοχασμός Διδακτικός μετασχηματισμός για εφαρμογή στην τάξη Αναστοχασμός της επιμορφωτικής προσέγγισης Πρόσκληση συμμετοχής στο έργο CEYS

1. Eισαγωγή στο έργο CEYS Ευρωπαϊκό έργο Erasmus+ Ελλάδα, Ρουμανία, Βέλγιο, Ην. Βασίλειο Στόχος: ανάπτυξη ενός επιμορφωτικού προγράμματος εκπαιδευτικών και συνοδευόμενου υλικού Promoting the use of creative approaches in teaching science in preschool and early primary education (up to age of eight) Προώθηση της χρήσης των δημιουργικών προσεγγίσεων στη διδασκαλία των ΦΕ στην προσχολική και πρώτη σχολική εκπαίδευση (μέχρι την ηλικία των οκτώ ετών) Επέκταση και εφαρμογή των ευρημάτων του έργου Creative Little Scientists

Ορισμός της δημιουργικότητας στις Φυσικές Επιστήμες

2. Διερευνητική δραστηριότητα: Το πρόβλημα του Winnie The Pooh Ο Winnie είναι στην κορυφή ενός δέντρου, αλλά ξαφνικά ο φίλος του Tigger τον χρειάζεται. Υπάρχει ένα μεγάλο κλαδί κρέμεται προς τα κάτω που Winnie μπορεί να χρησιμοποιήσει, αλλά πώς μπορεί να κατέβει με ασφάλεια, άνετα και όσο πιο γρήγορα γίνεται; Μπορείτε να τον βοηθήσετε;

2. Διερευνητική δραστηριότητα: Το πρόβλημα του Winnie The Pooh 2 διαφορετικές προσεγγίσεις 30’: προσέγγιση 1 30’: προσέγγιση 2 → Παρουσίαση του εκπαιδευτικού σχεδιασμού

2. Διερευνητική δραστηριότητα: Το πρόβλημα του Winnie The Pooh Παρουσίαση του εκπαιδευτικού σχεδιασμού Ποικιλία; Τι παρατηρείτε; Υπάρχουν μοτίβα; Επαναλάβατε τις δοκιμές; Τι παρατηρήσατε τότε; Άλλοι συνεισφέροντες ή απρόβλεπτοι παράγοντες; Πώς αξιολογήσατε τη διαδικασία; …

2. Διερευνητική δραστηριότητα: Το πρόβλημα του Winnie The Pooh Η επιστημονική γνώση ως υπόβαθρο: to be observed - not to be explained προς παρατήρηση – όχι προς εξήγηση Τριβή Κλίση του επιπέδου Μάζα

3. Μετα-αναστοχασμός Πως νιώσατε κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας; Πως νιώσατε κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας; Με ποιό τρόπο προκλήθηκε η δημιουργικότητά σας; Τι σας διέγειρε ώστε να εξερευνήσετε; Ποιά από τις δύο προσεγγίσεις προτιμάτε και γιατί;

3. Μετα-αναστοχασμός Ποιά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των ανοικτών και δομημένων διερευνητικών δραστηριοτήτων; Ποιός ο ρόλος του εκπαιδευτικού στις δύο προσεγγίσεις;

Που θα τοποθετούσατε τις δύο προσεγγίσεις; Essential features of classroom inquiry and their variations (Barrow, L. H. 2010. Encouraging creativity with scientific inquiry. Creative Education,1(1),p3.

3. Μετα-αναστοχασμός βασικά χαρακτηριστικά των ανοικτών και δομημένων διερευνητικών προσεγγίσεων Έχουν τα διάφορετικά είδη δειρεύνησης διαφορετικό αντίκτυπο στις ευκαιρίες για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας;

3. Μετα-αναστοχασμός Παιχνίδι και εξερεύνηση Κίνητρο και συναίσθημα Συνέργιες ανάμεσα στη διερευνητική μάθηση στις ΦΕ και τις Δημιουργικές Προσεγγίσεις Παιχνίδι και εξερεύνηση Κίνητρο και συναίσθημα Διάλογος και συνεργασία Λύση προβλημάτων και ρόλος του εκπαιδευτικού Ερώτηση και περιέργεια Αναστοχασμός και συλλογισμός Διδακτική υποστήριξη (scaffolding) Διαμορφωτική αξιολόγηση

3. Μετα-αναστοχασμός Φύση της επιστήμης?

4. Διδακτικός μετασχηματισμός για εφαρμογή στην τάξη Πρότυπα από το έργο Creative Little Scientists: http://www.creative-little- scientists.eu/content/deliverables

4. Διδακτικός μετασχηματισμός για εφαρμογή στην τάξη Προσεγγίσεις στα πρότυπα Προσεγγίσεις στις δύο δραστηριότητες διερεύνησης Compare the approaches in the examples with the approaches in both inquiry activities

4. Διδακτικός μετασχηματισμός για εφαρμογή στην τάξη Examples of science-related and other activities you have conducted in your classroom? How can you foster creativity, agency and opportunities for children’s inquiry and decision making?

5. Αναστοχασμός της επιμορφωτικής προσέγγισης Σας βοήθησε αυτή η διαδικασία να προβληματιστείτε/αναστοχαστείτε σχετικά με τους τρόπους προώθησης της δημιουργικότητας στις ΦΕ στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία; Συμπληρώστε το ερωτηματολόγιο

6. Πρόσκληση συμμετοχής στη συνέχεια του έργου CEYS να διεξάγετε έρευνα δράσης στη δική σας τάξη για την προώθηση της δημιουργικότητας στις ΦΕ στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία; Ενδιαφέρεστε... να πάρετε μέρος σε 5 ημέρες επιμορφωτικών δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2015-16; να ελέγξετε τα υπάρχοντα υλικά και να δοκιμάσετε νέο υλικό που εσείς θα δημιουργήσετε για τη προώθηση της δημιουργικότητας στις ΦΕ στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία;

6. Πρόσκληση συμμετοχής στη συνέχεια του έργου CEYS Ενδιαφέρεστε... να συνεργαστείτε με την εθνική ομάδα του έργου CEYS καθώς και άλλους Έλληνες εκπαιδευτικούς; να λάβετε υποτροφία για την παρακολούθηση ενός Ευρωπαικού καλοκαιρινού σχολείου; να συνεργαστείτε με 25 εκπαιδευτικούς από 4 Ευρωπαικές χώρες;

Acknowledgements Creativity in Early Years Science EDUCATION (2014-2017) www.ceys-project.eu © 2017 CREATIVITY IN EARLY YEARS SCIENCE EDUCATION Consortium This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by- nc-nd/4.0/.