Αξιοπιστία Γ. Σιδερίδης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γεώργιος Σιδερίδης Πανεπιστήμιο Κρήτης
Advertisements

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Αυτο-συσχέτιση (auto-correlation)
Μ.Τακούση.  Ανασκόπηση σημαντικών εννοιών της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας μιας ποσοτικής μελέτης  Πρακτική εφαρμογή.
EDUC 612 Ανωτερες μορφες στατιστικης αναλυσησ
Γεώργιος Σιδερίδης Πανεπιστήμιο Κρήτης
Συνάντηση 12η: Εγκυρότητα και αξιοπιστία στην εκπαιδευτική έρευνα
Αξιοπιστία Γ. Σιδερίδης
Σφαλματα ή αβεβαιοτητα των μετρησεων
Ειδικά Θέματα Στατιστικής
1 N=1 Ερευνητικά Σχέδια-Περίγραμμα Σύγκριση με σχέδια ομάδων Αιτιακή λογική-λειτουργικές σχέσεις Βασικό επίπεδο Τα σχέδια ΑΒ, ΑΒΑ, ABAB, ΑΒCBCB Το σχέδιο.
ΜΕΤΑ-ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ Γ. Σιδερίδης Πανεπιστήμιο Κρήτης. Meta-Analysis  Τί είναι;  Πότε την χρησιμοποιούμε;  Γιατί είναι σημαντική;  Τί συμβαίνει στη μετά-ανάλυση;
Πειραματικά Σχέδια Ομάδων
Μπουντζιούκα Βασιλική, MSc Βιοστατιστικός Εξωτ. Συνεργάτης ΕΣΔΥ
Στατιστική IΙ (ΨΥΧ-122) Διάλεξη 3 Απλή γραμμική παλινδρόμηση
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ: ΣΗΜΕΙΑ
Απλή και Παραγοντική Ανάλυση Διακύμανσης
Υποθέσεις: Ένα Δείγμα. ΤΥΠΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ Τιμές Ζ X = 50, μ = 100, σ = 30, Ζ =
Δοκιμασίες συμφωνίας Tests of agreement Κόκκαλη Σταματία.
Β.Sc., M.Env.Eng., M.Ind.Eng., D.Eng. Διάλεξη 5 Σύγκριση μέσω όρων
Πηγή: Βιοστατιστική [Β.Γ. Σταυρινός, Δ.Β. Παναγιωτάκος]
Τι είναι η Κατανομή (Distribution)
Στατιστική – Πειραματικός Σχεδιασμός Βασικά. Πληθυσμός – ένα μεγάλο σετ από Ν παρατηρήσεις (πιθανά δεδομένα) από το οποίο το δείγμα λαμβάνεται. Δείγμα.
Διεπιστημονική σχέση των μαθηματικών με την πληροφορική σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ευδοξία Πλουμούδη (ΑΕΜ: 2763) Επιβλέπων Καθηγητής: Δρ. Βασίλειος.
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #5: Δειγματοληψία – Sampling. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
TO ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ t (Ελεγχος Διαφορων Μεσων Ορων Αναμεσα Σε Δυο Ανεξαρτητα Δειγματα) Για τον ελεγχο στατιστικών υποθέσεων ανάμεσα στους μέσους όρους.
Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή β) για ένα ποσοστό.
Αξιοπιστία της Μέτρησης Γεώργιος Σιδερίδης. 22 Αξιοπιστία και Εγκυρότητα στη Μέτρηση Χαρακτηριστίκών ‘Η εγκυρότητα προϋποθέτει την αξιοπιστία’
Σε ένας τεστ ένας φοιτητής βαθμολογήθηκε με 640. Να βρεθεί το ποσοστό των φοιτητών που είχαν χειρότερες επιδόσεις από αυτόν δεδομένου ότι η κατανομή της.
Εργαστήριο Στατιστικής (7 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΕΤΡΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΩΤΟ ΘΕΩΡΙΑΣ - ΑΠΛΟ ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ Δρ. Κουνετάς Η Κωνσταντίνος.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ Γ. Σιδερίδης. ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ- ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί ακριβώς τη χρειαζόμαστε; Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί.
Στατιστικές Υποθέσεις (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Η πιο συνηθισμένη στατιστική υπόθεση είναι η λεγόμενη Υπόθεση Μηδέν H 0. –Υποθέτουμε ότι η εμφανιζόμενη διαφορά μεταξύ μιας.
Έλεγχος Υποθέσεων Ο έλεγχος υποθέσεων αναφέρεται στη διαδικασία αποδοχής ή απόρριψης μιας στατιστικής υπόθεσης, Κατά την εκτέλεση ενός στατιστικού ελέγχου,
Γραμμική Συσχέτιση, Απλή και Πολλαπλή Γραμμική Παλινδρόμηση (Εργαστήριο Σχολής Κοινωνικών Επιστημών)
Στατιστική Ανάλυση. Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι Ποιες είναι οι διαφορές; Πότε χρησιμοποιούνται; Πότε κάνω στατιστική ανάλυση;
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
1. Εγκυρότητα-Αξιοπιστία μετρήσεων
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Στατιστικές Υποθέσεις
Τι μπορούμε να δούμε σε αυτό το ιστόγραμμα?
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Μεθοδολογία έρευνας και στατιστική – Δείγμα –Κατανομές
Δειγματοληψία Στην Επαγωγική στατιστική οδηγούμαστε σε συμπεράσματα και αποφάσεις για τις παραμέτρους ενός πληθυσμού με τη βοήθεια ενός τυχαίου δείγματος.
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
Συντελεστής συσχέτισης
Εκτιμητική: σημειακές εκτιμήσεις παραμέτρων
Μέθοδος ελαχίστων τετραγώνων – Μεθοδολογία παλινδρόμησης
Υπολογισμός του Δείκτη Εσωτερικής Συνέπειας alpha του Cronbach με το SPSS Γεώργιος Σιδερίδης.
Έλεγχος για τη διαφορά μέσων τιμών μ1 και μ2 δύο πληθυσμών
Μεθοδολογία έρευνας και στατιστική – Δείγμα – Πληθυσμός
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Πολυσυγγραμμικότητα Εξειδίκευση
Πειραματικές Μονάδες Ένα φυτό Ένα πειραματικό τεμάχιο (plot)
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Σχέση μεταξύ δυο ποσοτικών μεταβλητών & Μονοπαραγοντική γραμμική εξάρτηση 2017.
Επαγωγική Στατιστική Συσχέτιση – Συντελεστής συσχέτισης Χαράλαμπος Γναρδέλλης Τμήμα Τεχνολογίας Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών.
Στατιστικές Υποθέσεις
أثر بعض استراتيجيات حل المشكلات الرياضية وتكوينها
Στοιχεία θεωρίας σφαλμάτων
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Στοιχεία θεωρίας σφαλμάτων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Επαγωγική Στατιστική Συσχέτιση – Συντελεστές συσχέτισης Χαράλαμπος Γναρδέλλης Εφαρμογές Πληροφορικής στην Αλιεία και τις Υδατοκαλλιέργειες.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιοπιστία Γ. Σιδερίδης Αξιοπιστία Γ. Σιδερίδης

Lecture 5: Reliability Reliability, types of Correlation revisited as an index of reliability Cronbach alpha Kappa K-R Actual, test-retest Questionnaires out Creation of databases in SPSS so that they will enter data and run reliabilities (project 1)

Αξιοπιστία: Έννοιες Αξιοπιστία= σταθερότητα Είδη: Test-retest (επαναλαμβανόμενες μετρήσεις), ακριβή αξιοπιστία (κάπα) ή συσχέτιση. Το μεσο-διάστημα πρέπει πάντα να αναφέρεται! (infinite number of test-retest rs) Συσχέτιση και στατιστική σημαντικότητα. Πόσο αξιόπιστοι είμαστε; Ισότιμες εκδόσεις του τεστ (alternate forms-parallel forms) (περιλαμβάνει και σφάλμα που οφείλεται στο χρόνο-time sampling, και στις διαφορετικές εκδόσεις του τεστ-content sampling) Διαίρεση του τεστ (split-half) σε πρώτο και δεύτερο μέρος (50:50) ή σε μονά με ζυγά items; Μόνο το μισό τεστ εξετάζεται για αξιοπιστία και μιας και χρησιμοποιούνται τα μισά μόνο items θα ειναι χειρότερη η αξιοπιστία!

Είδη αξιοπιστίας-συνέχεια Αλφα, Cronbach (συνεχή δεδομένα, interval-ratio scaling) ....όπου Ν ο αριθμός των άιτεμ και r η μέση σχέση των άιτεμ. Kuder-Richardson (σωστό-λάθος) Και τα δυο είδη εξετάζουν τη σχέση των άιτεμ (content sampling), και τις ατομικές διακυμάνσεις της συμπεριφοράς (heterogeneity of behavior) Αυτονόητα αν τα άιτεμ σχετίζονται πολύ (π.χ., ερωτήματα εσωστρέφειας μόνο σε σχέση με ερωτήματα για όλους του παράγοντες προσωπικότητας) τότε η αξιοπιστία θα είναι υψηλή Αξιοπιστία μεταξύ κριτών

Αξιοπιστία: Lee Cronbach

Αξιοπιστία: Έννοιες Αξιοπιστία= σταθερότητα Ζυγαριά....... Χ = Τ + ε (κάθε μέτρηση είναι λειτουργία της πραγματικής τιμής και του εκάστοτε σφάλματος) Μιλάμε δηλ. για σφάλμα της μέτρησης το οποίο πρέπει να είναι τυχαίο........και ως τυχαίο γεγονός τα σφάλματα θα πρέπει να κατανέμονται «κανονικά» Δυστυχώς κάποιο από το σφάλμα είναι τυχαίο και κάποιο (αν είμαστε άτυχοι) μπορεί να είναι συστηματικό)

Αξιοπιστία: Κατανομή Σφαλμάτων

Αξιοπιστία: Μή κανονική κατανομή των σφαλμάτων: Κάτι Τρέχει.......

Μή Τυχαία Σφάλματα και Αξιοπιστία Το συστηματικό σφάλμα οφείλεται σε συστηματικούς παράγοντες που είναι παρόντες κατά τη διαδικασία εξέτασης (π.χ., συστηματικός δυνατός θόρυβος, κλπ), και είναι......ανεπιθύμιτο! Το μή συστηματικό σφάλμα (δηλ. τυχαίο) μπορεί να είναι λειτουργία: (α) ατομικών παραγόντων (οι οποίο επηρεάζουν διαφορετικά τα διαφορετικά άτομα, π.χ., αντοχή στην κούραση, την πίεση, ψυχολογικά χαρακτηριστικά, μαθημένη αβοηθησία, κλπ), (β) της αναξιοπιστίας του τεστ, (γ) της αναξιοπιστίας μερών του τεστ, (δ) της διαφοράς του χρόνου (test-retest), και (ε) της αναξιοπιστίας των ατόμων που ‘σκοράρουν’ τα τεστ.

Παράδειγμα Αξιοπιστίας Μια ομάδα μαθητών συμπλήρωσε δυο διαφορετικές εκδόσεις ένός τεστ άγχους με διάστημα μια εβδομάδα. Στατιστικό σφάλμα που οφείλεται σε εναλλακτικά τεστ και στη διαφορά του χρόνου = .30 (σφάλμα περιεχομένου + σφάλμα χρόνου) Άν εφαρμόσουμε τη μέθοδο της αξιοπιστίας split-half θα βρούμε την αναξιοπιστία που οφείλεται στο περιεχόμενο. Ας υποθέσουμε πως η split half αξιοπιστία είναι .20 (σφάλμα περιεχομένου) Το στατιστικό σφάλμα που οφείλεται στο χρόνο είναι .30 - .20 = .10 (σφάλμα στο χρόνο) Το στατιστικό σφαλμα που οφείλεται σε ανεξάρτητους κριτές που βαθμολόγησαν το τεστ = .10 Σύνολο σφάλματος = σφάλμα περιεχομένου+σφάλμα χρόνου+σφάλμα ανεξάρτητων παρατηρητών. Σύνολο σφάλματος = .20 (περιεχόμενο)+ .10 (χρόνος)+ .10 (παρατηρητές) = .40. Αξιοπιστία = 1 - .40 = .60.

Αξιοπιστία: Συσχέτιση Pearson r

Αξιοπιστία: Συσχέτιση Συσχέτιση = αρνητική

Αξιοπιστία: Συσχέτιση Συσχέτιση = 0

Αξιοπιστία: Συσχέτιση

Αξιοπιστία: Συσχέτιση Διακύμανση Συνδιακύμανση: Πότε θα είναι θετική και πότε αρνητική; Συσχέτιση Παράδειγμα

Αξιοπιστία: Απομακρυσμένες Τιμές

Αξιοπιστία: Συσχέτιση Συσχέτιση: 0.0 to 0.2: Αδύναμη, σχεδόν τίποτα 0.2 to 0.4 Αδύναμη, μικρή σχέση 0.4 to 0.6 Μέση σχέση 0.6 to 0.8 Δυνατή σχέση > 0.8 Πολύ δυνατή, απίθανη

Σταθμισμένο Σφάλμα (SEM) Σταθμισμένο σφάλμα της μέτρησης (standard error of measurement) Για α = .89 και sd = 15, sem = 5 +- 5 είναι το σκορ κάποιου με αυτοπεποίθηση 68% +- 15 για 3 τυπικές αποκλίσεις, δηλ. 99%.

Αξιοπιστία: Έννοιες 90 Pearson r = 0.96 Trial 2 70 Intraclass r = 0.95 Αξιοπιστία στο χρόνο για περισσότερες από 2 μετρήσεις= intra-class correlation coefficient (μέσος όρος των ανα δύο συσχετίσεων. 50 70 90 Trial 2 Trial 1 Intraclass r = 0.95 Pearson r = 0.96

Αξιοπιστία: Έννοιες Αξιοπιστία: Αλλαγή στο μέσο όρο Test 1 Test 2 57.5   57.5 57.4 65.6 63.2 67.0 66.5 68.5 69.9 70.8 72.8 72.2 70.1 74.9 75.6 76.0 75.2 76.1 83.1 79.0 Αξιοπιστία: Έννοιες Αξιοπιστία: Αλλαγή στο μέσο όρο

Ατομικές Διαφορές και Αξιοπιστία Βήμα 1: Οπτική ανάλυση των τιμών Τέλεια αξιοπιστία Ελλειπής αξιοπιστία pre post test score 40 60 80 drug placebo time No Individual Responses to Drug pre post drug placebo time Substantial Individual Responses to Drug

Ατομικές Διαφορές και Αξιοπιστία 2. Βήμα 2: Τυπικές αποκλίσεις Μεγάλες στο post pre post placebo time test score 40 60 80 drug Each subject's values pre post test score time 40 60 80 drug placebo Means and standard deviations

Ατομικές Διαφορές και Αξιοπιστία 3. Βήμα 3: Τυπικές αποκλίσεις στα difference scores pre post test score 40 60 80 drug placebo Each subject's values 10 20 placebo drug post-pre score 30 Means and SDs of change scores

Κανονική Κατανομή