ΘΕΡΜΙΚΟ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΧΑΝΤΖΗΣΟΦΙΑΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ
Οι κινητήρες προστατεύονται από παρατεταμένο ηλεκτρικό ρεύμα ή από απώλεια μιας φάσης (αν πρόκειται για τριφασικά), με την χρήση του θερμικού ή θερμομαγνητικού στοιχείου προστασίας. Άλλωστε και το πρότυπο ΕΛΟΤ που εφαρμόζεται μέχρι σήμερα μας επιτάσσει την προστασία τους με τις ανάλογες διατάξεις
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ είναι κολλημένα μεταξύ τουςΔύο μέταλλα, με διαφορετικό συντελεστή θερμικής διαστολής, είναι κολλημένα μεταξύ τους και όταν ζεσταίνονται, από το ρεύμα που πάει στο μοτέρ και περνάει από μέσα τους, το ένα από τα δυο διαστέλλεται περισσότερο. Αποτέλεσμα αυτού είναι η μετακίνηση της επαφής προς την μεριά του μετάλλου με τον μικρότερο συντελεστή θερμικής διαστολής.
Το θερμικό πωλείται ανά περιοχή έντασης ρεύματος ( ανάλογα τα Ampere ). Το θερμικό συνεργάζεται πάντα με το αντίστοιχο ηλεκτρονόμο, κατά προτίμηση ίδιας εταιρείας κατασκευής για να έχουν ίδια τεχνικά στοιχεία, στο οποίο συνδέεται στο κάτω μέρος ( «κουμπώνει» )
Οι επαφές που αλλάζουν κατάσταση έχουν τα νούμερα για την N.C. (κλειστή αν η θερμοκρασία είναι εντός ορίων) και για την Ν.Ο. ( ανοιχτή αν η θερμοκρασία είναι εντός ορίων).
Η επαφή είναι η επαφή που θα συνδεθεί σε σειρά με το stop του κινητήρα και η επαφή είναι αυτή που θα "ανάψει" το κόκκινο λαμπάκι ένδειξης όταν ενεργοποιείται το θερμικό
ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΚΥΚΛΩΜΑ ΙΣΧΥΟΣ
Το reset του θερμικού γίνεται πατώντας το μπλε κουμπάκι ενώ με το κόκκινο κάνουμε δοκιμή των επαφών Με το διακοπτάκι test κάνουμε μόνιμη "πτώση" του θερμικού.
ΑΠΟΡΙΕΣ ;