Διαδικτυακός εκφοβισμός

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Advertisements

Twitter & Facebook ΣΠΥΡΟΣ ΑΡΜΕΝΗΣ. Όλα ξεκίνησαν όταν δημιουργήθηκαν αυτά τα δύο sites.
Εργασία στην Κ.Π.Α. Γ’ Γυμνασίου Θέμα: «ΤΑ ΜΜΕ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ» Διδάσκουσα καθηγήτρια: Μαγαλιού Λαμπρινή Γυμνάσιο Κολινδρού Τμήμα Γ1 Σχολικό έτος:
ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Οι προστριβές μεταξύ παιδιών αποτελούν φυσιολογικό, αποδεκτό φαινόμενο στα πλαίσια ισορροπημένων, ισότιμων σχέσεων. Όμως όταν.
Τ.Π.Ε. το λενε τωρα… Αχιλλεας Καρετσος ΠΕ 19 - Η πληροφορικη στο Δημοτικο.
Η πλατφόρμα Moodle στο Βαρβάκειο: δημιουργία, συντήρηση και διδακτική αξιοποίηση Διονύσης Λαμπρινίδης Μαθηματικός.
Μονάδες Διασφάλισης Ποιότητας: Από τους τετραετείς κύκλους αξιολόγησης στους διαχρονικούς κύκλους ποιότητας Ημερίδα «Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη.
Ομάδα Έργου Μάθηση 2.0 Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μιχάλης Μεϊμάρης Αθήνα, Ιούνιος 2011 έργο Μάθηση 2.0 αξιοποίηση διαδικτυακών εργαλείων και κοινοτήτων.
ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΘΗΜΑ: «ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ»
Πρακτική Άσκηση στην Κοινότητα Παρουσίαση πεπραγμένων Β’ Εξαμήνου Β’ Παιδικός Σταθμός Δήμος Ελληνικού - Αργυρούπολης Τσιριμιάγκου Χριστιάνα (Α.Μ: 20935)
EURES Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ Γ’ – Δ’ ΤΑΞΕΩΝ.
Movie Maker Windows Live Διήμερο εκπαιδευτικού 22/1/2016 Περιφερειακό Λύκειο Απ. Λουκά Κολοσσίου.
Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο
Ερευνητική εργασία Διαδίκτυο και Επικοινωνία
Ιδέες για λανσάρισμα.
About social politics Ιούλιος 2017.
Εφηβοι Στο διαδικτυο Cyber Bullying Phishing Διαδικτυακός εθισμός.
Η Κοκκινοσκουφίτσα σε νέες περιπέτειες
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κάτω ο διαδικτυακός εκφοβισμός
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
«Ο εθισμός των νέων στο διαδίκτυο»
Ορισμός, μέσα και χαρακτηριστικά φαινομένου
Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα
Το Διαδύκτιο είναι μέρος της καθημερινότητά μας;
ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤ’3
ΘΕΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
15ο Γυμνάσιο –Λ.Τ Β΄ Λυκείου Τμήμα 3ο
Ο όρος Web 2.0.
Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber-bullying)
7Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Π.Ε. ΑΧΑΙΑΣ 10o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ
Ερευνητική Εργασία «Εφηβεία και προβλήματα»
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Σχολικός Εκφοβισμός: Μορφές – Θύτες – Θύματα
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
23o Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Α. Π. Θ
Προφίλ Facebook.
Εργασία Πληροφορικής Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ???
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Επικοινωνούμε; Από τα σήματα καπνού… στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Διοίκηση επιχειρήσεων
Λύση προβλημάτων και Δημιουργικότητα
Σκιαγραφώ το μέλλον μου: πού, πώς, πότε και γιατί
Δημιουργία ομάδας στο facebook
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Ταξιδεύοντας με ασφάλεια στο Διαδίκτυο»
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΒΒΑΛΟΣ.
βλέπουμε – διαβάζουμε – γράφουμε»
ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ Οι μαθητές του ΣΤ2.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
EU in My Region 2018 Χίος, Ανάδειξη του έργου ανάπλασης της Απλωταριάς
2ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου «Δημήτρης Γληνός»
ΟΝΟΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
TIPS για ασφάλεια στο FACEBOOK
ΑσφAλεια του ΔιαδικτΥου
Ρητορική Μίσους (Hate Speech) Ηλεκτρονικά παιχνίδια (Game Over)
ασφαλεια διαδΙκτυου ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ψευδή προφίλ στο facebook
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ
Β΄ Δημοτικό Σχολείο Παλουριώτισσας (Κ.Β)
EU in My Region 2018 Χίος, Ανάδειξη του έργου ανάπλασης της Απλωταριάς
Τζωρτζίνα Βαλτζή Εύα Μπινίκου
Σάββατο 8 Ιουνίου 2019 Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΕΠΑΦΗΣ ΓΛΩΣΣΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαδικτυακός εκφοβισμός Cyberbullying

Ο Διαδυκτιακός εκφοβισμός : αφορά τον εκφοβισμό, την απειλή, την ταπείνωση ή την παρενόχληση παιδιών, προεφήβων και εφήβων που δέχονται μέσω της χρήσης του διαδυκτίου, κινητών τηλεφώνων είτε άλλων ψηφιακών τεχνολογιών από συνομιλήκους τους. Μορφές: Επαναλαμβανόμενη αποστολή ηλεκτρονικών ή τηλεφωνικών μηνυμάτων. Παρέμβαση και παρενόχληση οποιασδήποτε διαδικτυακής δραστηριότητας του ατόμου. Δημιουργία ψεύτικων διαδικτυακών προφίλ. Είσοδος σε προσωπικούς διαδικτυακούς λογαριασμούς του ατόμου. Αποστολή φωτογραφιών του ατόμου ή αλλού είδους μαγνητοσκοπημένου υλικού. Αποστολή προσωπικών πληροφοριών του ατόμου σε πολλαπλούς παραλήπτες. Αποστολή απειλητικών μηνυμάτων σε αλλά άτομα υποκρινόμενοι το άτομο που εκφοβίζεται. Υποκίνηση τρίτων για διαδικτυακή παρακολούθηση και παρενόχληση του ατόμου. http://el.wikipedia.org

Περίπου 15-35% των νέων έχει πέσει θύμα Διαδικτυακού εκφοβισμού. Το 10-20% των νέων παραδέχεται την ανάμειξή του σε Διαδικτυακό εκφοβισμό. Τα κορίτσια ενδέχεται να εμπλακούν συχνότερα από ότι τα αγόρια σε περιστατικά Διαδικτυακού εκφοβισμού. Η πλειοψηφία των ατόμων που υφίστανται ή ασκεί Διαδικτυακό εκφοβισμό είναι ηλικίας 12-16 ετών. Το 90% των εφήβων που υπήρξαν μάρτυρες,το αγνόησαν. Η Ε.Ε. αναγνωρίζει ότι το φαινόμενο τείνει να πάρει διαστάσεις μάστιγας στην Ευρώπη.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης = σύγχρονη σχολική αυλή. Οι δίαυλοι του εκφοβισμού είναι: 92.6 % Facebook 23.8 % Twitter 17.7 % My space 15.2 % Μηνύματα στο κινητό. Από τα θύματα του εκφοβισμού Το 65,8 % απαντά Το 15,4 % αποφεύγει το σχολείο Το 4,5 % επηρεάζεται ψυχολογικά. Οι γονείς συνεχίζουν να αγνοούν Ότι το 25 % των εφήβων έχουν παραπονεθεί πως είναι στόχοι εκφοβισμού Ότι τα 2/3 των εφήβων υπήρξαν μάρτυρες διαδυκτιακού εκφοβισμού Το 10 % των γονέων γνωρίζει ότι το παιδί του υπήρξε αποδέκτης διαδυκτιακού εκφοβισμού.

Λόγοι εμπλοκής σε διαδυκτιακό εκφοβισμό : Λόγοι εμπλοκής σε διαδυκτιακό εκφοβισμό : Νιώθει ανίσχυρος. Χαμηλή αυτοεκτίμηση. H προσοχή και ο θαυμασμός από τους φίλους. Φόβος του να μείνει απ’ έξω, ανένταχτος. Παρορμητικότητα και αδυναμία ελέγχου του θυμού. Η κουλτούρα της επιθετικότητας και του εκφοβισμού. Η μίμηση. Έλλειψη επίγνωσης και συνείδησης . Υπήρξε θύμα εκφοβισμού.

Σημάδια εκφοβισμού : Άγχος - δεν κοιμάται ή δεν τρώει καλά. Μείωση των βαθμών. Τα χρήματα, ανεξήγητα, εξαφανίζονται Δεν θέλουν να κάνουν πράγματα που συνήθως απολαμβάνουν. Επιστροφή στο σπίτι επανειλημμένα με ανεξήγητες μελανιές ή περικοπές. Αποφυγή π.χ. λήψης του σχολικού λεωφορείου ή συμμετοχής σε δραστηριότητες μετά το σχολείο. Εφευρίσκει νέες δικαιολογίες για να μην πάει το σχολείο.

Τρία πράγματα που μπορείτε να κάνετε σχετικά με τον εκφοβισμό : Πάρτε τον εκφοβισμό στα σοβαρά. Διδάξτε στο παιδί σας να είναι σίγουρο, και να αγνοήσει τις βλαβερές παρατηρήσεις του θύτη. Εξηγήστε στο παιδί σας ότι δεν έχουν το δικαίωμα να το φοβίζουν, παρενοχλούν ή κακοποιούν. 3. Δώστε στα παιδιά σας την άδεια να προστατεύσουν τον εαυτό τους!

Εγκύκλιος του υπ. Παιδείας για την αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και της επιθετικότητας μεταξύ των μαθητών.    Διαμόρφωση καλού σχολικού κλίματος επικοινωνίας, διαλόγου και εμπιστοσύνης, ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Αξιοποίηση του θεσμού των μαθητικών συμβουλίων για την ενίσχυση της ανάδειξης των απόψεων των μαθητών. Παρακολούθηση και προστασία των μελών της σχολικής κοινότητας από οποιαδήποτε απειλή ή άσκηση βίας σε βάρος τους. Επαρκής ενημέρωση των μαθητών και επικοινωνία στις τάξεις, σχετικά με την άσκηση, το σεβασμό και την προστασία των δικαιωμάτων όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Καθιέρωση διαδικασιών ακρόασης με την συνδρομή του Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, όταν εκδηλώνεται ένα περιστατικό βίας και ανάθεση ρόλων συμβούλων σε εκπαιδευτικούς με ειδικές γνώσεις και δεξιότητες. Επιβολή κυρώσεων ύστερα από προσεκτική ακρόαση των μερών και με την συνδρομή του Σχολικού Συμβούλου αλλά και του Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, όπου αυτή κρίνεται αναγκαία. Ενίσχυση του ρόλου των μαθητών στη διαδικασία επίλυσης συγκρούσεων, ενδεχόμενα μέσα από τη δημιουργία ομάδων φιλίας ή διαμεσολάβησης, ανάλογα με τις δυνατότητες υποστήριξης των ομάδων αυτών από τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. Ανάπτυξη προαιρετικών ομαδικών δραστηριοτήτων που ενδιαφέρουν τους μαθητές και βοηθούν στην καλλιέργεια στενότερων δεσμών και σχέσεων συνεργασίας μεταξύ τους Τακτική επικοινωνία με τους γονείς και ευαισθητοποίησή τους, έτσι ώστε να βρίσκονται κοντά στα παιδιά τους και στους προβληματισμούς τους, επικοινωνώντας διαλεκτικά μαζί τους. Συνεργασία ολόκληρης της σχολικής κοινότητας, τόσο σε επίπεδο σχολικού συμβουλίου, όσο και μέσα από τη διοργάνωση εκδηλώσεων ενημέρωσης, συζητήσεων, εκθέσεων που θα προάγουν τις ειρηνικές σχέσεις αλλά και την εγρήγορση όλων, με απώτερο στόχο την αποτροπή της εκδήλωσης μορφών βίας,επιθετικότητας και εκφοβισμού μεταξύ μαθητών.

Συμβουλές. 1.Για τα παιδιά: Σκέψου πριν αναρτήσεις. Συνδέσου μόνο με φίλους. Να είσαι ευγενικός. Μη γνωστοποιείς τον κωδικό σου. Κράτα τις ρυθμίσεις σου μυστικές. Μη βλάπτεις τους άλλους. 2.Για τους γονείς & δασκάλους : Γίνεται μέλη στο facebook. Μάθετε πώς δουλεύει. Διδάξτε ασφάλεια και υπευθυνότητα. 3.Για τους φίλους : Μη μένετε απαθείς. Βοηθείστε το φίλο σας. Αναφέρετε τον εκφοβισμό στους γονείς και στους δασκάλους σας.

Άμυνα απέναντι στο διαδυκτιακό εκφοφισμό: