Ανάληψη Υποχρέωσης (Π. Δ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
Advertisements

ΝΕΟΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ Ν: 4067/2012 Εισήγηση 2 ΜΑΡΑ ΣΟΦΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια.
Ελεγκτικό Συνέδριο Δημοσιονομική ευθύνη αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού Δημοσιονομική ευθύνη αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού Μαρία – Ευαγγελία Καλλιτσιώτη.
ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΜΑΘΗΜΑ 10.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι B.Tζώρτζη Ειδική Επιστήμονας.
ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) ιδρύθηκε το 1923, είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με αιρετή Διοίκηση. Κατά τους κανόνες.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
Το νέο ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για τα στεγαστικά δάνεια και οι αλλαγές που θα επιφέρει στο ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο Μάρτιος 2016 Χριστίνα Λιβαδά.
Ελεγκτικό Συνέδριο Προγραμματικές συμβάσεις Δήμων. Επίκαιρα νομολογιακά ζητήματα. Π. Παππίδας Πάρεδρος ΕλΣ Πάρεδρος ΕλΣ Διημερίδα ΚΕΔΕ Αθήνα, 14 και
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ (Ιούνιος 2011) Περιεχόμενο και καινοτόμα στοιχεία του νέου Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας στην υποχρεωτική Εκπαίδευση.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2016.
Eπίκτητες διαταραχές πήξης ΙΙ Μ.Καρακάντζα. Eπίκτητες διαταραχές πήξης Έλλειψη βιταμίνης Κ Ηπατοπάθεια Διάχυτη ενδαγγειακή πήξη Μικροαγγειοπαθητικές αιμολυτικές.
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
Μεταναστευτικό και Προσφυγικό ζήτημα Η κατάσταση σήμερα ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΑΝΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΧΙΖΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ.
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εμπορική Ιδιότητα Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
ΜΟΡΦΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΠΟΝΤΟΥ, ΝΙΚΗΤΗΣ ΕΝΟΣ ΣΕΤ ΚΑΙ ΝΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 7
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Μακροοικονομία Διάλεξη 9.
Αρχαίες Ελληνικές Διάλεκτοι II
Οδηγίες διατροφής για Παιδιά
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
Τα μόρια της ζωής.
A΄Τετράμηνο Η ιστορια του κινηματογράφου
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (II) Παράδειγμα (ΟΠΑΑΧ).
ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Α. Κουτσούρης
ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Απο τον φιλιππο β΄ στα Ελληνιστικα βασιλεια
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
מעבר אור מתווך שקוף לתווך שקוף
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 4495/17 (167 Α/ ) Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλ­λοντος και άλλες διατάξεις και αλλαγές με το ν.4513/18 (101 Α/2018)
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру ІІ. Өтілген материалдарға шолу
Сучасная беларуская мова
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
Диффуз токсик букок 710-ГУРУХ ТАЛАБАСИ КАРИМОВА МУНИСА.
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΠΟΥΡΑΖΑΣ ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΖΕΜΠΕΛΙΚΟΣ
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Ο ερμηνευτικός διάλογος
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΣΚΟΥΜΕΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάληψη Υποχρέωσης (Π. Δ Ανάληψη Υποχρέωσης (Π.Δ. 80/2016) και Εγκύκλιος του ΥΠΟΙΚ 2/45592/0026/14-6-2017 Εισηγητής: Κων/νος Μπλάγας - Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ

1. Διατάκτης α. Υφιστάμενο καθεστώς Το Ελεγκτικό Συνέδριο με τις αριθμ 1. Διατάκτης α. Υφιστάμενο καθεστώς Το Ελεγκτικό Συνέδριο με τις αριθμ. 193/2011 και 205/2011 πράξεις του VII Τμήματος έχει κάνει δεκτά τα εξής: - Η αρμοδιότητα διάθεσης των πιστώσεων και έγκρισης των δαπανών στους Δήμους ανήκει κατά κανόνα στην Οικονομική Επιτροπή (άρθρο 72 παρ. 1 περίπτ. δ΄ Ν. 3852/2010) και κατ' εξαίρεση στο Δημοτικό Συμβούλιο και στο Δήμαρχο (για τις δαπάνες του άρθρου 158 παρ. 3 και 4 του Ν. 3463/2006 αντίστοιχα). - σύμφωνα με το λογιστικό των Ο.Τ.Α. (άρθρα 11 και 13 παρ. 3 ΒΔ 17/5-15/6/1959) το έγγραφο ανάληψης της σχετικής υποχρέωσης (δαπάνης) υπογράφεται από το Δήμαρχο.

- Ειδικότερα, στις περιπτώσεις εκείνες που διατάκτης είναι ο Δήμαρχος (μόνο για τις δαπάνες της παρ. 4 του άρθρου 158 ΚΔΚ), αυτός υπογράφει και την σχετική Απόφαση Ανάληψης Υποχρέωσης (Α.Α.Υ.). - Στις περιπτώσεις όμως που διατάκτης είναι η Οικονομική Επιτροπή ή το Δημοτικό Συμβούλιο, ο Δήμαρχος (ή το νομίμως εξουσιοδοτηθέν από αυτόν όργανο) υπογράφει Πρόταση (ή Έκθεση) Ανάληψης Υποχρέωσης (Π.Α.Υ.) προς τον αρμόδιο διατάκτη (Οικονομική Επιτροπή ή Δημοτικό Συμβούλιο).

β. Προτεινόμενο καθεστώς με την εγκύκλιο i β. Προτεινόμενο καθεστώς με την εγκύκλιο i. Αρμόδιο όργανο για την υπογραφή των αποφάσεων αναλήψεων του δήμου είναι ο Δήμαρχος. ii. Οι δημοσιονομικές δεσμεύσεις (διάθεση πιστώσεων) διενεργούνται από τον Π.Ο.Υ. του δήμου.

γ. Παρατηρήσεις Αντιλαμβάνεται κανείς ότι ενώ υπάρχει ειδική διάταξη για τους ΟΤΑ, την οποία έχει δεχθεί το Ελεγκτικό Συνέδριο ότι κατισχύει των γενικών διατάξεων, θα υπάρξει πρόβλημα σε περίπτωση άμεσης εφαρμογής των προτεινόμενων ενεργειών της Εγκυκλίου, χωρίς προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση.

2. Έγκριση των δαπανών και διάθεση των πιστώσεων α 2. Έγκριση των δαπανών και διάθεση των πιστώσεων α. Υφιστάμενο καθεστώς Η Οικονομική Επιτροπή είναι όργανο παρακολούθησης και ελέγχου της οικονομικής λειτουργίας του δήμου. Μεταξύ των άλλων έχει και τις ακόλουθες αρμοδιότητες: «αποφασίζει για την έγκριση των δαπανών και τη διάθεση των πιστώσεων του προϋπολογισμού, εκτός από εκείνες που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις αποφασίζει το δημοτικό συμβούλιο …» (άρθρο 72 παρ. 1 του Ν. 3852/10)

β. Προτεινόμενο καθεστώς με την εγκύκλιο i β. Προτεινόμενο καθεστώς με την εγκύκλιο i. Η έγκριση των δαπανών του δήμου διενεργείται από την οικεία Οικονομική Επιτροπή και σε ορισμένες περιπτώσεις από το Δημοτικό Συμβούλιο ii. Η διάθεση της πίστωσης διενεργείται από τον Π.Ο.Υ. του δήμου

γ. Παρατηρήσεις Αντιλαμβάνεται κανείς ότι ενώ υπάρχουν ειδικές διατάξεις για τους ΟΤΑ, θα υπάρξει πρόβλημα σε περίπτωση άμεσης εφαρμογής των προτεινόμενων ενεργειών της Εγκυκλίου, χωρίς δηλαδή προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση, για την τροποποίηση της παρ. 1δ του άρθρου 72 του Ν. 3852/10 και του άρθρου 158 παρ. 3 του ΚΔΚ (Ν. 3463/06) και με το δεδομένο ότι εγκύκλιος δεν παράγει θεσμικό δίκαιο, αλλά ερμηνεύει αυτό.

3. Εκκαθάριση Δαπανών α. Υφιστάμενο καθεστώς Με τις διατάξεις των άρθρων 20 παρ. 1-3 και 22 παρ. 2 του Λογιστικού των ΟΤΑ (ΒΔ 17/5-15/6/1959) ορίζεται ότι: Εκκαθάριση δαπάνης νοείται η πράξη, με την οποία αναγνωρίζεται οφειλή του Δήμου, ως νομίμως αναληφθείσα και υφισταμένη, και προσδιορίζεται το ποσό αυτής. Ο Δήμαρχος συνυπογράφει τους βεβαιωτικούς καταλόγους και τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής των δαπανών, οι οποίες έχουν εκκαθαριστεί από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου. (παρ.1 περίπτωση ε του άρθρου 58 του Ν.3852/2010) Η πράξη εκκαθάρισης υπογράφεται από τον Δήμαρχο και προσυπογράφεται από τον προϊστάμενο της λογιστικής υπηρεσίας και τον αρμόδιο για την διάθεση της πίστωσης Διευθυντή.

β. Προτεινόμενο καθεστώς με την εγκύκλιο Από τον Π. Ο. Υ β. Προτεινόμενο καθεστώς με την εγκύκλιο Από τον Π.Ο.Υ. και την Υπηρεσία στην οποία προΐσταται, ασκούνται οι αρμοδιότητες του ελέγχου και της εκκαθάρισης των δαπανών, κατά συνέπεια ο Δήμαρχος δεν νομιμοποιείται να υπογράφει τις πράξεις εκκαθάρισης των δαπανών, διότι οι εν λόγω αρμοδιότητες ασκούνται από τον οικείο Π.Ο.Υ.

γ. Παρατηρήσεις Αντιλαμβάνεται κανείς ότι ενώ υπάρχουν ειδικές διατάξεις για τους ΟΤΑ, θα υπάρξει πρόβλημα σε περίπτωση άμεσης εφαρμογής των προτεινόμενων ενεργειών της Εγκυκλίου, χωρίς δηλαδή την προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση, για την τροποποίηση των αντίστοιχων διατάξεων του λογιστικού των Δήμων, το οποίο κατισχύει ως έχων υπερνομοθετική ισχύ για τους Δήμους.

4. Χρηματικά Εντάλματα Πληρωμής (ΧΕΠ) α 4. Χρηματικά Εντάλματα Πληρωμής (ΧΕΠ) α. Υφιστάμενο καθεστώς Με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 23 του λογιστικού των ΟΤΑ (ΒΔ 17/5-15/6/1959) ορίζεται ότι τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής (ΧΕΠ) υπογράφονται από τον Δήμαρχο και τον προϊστάμενο της λογιστικής υπηρεσίας, ο οποίος καθίσταται προσωπικώς και αλληλεγγύως συνυπεύθυνος και σφραγίζονται με την σφραγίδα του δήμου. Ομοίως με τις διατάξεις του άρθρου 86 παρ. 1ε του ΚΔΚ (Ν. 3463/06) και τις όμοιες του άρθρου 58 παρ. 1ε του Ν. 3852/10 αναφέρονται στις αρμοδιότητες του Δημάρχου μεταξύ των άλλων ότι συνυπογράφει τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής των δαπανών, τα οποία έχουν εκκαθαριστεί από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου.

β. Προτεινόμενο καθεστώς με την εγκύκλιο Από τον Π. Ο. Υ β. Προτεινόμενο καθεστώς με την εγκύκλιο Από τον Π.Ο.Υ. και την Υπηρεσία στην οποία προΐσταται, ασκούνται οι αρμοδιότητες του ελέγχου και της εντολής πληρωμής των δαπανών του δήμου και η έκδοση χρηματικών ενταλμάτων, κατά συνέπεια ο Δήμαρχος δεν νομιμοποιείται να υπογράφει τα χρηματικά εντάλματα για την πληρωμή τους, διότι οι εν λόγω αρμοδιότητες ασκούνται από τον οικείο Π.Ο.Υ.

γ. Παρατηρήσεις Ενώ υπάρχουν ειδικές διατάξεις για τους ΟΤΑ, θα υπάρξει πρόβλημα σε περίπτωση άμεσης εφαρμογής των προτεινόμενων ενεργειών της Εγκυκλίου, χωρίς δηλαδή την προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση, για την τροποποίηση των αντίστοιχων διατάξεων του λογιστικού των Δήμων (ΒΔ 17/5-15/6/1959), του Δημοτικού Κώδικα (Ν. 3463/06) και του «Προγράμματος Καλλικράτης» (Ν. 3852/10).