Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων) Reform & traditional math programs Star et al (2008) Χρήστος Μαραγκοζίδης Δ201614
Ερευνητικά ερωτήματα Η έρευνα για το νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών επικεντρώθηκε στις αλλαγές στην επίδοση και στη στάση των μαθητών, αγνοώντας τελείως τις εμπειρίες τους από αυτό. Πώς οι μαθητές αντιλαμβάνονται τις διαφορές μεταξύ παραδοσιακού και αναμορφωμένου προγράμματος σπουδών και διδασκαλίας; Πώς οι μαθητές καταλαβαίνουν τις αλλαγές σε σύγκριση με το τι πιστεύουν οι ερευνητές της διδακτικής και αυτοί που ανέπτυξαν το πρόγραμμα σπουδών;
Μεθοδολογία/ Συμμετέχοντες 93 μαθητές μελετήθηκαν για 5 εξάμηνα, δηλαδή όσο παρακολουθούσαν μαθήματα μαθηματικών. Συλλογή δεδομένων: συνεντεύξεις, ημερολόγιο μαθητών και παρατήρηση.
Αποτελέσματα HS2 (παραδοσιακό σε αναμορφωμένο): Το περιεχόμενο του νέου προγράμματος είναι πιο ευρύ και προκλητικό και δίνει έμφαση σε ρεαλιστικά προβλήματα που απαιτούν περισσότερη σκέψη και γράψιμο. Οι περιγραφές αυτές ταιριάζουν με τα βασικά στοιχεία που είχαν αποδώσει οι δημιουργοί του προγράμματος σ’ αυτό. HS1 (αναμορφωμένο σε παραδοσιακό): Μεγάλες διαφορές που αφορούσαν τη μετάβαση από το ένα πρόγραμμα στο άλλο, τη μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο και τη διαφορετική οργάνωση του μαθήματος από τον καθηγητή. U1 (αναμορφωμένο σε παραδοσιακό): Μεγάλες διαφορές οφείλονται κυρίως στη μετάβαση από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο και δευτερεύον ρόλο παίζουν τα προγράμματα. U2 (παραδοσιακό σε αναμορφωμένο): Οι διαφορές που παρατηρήθηκαν ήταν σχεδόν όλες συσχετισμένες με το αναμορφωμένο πρόγραμμα (προβλήματα σε μορφή ιστορίας που απαιτούν γραπτές εξηγήσεις για κάθε βήμα επίλυσής τους, περισσότερες και πιο απαιτητικές εργασίες για το σπίτι, ομαδικές εργασίες).
Συζήτηση Οι μαθητές παρατήρησαν διαφορές όταν μετέβησαν από το ένα πρόγραμμα σπουδών στο άλλο. Οι διαφορές αυτές φάνηκαν να έχουν ουσιαστική επιρροή στις μαθηματικές τους εμπειρίες. Υπήρξαν διαφορετικά ευρήματα στην έρευνα αναλόγως με το πλαίσιο μελέτης. Το τι διαφορετικό είδαν οι μαθητές στα προγράμματα σπουδών ήρθε σχετικά σε συμφωνία με την οπτική που είχες οι δημιουργοί τους γι’ αυτά.
Σας ευχαριστώ πολύ!