Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ασπασία Θεοδωρακάκη ΠΕΣΥΠ Β εξάμηνο

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ασπασία Θεοδωρακάκη ΠΕΣΥΠ Β εξάμηνο"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ασπασία Θεοδωρακάκη ΠΕΣΥΠ Β εξάμηνο
Μάθημα:Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Ρ.Καλούρη Εργασία: Παρουσίαση Επιστημονικού Άρθρου από την ΕπιθεώρησηΣυμβουλευτικής και Προσανατολισμού Ασπασία Θεοδωρακάκη ΠΕΣΥΠ Β εξάμηνο

2 Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού τ.102/2013
ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ: Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ‘’PARENTS AND TEACHERS:PARTNERS IN INTERCULTURAL DIALOGUE – PARTEA’’ Ιωάννης Κονιόρδος Νίκος Δρόσος

3 το «πρόβλημα» Πολυπολιτισμικές κοινωνίες
Μετανάστες Διαφορετικές αξίες Διαφορετικό τρόπο αντίληψης Επηρεασμένοι ψυχολογικά Με δυσκολίες :γλώσσα ανασφάλιστη εργασία ξενοφοβικές συμπεριφορές το «πρόβλημα» Πολυπολιτισμικές κοινωνίες Αναγκαστική προσέγγιση διαφορετικών πολιτισμικών εμπειριών Προσαρμογή στις χώρες υποδοχής

4 Η πρόκληση! Διαπολιτισμικότητα ως παιδαγωγική μεθοδολογία
Η πρόκληση! Διαπολιτισμικότητα ως παιδαγωγική μεθοδολογία Έμφαση στον διαπολιτισμικό διάλογο μεταξύ των μεταναστών γονέων και όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας Βελτίωση της ένταξης των μειονοτικών γονέων Βελτίωση της γονικής στήριξης των μειονοτικών μαθητών Γλωσσική και πολιτισμική πολυμορφία στον Ελληνικό μαθητικό πληθυσμό Ένταξη των μεταναστών μαθητών στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και κατ επέκταση η επαγγελματική ανάπτυξη και ο προσανατόλισμός των μεταναστών μαθητών.

5 Το έργο! Δράσεις: Σκοπός: επικοινωνία και συνεργασία μειονοτικών γονέων και εκπαιδευτικής κοινότητας Έρευνες με ερωτηματολόγια Συναντήσεις εκπαιδευτικών – γονέων Πλατφόρμα επικοινωνίας μέσω ίντερνετ Δράσεις στα σχολεία Δημιουργία «Οδηγός Διαπολιτισμικού Διαλόγου» με Καλές Πρακτικές Στόχοι: ενδυνάμωση του διαλόγου μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών παραγόντων ανάπτυξη δημιουργικών μεθόδων για την επίλυση προβλημάτων ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας ανάπτυξη συνεργασίας γονέων Δημιουργία καλών διαπολιτιτσμικών πρακτικών Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών

6 Δράσεις στο Γυμνάσιο Οινοφύτων. Α
Δράσεις στο Γυμνάσιο Οινοφύτων !! Α. Διερεύνηση αναγκών-στάσεων στη σχέση αλλοδαπών γονέων και εκπαιδευτικών Απόψεις στάσεις των εκπαιδευτικών Προβλήματα των αλλοδαπών γονέων Δυσκολία στην επικοινωνία λόγω κατανόησης της γλώσσας Πρωινό ωράριο επισκέψεων του σχολείου Δεν λαμβάνεται υπόψη η πολιτισμική τους ιδιαιτερότητα από το σχολείο Η απουσία των γονέων μεταφράζεται ως αδιαφορία Μη συνειδητοποίηση του εμπόδιου της γλώσσας Ωστόσο υπάρχει πρόθεση για συνεργασία ακόμα και με αλλαγή των κεκτημένων τους

7 Β.Συνάντηση Ινδών γονέων με τη Διεύθυνση του σχολείου Αρχή οικοδόμησης αμοιβαίας εμπιστοσύνης
Αποτελέσματα εντυπωσιακά! Προσέγγιση των γονέων με όλα τα ¨μέσα¨ Γραπτή πρόσκληση Πολιτισμικός μεσολαβητής Νέες τεχνολογίες Ζητήματα που έθεσαν οι γονείς πιστοποιητικά γέννησης των παιδιών Ώρες επικοινωνίας με το σχολείο Αξιοποίηση των μαθητών ως διερμηνέων στην επικοινωνία Δυνατότητα παρουσίασης του πολιτισμού τους στις σχολικές γιορτές

8 Γ.Εργαστήρια διαπολιτισμικού διαλόγου για γονείς και εκπαιδευτικούς
Εργαστήρια διαπολιτισμικού διαλόγου για γονείς και εκπαιδευτικούς χωριστά, όπου με καθοδήγηση διευκολυντών καταγράφησαν , οι σχέσεις σχολείου-οικογένειας, τα προβλήματα, οι προσδοκίες, οι αντιλήψεις... Κοινή συνεδρία γονέων εκπαιδευτικών όπου παρουσιάσθηκαν όλες οι απόψεις, αντιπαραθέσεις, προτάσεις και λύσεις μέσα από ανάπτυξη διαλόγου και αλληλοκατανόηση.

9 Και οι ......καρποί του προγράμματος PARTEA
Ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών για τα προβλήματα των μειονοτικών ομάδων και πρωτοβουλίες.Φιλόλογοι ...εν δράσει!! Θεμελίωση της συνεργασίας γονέων-σχολείου με συναντήσεις και τα απογεύματα. Καλλιέργεια της εμπιστοσύνης μεταξύ Ινδών γονέων και σχολείου με εμφανή αποτελέσματα στην συμμετοχή αυτών στις σχολικές εκδηλώσεις.

10 Και ακόμη..... Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των Ινδών μαθητών και καλύτερη ενσωμάτωση τους στο σχολείο μέσω της αξιοποίησης τους σε σχολικές εκδηλώσεις παρουσιάζοντας στοιχεία από τον πολιτισμό τους Αναβάθμιση του ρόλου του ΓΡΑΣΕΠ σε δομή περισσότερο υποστηρίκτική για τους γονείς και το σχολείο. Δημιουργία πλατφόρμας και του Οδηγού Διαπολιτισμικού Διαλόγου με 20 καλές πρακτικές και πληροφορίες για την ανάπτυξη του Διαπολιτισμικού διαλόγου.

11 Η βιβλιογραφία και.... η δράση στα Οινόφυτα!
Τα επαγγελματικά προβλήματα των μειονοτικών ομάδων και μαθητών οφείλονται : Οι δράσεις του PARTEA έδειξαν: Κοινωνική απομόνωση Διάκριση Προκατάληψη Περιορισμένη γλωσσική επάρκεια Περιορισμένα πρότυπα εργασίας Μειωμένη αυτεπάρκεια Χαμηλή αυτοαποτελεσματικότητα Δυσλειτουργικές σκέψεις σταδιοδρομίας Βελτίωση στη συμμετοχή των μαθητών στο σχολείο Βελτίωση στη σχολική επίδοση Αύξηση της αυτοεκτίμησης τους Αύξηση πεποίθησης αυτεπάρκειας Μείωση των συμπεριφορών διάκρισης εντός του σχολείου Μείωση των δυσλειτουργικών πεποιθήσεων

12 Εκπαιδευτικοί-σχολείο-κοινότητα
Βελτίωση της συνέργασίας με τους αλλοδαπούς γονείς Διαπολιτισμική οπτική και αλλαγή στάσης απέναντι τους Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην διαπολιτισμική προσέγγιση Ευέλικτη επικοινωνία του σχολείου με τους γονείς Ενθάρρυνση των α.γονέων για συμμετοχή τους σε δραστηριότητες Ενεργή συμμετοχή των α. γονέων στη σχολική κοινότητα. το πρόγραμμα PARTEA χαρακτηρίστηκε από την ευρωπαική επιτροπή «STAR PROJECT»

13 Σας ευχαριστώ.


Κατέβασμα ppt "Ασπασία Θεοδωρακάκη ΠΕΣΥΠ Β εξάμηνο"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google