Workshop 1: Αναγνώριση τομεακό πρόγραμμα Erasmus

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ τομεακό πρόγραμμα Erasmus HMΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Ε.Μ.-Ι.Κ.Υ. Workshop 1: Αναγνώριση Παρασκευή, 27 Μαΐου 2011.
Advertisements

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ τομεακό πρόγραμμα Erasmus HMΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Ε.Μ.-Ι.Κ.Υ. Workshop 2: Προβλήματα στην κινητικότητα φοιτητών.
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
«ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ (ΤΕΙ ΚΑΒΑΛΑΣ)» ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ στα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
θεματικεσ μαθηματοσ Είδη επιστημονικών μελετών
Κανελλοπούλου Γεωργία Γεωεπιστήμονας, Msc Περιβάλλον,
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Τμήμα Διεθνών & Δημοσίων Σχέσεων Πανεπιστημίου Πειραιώς
Τμημα οικονομικων επιστημων απθ 2017
Επιμέλεια-παρουσίαση
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Πρόγραμμα «Στέγαση και Επανένταξη»
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
ΚΥΠΡΟΣ ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
«ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Αθήνα, 12 Ιουλίου 2011
Μαθηση για ολα τα παιδια
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
«Τίποτα δεν πάει χαμένο»
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
اـيلعلا تاـساردلا ةدامع
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
Οργανόγραμμα Σχολής ΟΠΕ ΚΟΣΜΗΤΕΙΑ ΣΧΟΛΗΣ ΟΠΕ
Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας
Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ.
Τμημα οικονομικων επιστημων απθ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ERASMUS+2018 ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΡΑΜΟΥΤΤΗΣ
Παρουσίαση Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Ψυχολογίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Workshop 1: Αναγνώριση τομεακό πρόγραμμα Erasmus ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ τομεακό πρόγραμμα Erasmus HMΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Ε.Μ.-Ι.Κ.Υ. Workshop 1: Αναγνώριση Παρασκευή, 27 Μαΐου 2011 ΟΠΑ, Αμφιθέατρο Αντωνιάδου, Αθήνα   Πρόεδρος Workshop 2-Ελευθερία Καμενοπούλου ΙΚΥ/Συντονίστρια Erasmus Rapporteur Workshop 2 – Φρόσω Παπασταματίου ΙΚΥ/ υπεύθυνη Erasmus Συμμετέχοντες: 35‘άτομα (10 φοιτητές Erasmus, 15 διοικητικοί, 10 καθηγητές)

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (1) Συχνά δεν υπάρχει στο ζήτημα αυτό πολιτική του Ιδρύματος και κάθε Τμήμα ακολουθεί τη δική του γραμμή, ανάλογα με την οπτική του Τμηματικού Συντονιστή Αγνοείται ο σχετικός νόμος και οι πολύ βοηθητικές και ενδελεχείς αποφάσεις εφαρμογής του Πρόσφατα φάνηκε ότι, προκειμένου να θεραπευτούν προβλήματα, βοηθά η παρέμβαση ΥΠΔΒΜΘ ή η επισήμανση των προβλημάτων από εξωτερικά ελεγκτικά όργανα Συχνά τα Ιδρύματα Υποδοχής είναι απρόθυμα να προβούν σε οι αλλαγές στη Συμφωνία Σπουδών, αν και υπάρχουν αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών τους Σε περίπτωση που το Ίδρυμα Υποδοχής προσφέρει συγκεκριμένα μόνον μαθήματα στα αγγλικά και δεν υπάρχει άλλη πρόβλεψη, είναι δύσκολο να συμπληρωθούν τα απαιτούμενα credits και οι φοιτητές παίρνουν και μαθήματα άσχετα προς το πρόγραμμα σπουδών τους Στην παραπάνω περίπτωση, τα μαθήματα στα αγγλικά αλλάζουν συχνά

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (2) Σε ορισμένες περιπτώσεις οι φοιτητές μετακινούνται χωρίς να έχει οριστεί θέμα στο project τους Ορισμένα Ιδρύματα Υποδοχής (ιδίως στο χώρο των Kαλών Tεχνών) δεν δίνουν βαθμολογίες μαθημάτων, αλλά μόνον τα ECTS credits Υπάρχουν πολλές απορίες σχετικά με τα μαθήματα που δεν αντιστοιχούνται και λαμβάνονται ως «επιπλέον» Το παραπάνω πρόβλημα μεγεθύνεται εφόσον δεν χορηγείται ευρέως το Παράρτημα Διπλώματος (Diploma Supplement)

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (3) Δημιουργούνται προβλήματα με φοιτητές που μετακινούνται στο 5ο έτος σπουδών για τη διπλωματική εργασία (ΑΣΚΤ) Αμφιβολίες σχετικά με τον τρόπο αναγνώρισης της πρακτικής άσκησης ιδίως εάν δεν αποτελεί μέρος του προγράμματος σπουδών Παραμένει ακόμη σε ορισμένα Τμήματα η απαίτηση να διαπραγματεύονται οι φοιτητές την αναγνώριση των μαθημάτων μετά την επιστροφή τους, παρότι υπάρχει συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη Συμφωνία Σπουδών!!!

Καλές πρακτικές Ιδρυμάτων Σε όλα τα Ιδρύματα υπάρχει μεγάλη πρόοδος, τα προβλήματα σταδιακά μειώνονται και οι νοοτροπίες αλλάζουν – κεφαλαιώδης ο ρόλος εμπνευσμένων Συντονιστών και αφοσιωμένου Γραφείου Erasmus Ζητούν από τα Ιδρύματα Υποδοχής τα περιγράμματα και τη βιβλιογραφία των μαθημάτων που θα παρακολουθήσουν οι φοιτητές. Προσοχή: Δεν απαιτούν ακριβή αντιστοιχία (πολλά Ιδρύματα, π.χ. ΤΕΙ Κρήτης) Σε ορισμένα Τμήματα υπάρχει Επιτροπή με τρεις συντονιστές, ώστε να κατανέμεται ο φόρτος εργασίας και η ευθύνη της αναγνώρισης (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) Υπάρχει ευελιξία ως προς την αντιστοιχία των προγραμμάτων σπουδών-η διαφορά θεωρείται εμπλουτισμός του προγράμματος σπουδών(Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ (1) - Δημιουργία ιστοσελίδας συνεργασίας των Γραφείων Erasmus όλων των Ελληνικών Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης - Ανταλλαγή απόψεων Επισήμανση καλών πρακτικών Να τονιστεί η θεσμική ευθύνη του Ιδρύματος: υπεύθυνο να καταστεί σαφής η αναγκαιότητα αναγνώρισης και να οριστούν οι κατευθυντήριες γραμμές Ανάγκη εφαρμογής της σχετικής νομοθεσίας

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ (2) Το ΙΚΥ να εκδώσει κατευθυντήριες οδηγίες προς τα Ιδρύματα και τους Ιδρυματικούς/Τμηματικούς Συντονιστές. Παρά τις σχετικές παρουσιάσεις που γίνονται συστηματικά, διαφαίνεται η ανάγκη πιο «επίσημου» εγγράφου Ο Ακαδημαϊκός συντονιστής έχει τη δυνατότητα να προεγκρίνει μαθήματα, ενδεχομένως με απόφαση ΓΣ που τον εξουσιοδοτεί και του αναθέτει αυτό το έργο Να δίδεται ιδιαίτερη προσοχή στη σύναψη των διμερών συμφωνιών, ώστε να εξασφαλίζεται ότι τα προγράμματος σπουδών προσφέρονται για ανταλλαγές και ότι υπάρχουν course catalogues

Ελευθερία Καμενοπούλου, 210 3726350, terry@iky.gr Φρόσω Παπασταματίου, 210 3726364, fpapas@iky.gr Ελίνα Μαυρογιώργου, 210 3726388, elinamav@iky.gr Δημήτρης Μαραγκός, 210 3726397, dmaragos@iky.gr