Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ… Γιατί; Πότε; Πόσο; Ποιος; Πού; Πώς; ΑΠΌ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΣΚΟΠΙΑ –ΌΧΙ ΤΕΧΝΙΚΗ (π.χ χρήση powerpoint) Θ. Ιωάννου, Υπεύθυνος ΠΕ ΔΔΕ Δ’ Αθήνας
Αξιολόγηση Αυτο- αξιολόγηση Θεσμικό πλαίσιο ΘΕΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (Αγωγής Σταδιοδρομίας, Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, eTwinning και ERASMUS+) ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016 Προκλητική διαφάνεια, αφορμή για συζήτηση…. Το «γιατί;»
Το «γιατί;» Μη συμμετέχοντες Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί Ευαισθητοποίηση – ενημέρωση σχολικής κοινότητας Άνοιγμα προς την τοπική κοινωνία Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί Ευκαιρία για χρήση εναλλακτικών διδακτικών τεχνικών Ανάδειξη καλών πρακτικών Μεταφορά επιτυχημένων πρακτικών στο «μάθημα» Αποδοχή από τους μαθητές – οικοδόμηση κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας Συμμετέχοντες μαθητές Ανάδειξη δεξιοτήτων, ικανοτήτων, ταλέντων Ένταξη μαθητών που υφίστανται διακρίσεις Ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας Συμμετοχή σε δράσεις αριστείας; Συμμετοχή σε δράσεις αριστείας διαθεσιμότητα;; (παραδείγματα) Το «γιατί;»
Το «πώς;» Κοινωνία Ανάδειξη Διαθεματικότητας Διεπιστημονικότητας Βιωματικής προσέγγισης Κοινωνία Οικονομία Περιβάλλον Το «πώς;»
Το «πώς;» Θεατρικό δρώμενο Χορός Ζωγραφική Συνέντευξη Διήγημα – Παραμύθι -Ποίημα Επιδαπέδια – Επιτραπέζια παιχνίδια Φύλλα εργασίας Έμφαση στις συνεργασίες Σκίτσα, γελοιογραφίες, Δημιουργική γραφή, Χαϊκού!!! Φύλλα εργασίας σε κάθε επίσκεψη-μετακίνηση!!! Έμφαση στη συνεργασία με φορείς-ειδικούς-Δίκτυα ΜΚΟ?? Το «πώς;»
Σχολική δραστηριότητα Συνηθισμένα λάθη (1/3) Εκδρομή Σχολική δραστηριότητα Φωτογραφίες Φύλλα εργασίας Αυτό-αξιολόγηση Στόχοι & Γονείς και παιδιά ίσως και συνάδελφοι πιέζουν για εκδρομή. Απουσιάζει ο παιδαγωγικός μετασχηματισμός και η παιδαγωγική τεκμηρίωση (π.χ. σχολικός κήπος) Απουσιάζει η σύνδεση με την καθημερινή ζωή (τα έμαθα όλα για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τώρα τι κάνω;) Αξιολόγηση του προγράμματος;;; Τι (δεν) πετύχαμε;; Το «πώς;»
Συνηθισμένα λάθη (2/3) Συναίνεση γονέων;; Άδεια;; facebook Το «πώς;»
Συνηθισμένα λάθη (3/3) Το «πώς;» Απουσία παιδαγωγικού μετασχηματισμού και παιδαγωγικής τεκμηρίωσης Απουσία σύνδεσης γνώσεων με την καθημερινή ζωή Απουσία δράσεων Σύγχυση μεταξύ δραστηριοτήτων και δράσεων (π.χ. σχολικός κήπος) (τα έμαθα όλα για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τώρα τι κάνω;) Το «πώς;»
Αξιολόγηση «Το δέντρο των προσδοκιών» Αξιολόγηση «Το δέντρο των προσδοκιών»
Τα «πότε;», «πόσο;», «πού;», ποιος;» Μαθητική ομάδα Παιδαγωγική ομάδα Σχολείο Εκδήλωση ΔΔΕ Εκδηλώσεις συνεργαζόμενων φορέων Εκδηλώσεις Δήμων 10-15 min (περίληψη) 45 min (πλήρες) Λήξη σχ. έτους Έναρξη σχ. έτους Παρουσιάσεις σε δράσεις Θεματικών Δικτύων Πότε; Πόσο; Ποιος; Πού; Αλληλένδετα Πότε εβδομάδα ΠΕ – καλές πρακτικές Αν μπορούμε να παρουσιάσουμε το πρόγραμμά μας ας πάμε. Τα «πότε;», «πόσο;», «πού;», ποιος;»
Διάφορα sites στο internet Πολλά και διάφορα βιβλία Βιβλιογραφία (;)
Ευχαριστώ για την προσοχή σας