Το Παράδοξο: ‘’Ο Αχιλλέας και η Χελώνα’’

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Lambda-Sat Διαστημικές αποστολές 12 Γυμνάσιο Αχαρνών Γραπτή εργασία:
Advertisements

Μάθημα 7ο.
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ.
« Ερευνώ και ανακαλύπτω Ε΄ δημοτικού» Κουκούλης Παράσχος 1 ο δημ. Σχολ. Αγ. Δημητρίου
Καθυστέρηση σε δίκτυα μεταγωγής πακέτων
Ιλιάδα Στέπκου Όλγα-Μαρία.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
Όνομα μαθητή / τριας , Καπετανέα Μάρθα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ
Άπειρο ο ορισμός του απείρου.
Ταχύτητα: το πηλίκο της μετατόπισης δια τη χρονική διάρκεια υ=Δχ/Δt
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα!!!
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
2.2 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ.
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
Κεφάλαιο 4:Παράδοξα Υπεύθυνοι συντάκτες : Φ. Πανταζοπουλος Ν
Alexander Friedmann ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΔΑΝΑΗ ΑΓΓΕΛΙΔΑΚΗ
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
ΥΛΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ Η κίνηση είναι χαρακτηριστική ιδιότητα της ύλης. Κίνηση παρατηρούμε από τους μακρινούς γαλαξίες έως μέχρι το εσωτερικό των ατόμων. Η.
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Σοφία Σταματιάδη Α’ Θρησκευτικά Σελίδα 100 άσκηση 2 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης.
Ποιός ήταν ο Αριστοφάνης;
ΤΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
2.2 Η έννοια της ταχύτητας.
Θέμα του Project : <<Ποιος σκότωσε τον κύριο Χ>>
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε -Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
Μιχαλακοπούλου Αθανασία Τμήμα: Α2
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια: Κατερίνα Ζιάκα Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος:
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Του Νίκου Δαπόντε Πηγή : ontent&task=view&id=229&Itemid=50
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Διδασκαλία Βιολογίας Γ’ Γυμνασίου ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ MSc Βιολόγος.
Αυτόνομοι Πράκτορες Ενισχυτική Μάθηση (Q-learning algorithm) in PONG Χανιά, 4/3/2011 Μπαμπαλής Μπάμπης.
ΗΡΟΔΟΤΟΣ!! Βασίλης Αρμάντο Δημήτρης. Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΗΡΟΔΟΤΟΥ!!!  Ο Ηρόδοτος γεννήθηκε στην Αλικαρνασσό (σημερινή Τουρκία) εξ ου αποκαλούμενος ο Αλικαρνασσεύς.
Ιστορία της φιλοσοφίας: Προσωκρατικοί Σ. Σταυριανέας Τμήμα Φιλοσοφίας Παν/μίου Πατρών 14/10/2015.
ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΤΩΝ ΔΙΔΥΜΩΝ. Παράδοξο χαρακτηρίζεται κάθε φαινόμενο το οποίο φαίνεται ν’ αντιβαίνει τους κανόνες της κοινής λογικής, επειδή.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Υπεύθυνος Καθηγητής: κ. Καπετανάκης Σχολικό έτος: Τμήμα: Α1.
TΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΣΥΛΙΑΘΕΟΔΩΡΑΕΛΕΝΗΕΛΕΝΑ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός 1 Η έννοια της ταχύτητας.
Μάθημα: Διδακτική των μαθηματικων Θεμα εργασιασ: Η ιστορια του μηδενοσ
Πρόλογος Κυριαρχεί η τάξη στον κόσμο μας;
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Γραμμική κίνηση Η κίνηση είναι σχετική Βασικές έννοιες Ταχύτητα
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
Παρουσίαση Κρίσιμων Συμβάντων από την συνέντευξη μαθητών Β΄ Γυμνασίου
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ <<ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ>>
ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ FIBONACCI Μαθήτρια: Δήμητρα Δεληβοριά Υπεύθυνη Καθηγήτρια:
Χρήστος Μπ. Ραφαήλ Γ. Δημήτρης Κ. Ιάσων Κ.
ΑΣΚΗΣΗ ΑΝΑΚΛΑΣΗΣ 3.9 Επιμήκη ελαστικά κύματα που παράγονται σε σημείο Α ανακλώνται σε κεκλιμένη επιφάνεια και καταγράφονται από δύο (2) γεώφωνα συμμετρικά.
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 22 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ. Καπετανάκης
Ζήνων ο Ελεάτης 1ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Η ανάπτυξη της επιστημονικής γνώσης στην Αρχαία Ελλάδα
 ΣΤΑΔΙΟ  ΔΙΑΥΛΟΣ  ΔΟΛΙΧΟΣ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΚΑΙ ΠΑΛΗ  ΠΥΓΜΗ  ΤΕΘΡΙΠΠΟ  ΠΑΓΚΡΑΤΙΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΙΠΠΟΥ ΚΕΛΗΤΟΣ  ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΗ ΠΑΙΔΩΝ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΠΑΙΔΩΝ 
Πόσο συχνά τον/την βλέπω Όνομα και ηλικία Πού μένει;
28. Οι Έλληνες: Ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το Παράδοξο: ‘’Ο Αχιλλέας και η Χελώνα’’ Ζήνων ο Ελεάτης Μαθήτρια: Δήμητρα Δεληβοριά Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Σ.Πατσιομίτου Β3’ 2013-2014 Το Παράδοξο: ‘’Ο Αχιλλέας και η Χελώνα’’ 1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών

Ζήνων ο Ελεάτης Ο Ζήνων ο Ελεάτης ήταν φιλόσοφος και μαθηματικός της Αρχαίας Ελλάδας και αγαπημένος μαθητής του φιλόσοφου Παρμενίδη. Γεννήθηκε το 488 π.Χ. στην Ελέα της Ιταλίας. Έζησε για μερικά χρόνια στην Αθήνα και ήταν αυτός ο οποίος έδινε εξηγήσεις στον Περικλή και στον Καλλία για τα διάφορα δόγματα.

Έργο του Ζήνωνα Ελάχιστα από τα γραπτά του Ζήνωνα έχουν σωθεί και τα περισσότερα που γνωρίζουμε γι’ αυτόν προέρχονται από τον Αριστοτέλη. Λέγεται ότι βοήθησε τον Παρμενίδη να γράψει τους νόμους της Ελέας. Ήταν υπέρμαχος της ελευθερίας και δεν δίστασε να ρισκάρει την ζωή του για να γλιτώσει την πατρίδα του από έναν τύραννο. Ο Ζήνων απέδειξε πως η κοινή αντίληψη της πραγματικότητας οδηγεί σε ‘’ παράδοξα’’ και ‘’ οξύμωρα ‘’.

Τα Παράδοξα του Ζήνωνα Το Παράδοξο του Αχιλλέα και της Χελώνας. Το Παράδοξο της Διχοτομίας. Το Παράδοξο του Βέλους. Το Παράδοξο του Σταδίου.

Το Παράδοξο του Αχιλλέα και της Χελώνας Ο Αχιλλέας όπως λέει ο Όμηρος ήταν πολύ γρήγορος δρομέας και όμως ο Ζήνωνας ισχυρίζεται ότι δεν μπορεί να φτάσει μια χελώνα που προπορεύεται. Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει το παράδειγμα αυτό είναι το εξής: ‘’ Ο βραδύτερος ουδέποτε θα προσπεραστεί από τον ταχύτερο’’

Αν έχουμε έναν αγώνα δρόμου μεταξύ του Αχιλλέα και μιας χελώνας, και η χελώνα ξεκινήσει με προβάδισμα, για παράδειγμα ενός σταδίου, ο Αχιλλέας ο οποίος ήταν ο καλύτερος δρομέας της μυθολογίας, δεν θα μπορέσει ποτέ να φτάσει την χελώνα. Αν υποθέσουμε ότι ο Αχιλλέας είναι 100 φορές πιο γρήγορος από την χελώνα τότε όταν αυτός θα έχει διανύσει 1 στάδιο, η χελώνα θα έχει διανύσει 1 στάδιο και 1 εκ. του σταδίου. Όταν ο Αχιλλέας έχει διανύσει 1 στάδιο και 1εκ. του σταδίου η χελώνα θα έχει διανύσει 1 στάδιο και 1εκ. και 1 εκ. του εκατοστού του σταδίου κ.ο.κ. Επομένως η χελώνα πάντα θα προπορεύεται.

Αν η ταχύτητα του Αχιλλέα είναι υΑ = 10m. /sec και της χελώνας υΧ= 1m Αν η ταχύτητα του Αχιλλέα είναι υΑ = 10m./sec και της χελώνας υΧ= 1m./sec τότε ο Αχιλλέας σε χρόνο t1= 10 sec θα διανύσει απόσταση Αx1 την οποία τον προσπερνά η χελώνα. Κατά την διάρκεια του χρόνου t1 η χελώνα θα διανύσει διάστημα x1 x2= 10m. Στη συνέχεια για να διατρέξει αυτή την απόσταση ο Αχιλλέας θα χρειαστεί χρόνο t2=1 sec. Κατά τον χρόνο t2 η χελώνα θα διανύσει απόσταση x2 x3. Η κίνηση αυτή θα συνεχίζεται επ’ άπειρον.

Σύγχρονες αναλύσεις του παράδοξου του ‘’Αχιλλέα και της Χελώνας’’ Ενδιαφέρον παρουσιάζει η προσέγγιση του Άγγλου μαθηματικού Bertrand Russell στις αρχές του 20ου αιώνα. Το κύριο σημείο του επιχειρήματος του Russell είναι η ένα προς ένα αντιστοίχιση θέσεων Αχιλλέα-χελώνας. Σε κάθε στιγμή της κίνησής τους ο Αχιλλέας βρίσκεται κάπου, το ίδιο και η χελώνα. Δεν είναι δυνατό ποτέ κανείς κατά την διάρκεια του αγώνα να βρίσκεται στο ίδιο μέρος. Έτσι ο αριθμός των σημείων που πηγαίνει ο Αχιλλέας είναι ίδιος με αυτόν των σημείων που πηγαίνει η χελώνα. Αν ο Αχιλλέας φτάσει την χελώνα τότε ο αριθμός των σημείων της διαδρομής που έκανε θα είναι μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο της χελώνας. Αυτό όμως είναι μία αντίφαση. Ωστόσο τα δύο σύνολα των σημείων έχουν άπειρα μέλη.

ΠΗΓΕΣ: Βικιπαίδεια http://www.atopo.gr/genika/1854/ http://antikleidi.com/2012/09/22/zinonachileas/