ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
Advertisements

Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
Η Αγία Σοφία και η Οδηγήτρια του Μυστρά
4ο ΕΠΑΛ ΑΘΗΝΩΝ Ταξίδι στο χωροχρόνο Ευγενιάδης Στέλιος
27 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α// ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ.
Κεφάλαιο 5ο IV Εικαστικές τέχνες και μουσική
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
Βυζαντινή Ζωγραφική H βυζαντινή ζωγραφική περιλαμβάνει τις ακόλουθες κατηγορίες: Τοιχογραφίες, Εικόνες, Ψηφιδωτά, Χειρόγραφα. τοιχογραφίες ψηφιδωτά χειρόγραφα.
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΡΥΣΕΛΕΟΥΣΗΣ ΕΜΠΑΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Το Σχίσμα του 1054: Ένα γεγονός βαθιάς οδύνης
Η Ελληνική τέχνη αναπτύσσεται
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Β’ Βατικανή Σύνοδος Σεμερτζόγλου Γιώργος ΠΠΓΕΣΣ 27/11/2014 Γ3.
Κατερίνα Α & Θέμης Κ Πληροφορίες Άγιοι Θεόδωροι, με το χαρακτηριστικό πασίγνωστο οκτάγωνο τρούλο, η μεγαλύτερη και αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά. Διατηρεί.
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ.
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
Αγία Σοφία Αγία Σοφία Συγγραφέας Ελένη Π.. Η Ιστορία της Η Ιστορία της.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
παναγια παμμακαριστοσ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Charles Lebrun (Παρίσι ). Charles Lebrun.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3
Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας. ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία,
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ : ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
ΠΑΝΑΓΙΑ, Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Το πρόσωπό της στην τέχνη.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΔΥΤΙΚΩΝ ΝΑΩΝ
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
3. Μέρη του ναού- Ιερό Βήμα
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
1ο ΓΕΛ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2014/15 ΕκπαιδευτιΚO ΠρOγραμμα
ΡΟΜΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΠΓΕΣΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Κ.ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΟΜΑΔΑ: ΚΟΚΟΜΠΑΪΑ
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
Η τέχνη της Αγιογραφίας
Το κίνημα των Ναζαρηνών
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
Ο χριστοσ – ο μοναδικοσ διδασκαλοσ
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
«Χριστός Ανέστη!» Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Τάξη: Β2
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
Δυτική Αρχιτεκτονική Δήμητρα Ζιώγα Σχολικό Έτος: Θρησκευτικά
Ρομανική τέχνη και βυζαντινή τέχνη
Εικονογραφικοί κύκλοι
ΠερΙΚΕΝΤΡΟΙ ΝΑΟΙ και εικονογραφικοι κυκλοι
Αγία Σοφία Συγγραφέας Ελένη Π..
Πώς γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα;
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ Θρησκευτικά: κ Καπετανάκης Βάσια Οικονομοπούλου Β2

Η ΖΩΦΡΑΦΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΝΑΩΝ ΑΣΥΔΟΤΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ Η σύνοδος της Φραγκφούρτης το 794μχ αποτέλεσε μεγάλη τομή για τη στάση της Δυτικής εκκλησίας απέναντι στη ζωγραφική των ναών. Αναγνώρισε τη ζωγραφική σαν στοιχείο διακοσμήσεως των εκκλησιών χωρίς να ενδιαφέρεται αν αυτή εκφράζει δογματικές , λειτουργικές ή υψηλές θεολογικές ιδέες. Έτσι η τέχνη αυτή αφέθηκε ελεύθερη και ασύδοτη στα χέρια και στις νοοτροπίες των ζωγράφων. Η κάθε εικόνα και το κάθε άγαλμα δεν είναι μόνο σύμβολο αλλά αυτοδύναμη μορφή με συναίσθημα που πρέπει να εκφραστεί.

15ος αιώνας και μετά Από τον 15ο αιώνα και μετά η ζωγραφική στους ναούς δημιουργεί την ψευδαίσθηση του βάθους. Στην Ιταλία καθιερώνεται η ελαιογραφία και τα ζωηρά χρώματα ενώ εμφανίζονται τα antependia γλυπτά ή ζωγραφισμένα προκαλύμματα που κοσμούν την αγία τράπεζα.

ΝΑΟΙ ΓΟΤΘΙΚΟΥ ΡΥΘΜΟΥ Αντίθετα στους ναούς γοτθικού ρυθμού η αγιογραφία σχεδόν εξέλιπε. Η κυριαρχία των γλυπτών επιφανειών , το δάσος των κιόνων και των διαγωνίων τόξων που διαμορφώνονταν πάνω από τις οροφές , δεν άφηνε καθόλου χώρο για αγιογραφία. Τόσο στις προσόψεις όσο και στο εσωτερικό των ναών χρησιμοποιούνται γλυπτά έργα και αγάλματα βασισμένα σε θέματα από τη ζωή του χριστού , των Αποστόλων και των Αγίων. Ο Χριστός ως Κριτής με τα τέσσερα σύμβολα των Ευαγγελιστών : άνθρωπος ή άγγελος (Ματθαίος), λιοντάρι (Μάρκος), μοσχάρι (Λουκάς), αετός (Ιωάννης) καταλαμβάνει όλο το γλυπτό τύμπανο του πυλώνα του ναού. Κατόπιν η Θεοτόκος με σκηνές από το βίος της κοσμεί τις μετόπες των υπόλοιπων εισόδων του ναού ή τις πλευρές του περιπατητηρίου.

Καθεδρικοσ ναοσ τησ παναγιασ των παρισιων Πλευρα του περιπατητηριου του ναου Καθεδρικοσ ναοσ τησ παναγιασ των παρισιων

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΕ ΑΝΑΤΟΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΗ ανατολη ΔΥΣΗ Αντίθετα σ’ εμάς έχουμε το δωδεκάορτο με σκηνές απ’ όλη τη ζωή του Χριστού από τη γέννησή του μέχρι την ανάληψη του στους ουρανούς. Στην ορθόδοξη εκκλησία επικρατεί το άφθονο φως. Στις εικόνες της Ανατολής τονίζεται η θεϊκή υπόσταση του χριστού. Στην εικόνα της σταύρωσης ,οι ορθόδοξοι δίνουν έμφαση στην ηρεμία , στη γαλήνη με την οποία αντιμετωπίζει ο χριστός την οδύνη του μαρτυρίου. Στη Δύση τονίζεται μονομερώς το θείο Πάθος και η Κρίση του Θεού. Επικρατεί το ομιχλώδες και μελαγχολικό περιβάλλον . Στις εικόνες της Δύσης τονίζεται η ανθρώπινη φύση του Χριστού. Στις εικόνες της σταύρωσης , οι Δυτικοί παρουσιάζουν το μακάβριο και φρικαλέο της σταύρωσης. Ο ζωγράφος παρουσιάζει το ανθρώπινο δράμα όπου κυριαρχεί ο πόνος και το τραγικό.

ΔΥΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ Στους ναούς της Δύσης το μόνο σταθερό είναι οι δώδεκα εικόνες των Παθών του Κυρίου και στις θύρες ο εικονισμός της Β Παρουσίας . Στους ορθόδοξους ναούς ακολουθείται το σύστημα των εικονογραφικών κύκλων (Λειτουργικός, Δογματικός, Ιστορικός)

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΚΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΣΤΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΔΟΓΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΣΤΟΝ ΤΡΟΥΛΟ ΔΟΓΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΡΑΤΑΕΙ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΥΛΟΓΕΙ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΝΑΟΥ

ΔΟΓΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ :ΟΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΕΣ ΣΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΤΡΙΓΩΝΑ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΘΟΛΟ

ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Η ΒΑΠΤΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Η ΒΑΠΤΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ