ΕπιΣτημονικα Συμβολα braille

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

Πώς να χρησιμοποιήσετε τον λογαριασμό σας στο Gmail
Κλάσματα.
ΚΕΙΜΕΝΟ  Ο πρώτος τρόπος απεικόνισης πληροφορίας (και βασικός ως σήμερα).  Αδυναμία πρώτων υπολογιστών να χειριστούν άλλη μορφή πληροφορίας.  Πρόβλημα.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ (EXCEL)
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Η εντολή Δείξε είναι μια εντολή εξόδου και χρησιμοποιείται για:
Κείμενο – ASCII – Unicode - HTML Κωδικοποίηση ASCII / Unicode HTML
Επιμορφωτής: Δρίμτζιας Βασίλης
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Επεξεργασία Κειμένου Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Σχετικά με κλασματικές παραστάσεις
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑΣ : ΤΣΑΛΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Α.Μ. : 30920
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Mathematical literacy and basic competences in science and technology Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΣΥΝΟΛΑ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
Βασικά στοιχεία της Java
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
Φυσική για Επιστήμονες και Μηχανικούς Εισαγωγή – Φυσική και μετρήσεις.
Αρχές Οικονομικής Θεωρίας Καμπύλη παραγωγικών Δυνατοτήτων Μοσχούλα – Καλλιρόη Δουρή ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 12: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #2
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 8: Αριθμητική υπολογιστών Ιωάννης Σταματίου
Άθροισμα ρητών αριθμών.
Μορφές κατανομών Αθανάσιος Βέρδης.
Πι.
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
Το Πληκτρολόγιο.
Η ελληνική γραφή Braille
Πρόγραμμα Καινοτόμων Σχολείων και Εκπαιδευτικών Πυρήνων για την Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη Σχολική Μονάδα Δημοτικό Σχολείο Καρμιώτισσας Εκπαιδευτικοί πυρήνες.
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Το δυαδικό ψηφίο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
Μορφοποίηση Περιεχομένου και εμφάνισης κελιών, γραμμών, στηλών
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Μαθηματικά Ε΄ ¨ Ισοδύναμα κλάσματα¨
ΗΜΥ 210: Λογικός Σχεδιασμός
Υπολογιστικά Φύλλα Περιεχόμενο κελιού - Πράξεις
B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2 Κωδικοποίηση 9/12/2018 B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2.
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕπιΣτημονικα Συμβολα braille Β. Αργυρόπουλος Παν/μιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής vassargi@uth.gr

Χαρακτηριςτικα 6-ςτιγμου Το πλήθος των συνδυασμών = 64 (63 συνδυασμοί + κενό σύμβολο για το χωρισμό των λέξεων) Ο μικρός αριθμός συνδυασμών  ανάπτυξη μη πλήρους συστήματος επιστημονικών συμβόλων Μαθηματικό σύμβολο = συνδυασμός 2-3 εξάστιγμων. Σίγουρα δεν επαρκούν για να γίνει αντιστοιχία όλων των επιστημονικών συμβόλων που χρησιμοποιούνται στη γραφή βλεπόντων

Χαρακτηριςτικα 8-ςτιγμου Δημιουργήθηκε για να δώσει περισσότερους συνδυασμούς (256) Να καλύψει περισσότερα σύμβολα εξαλείφοντας αριθμοδείκτες και κεφαλαιοδείκτες (όπου είναι σημαινόμενο σύμβολο) Σύγχρονη σύνδεση υπολογιστών με οθόνες braille Ξεκίνησε το 1995 από το Διεθνές Συμβούλιο για το αγγλικό braille (ICEB-International Council on English Braille) Έργο: 8-dot Braille Code

Nemeth και UEBC Ο στόχος του UEBC ήταν η ενοποίηση 3 κωδικών braille + του αγγλικού braille και της αμερικάνικης παραλλαγής + Nemeth + Computer braille code Συμμετείχαν Αυστραλία, Αγγλία, Η.Π.Α., Καναδάς, Ν. Αφρική) Σύστημα με μεγάλη πολυπλοκότητα και δυσκολία εκμάθησης Μόνο οι χώρες της Β. Αμερικής χρησιμοποιούν ενιαίο σύστημα κωδικοποίησης επιστημονικών συμβόλων το Nemeth Code for Mathematics and Science

ΕΛΛΑΔΑ Μενεΐδης (1987) Σειριακή αναπαράσταση μαθηματικών εκφράσεων που όμως δε κάλυπτε όλους τους συνδυασμούς των μαθηματικών συμβόλων Πανελλήνια επιτροπή 1988 (Αθήνα, Θεσ/νικη, Κύπρος), δεν… Υπουργείο Παιδείας 1999 Έγκριση από ΠΙ (2003) για τον κώδικα Nemeth ΘΕΤΙΚΑ (συμβατότητα με άλλες χώρες, ενοποιημένο σύστημα, επικοινωνία, υποστήριξη από τα υπολογιστικά συστήματα, βιωσιμότητα) ΑΡΝΗΤΙΚΑ (επιμόρφωση εκείνων που τελείωσαν με Μενεΐδη, κατάρτιση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών, δεν είναι στα ελληνικά, δεν υπάρχουν βιβλία)

ΑΡΙΘΜΟΙ Οι παραπάνω αριθμοί χρησιμοποιούνται στην αρίθμηση κεφαλαίων, στις ασκήσεις και στα προβλήματα, στην εισαγωγή, στην βιβλιογραφία, στα περιεχόμενα του βιβλίου, υποσημειώσεις, στα ευρετήρια και στον πρόλογο. Εξαιρούνται οι αριθμοί στις γωνίες των σελίδων που γράφονται στο ελληνικό σύστημα Braille

ΣΥΜΒΟΛΑ ΠΡΑΞΕΩΝ

ΚΛΑΣΜΑΤΑ, ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ, ΣΥΜΒΟΛΑ

ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ διαχωριςτης χιλιαδων & μαθηματικο κομμα (.)

ενδεικτες Οι ενδείκτες δεν αντιστοιχούν σε κάποιο σύμβολο στην έντυπη μορφή αλλά ΠΡΟΣΔΙΔΟΥΝ ΝΟΗΜΑ σε άλλα σύμβολα braille με τα οποία σχετίζονται Έτσι η δισδιάσταστη σημασία των συμβόλων της έντυπης μορφής (πολλαπλά επίπεδα) μπορεί και αποδίδεται μέσω των ενδεικτών στο braille

ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΗΣ Πριν από τον αριθμό προηγείται ο αριθμοδείκτης (3456) Χρησιμοποιείται: Α. Στην αρχή μιας γραμμής Braille Β. Μετά από ένα κενό Γ. Μετά από ένα σημείο στίξης Δ. Μετά από μια παύλα / ενωτικό, όταν μπροστά από την παύλα υπάρχει μια λέξη ή ένα σημείο στίξης (αστερίσκος, σημάδι παραγράφου κ.λπ.) Δεν χρησιμοποιείται: Α. Στην αρχή ενός στοιχείου όταν είναι μέρος μιας εσωτερικής λίστας Β. Σε παραστάσεις που εμφανίζονται σε στήλες και είναι ευθυγραμμισμένες για πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμό και διαίρεση Γ. Μετά από ένα κενό όταν το κενό αυτό χωρίζει τον αριθμό σε τμήματα

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΛΙΣΤΑ Μια εσωτερική λίστα πρέπει να ικανοποιεί τις παρακάτω προϋποθέσεις: Να ξεκινά και να τελειώνει με ένα σύμβολο ομαδοποίησης Δεν πρέπει να περιέχει καμία λέξη Δεν πρέπει να περιέχει κανένα σύμβολο σύγκρισης Να έχει τουλάχιστον 2 στοιχεία τα οποία να διαχωρίζονται μόνο με κόμμα

Εςωτερικες και μη λιςτες

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Η γραμμή (25) στην κάθετη πράξη πρέπει να είναι ένα κελί μεγαλύτερη {δεξιά και αριστερά} από το συνολικό πλάτος της πράξης. Τα στοιχεία και τα νούμερα πρέπει να ευθυγραμμιστούν όπως και στις πράξεις των βλεπόντων, εκτός και αν η ευθυγράμμιση αποτελεί μέρος της άσκησης. π.χ. τα σύμβολα Χ και ÷ ακριβώς δίπλα από τον πολλαπλασιαστή / διαιρέτη. Οι ενδείκτες παράλειψης θα πρέπει να είναι τόσοι όσοι χρειάζονται να συμπληρωθούν. Στις κάθετες πράξεις δεν χρησιμοποιούμε τον αριθμοδείκτη. Αφήνουμε μια γραμμή κενή πάνω και κάτω από την κάθετη πράξη. Αν υπάρχει δίπλα της κάποιο στοιχείο ή γράμμα (πχ, 1. ή Α. κ.λπ.) θα πρέπει να απέχει τουλάχιστον 1 κελί από το συνολικό πλάτος της άσκησης

Για να δουμε…

Αλλοι ςημαντικοι ενδεικτες Χρησιμοποιούμε τον ενδείκτη στίξης μετά από αριθμούς, παύλα, ενδείκτη σχήματος, σύμβολα ομαδοποίησης, σύμβολα αναφοράς. Δεν τον χρησιμοποιούμε όταν αρχίζει γραμμή Braille, μετά από λογοτεχνική παύλα ή κενό, πριν από το κόμμα ή το ενωτικό. Αστερίσκος ( * )

10 WORKSHOP

ΚΛΑΣΜΑΤΑ, ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ, ΣΥΜΒΟΛΑ

Ενδεικτες κλαςματων

παραδειγματα

Παραδειγμα διαςτηματικης απεικονιςης Παραδειγμα διαςτηματικης απεικονιςης

Ενδεικτης παραλειψης

Παραδειγματα παραλειψης

Συμβολα ςυγκριςης

ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ…

Συμβολα ομαδοποιηςης

Διαγραφη - απλοποιηςη

Παραδειγμα απλοποιηςης

Συμβολα ομαδοποιηςης

Εκθετες & δεικτες

ριζικα

Ενδεικτες ςχηματων Ενδείκτης σχήματος (άνοιγμα) (Circle) (Triangle) (Τέσσερα) (Rectangle) Πέντε (πεντάγωνο) Έξι (εξάγωνο) Οκτώ (οκτάγωνο)