Παρουσίαση πρακτικής στην κοινότητα Β εξάμηνο Ιδιωτικός παιδικός σταθμός «Τα δελφινάκια» Σκουρλής Νικόλαος Α.Μ:20929
Τι άλλαξε από το προηγούμενο εξάμηνο Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη από τους ιδιοκτήτες του παιδικού και αναγνώριση της προσφοράς μου στα παιδιά από γονείς και νηπιαγωγούς Μεγαλύτερη και ευκολότερη πρόσβαση στο υλικοτεχνικό υλικό του παιδικού Πιο ισχυροί δεσμοί μεταξύ εμού και των παιδιών
Θέματα δραστηριοτήτων Πώς φτιάχνεται το λάδι που τρώμε; Παραδοσιακή και σύγχρονη μέθοδος (μήλος και γαιδουράκι, εργοστάσιο και μηχανήματα)
Συζήτηση για την βιταμίνη C. Σε ποια τρόφιμα υπάρχει; (φράουλα, πορτοκάλι, ακτινίδιο κα). Σε τι μας βοηθάει; (στην καρδιά, μας προστατεύει από το σκορβούτο κα)
Γνωριμία των παιδιών με διάφορα είδη μακαρονιών: σπαγγέτι, κοφτό μακαρονάκι, κοραλάκια, κοχυλάκια , φιογκάκια, βίδες. Γνωριμία επίσης με ορισμένα όσπρια όπως φασόλια, μαυρομάτικα φασόλια, γίγαντες, φακή, φάβα, ρεβίθια.
Βήματα παραγωγής ψωμιού από το σιτάρι : Βήματα παραγωγής ψωμιού από το σιτάρι : Θερισμός σιταριού, καθαρισμός σιταριού, απομόνωση των σπόρων, άλεσμα τους στον μύλο (παλαιότερα) ή από ειδικό μηχάνημα (σήμερα), κοσκίνισμα, ανάμειξη με νερό, μαγιά και αλάτι, πλάσιμο, παραμονή στον φούρνο.
Βήματα παραγωγής τυριού από το γάλα: Βήματα παραγωγής τυριού από το γάλα: Άρμεγμα αγελάδας, μεταφορά με φορτηγά ψυγεία στο εργοστάσιο, παστερίωση, προσθήκη γαλακτικού και εμβολιασμός με τους κατάλληλους μο, προσθήκη πυτιάς (με βίντεο και με παρουσίαση)
Σταδιακή αποκάλυψη- συμπλήρωση της πυραμίδας της μεσογειακής διατροφής Συζήτηση με τα παιδιά για τις διατροφικές τους συνήθειες και κατά πόσο αυτές συμφωνούν την πυραμίδα.
Βήματα παραγωγής της σταφίδας από το σταφύλι Μάζεμα σταφυλιών, μεταφορά στο εργοστάσιο, αποξήρανση, κατεργασία με ειδικά μηχανήματα, διαλογή και συσκευασία σταφίδων.
Η διατροφή του ανθρώπου από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα πως αυτή βοήθησε στην εξέλιξη του και καθόρισε την ζωή του τρεις ενδιάμεσοι σταθμοί (ανακάλυψη φωτιάς, έναρξη καλλιέργεια φυτών και δέντρων, βιομηχανική επανάσταση)
Αξιολόγηση της ικανότητας των παιδιών να διακρίνουν τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές καθώς τις διάφορες ομάδες τροφίμων.
Παρουσίαση δέντρων ή φυτών από τα οποία προέρχονται διάφορα φρούτα και λαχανικά (μπανανιά, μηλιά, κερασιά, ροδακινιά, αχλαδιά, αμπέλι, καρπούζι, πεπόνι, κολοκύθα κα).
Μέσα υλοποίησης των δραστηριοτήτων Εικόνες μέσω PowerPoint και βίντεο από προτζέκτορα σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα : Α) παραγωγή ψωμιού από το σιτάρι Β) παραγωγή τυριού από το γάλα Γ) παραγωγή της σταφίδας από το σταφύλι Δ) διατροφή του ανθρώπου από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα Ε) αποκάλυψη και συμπλήρωση της πυραμίδας της μεσογειακής διατροφής ΣΤ) τα δέντρα ή φυτά από τα οποία προέρχονται διάφορα φρούτα και λαχανικά
Ατομική αγορά και εν συνεχεία παρουσίαση στα παιδιά Α)διάφορων ειδών μακαρονιών: σπαγγέτι, κοφτό μακαρονάκι, κοραλάκια, κοχυλάκια , φιογκάκια, βίδες. Β) οσπρίων όπως φασόλια, μαυρομάτικα φασόλια, γίγαντες, φακή, φάβα, ρεβίθια. Γ) σταφίδων οι οποίες μάλιστα δόθηκαν σε όσα παιδιά επιθυμούσαν να δοκιμάσουν ώστε να έρθουν σε ουσιαστικότερη επαφή με το τρόφιμο.
Παιχνίδι με φρούτα και λαχανικά Χωρισμός του τμήματος σε δύο ομάδες (αγόρια-κορίτσια) καλύπτρα στα μάτια κάθε παιδιού ακουμπάει ένα φρούτο ή λαχανικό και προσπαθεί να το αναγνωρίσει μέσω αφή και την όσφρηση Όποια ομάδα μαζέψει τους περισσότερους πόντους κερδίζει
Επίσης Βοήθεια στην κουζίνα και την τραπεζαρία κατά την διάρκεια του μεσημεριανού των παιδιών. Συζήτηση με τα παιδιά κατά την διάρκεια του γεύματος απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με πρακτικά πράγματα της διατροφής τους. Συμμετοχή στην οργάνωση και πραγμάτωση των γιορτών του παιδικού
Και… απογοητεύσεις Διάφοροι γονείς εξέφρασαν επιθυμία για λειτουργία συμβουλευτικού γραφείου διατροφής στον παιδικό. Οι ιδιοκτήτες το απέφυγαν λέγοντας ότι υπάρχουν πρακτικά προβλήματα σε αυτό το εγχείρημα
Προτάσεις για βελτίωση Στην πορεία των 2 εξαμήνων υπήρξαν κάποια αναγκαστικά έξοδα για υλικοτεχνικό εξοπλισμό ( κούκλες, μακαρόνια, όσπρια, χαρτόνια, σταφίδες κα) Κόστος περίπου 30 ευρώ Θα ήταν ωφέλιμο να δίνεται ένα αρχικό budget για την κάλυψη των εξόδων αυτών
Ευχαριστώ πολύ