ΓΚΟΥΣΤΑΒ ΚΛΙΜΤ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΦΙΑΤΗ ΦΛΩΡΑ ΚΟΥΤΗ ΘΩΜΑΗ Α2 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΓΙΑΚΑ ΕΛΕΝΗ
ΚΟΡΦΙΑΤΗ ΦΛΩΡΑ ΚΟΥΤΗ ΘΩΜΑΗ Α2 ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2015- 2016
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ Ο Κλιμτ ήταν Αυστριακός ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος της Απόσχισης (Sezession) της Βιέννης που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Αρ Νουβό (Art Nouveau).
Είχε σημαντική συμβολή στη διεθνή αναγνώριση της αυστριακής τέχνης και υπήρξε από τους πρώτους που κατάφεραν να συνδυάσουν την εικονιστική με την αφηρημένη ζωγραφική
Ο Κλιμτ γεννήθηκε στο Μπάουμγκαρτεν, κοντά στην πόλη της Βιέννης, και ήταν το δεύτερο από τα επτά παιδιά του φτωχού χαράκτη Ερνστ Κλιμτ και της Άννας Φίνστερ. Σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών γράφτηκε στη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών (Kunstgewerbeschule) της Βιέννης
Το 1880 μαζί με τον αδελφό του, Ερνστ, και τον Φραντς Ματς (Frantz Matsch) ανέλαβαν την πρώτη του παραγγελία που αφορούσε πίνακες για το Μέγαρο Στουράνι (Sturany)της Βιέννης καθώς και ορισμένες τοιχογραφίες για την οροφή των ιαματικών λουτρών του Κάρλσμπαντ
ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΚΛΙΜΤ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ [1905] Αυτός ο πίνακας κέρδισε το βραβείο στην διεθνής έκθεση τέχνης της Ρώμη το 1911 και το επόμενο έτος αγοράστηκε από την γνωστή γκαλερί μοντέρνας τέχνης στη Ρώμης. Ο καμβάς αναμιγνύει μια αίσθηση ακτιβισμού, σκληρών γεωμετρικών σχημάτων και μια απρόσμενη ψυχολογική ενδοσκόπηση στις εκφράσεις των τριών προσώπων.
ΤΟ ΦΙΛΙ [1907-08] Διακοσμημένο με στιλ που επηρεάζεται από τις δύο γραμμικές δομές του σύγχρονου στιλ αρ νουβό και τις οργανικές μορφές του κινήματος Arts and Crafts. Το έργο αποτελείται από συμβατικά χρώματα λαδιού με εφαρμοσμένα στρώματα φύλλων χρυσού, μια πτυχή που δίνει μια εμφάνιση εντυπωσιακά μοντέρνα και υποβλητική
ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ [1905-09] Ο πίνακας δείχνει διαφορετικές επιρροές να συγκλίνουν μεταξύ τους, από τη βυζαντινή τέχνη του ψηφιδωτού στα ιαπωνικά χαρακτικά. Αλλά το βάρος πέφτει ειδικά στην αιγυπτιακή παράδοση που εκφράζονται από την στάση των στοιχείων και την επανάληψη των διακοσμητικών μοτίβων.
ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΘΗΝΑΣ [1898] Ενισχυμένη με χρυσή κορνίζα που δημιουργήθηκε από τον αδελφό του Κλιμτ, τον Georg, η θεά Αθηνά απεικονίζεται μπροστά από την ζωφόρο την οποία εμπνεύστηκαν από την μελανόμορφη αττική αγγειογραφία του 6ου π.Χ αιώνα. Τα κόκκινα μαλλιά που ξεπροβάλλουν από το κράνος, ζωγραφίστηκαν με τρόπο ώστε να υπογραμμιστεί η θηλυκότητά της θεάς, παρά την πανοπλία της
ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΜΙΑΣ ΚΥΡΙΑΣ [1916-17] Με γρήγορο και ζωηρό ύφος, το πορτρέτο διαπνέεται από ένα γαλήνιο πνεύμα, ασυνήθιστο για τον Klimt. Εδώ εκφράζεται η μεταβολή του στο ρεαλισμό του προσώπου με λαμπερά χρώματα, φθάνοντας έτσι ένα εξπρεσιονιστικό ύφος, πολύ κοντά με τις εικόνες του Alexej von Jawlensky. Ωστόσο, ως προς την άμορφη και βίαιη παραμόρφωση των πινέλων των συναδέλφων του, ο Klimt αντιτίθεται με τα συνήθη διακοσμητικά στολίδια του.
Η ΖΩΗ ΚΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ [1908-11] Η έντονη αυτή διαχώριση του πίνακα συνθέτει δύο μέρη, εκπροσωπώντας αρκετά συμβολικά μοτίβα. Η ανησυχητική και σκοτεινή εικόνα του θανάτου με τον αργαλειό στα χέρια και την περιπεπλεγμένη ομάδα των ανθρωπίνων οργάνων, όπου το χρώμα ανακτά τη ζωντάνια της διακόσμησης.
ΤΟ ΠΑΛΙΟ BURGTHEOTER ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ [1888] Το Burgtheater της Βιέννης, αντιπροσωπεύει το παλιό θέατρο στη Βιέννη, κατά τη διάρκεια κυρίως παραστάσεων. Αυτό το παλιό κτίριο την εποχή εκείνη ήταν να κατεδαφιστεί και να ξαναχτιστεί, και η ζωγραφική του Klimt ήταν πολύτιμη σε ότι αφορά τα πρόσωπα, πολλά από τα οποία είναι αναγνωρίσιμες προσωπικότητες της εποχής
ΑΓΑΠΗ [1895] Για παροδικά αραίωση της, η ερωτική σκηνή αποκαλύπτει το καλούπι του συμβολισμού. Το έργο είναι μέρος της σειράς Klimt της αλληγορίες και εμβλήματα, του οποίου ο σκοπός ήταν να μεταφράσει πιο σημαντικές στιγμές της ζωής σας, και ψυχολογικές αποχρώσεις της, σε μορφές μεταφορική ένταση.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΦΙΑΤΗ ΦΛΩΡΑ ΚΟΥΤΗ ΘΩΜΑΗ Α2 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΓΙΑΚΑ ΕΛΕΝΗ