Μαθηματικά: Θεωρία Αριθμών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Advertisements

Επίπεδα Γραφήματα (planar graphs)
Διδακτική της Πληροφορικής
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
GEORG CANTOR ΜΑΡΙΝΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΑΜ:3318 Μάθημα: Ιστορία της Λογικής
Άλγεβρα και στοιχεία πιθανοτήτων Α΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Ανάλυση Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου:
Παρουσίαση μαθήματος Α΄Γυμνασίου : Δυνάμεις ρητών αριθμών
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Κοντινότεροι Κοινοί Πρόγονοι α βγ θ δεζ η π ν ι κλμ ρσ τ κκπ(λ,ι)=α, κκπ(τ,σ)=ν, κκπ(λ,π)=η κκπ(π,σ)=γ, κκπ(ξ,ο)=κ ξο κκπ(ι,ξ)=β, κκπ(τ,θ)=θ, κκπ(ο,μ)=α.
Αξιολόγηση Μαθητών στο λύκειο. Θέματα Οι ερωτήσεις Τα “λάθη” στις Ερωτήσεις Τα κριτήρια αξιολόγησης Η βαθμολόγηση Λίγο πριν τις εξετάσεις.
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ : ΑΛΛΑ ΣΙΡΟΚΟΦΣΚΙΧ
Η. Τζιαβός - Γ. Βέργος Σήματα και φασματικές μέθοδοι στη γεωπληροφορική 2013/2014ΑΠΘ/ΤΑΤΜ Τομέας Γεωδαισίας και Τοπογραφίας 3 ο Εξάμηνο Σήματα και Φασματικές.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
Η Εκτίναξη της Ελληνικής Μαθηματικής Παιδείας κατά την Αλεξανδρινή Περίοδο Ν. Καστάνη.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 6 : Θεώρημα Μέγιστης Ισχύος. Θεώρημα Μέγιστης Ισχύος Μπορούμε να υπολογίσουμε ποια είναι η αντίσταση που πρέπει να συνδέσουμε με μια.
Άσκηση 7 Οι πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου ΑΒC είναι x-14, x, x+4 και η περίμετρος του είναι 80m. Να υπολογίσετε την τιμή του x και στη συνέχεια να επαληθεύσετε.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Αλγόριθμοι 2.1.1,
1 Πανεπιστήμιο Κρήτης, Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών Δημήτρης Πλεξουσάκης 10/2/2015ΗΥ180 – Μάθημα 1ο Διδάσκων: Δημήτρης Πλεξουσάκης Καθηγητής
Θεωρία Υπολογισμού Κλειστότητα κανονικών γλωσσών Μη-κανονικές γλώσσες.
Διακριτά Μαθηματικά Ι Γιώργος Γεωργιάδης (σύμφωνα με τις παραδόσεις του Λευτέρη Κυρούση) Σημειώσεις του μαθήματος Διάλεξη 7η.
Θεωρία Υπολογισμού Αντιαιτιοκρατικά Πεπερασμένα Αυτόματα.
Κοζαλάκης Ευστάθιος ΠΕ03
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά1 Συναρτησιακές Εξαρτήσεις.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά1 Συναρτησιακές Εξαρτήσεις.
ΣΕΙΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ FOURIER
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Συναρτησιακές Εξαρτήσεις.
Διδακτικό Προσωπικό: Παραδόσεις: Φροντιστήρια: Χρήστος Δ. Ταραντίλης
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
Επιχειρηματολογία και απόδειξη στη διδασκαλία των μαθηματικών
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών (ή, διαφορετικά, αντίληψη του χώρου)
{ Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο Γιάννης Νικολουδάκης.
ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ο ΒΑΣΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ( )
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ :G5TA15-16 ΜΑΘΗΜΑ : ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: CV ΕΤΟΣ :
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7 : Επιχειρηματολογία και απόδειξη στη διδασκαλία των μαθηματικών Δέσποινα Πόταρη Σχολή.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Μαθηματικά Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
Διδακτική Μαθηματικών ΙΙ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΙΙ Αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας του μαθήματος
Κεφάλαιο 14: Πρώτοι και Σύνθετοι αριθμοί Στόχοι:
Συναρτησιακές Εξαρτήσεις
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Μαθηματικά Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Γεωργαλλίδης Δημήτρης
Πι.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Μαθηματικά:Γεωμετρικές κατασκευές
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΙΙ Αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας του μαθήματος
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
Μαθηματικά: Βασικές έννοιες της αναλυτικής γεωμετρίας
ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ ΕΝΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ
Μαθηματικά: Γεωμετρικοί τόποι
Συμβολικά: αν = α ·α · α · · · α
Ενότητα Γ7.3.8(Προβλήματα Ακολουθιακής Δομής )
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
1. Το πληροφοριακό περιεχόμενο των μαθηματικών αληθειών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαθηματικά: Θεωρία Αριθμών Δέσποινα Πόταρη, τμήμα μαθηματικών ΕΚΠΑ dpotari@math.uoa.gr

Οργάνωση Μαθήματος Δομή του μαθήματος Τρίωρη Θεωρία και ένα δίωρο φροντιστήριο ανά εβδομάδα για επίλυση ασκήσεων και αποριών Διδάσκουσες στη Θεωρία: Δήμητρα Χριστοπούλου, Δέσποινα Πόταρη Διδάσκουσα στο φροντιστήριο: Φωτεινή Κανταρίδου Βασικά Περιεχόμενα Εισαγωγή σε έννοιες της θεωρίας αριθμών (2 εβδομάδες) Γεωμετρικοί τόποι και κατασκευές (2 εβδομάδες) Έννοιες της αναλυτικής γεωμετρίας (1 εβδομάδα) Βασικές έννοιες της Μαθηματικής Ανάλυσης (8 εβδομάδες)

Αξιολόγηση μαθήματος Τελικές εξετάσεις Εργασίες στο μάθημα (προαιρετικές) (2 εργασίες)-

Εισαγωγή στη Θεωρία Αριθμών α) το σύνολο των ακεραίων αριθμών και οι ιδιότητες του και η αρχή της μαθηματικής επαγωγής β) η διαιρετότητα – ορισμοί και ιδιότητες, κριτήρια διαιρετότητας, Ευκλείδεια διαίρεση και ισουπολοιποι αριθμοί γ) Μέγιστος κοινός διαιρέτης, ιδιότητες, ο αλγόριθμος του Ευκλείδη δ) πρώτοι αριθμοί και μέθοδοι υπολογισμού τους (απειρία των πρώτων αριθμών, ειδικής μορφής πρώτοι αριθμοί, κόσκινο του Ερατοσθένους), Θεμελιώδες θεώρημα της αριθμητικής).

Βασικοί στόχοι Οι φοιτητές να έρθουν σε επαφή με βασικές έννοιες της θεωρίας αριθμών μέσα από συνδέσεις με την ιστορία των μαθηματικών να κάνουν απλές αποδείξεις διαφορετικών μορφών

Πηγές και υλικά Σημειώσεις – Διαφάνειες μαθήματος Μελέτη μέσα από υλικά σε ιστοσελίδες Ευκλείδη Στοιχεία, Θεωρία Αριθμών ΚΕΕΠΕΚ, 2001 https://free- ebooks.gr/%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF/gVZ/%CF%83%CF%84% Θεωρία Αριθμών (Αντωνιάδης και Κοντογιώργης https://eclass.uoa.gr/modules/document/file.php/MATH443/NumberTheoryNov.pdf Σημειώσεις Θεωρίας Αριθμών (Παπαδημητράκης) http://fourier.math.uoc.gr/~papadim/number_theory/number_theory.pdf

Άλυτα προβλήματα στη θεωρία αριθμών Κάθε ακέραιος αριθμός μεγαλύτερος από τον 2 είναι άθροισμα δύο πρώτων αριθμών (Εικασία του Goldbach) Υπάρχουν άπειροι πρώτοι αριθμοί της μορφής ν2+1. Υπάρχουν άπειροι πρώτοι αριθμοί της μορφής 2ν-1. (Μersenne πρώτοι) Υπάρχουν άπειροι πρώτοι αριθμοί στο δεκαδικό σύστημα με όλα τα ψηφία τους μονάδες;

Σύνολα αριθμών: Ακέραιοι (Ζ) Φυσικοί – Ακέραιοι, Ρητοί, Άρρητοι, Πραγματικοί Βασικά αξιώματα των Ακεραίων Κλειστότητα Διαδοχή Η έννοια του αντιστρόφου (εάν αβ=1 τότε α=1 και β=1 ή α=-1 και β=-1) Οι νόμοι των δυνάμεων (εκθετών) Ιδιότητες των ανισοτήτων Η καλή διάταξη των Φυσικών Η αρχή της μαθηματικής επαγωγής

Τα αξιώματα του Πεάνο Το 1 είναι φυσικός αριθμός (μπορούμε να αρχίσουμε και από το μηδέν) Αν α είναι ένας φυσικός αριθμός τότε και ο διάδοχος το α είναι φυσικός αριθμός Δεν υπάρχει φυσικός αριθμός, του οποίου ο διάδοχος να είναι ο 1 Αν δύο φυσικοί αριθμοί έχουν ίσους διαδόχους, τότε οι αριθμοί αυτοί είναι ίσοι Αν ένα σύνολο S φυσικών αριθμών περιέχει το 1 καθώς και τον διάδοχο κάθε φυσικού αριθμού, που ανήκει στο S, τότε κάθε φυσικός αριθμός ανήκει στο S

Παραδείγματα σχέσεων για απόδειξη με τη μαθηματική επαγωγή Υπολόγισε το άθροισμα των 100 φυσικών αριθμών από το 1 έως το 100. Υπολόγισε το άθροισμα 1+2+3+...+ν Απόδειξε τη σχέση που βρήκες με τη βοήθεια της μαθηματικής επαγωγής

Παραδείγματα σχέσεων για απόδειξη με τη μαθηματική επαγωγή Τρίγωνοι αριθμοί Τετράγωνοι αριθμοί Το άθροισμα ν περιττών αριθμών

Παραδείγματα σχέσεων για απόδειξη με τη μαθηματική επαγωγή Εάν ν φυσικός αριθμός μεγαλύτερος ή ίσος του 5 να αποδείξετε ότι ισχύει η ανισότητα 2ν>5ν . Να υπολογίσετε το άθροισμα των πρώτων περιττών φυσικών αριθμών 1+3+5+7+9+... (2ν-1).