ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παραγωγα δικαιωματα – κυπριακη πρακτικη υπο το φως των ευρωπαϊκων και διεθνων υποχρεωςεων Νικολέττα Χαραλαμπίδου – ΚΙΣΑ – Κίνηση για Ισότητα, Στήριξη,
Advertisements

Παραβίαση Ατομικών Δικαιωμάτων Συμμετέχοντες: • • Κουκιώτης Γεώργιος • • Ευαγγελοπούλου Ευαγγελία • • Δημητράκης Ιωάννης.
Ελέυθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ατόμου
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΗΚΑΣ ΣΤ’2 ΤΑΞΗ. ΔΙΚΑΣΤ ΙΚΗ ΚΡΑΤΟΣ ΛΑΟΣ ΕΔΑΦΟΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΝΟΜΟΘΕ ΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕ ΣΤΚΗ.
Αναλύοντας τη Δημοκρατία
Θρησκευτική ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση
Με ποιoύς τρόπους ασκείται η εξουσία; 3.1. Εξουσία και πολιτική εξουσία Εξουσία είναι συνυφασμένη με τις Ανθρώπινες σχέσεις Ανάμεσα σε αυτόν που ασκεί.
Δίκαιο και Ηθική Κανόνας Δικαίου Αφορά την κοινωνική συμπεριφορά Έχει δεσμευτικό χαρακτήρα Αν δεν τηρηθεί, επιβάλλονται κυρώσεις Κανόνας Ηθικής Αφορά τη.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Οι επιπτώσεις της τεχνολογίας επικοινωνιών
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο – ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
Μάθημα Πολιτική & Δίκαιο Β΄ Γενικού Λυκείου
Το δίκαιο Αρχαία Αθήνα.
2.2 Άσκηση και κατάχρηση δικαιώματος  Συνισταμένη όλων των δικαιωμάτων είναι το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ανθρώπου.  Το.
Μορφές πολιτευμάτων Τι θα πει πολίτευμα;
6.1. Δικαιώματα και υποχρεώσεις
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Τα Πολιτεύματα Στην Αρχαία Ελλάδα
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 09/02/2015 2
Ποιος από τους παρακάτω είναι Φυσικό Πρόσωπο; (Φ.Π)
1.4 Ο πολιτικός - Οι ιδιότητες του πολιτικού
Κριτήρια ένταξης των κρατών στην Ε.Ε. Κριτήρια ένταξης ενός κράτους στην Ε.Ε καθορίστηκαν: Πότε: 1953 Που: στο συμβούλιο της Κοπεγχάγης Ανανέωση: Ευρωπαϊκό.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΜΠΑΣΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗΣ
Οι σκέψεις των Σοφιστών για τους νόμους και το δίκαιο
Πανσυλλεκτικό-Πολυσυλλεκτικό Κόμμα Χρονική περίοδος: Καθολική ψηφοφορία Βαθμός κοινωνικής ανάπτυξης: η οικονομική ανάπτυξη μειώνει ανισότητες και.
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
Τα αντικείμενα της πολιτικής κοινωνιολογίας 1.Αλληλεξάρτηση κράτους και κοινωνίας: σχέση της κρατικής οργάνωσης με τις κοινωνικές δυνάμεις και τις κοινωνικές.
Μορφές διακυβέρνησης Αριστοτέλης – αριθμητικό κριτήριο : Μοναρχία, Αριστοκρατία, Πολιτεία (τυραννία, ολιγαρχία, δημοκρατία). Μοντεσκιέ –κριτήριο είναι.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Γιατί πρέπει να ενδιαφέρεται και να συμμετέχει ενεργά στις κοινές υποθέσεις ο πολίτης; Κοινές υποθέσεις είναι όλα όσα μας αφορούν ως πολίτες:
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΟΡΙΣΜΟΣ Πολίτευμα είναι ο τρόπος οργάνωσης και άσκησης της κρατικής εξουσίας.
Η ελευθερία του ανθρώπου στις επιλογές και τις πράξεις του.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Πολιτικά κόμματα «…Το να γράψει κανείς την ιστορία ενός κόμματος δεν σημαίνει τίποτα λιγότερο από το να γράψει την ιστορία αυτής της χώρας από μια συγκεκριμένη.
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Ελληνικός Κώδικας Νοσηλευτικής Δεοντολογίας.
Οι νέες πολιτικές έννοιες
Οι χώρες της Ε.Ε..
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός
ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ Εργασία ιστορίας 2ου τετραμήνου
15ος – 18ος αι. εξελίξεις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές
Η νομοθεσία του Δράκοντα
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Ο λαϊκισμός ως παθογένεια της δημοκρατίας
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Το δημοκρατικό πολίτευμα σταθεροποιείται
Α. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ
Τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των Ευρωπαίων
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
8.6. Πολιτισμικά χαρακτηριστικά της Ε.Ε.
ΚΠΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Το Δίκαιο.
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ 4. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Λέξεις – κλειδιά Κράτος Πολιτική Κράτος δικαίου Αντιρρησίες συνείδησης εξουσία

κράτος Συγκροτημένη πολιτική οντότητα με συγκεκριμένα σύνορα Στην αρχαία Ελληνική γλώσσα η λέξη ήταν συνώνυμη της δύναμης και της βίας. Της ισχύος.

Κράτος και πολιτική χαρακτηριστικά

άσκηση εξουσίας ομαλή λειτουργία κοινωνίας άσκηση εξουσίας ομαλή λειτουργία κοινωνίας Πολιτική το σύνολο των ιδεών που σχετίζονται με τον τρόπο άσκησης της εξουσίας

Με ποιον τρόπο πρέπει να ασκείται η εξουσία από το κράτος; Επιδεικνύοντας σεβασμό στους: Νόμους Θεσμούς Στην ελεύθερη βούληση των πολιτών

Τι συμβαίνει όταν δεν τηρούνται τα παραπάνω;

… εμφανίζονται απολυταρχικά καθεστώτα Καταλύεται το κράτος δικαίου… (Όπου σύμφωνα με τον Αριστοτέλη κυβερνούν οι νόμοι κι όχι οι άνθρωποι) Και φυσικά δεν υπάρχει δικαίωμα επιλογής

Καθήκον του πολίτη είναι Να γνωρίζει : Τα δικαιώματά του Τις υποχρεώσεις του Να εφαρμόζει και να αναζητά την ισονομία Να αντιστέκεται στον ολοκληρωτισμό

Χριστιανισμός και κρατική εξουσία Η εκκλησία αντιλαμβάνεται το κράτος και την πολιτική ως δώρο Θεού. Η εξουσία θα πρέπει να υπηρετεί τον πολίτη (να τον διακονεί) Να σέβεται τις επιλογές του λαού Να υπερασπίζεται τον αδύνατο Να συμβάλλει στην κοινωνική ευημερία

ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΛΕΤΟΥΡΓΙΑΣ Οι αντιρρησίες συνείδησης: Αρνούνται την στράτευση για θρησκευτικούς ή ιδεολογικούς λόγους Ως προσωπική επιλογή είναι αποδεκτή Είναι όμως εφικτή ;

Κόμματα και Εκκλησία Η εκκλησία επιδοκιμάζει την υπεύθυνη ανάμειξη στα κοινά και την υγιή πολιτικοποίηση Φυσικά δεν επιτρέπεται η ίδια να ταυτίζεται με ένα κόμμα Και δεν έχει την πολυτέλεια να αδιαφορεί για την πολιτική