ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παναγία η Κανακαριά Στη Λυθράγκωμη, ένα χωριό της επαρχίας Αμμοχώστου στη περιφέρεια της τουρκοκρατούμενης Καρπασίας βρίσκεται ένα σπάνιο δείγμα της.
Advertisements

Μια πανέμορφη πόλη και πρωτεύουσα!!!
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Η Αγία Σοφία και η Οδηγήτρια του Μυστρά
Μαρία Μπελούμπαση Άρτεμις Παγάνη
Θρησκευτικός Τουρισμός
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Πληροφορίες πληροφορίες για: αψίδα θριάμβου στη Θεσ/νίκη ροτόντα στη Θεσ/νίκη Ρωμαϊκή αγορά Θεσ/νίκης.
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ - ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Ιταλία Η Ιταλική Δημοκρατία ή Ιταλία είναι χώρα της νότιας Ευρώπης, αποτελούμενη από μία χερσόνησο σε σχήμα μπότας και δύο μεγάλα νησιά στη Μεσόγειο θάλασσα:
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Ο ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟΣ ΔΥΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΡΟΤΟΝΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ.
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Η Ελληνική τέχνη αναπτύσσεται
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
Βαγγέλης αθανασιου κατερινα βουτσα
Ειρήνη Αλεξίου Σοφία Μάντρα
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
Κατερίνα Α & Θέμης Κ Πληροφορίες Άγιοι Θεόδωροι, με το χαρακτηριστικό πασίγνωστο οκτάγωνο τρούλο, η μεγαλύτερη και αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά. Διατηρεί.
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
4ο. Ο χριστιανικός ναός στην Ύστερη Αρχαιότητα και το Βυζάντιο:
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ ΤΥΠΟΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΝΑΩΝ.
MENY Χωρες Της κειμενο Ευρωπη μεσωγιου Ισπανιας τουρκια ιταλια Κειμενο
Γελ Ρεντίνας Α3 Κωνσταντίνος Λουκάς Αλεξία Πλουμή
Ο Βυζαντινός Ναός της Ύπατης Σοφίας του Ένσαρκου Λόγου του Θεού, περισσότερο γνωστή ως Αγία Σοφία ή Αγιά-Σοφιά, γνωστός και ως Ναός της Αγίας του Θεού.
Αξιοθέατα και μνημεία των λαών της Ευρώπης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού ΣΤ’2.
Αγία Σοφία Χρηστος Πανουργιας Εβιτα Παγωμενου Θανια Σουρετη Ντορινα Μπετσικα.
ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Ναταλία Καντιώ. Λευκός Πύργος Παρθενώνας Γέφυρα Ρίο-Αντί Ρίο Ναός του Δία Επίδαυρος Το Μαντείο των Δελφών Κνωσός Μυκήνες Το Γεφύρι.
2.Αρχιτεκτονική του χριστιανικού ναού
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
ΓΑΛΛΙΑ. Εθνικό σύνθημα: Liberté, Égalité, Fraternité Ελευθερία, Ισότητα, Αδερφοσύνη Εθνικός ύμνος: La Marseillaise (Η Μασσαλιώτιδα) Σημαία της Γαλλίας.
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
 Η Αναγέννηση εμφανίζεται στα μέσα του 14 ου αι. (1350) στη Βόρεια Ιταλία με κύριο χαρακτηριστικό τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους
10 ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ!
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΔΥΤΙΚΩΝ ΝΑΩΝ
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
Η Αγία Σοφία Αντρέας Χατζησταύρου.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Θ.Ε.1 ΔΡ.7 Λουβουλίνα Μαρία Β1
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Ατομική Εργασία στο μάθημα της Γεωγραφίας
ΡΟΜΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΠΓΕΣΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Κ.ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΟΜΑΔΑ: ΚΟΚΟΜΠΑΪΑ
Aκρόπολη.
Ιερός ναός Τιμίου Σταυρού Δολιανών Ξανθίππη Βρή - Τάξη Β’1
Βιργινία Κούσπαρου Μιχαηλίνα Κούσπαρου
αρχαίο ελληνικό θεατρικό κτίσμα
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Εκκλησιαστική τέχνη – Οι Ρυθμοί των Ναών
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
Δυτική Αρχιτεκτονική Δήμητρα Ζιώγα Σχολικό Έτος: Θρησκευτικά
Ρομανική τέχνη και βυζαντινή τέχνη
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
Χριστόδουλος Νικηφόρου Ε΄τάξη
ΒΑΣΙΛΙΚΗ. ΤΡΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
 Τα μοναστήρια ως πνευματικά κέντρα  Από το 650 περίπου μέχρι τα μέσα του 9 ου αι. χώροι καλλιέργειας γραμμάτων και τεχνών τα μοναστήρια και οι αυλές.
 Τα μοναστήρια ως πνευματικά κέντρα  Από το 650 περίπου μέχρι τα μέσα του 9 ου αι. χώροι καλλιέργειας γραμμάτων και τεχνών τα μοναστήρια και οι αυλές.
Φράγκοι και Λατίνοι στο Βυζάντιο Συνάντηση βυζαντινού και δυτικού πολιτισμού. Δυτικές επιρροές στην Τέχνη και τη Λογοτεχνία.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ Ασκούνη Αναστασία Γ1 2016-2017

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΣΤΗ ΔΥΣΗ Αρχικά, η εκκλησιαστική τέχνη αναπτύχθηκε ενιαία σε όλη τη Μεσόγειο. Με τις επιδρομές γοτθικών φύλων όμως, από τον 5ο μ.Χ. αιώνα και μετά, άλλαξαν πολιτιστικά τη Δυτική Ευρώπη. Αν και οι κατακτητές εκχριστιανίστηκαν, δεν είχαν δική τους αρχιτεκτονική, ζωγραφική ή γλυπτική. Γι’ αυτό στους μεσαιωνικούς ναούς, στη ζωγραφική και στη γλυπτική τους, εμφανίζεται μίμηση της παράδοσης με προσθήκες και αλλαγές.

Καθεδρικός Ναός Ντάραμ ΡΟΜΑΝΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ Ο ρομανικός ρυθμός γεννήθηκε στη Γαλλία περίπου το 1000 μ.Χ. και εξαπλώθηκε σε όλη τη Δυτική Ευρώπη. Είναι συνήθως μεγάλη τρίκλιτη βασιλική με μακρύ εγκάρσιο κλίτος στα ανατολικά. Εκεί όπου υπάρχει η αψίδα του Ιερού, ο ρομανικός ρυθμός έχει πολλές μικρότερες αψίδες που αποτελούν παρεκκλήσια. Ο τρούλος έχει πολυγωνική ή πυραμιδοειδή κατάληξη. Καθεδρικός Ναός Ντάραμ

ΓΟΤΘΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ Το 12ο αιώνα δημιουργήθηκε στη Γαλλία ο γοτθικός ρυθμός. Κράτησαν μόνο τον πέτρινο σκελετό από το ρομανικό ρυθμό και μετέτρεψαν τις στρογγυλές του αψίδες σε αιχμηρές. Στη θέση των τοίχων μπήκαν μεγάλα παράθυρα με βιτρώ. Οι ναοί έγιναν εντυπωσιακοί εσωτερικά και εξωτερικά. Ο θόλος είναι ψηλότερος και το κτίριο δίνει την εντύπωση ότι υψώνεται προς τα επάνω. Στα γλυπτά και στις εικόνες οι μορφές βελτιώνονται ως προς την κίνηση. Παναγία των Παρισίων

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΝ 15ο ΚΑΙ 16ο ΑΙΩΝΑ Φτάνοντας το 15ο μ.Χ. αι. η τέχνη επιστρέφει στην παράδοση της αρχαιότητας. Αναβιώνουν αρχαίοι ρυθμοί και στοιχεία. Κυριαρχεί ο νατουραλισμός, που χαρακτήριζε την ελληνιστική αλλά και την εκκλησιαστική τέχνη των εννέα πρώτων αιώνων. Το κάθε άγαλμα ή εικόνα δεν είναι μόνο σύμβολο, αλλά μορφή με συναισθήματα που πρέπει να εκφραστούν. Σκοπός των καλλιτεχνών είναι να πείσουν τον θεατή με συγκεκριμένες αντιλήψεις και ζωγραφικές κινήσεις ότι απέναντί του έχει μια αυτόνομη πραγματικότητα και όχι μια εικόνα. Το 16ο μ. Χ. .αι. η ακμή της Αναγέννησης κυριαρχεί πλήρως στην Ιταλία.

ΤΕΛΟΣ Πηγές: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C117/510/3327,21810/indexD25.html