Το κίνημα των Ναζαρηνών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
Advertisements

ΣΧΕΔΙΑΖΩ : ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ / ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
Δομίνικος Θεοτοκόπουλος
Ναοί της Πάτρας Άγιος Νικόλαος
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 18/10/14
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ
Η πτώση του Βυζαντίου.
Γρήγορη επανάληψη.
25η Μαρτίου.
Ειρήνη Αλεξίου Σοφία Μάντρα
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΤΟ ΔΕΣΠΟΤΑΤΟ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΛΑΤΙΝΟΚΡΑΤΙΑΣ.
.. H πλατεία του Αγίου Μάρκου είναι η μοναδική πραγματική πλατεία στη Βενετία (οι υπόλοιπες ανοιχτές περιοχές θεωρούνται campi). Η πλατεία του Αγίου.
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ.
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΥΡΤΙΑΣ ΑΙΤΩΛΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
20. Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
Κώστας Μπάρτζης Ε2 1 Ο Πρόυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσ/νικης
Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΕΣ ΟΜΟΛΟΓΙΕΣ
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
Εργασία : Φώτη ‘Εξαρχου-Θάνου Κανδρεβιώτης Θ.Ε : Β1
Βυζαντινή Θεσσαλονίκη Ε'Τάξη 43ου Δημοτικού σχολέιου Ηρακλείου.
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και στους Βουλγάρους Κεφαλαιο τριτο Ενοτητα 4.
Αξιοθέατα και μνημεία των λαών της Ευρώπης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού ΣΤ’2.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
Κύριλλος και Μεθόδιος. Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) : 1541 –1614 μ.Χ.
Την εποχή που η Ελλάδα ήταν σκλαβωμένη στους Τούρκους, στην Ευρώπη σημειώθηκαν πολύ σημαντικά γεγονότα. Κεφ. 2 Η Ευρώπη στα νεότερα χρόνια (κοσμογονικές.
 Η Αναγέννηση εμφανίζεται στα μέσα του 14 ου αι. (1350) στη Βόρεια Ιταλία με κύριο χαρακτηριστικό τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΔΥΤΙΚΩΝ ΝΑΩΝ
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Θ.Ε.1 ΔΡ.7 Λουβουλίνα Μαρία Β1
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΥΣΤΡΑ Αγιος Δημήτριος (Μητρόπολη) κτίσθηκε το Βασιλική ξυλόστεγη, με ωραία γλυπτά στο τέμπλο και τοιχογραφίες. Στο προαύλιο της βρίσκεται.
Υστεροβυζαντινή περίοδος ( )
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
Ερευνητική Εργασία Θέμα: ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ: Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΤΟ ΝΗΣΙ
ΡΟΜΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΠΓΕΣΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Κ.ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΟΜΑΔΑ: ΚΟΚΟΜΠΑΪΑ
To Κίνημα των Ναζαρηνών στην Ελλάδα
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Θρησκευτικά Β’ Γυμνασίου.
ΠΛΑΚΑ.
Η τέχνη της Αγιογραφίας
Οι στόχοι μας Επισκέψεις σε ναούς Ιστορικό πλαίσιο
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
Δυτική Αρχιτεκτονική Δήμητρα Ζιώγα Σχολικό Έτος: Θρησκευτικά
Ρομανική τέχνη και βυζαντινή τέχνη
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης
ΝΑΖΑΡΗΝΗ ΤΕΧΝΗ Κωνσταντίνος Κριθαρίδης Σχολικό Έτος
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
ΚΑΣΤΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ: ΞΕΧΑΣΜΕΝΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ Ή ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΑΡΟΝ; Το κάστρο του Μυστρά Ο Μυστράς, γνωστός και ως Μυζηθράς στο Χρονικόν του Μορέως, ήταν μία.
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το κίνημα των Ναζαρηνών Θ.Ε.: 1 Δρ.: 4 Βασιλείου Νεκτάριος - Μιχαήλ Υπεύθυνος Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης 13-10-2016 Τμήμα: B1

Δημιουργία του Κινήματος των Ναζρηνών Κατά το 19ο αιώνα, παράλληλα με τον Κλασικισμό, το Ρεαλισμό και το Ρομαντισμό, εντοπίζονται στην ευρωπαϊκή ζωγραφική ρεύματα με ιδεαλιστική αφετηρία και στόχους. Ανάμεσα σε αυτά και η κίνηση της αδελφότητας του Λουκά, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1809 στη Βιέννη, ολοκληρώθηκε το 1810 στη Ρώμη και έγινε αργότερα γνωστή με το όνομα «Ναζαρηνοί».

Ιστορικά Σημεία Το λεγόμενο «Κίνημα των Ναζαρηνών» το οποία αναπτύχθηκε στη Δυτική Ευρώπη στις αρχές του 19ου αιώνα (1809) από Γερμανούς και Ιταλούς καλλιτέχνες οι οποίοι συνέστησαν την αδελφότητα του Αγίου Λουκά και από την απελευθέρωση του ελληνικού κράτους (1830) μέχρι και έναν αιώνα πιο μετά με την εμφάνιση του Φώτη Κόντογλου επικράτησε ολοκληρωτικά στον ελληνικό χώρο. Κίνημα των «Ναζαρηνών» ονομάστηκε αυτή η σχολή από τους αντιπάλους της κοροϊδευτικά επειδή οι καλλιτέχνες έντυναν τις μορφές των έργων τους με ρούχα από την βιβλική εποχή. Στόχος των «Ναζαρηνών» ήταν να ανανεώσουν τον νεοκλασικισμό της εποχής δίνοντάς του περισσότερα μεταφυσικά και ηθικοπλαστικά χαρακτηριστικά αλλά σε πολλές περιπτώσεις κατέληγαν να είναι απλώς «φωτογραφικοί» δηλαδή να δίνουν σημασία περισσότερο στις μορφές και στα αντικείμενα παρά στην ουσία της ζωγραφικής.

Ανάπτυξη του κινήματος στην Ελλάδα Στην Ελλάδα, είχαμε πολύ σημαντικές μορφές αγιογράφων οι οποίοι εκπροσώπησαν τη ναζαρηνή τέχνη όπως ο Κωνσταντίνος Φανέλλης ο οποίος έδρασε κυρίως στην περιοχή του Αιγίου και της Πάτρας, ο Δημήτριος Βυζάντιος (συγγραφέας εκτός των άλλων και της περίφημης «Βαβυλωνίας» και άλλοι πολλοί. Χαρακτηριστικά παραδείγματα εκκλησιών οι οποίες είναι αγιογραφημένες με υψηλά δείγματα της ναζαρηνής τέχνης είναι ο παλαιός ιερός ναός του Αγίου Ανδρέου στην Πάτρα, ο ναός της Τιμίας Ζώνης στην Κυψέλη και άλλοι πολλοί. Πολλές φορές παρατηρείται το φαινόμενο πολλοί ναοί των οποίων άρχισε η αγιογράφηση πριν το 1930 να έχουν τις μισές αγιογραφίες στο ύφος της ναζαρηνής τέχνης και οι υπόλοιπες να είναι σε βυζαντινό ύφος αφού η αγιογράφηση περατώθηκε αργότερα όταν πλέον είχαν επικρατήσει ολοκληρωτικά τα βυζαντινά πρότυπα λόγω της καίριας συμβολής του Φώτη Κόντογλου. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο οι εικόνες του τέμπλου και της οροφής να είναι ναζαρηνές και οι υπόλοιπες αγιογραφίες βυζαντινές.

Το τέλος του κινήματος των Ναζaρηνών Οι Ναζαρηνοί μπορεί να ευνοήθηκαν από την ενίσχυση της Εκκλησίας, όμως η επιφανειακή σύνδεση των έργων τους με την ιστορία και η ανύπαρκτη επαφή τους με τη ζωή συνέτριψε κάθε ελπίδα επιβίωσης. Έτσι, περιορίστηκαν στο να γεμίσουν τους ναούς του 19ου αιώνα με ψυχρά και άψυχα έργα, που αδυνατούν να παρουσιάσουν το παρόν και αρκούνται στην επανάληψη τύπων του παρελθόντος.

Πηγές www.phorum.gr www.artmag.gr Google Images