2ο ΓΕ.Λ. ΑΛΙΜΟΥ ΤΑΞΗ :Α΄ ΤΜΗΜΑ:4ο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η Κατασκευή του Enola Gay To Enola Gay ήταν το πιο ακριβό και πιο πολύπλοκο Αμερικάνικο αεροσκάφος. Κατασκευάστηκε από την Boeing Aircraft Company και.
Advertisements

ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
ΘΕΜΑ Διατροφή και Εφηβεία
Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Αρχαιεσ ελληνικεσ εφευρεσεισ
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι-τριβίζουν τα στρουμπειάκια σαν ευγενικά χελιδονάκια» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αλεξία Βγενοπούλου Τάξη: τμήμα.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Χιροσίμα και Ναγκασάκι
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΒΟΜΒΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ Β’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Παχυσαρκία.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μαθηση για ολα τα παιδια
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Project)
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αποικίες στον Άρη Top Six Χατζής Πέτρος Χατζής Ευάγγελος
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2ο ΓΕ.Λ. ΑΛΙΜΟΥ ΤΑΞΗ :Α΄ ΤΜΗΜΑ:4ο 2ος Παγκόσμιος πόλεμος Υπεύθυνη καθηγήτρια Γιαννούλα Γεωργία ΠΕ1702

«Β' Παγκόσμιος Πόλεμος» «Β' Παγκόσμιος Πόλεμος». Και μόνο στο άκουσμα αυτής της φράσης, έρχονται στον νου των περισσοτέρων ανθρώπων, ασπρόμαυρες εικόνες από ντοκιμαντέρ με όπλα, η σημαία της σβάστικας και μεταξύ άλλων, ένας άνθρωπος. Ο Αδόλφος Χίτλερ.

Χρονολογικά, άρχισε στις 7 Ιουλίου 1937 στην Ασία και την 1 Σεπτεμβρίου 1939 στην Ευρώπη και τελείωσε στις 2 Σεπτεμβρίου 1945. Η Αυτοκρατορία της Ιαπωνίας σκόπευε να κυριεύσει την Ασία και τον Ειρηνικό Ωκεανό και βρισκόταν ήδη σε πόλεμο με τη δημοκρατία της Κίνας από το 1937, αλλά επικρατεί η άποψη ότι ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος άρχισε την 1η Σεπτεμβρίου 1939 με την εισβολή των γερμανικών δυνάμεων στην Πολωνία και την άμεση κήρυξη πολέμου στη Γερμανία από την Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Χαρικιόπουλος Αντώνης Καναρέλλης Άρης Σωτηρίου Δημήτρης- Παναγιώτης ΄΄ΟΠΛΑ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΕΣ΄΄ Ενότητα 2η Χαρικιόπουλος Αντώνης Καναρέλλης Άρης Σωτηρίου Δημήτρης- Παναγιώτης

Στον πόλεμο αυτό και οι δύο πλευρές πολέμησαν χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας της εποχής. Και οι δυο πλευρές επιδόθηκαν σε απίστευτες φρικαλεότητες και θηριωδίες σε βάρος ,όπως πάντα άλλωστε, των λαών.

Κορυφαίοι επιστήμονες της εποχής χρησιμοποίησαν την επιστήμη τους για πολεμικούς σκοπούς. Εφευρέθηκαν απίστευτοι τρόποι εξόντωσης της ανθρώπινης φυλής. Στη συνέχεια θα δούμε τα top,όπως θα λέγαμε σήμερα όπλα της εποχής.

Ρουκέτα μικρού βεληνεκούς «Κατιούσα»

Βομβαρδιστικό Avro Lancaster

Υποβρύχιο

Μαχητικό Hawker Hurricane

Άρμα μάχης Σέρμαν

Πολυβόλο 88 χιλιοστών

P 51 Mustang

Αεροπλανοφόρο

Άρμα μάχης T-34

Χημικά όπλα στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο

Τι είναι τα χημικά όπλα Είναι χημικές ουσίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πολεμικούς ή τρομοκρατικούς σκοπούς, με τη μορφή αερίων, ατμών, σταγονιδίων ή λεπτής σκόνης και λόγω της τοξικής τους επίδρασης να προκαλέσουν σοβαρές βλάβες ή ακόμα και θάνατο σε ανθρώπους, ζώα και φυτά. Οι ουσίες αυτές μπορούν να εγκλειστούν σε βλήματα, κεφαλές πυραύλων κ.λπ. και να βληθούν από πυροβόλα, να ριφθούν ή να ψεκαστούν από αεροπλάνα, να διασπαρθούν μέσω εκρήξεων με πυρομαχικά κ.λπ. Όλα τα χημικά και βιολογικά όπλα έχουν απαγορευθεί με την συνθήκη της Γενεύης το 1972.

Ασφυξιογόνα Είναι ουσίες σε αέρια κατάσταση, που προκαλούν ερεθισμό και δυσλειτουργίες στο αναπνευστικό σύστημα. Τέτοια αέρια όπως το φωσγένιο και το χλώριο, χρησιμοποιήθηκαν ευρέως στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, χρησιμοποιούνται όμως ευρέως και στη βιομηχανία μέχρι σήμερα.

Νευροτοξικά αέρια Είναι άχρωμα υγρά που εισέρχονται στο σώμα μέσω της αναπνοής ή του δέρματος. Ανακαλύφθηκαν από Γερμανούς χημικούς υπό τον δρα Γκέρχαρντ Σρέντερ, στα μέσα της δεκαετίας του 1930, στο πλαίσιο ερευνών για παρασιτοκτόνα (οργανοφωσφορικές ενώσεις). Έως το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, είχαν συντεθεί οι ουσίες tabun, sarin, soman και χιλιάδες άλλες οι οποίες, ωστόσο, δεν χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου.

Καυστικές ουσίες Οι πιο γνωστές είναι ο λεβισίτης και το αέριο μουστάρδας (υπερίτης). Παρήχθησαν πρώτη φορά το 1822 και χρησιμοποιήθηκαν στον Α’ Παγκ. Πόλεμο, όπως και από τους Αμερικανούς στο Βιετνάμ και στο Ιράκ.

Στον Β’ Παγκ. δεν χρησιμοποιήθηκαν πολύ τα χημικά όπλα, παρόλο που οι εμπλεκόμενες χώρες είχαν συγκεντρώσει μεγάλες ποσότητες αυτών στα οπλοστάσιά τους. Ιδιαίτερα η Ιταλία χρησιμοποίησε υπερίτη στον πόλεμο της Αιθιοπίας και η Γερμανία ανέπτυξε σε μεγάλο βαθμό τις νευροτοξίνες και ένα ζιζανιοκτόνο, το Zyklon B, για την μαζική εξόντωση Εβραίων στους θαλάμους αερίων. Μετά το τέλος του πολέμου όλες οι μεγάλες δυνάμεις προσπάθησαν να ξεφορτωθούν τα άχρηστα για αυτές πλέον όπλα, με αποτέλεσμα να βυθιστούν στην θάλασσα με πολλές οικολογικές επιπτώσεις μέχρι και σήμερα.

΄΄ΑΤΟΜΙΚΗ ΒΟΜΒΑ΄΄ Ενότητα 3η Βλοντάκης Φίλιππος Δήμας Αστέριος Θέμελης Κων/νος Βλοντάκης Φίλιππος Δήμας Αστέριος

Ένας άνδρας διασχίζει με το ποδήλατό του την ισοπεδωμένη πόλη της Χιροσίμα, λίγες μέρες μετά τη ρίψη της πρώτης ατομικής βόμβας, στις 6 Αυγούστου 1945. Μερικές εβδομάδες πριν, οι ΗΠΑ είχαν πραγματοποιήσει την πρώτη δοκιμαστική έκρηξη της ατομικής βόμβας στο Νέο Μεξικό στις 16 Ιουλίου 1945.

Η πρώτη ατομική βόμβα "Little Boy" - δηλαδή μικρό αγόρι - προκάλεσε τεράστια καταστροφή όπως φαίνεται από την παραπάνω φωτογραφία που τραβήχτηκε λίγο μετά την έκρηξη.

Η έκρηξη της πρώτης δοκιμαστικής βόμβας με την κωδική ονομασία Trinity, έγινε στην έρημο Jornada del Muerto (Ημέρα των Νεκρών).

Όλα ξεκίνησαν το 1939, όταν ο Άλμπερτ Αϊνστάιν και ο Λήο Ζίλαρντ έστειλαν ένα γράμμα στον τότε Αμερικανό πρόεδρο Ρούσβελτ, προτρέποντάς τον να διεξάγει έρευνα για την κατασκευή ατομικής βόμβας πριν οι Γερμανοί προλάβουν να κατασκευάσουν τη δική τους. Μέχρι το 1942 οι ΗΠΑ είχαν εγκρίνει το απόρρητο Manhattan Project.

Το 1942 ο ο στρατηγός του Μηχανικού Λέσλι Γκρόουβς (αριστερά) τέθηκε επικεφαλής του Manhattan Project. Δεξιά του στη φωτογραφία ο φυσικός Ρόμπερτ Οπενχάιμερ, επικεφαλής του ερευνητικού σταθμού Los Alamos στο Νέο Μεξικό, που έμεινε στην ιστορία ως "ο πατέρας της ατομικής βόμβας".

Εργάτες στο Los Alamos ποζάρουν μαζί με 100 τόνους TNT.

Πινακίδες σαν αυτή υπενθύμιζαν στους εργάτες ότι το Manhattan Project ήταν άκρως απόρρητο: "Ότι βλέπετε, κάνετε, ακούτε εδώ, μένει εδώ".

Ο πιλότος του βομβαρδιστικού Enola Gay, Πολ Τίμπετς, λίγα λεπτά πριν αναχωρήσει για τη Χιροσίμα στις 6 Αυγούστου 1945.

Ο Αμερικανός πρόεδρος Χάρυ Τρούμαν, εν πλω,  διαβάζει τις αναφορές για το βομβαρδισμό της Χιροσίμα.

Η λευκή γραμμή, ένα σημείο που δεν κάηκε από το σαρωτικό κύμα θερμότητας,  θεωρείται πως είναι η σκιά ενός ανθρώπου.

Μια ηλικιωμένη γυναίκα σε αυτοσχέδιο νοσοκομείο στη Χιροσίμα μετά την καταστροφή.

Η δεύτερη ατομική βόμβα "Fat Man" μερικές ώρες πριν εκραγεί στο Ναγκασάκι στις 9 Αυγούστου 1945.

Το Ναγκασάκι 15 λεπτά μετά την έκρηξη.

Επιζώντες στο ισοπεδωμένο Ναγκασάκι.

΄΄Οι σκύλοι καμικάζι του Β' Παγκοσμίου Πολέμου΄΄ Ενότητα 3η ΄΄Οι σκύλοι καμικάζι του Β' Παγκοσμίου Πολέμου΄΄ Μάρκος Δημήτρης Μίχος Γεράσιμος

Ζωσμένοι με εκρηκτικά τρύπωναν κάτω από τα τανκ και περίμεναν το πάτημα ενός κουμπιού.

Χρήσιμα ή όχι, τα σκυλιά άρχισαν να χρησιμοποιούνται όλο και λιγότερο από το 1942 και μετά.

΄΄Η ΖΩΗ ΣΤΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΑΤΑΦΥΓΙΑ΄΄ Ενότητα 4η Καλύβα Δέσποινα Ζαφείρη Καλλιόπη Καραμπέτσος Κων/νος

«Βέρες και χρυσά δόντια που αφαιρέθηκαν από θανατωθέντες κρατούμενους»

Η τρέχουσα εικόνα στρατοπέδου συγκέντρωσης του Β’ Παγκοσμίου έχει σφραγιστεί από τη δολοφονική σβάστικα των Ναζί.

Στα εκατομμύρια των κρατουμένων των στρατοπέδων συγκέντρωσης περιλαμβάνονταν Εβραίοι, Πολωνοί, Σοβιετικοί, αιχμάλωτοι πολέμου, ομοφυλόφιλοι, Τσιγγάνοι, Μάρτυρες του Ιεχωβά και άλλοι.

Η μέθοδος εκτέλεσης στα στρατόπεδα αυτά ήταν με δηλητηριώδη αέρια, συχνά σε θαλάμους αερίων. Τα σώματα των εκτελεσμένων καταστρέφονταν σε κρεματόρια (ή καίγονταν σε υπαίθριες πυρές), και οι στάχτες θάβονταν ή διασκορπίζονταν.

Αυτό που παρέλειψαν ωστόσο να αναφέρουν τα εγχειρίδια ιστορίας των νικητών ήταν το πρόγραμμα των Συμμάχων για την κράτηση και τη μαζική δολοφονία των Γερμανών αιχμαλώτων πολέμου μετά τη συνθηκολόγηση του Γ’ Ράιχ το 1945. Εκατομμύρια Γερμανοί στρατιώτες φυλακίστηκαν στα στρατόπεδα των νικητών το καλοκαίρι του 1945 και αφέθηκαν να λιμοκτονήσουν τουλάχιστον το 1/4 αυτών.

΄΄Φρικαλεότητες 2ου παγκοσμίου πολέμου΄΄ Ενότητα 5η Εφαπλωματάς Σπύρος Μαγκλάρας Θανάσης Νάνος Ανδρέας Πλούσα Ελισάβετ

Αεροπορικές επιδρομές σε αμάχους Καθ' όλη τη διάρκεια του πολέμου, όλες σχεδόν οι δυνάμεις που απάρτιζαν τους Συμμάχους επιδόθηκαν σε αεροπορικές επιδρομές μη στρατιωτικών στόχων: οι πολίτες τέθηκαν στο επίκεντρο των εκτεταμένων βομβαρδισμών. Δεν ήταν βέβαια συμμαχικής έμπνευσης, καθώς και οι δύο πλευρές χρησιμοποίησαν την τακτική για να κάμψουν το ηθικό των πολιτών. Κι εκεί που οι Ναζί κατακρίνονται συλλήβδην γι' αυτό, είναι ώρα να αναγνωρίσουμε και τις αεροπορικές επιδρομές των Συμμάχων σε πολιτικούς στόχους ως κάτι που υπερβαίνει ελαφρώς την πράξη εκδίκησης. Και δεν μιλάμε για τα τέλη του πολέμου που αποτέλεσε απλώς τύπο μάχης, με τους αμυνόμενους Γερμανούς να οχυρώνονται πλέον μέσα στις πόλεις τους, αλλά για τις περιπτώσεις εκείνες που οι συμμαχικοί βομβαρδισμοί έβαλαν αδιακρίτως κατά πολιτών, με τις πράξεις να λογίζονται εγκλήματα πολέμου. 

Επιχείρηση «Δάκρυ» Όταν η αμερικανική αντικατασκοπεία αποκάλυψε το ναζιστικό σχέδιο με τον στόλο των γερμανικών υποβρυχίων που κατευθυνόταν ολοταχώς προς την ανατολική ακτή των ΗΠΑ, αμερικανικές και καναδικές δυνάμεις έστειλαν μια μεγάλη δύναμη για να αναχαιτίσει την απειλή: 42 πολεμικά σκάφη και κάλυψη από αέρος. Σε διάρκεια ενός μήνα, οι εχθροπραξίες θα βύθιζαν 5 γερμανικά υποβρύχια και ένα αμερικανικό πολεμικό, το θέμα μας είναι άλλο ωστόσο: 5 μέλη του γερμανικού U-546 αιχμαλωτίστηκαν και βασανίστηκαν για να αποκαλύψουν πληροφορίες σχετικά με τη ναζιστική επίθεση στις ακτές της Αμερικής. Ο αποτρόπαιος βασανισμός θα έκανε μάλιστα ναζιστή αξιωματικό να αυτοκτονήσει όντας αιχμάλωτος. Και για όσους σπεύδουν να δικαιολογήσουν την τακτική για το «γενικότερο καλό», καλό είναι να αναφερθεί ότι οι φόβοι για γενικευμένη επίθεση των Ναζί στις ΗΠΑ θα αποδεικνύονταν σύντομα αβάσιμοι...

Η σφαγή των αμάχων στο Kocevski Rog

Μαζικοί βιασμοί Μετά την πτώση του Βερολίνου, η ναζιστική Γερμανία ήταν πλέον ερείπια. Εκατομμύρια κυριολεκτικά συμμαχικών στρατιωτών ήταν στα εδάφη της, με καμία από τις συμμαχικές πλευρές να μην έχει απόλυτο έλεγχο της περιοχής που έλεγχε. Η αναρχία σύντομα θα βασίλευε στη χώρα, με κάθε έννοια νόμου και τάξης να καταλύεται: εκτιμάται ότι μόνο ο σοβιετικός στρατός ευθύνεται για τον βιασμό 2 εκατομμυρίων γυναικόπαιδων, με τον φόρο αίματος που διεκδίκησε να ανέρχεται στις 240.000 ζωές. Σε αυτό που θα έμενε στην Ιστορία ως ο μεγαλύτερος μαζικός βιασμός που είδε ποτέ ο κόσμος, τα συμμαχικά στρατεύματα κατοχής της Γερμανίας επιδόθηκαν σε ένα μπαράζ ομαδικών βιασμών, με τη μερίδα του λέοντος να λαμβάνει χώρα στη σοβιετική σφαίρα επιρροής, κάτω μάλιστα από την ανοχή των αξιωματούχων. Όσο για το αμερικανικό κομμάτι, δεν ήταν άμοιρο ευθυνών: περισσότεροι από 11.000 βιασμοί αποδίδονται στα στρατεύματα των ΗΠΑ, την ίδια ώρα που και οι Γάλλοι κατηγορούνται επίσης για 1.500. Και παρά το γεγονός ότι οι αριθμοί έχουν τη σημασία τους, το έγκλημα παραμένει έγκλημα...

Στις 4 Οκτωβρίου 1940 οι Ιάπωνες εξαπέλυσαν βακτηρίδια πανώλης, εναντίον κινεζικών στρατευμάτων στην περιοχή Τσενχιάνγκ. Ο διαβόητος Σίρο Ισίι παραδέχθηκε τα πειράματα σε ανθρώπους Ακολούθησαν άλλες τέσσερις βιολογικές επιθέσεις μέχρι τον Ιανουάριο του 1941, με πολύ φτωχά αποτελέσματα. Ο Ισίι βελτίωσε τις τακτικές του και οργάνωσε δύο νέες επιθέσεις, εναντίον αμάχων.

Οι Κινέζοι όμως κάνουν λόγο για αεροψεκασμούς αμάχων με τοξίνη αλλαντίασης, ενέσεις λύσσας και κίτρινου πυρετού, εγχειρήσεις σε αιχμαλώτους χωρίς αναισθητικό, μέχρι και μολύνσεις νεογέννητων με πανώλη. Η αδίστακτη ιαπωνική μονάδα βιολογικού πολέμου. Μετά τον πόλεμο συνεργάστηκαν με τις ΗΠΑ ... 

Ο συνολικός αριθμός των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου είναι συγκλονιστικός για τα ανθρώπινα δεδομένα και υπολογίζεται σε 50 έως 85 εκατομμύρια απώλειες. Τα δεδομένα αυτά έκαναν τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο την πιο θανατηφόρα σύγκρουση στην ανθρώπινη ιστορία.

Ο πόλεμος αυτός ήταν η μεγαλύτερη σύγκρουση της ανθρώπινης Ιστορίας Ο πόλεμος αυτός ήταν η μεγαλύτερη σύγκρουση της ανθρώπινης Ιστορίας. Δεκάδες έθνη ενεπλάκησαν και οι συνολικές απώλειες έφτασαν τις 55,5 εκατομμύρια ζωές. Παράλληλα καταστράφηκε το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης η οποία ήταν και το βασικό θέατρο των επιχειρήσεων του Πολέμου.