ΕΠΑ.Λ. ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ Τρίπολη, Μαϊος 2016 Centaurea laconica Ο Πάρνωνας, η φυσιογνωμία του και η σπουδαιότητα των ενδιαιτημάτων του που τίθενται υπό προστασία This presentation demonstrates the new capabilities of PowerPoint and it is best viewed in Slide Show. These slides are designed to give you great ideas for the presentations you’ll create in PowerPoint 2011! For more sample templates, click the File menu, and then click New From Template. Under Templates, click Presentations. Αικατερίνη Ζέρβα ΠΕ 14.05
Μεσ' στη ροδόφωτην αυγή στο κρουσταλένιο δείλι Υψώνουνται ο Ταΰγετος κι ο Πάρνωνας δυο στύλοι Χρυσής αψίδας και περνούν της Αρκαδίας οι θρύλοι. Ηλίας Σιμόπουλος, Ποιητής Αρκαδικοί Μύθοι
Η ενημέρωση των μαθητών για τις προστατευόμενες περιοχές που ανήκουν στο δίκτυο Natura 2000 με περισσότερη έμφαση στην προστατευόμενη περιοχή του Πάρνωνα και της Λιμνοθάλασσας του Μουστού, τα είδη χλωρίδας και πανίδας που υπάρχουν στην περιοχή καθώς και τα ενδιαιτήματα τους που τίθενται υπό προστασία. Σκοπός Σημείωση: Ως ενδιαίτημα ορίζεται το φυσικό περιβάλλον στο οποίο ζει και αναπαράγεται ένα είδος, ένας πληθυσμός ή μια βιοκοινότητα
Παιδαγωγικοί Να δημιουργήσουν ομάδες για να αναπτύξουν διάφορες δραστηριότητες Να μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους για να αντλήσουν πληροφορίες για την περιοχή Να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη Γνωστικοί Να ενημερωθούν για τις προστατευόμενες περιοχές και τις Ζώνες Απόλυτης Προστασίας Να μάθουν για τη συγκεκριμένη προστατευόμενη περιοχής Να γνωρίζουν τα είδη χλωρίδας και πανίδας της προστατευόμενης περιοχής του Πάρνωνα και της Λιμνοθάλασσας Μουστού Να αποκτήσουν γνώσεις για τα ενδιαιτήματα της περιοχής και τον ενδημισμό Συναισθηματικοί Να ενισχύσουν την ευαισθητοποίηση τους για το περιβάλλον και της προστατευόμενες περιοχές Να αναπτύξουν το αίσθημα της περιβαλλοντικής ηθικής Στόχοι
Δημιουργία περιβαλλοντικής ομάδας Preparation - Προετοιμασία... 1 Δημιουργία περιβαλλοντικής ομάδας 2 Εύρεση Βιβλιογραφίας 3 Δημιουργία Ομάδων Συνεργασία με το Φορέα Διαχείρισης Προστετυόμενης Περιοχής Όρου Πάρνωνα και Λιμνοθάλασσας Μουστού
Δημιουργία περιβαλλοντικής ομάδας 1 Σύνολο μαθητών της ομάδας: 46 Κορίτσια: 30 Αγόρια: 16 Ειδικότητες Γεωπονίας και Περιβάλλοντος Πληροφορικής Συναντήσεις Εντός και εκτός αίθουσας
Εύρεση Βιβλιογραφίας 2 Από το αρχείο του Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενης Περιοχής του Πάρνωνα και της Λιμνοθάλασσας Μουστού Από επιστημονικές ερεύνες που έχει διεξάγει ο φορέας Από επιστημονικά βιβλία χλωρίδας και πανίδας Από το ευρύ διαδίκτυο (σε αξιόπιστες περιβαλλοντικές ιστοσελίδες)
3 Δημιουργία Ομάδων Δημιουργία δύο (2) ομάδων Χλωρίδας και Πανίδας Μαύρη Πεύκη (Pinus nigra) Βίδρα (Lutra lutra) Δενδρόκεδρος (Juniperus drupacea) Τύτω (Tyto alba) Κεφ. Ελάτη (Abies cephalonica) Λαφιάτης (E. quatuorlineata) Καστανιά (Castanea sativa) Βουβόκυνος (Cygnus olor) Πλάτανος (Platanus Orientalis) Ζαχαρίας Αλμύρης (A. almiriensis) Δρυς (Quercus conferta) Χρυσαετός (A. chrysaetos) Ασπερούλα Ελώνης (Asperoula elonea) Ελαφοκάνθαρος (Lucanus cervus) Κενταύρια του Πάρνωνα (C.parnonia) Μπούφος (Bubo bubo) Νεπέτα του Ορφανίδη (N. Orphanidea) Νυχτοπεταλούδα (Saturnia pyri) Αγριοπανσές του Πάρνωνα (V. Parnonia) Αλκυόνη (Alcedo atthis) Ασπερούλα Μαλεβού (A. Malevonensis) Πορφυροτσικνιάς (A. purpurea) Αστράγαλος του Αγρανιώτη (A. agranioti) Τσακάλι (Canis aureus)
Method Outdoor Education Εξωτερική εκπαίδευση είναι ... μια βιωματική μέθοδος της μάθησης με τη χρήση όλων των αισθήσεων. Λαμβάνει χώρα κατά κύριο λόγο, αλλά όχι αποκλειστικά, μέσω της έκθεσης στο φυσικό περιβάλλον. Στην εξωτερική εκπαίδευση, η έμφαση για το θέμα της μάθησης τοποθετείται στις σχέσεις που αφορούν τους ανθρώπους και τους φυσικούς πόρους. Lund, 2002
Επίσκεψη στο ΚΠΕ Άστρους του Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενης Περιοχής Όρου Πάρνωνα και Λιμνοθάλασσας Μουστού
Κουμαριά (Arbutus unedo)
Επίσκεψη του Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενης Περιοχής Όρου Πάρνωνα και Λιμνοθάλασσας Μουστού στο ΕΠΑ.Λ. Λεωνιδίου
Αποτελέσματα Οι μαθητές ενημερώθηκαν για το δίκτυο Natura 2000, τις προστατευόμενες περιοχές και ιδιαίτερα την προστατευόμενη περιοχή του Πάρνωνα και της Λιμνοθάλασσας Μουστού Ευαισθητοποιήθηκαν για τα περιβαλλοντικά προβλήματα περί προστασίας της χλωρίδας και πανίδας καθώς και της λαθροθηρίας Γνώρισαν τα ενδημικά είδη του Πάρνωνα και έμαθαν για τον ενδημισμό Ενημερώθηκαν για τα ενδημικά φυτικά είδη και τα ενδιαιτηματά της περιοχής τους Εργάστηκαν Ομαδοσυνεργατικά και ανέπτυξαν την κριτική τους σκέψη και Ανέπτυξαν την περιβαλλοντική τους ευαισθητοποίηση και ηθική απέναντι στο κοινωνικό σύνολο
Ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας!