Χώροι λατρείας μέχρι το διάταγμα των Μεδιολάνων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βυζαντινή Δράμα Τρία βυζαντινά μνημεία της πόλης
Advertisements

Derinkuyu’s Underground City (Κατακόμβες)
2. Ο Ισραηλιτικός κόσμος στα χρόνια του Χριστού
Καλοτίνα Κορφιά Β2 ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Θρησκευτικός Τουρισμός
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Μεταφορά της πρωτεύουσας από τη Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
ΜΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
Αλλάζει ο τρόπος διοίκησης και ανοίγει ο δρόμος για το Χριστιανισμό
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
Γρήγορη επανάληψη.
8. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
Ζωή Τσαγκαδοπούλου, μαθήτρια Β΄4 Β΄τάξης του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
 Είναι ένας βραχώδης λόφος ύψους 70 μ. από το επίπεδο της πόλης της Αθήνας.  Από τον 6 ο αι. π.Χ. άρχισαν να χτίζονται πάνω σ΄ αυτόν τα ιερά των.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Ιστορία της Βυζαντινής Αρχιτεκτονικής (4ος – 15ος αι.)
33. Η προσευχή των μουσουλμάνων στο τζαμί την Παρασκευή
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
Ανθρώπινα Δικαιώματα Τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι «βασικά δικαιώματα και θεμελιώδεις ελευθερίες που δικαιούνται όλοι οι άνθρωποι», τα οποία περιλαμβάνουν.
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε -Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
Μέγας Κωνσταντίνος Διοκλητιανός-Τετραρχία Διάταγμα Μεδιολάνων
Β1, Β2 Ιστορία. Ύλη διαγωνίσματος για το α΄ τρίμηνο  Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη (σελίδες 7 – 9)  Ο Ιουστινιανός και το έργο του (σελίδες 16 – 18)  Οι.
Μυρσίνη Μαλιόγκα Ε H Ροτόντα είναι κτίσμα το οποίο προοριζόταν για μαυσωλείο του Γαλέριου. Λόγω της μη χρήσης του αργότερα μετατράπηκε σε χριστιανικό.
2.Αρχιτεκτονική του χριστιανικού ναού
Ο Χριστιανισμός στην Συρία Του Αλκιβιάδη Κασκαρέλη.
οι Βυζαντινοί και οι Άραβες
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ. Από την ακμή στην παρακμή Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία τον 1 ο αιώνα Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία τον 1 ο αιώνα.
BENETIA KAI BYZANTIO Η Βενετία των Ελλήνων.
Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής ιι
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ Πνευματική κίνηση που συνδέθηκε στενά με το ερώτημα: «Είναι σωστό να προσκυνούν οι χριστιανοί τις εικόνες ή όχι;» και συγκλόνισε το Βυζάντιο.
ΕΝΟΤΗΤΑ Α Μεσαιωνικός κόσμος Ι θεοκρατικός χώρος
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΙ ΡΥΘΜΟΙ ΝΑΩΝ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Θ.Ε.1 ΔΡ.7 Λουβουλίνα Μαρία Β1
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
Δανάη Φιλιπποπούλου Γ’3
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΟ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΚΑΛΑ!!!!!!.
Η ιστορία της τέχνης της απεικόνισης στον Χριστιανισμό
Ο ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Δημήτρης Παΐζης Ραντόικοβιτς Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης
Το Άγιον Όρος Μία εργασία από την μαθήτρια: Λυδία Εξάρχου, Γ1
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
ΘΕ 1. ΑΣΚ. 10 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Δημήτρης Κασιμάτης.
ΧΩΡΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Χρονολογικός πίνακας των Βυζαντινών χρόνων
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας Ούρδας Ιωάννης 2014.
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης 2013.
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χώροι λατρείας μέχρι το διάταγμα των Μεδιολάνων ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΟΛΗς-ΣΑΨΑΚΟΣ

Τόποι λατρείας των πρώτων Χριστιανών Φαίνεται γενικά παραδεκτό πως στην αρχή τουλάχιστον οι χριστιανοί δεν είχαν συγκεκριμένους τόπους λατρείας παρά μαζεύονταν σε ευρύχωρα σπίτια και εκεί έψαλλαν και έκαναν όλες τις ιεροτελεστίες. Αργότερα, από το 200 και μετά και κυρίως με το τέλος των διωγμών, που οι χριστιανοί γίνονταν όλο και περισσότεροι ιδρύθηκαν ξεχωριστοί τόποι λατρείας. Στην αρχή μετέτρεπαν οικίες σε ναούς, όπως για παράδειγμα σε ένα πολύ καλά διατηρημένο ιερό που βρήκαν οι αρχαιολόγοι στην πόλη Δούρα-Ευρωπος της Συρίας, που χρονολογείται το 3οαι. Σε αυτό το ναό βρήκαν ένα μεγάλο δωμάτιο, με υπερυψωμένο δάπεδο στην ανατολική πλευρά (που θεωρούν ότι τοποθετούνταν η αγία τράπεζα), ένα διπλανό δωμάτιο με το βαφτιστήριο και τις ανάλογες εγκαταστάσεις ύδρευσης και διακοσμημένο με τοιχογραφίες, και μια αυλή να χωρίζει αυτά τα δύο δωμάτια. Άλλες πληροφορίες για τη λατρευτική ζωή των πρώτων χριστιανών έρχονται από τις τοιχογραφίες των κατακομβών.

Η λατρεία μετά το διάταγμα των Μεδιολάνων

Άμεση συνέπεια του Διατάγματος ήταν να σταματήσουν οι διωγμοί εναντίον των χριστιανών οι οποίοι έπαψαν να κρύβονται και να χρησιμοποιούν τις κατακόμβες για τις λατρευτικές τους εκδηλώσεις. Έτσι αλλάζουν τα κοινωνικά και θρησκευτικά δεδομένα στην αυτοκρατορία και το χριστιανικό πνεύμα επηρεάζει εντονότερα την πολιτική και κοινωνική ζωή. Σε πρακτικό επίπεδο οι χριστιανοί χρησιμοποιήθηκαν χωρίς διακρίσεις στον στρατό, οι κοινότητές τους προστατεύτηκαν με οικονομικές επιχορηγήσεις και τους επεστράφησαν οι δημευμένοι τόποι λατρείας τους. Ακόμη θεσπίστηκε η απαλλαγή του χριστιανικού κλήρου από τα δημόσια βάρη. Το οικουμενικό πνεύμα του χριστιανισμού εγγυόταν την οικουμενικότητα της αυτοκρατορίας.

Με το «διάταγμα των Μεδιολάνων» (313 μ. Χ Με το «διάταγμα των Μεδιολάνων» (313 μ.Χ.), ελεύθερα πια άρχισε η ανάπτυξη της χριστιανικής λατρείας (κτίζονται ναοί, γράφονται ύμνοι και ευχές), για να συνεχιστεί σ’ όλη τη βυζαντινή περίοδο. Σπουδαία κέντρα λειτουργικής ανάπτυξης ήταν τα Ιεροσόλυμα (μονή Αγίου Σάββα), η Κωνσταντινούπολη (μονή Στουδίου), η Σικελία κ.λπ.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ 1.ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ 2.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ 3.ΣΙΚΕΛΙΑ

ΤΕΛΟΣ