ΓΛΩΣΣΕΣ & ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 6. SELECTSELECT SELECT * FROM όνομα_πίνακα ; • Με τη εντολή SELECT ανασύρουμε δεδομένα από την βάση δεδομένων. • Το αστεράκι.
Advertisements

ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ(ΒΡΟΧΟΙ)
Παράδειγμα 5: Θερμοκρασίες
Παράδειγμα 1: Κόστος Υπολογιστών Το πρόγραμμα υπολογίζει το συνολικό κόστος παραγγελιών υπολογιστών.Το πρόγραμμα διαβάζει από το πληκτρολόγιο την ποσότητα.
PL/SQL.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος δ
Αποθηκευμένες Διαδικασίες και Εναύσματα Δρ. Παναγιώτης Συμεωνίδης.
Πληροφοριακά Συστήματα και Βάσεις Δεδομένων
Γενική μορφή προγράμματος Pascal
ORACLE PL/SQL Cursors Μέρος 1.
Προγραμματισμός PASCAL
ORACLE PL/SQL Records. Εγγραφές (Records) DECLARE TYPE t_Rec1Type IS RECORD ( Field1 NUMBER, Field2 VARCHAR2(5)); TYPE t_Rec2Type IS RECORD ( Field1 NUMBER,
Γιάννης Σταματίου Αναδρομή και αναδρομικές σχέσεις
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
ORACLE PL/SQL Άρης Στουγιαννίδης. ΒΡΟΧΟΣ ΜΕ ΜΕΤΡΗΤΗ FOR REM forloop.sql REM This is an example of a FOR loop. BEGIN FOR v_Counter IN LOOP INSERT.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ PASCAL ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ: ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ.
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 12: Παραγωγή Ενδιάμεσου Κώδικα (Σημασιολογικές ρουτίνες μετάφρασης-Μέρος Β) Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Κλάση Μηνυμάτων Ταχυδρομείου Τεχνολογία Λογισμικού Slide 14.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΠΛ 342 – Βάσεις Δεδομένων Εργαστήριο 4 ο SQL - Queries Ιωάννα Συρίμη
ORACLE PL/SQL Cursors Μέρος 2. Cursors 2 Cursors με παραμέτρους Εισαγωγή παραμέτρου κατά την εκτέλεση Πολλά ανοίγματα με διαφορετικές παραμέτρους.
Εισαγωγή στον προγραμματισμό Μέρος 1 ο Ιστορική αναδρομή γλωσσών προγραμματισμού §§ 6.1 – 6.2.
LOGO Προγραμματισμός Η/Υ β’ εξάμηνο – εργαστήριο ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Α.Π.Θ. Msc Τηλεπικοινωνίες Πολυτεχνική.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ Ενότητα 13 : Η χρήση της MySQL στο Ηλεκτρονικό εμπόριο (IV) Ιωάννης Τσούλος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Εισαγωγή στον προγραμματισμό Μέρος 3 ο Προγραμματιστικά περιβάλλοντα § 6.7.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Εργασία της μαθήτριας: Τζένη Αλουσάι στο μάθημα της Ιστορίας ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:κα.Τσαούση.
Click to add Text Σπάνια ζώα Μαργιάννα,Ελεάννα. Λεοπάρδαλη Αμούρ Ρινόκερος της Σουμάτρα Γιγαντιαίο καλαμάρι Αγριόγατα Πρίστης ή «ξυλουργός καρχαρίας.
Click to add Text Φυσικά φαινόμενα Μαργιάννα Άννα ΣΤ’1.
1 Προγραμματισμός Ι Ενότητα 7 : Πίνακες I Αλέξανδρος Τζάλλας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Η Γλώσσα Pascal Εντολή If
Βάσεις Δεδομένων ΙΙ 1η διάλεξη
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ Β΄ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
9 Η Γλώσσα SQL Εισαγωγή – Βασικές Έννοιες Τύποι Δεδομένων
Βάσεις Δεδομένων ΙΙ 5η διάλεξη
Ενότητα 1 : Εισαγωγικά Στοιχεία της Pascal Αλέξανδρος Τζάλλας
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Ένα ζευγάρι ηλικιωμένων παίρνει διαζύγιο…..
Βάσεις Δεδομένων ΙΙ Triggers
ΟΠΑ -Τεχνολογία Λογισμικού – Εμμ. Γιακουμάκης
Ενότητα 6 : Συναρτήσεις της γλώσσας PHP Ιωάννης Τσούλος
Ενότητα 8 : Χρήση Πινάκων στο Ηλεκτρονικό εμπόριο (ΙΙ) Ιωάννης Τσούλος
Δημιουργία συστήματος υποστήριξης αποφάσεων και έλεγχο διαθεσιμότητας
Δομημένος Προγραμματισμός
Πρότυπα Προγραμματισμού
Σχεδιασμός με αναζήτηση στο χώρο πλάνων
Η χιονονιφάδα και το τρίγωνο του Pascal
Δομές Επανάληψης ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Διαφάνειες 1-8 και 18,19,22,23 από: eclass. sch. gr/modules/video/file
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΗΤΕΙΑΣ - ΤΑΞΗ Γ'
Η στήριξη και η κίνηση στους ζωικούς οργανισμούς
Η Κωνσταντινα και οι αραχνεσ τησ
Διαφάνειες 1-8 και 18,19,22,23 από: eclass. sch. gr/modules/video/file
Γεώργιος Βιζυηνός Γέννηση Θάνατος Υπηκοότητα Ιδιότητα
Βελτιστοποίηση και Επεξεργασία Ερωτημάτων
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Η έννοια του προβλήματος
Θερινό Σχολείο, 14 – 20 Ιουλίου 2014
Εισαγωγή στη Σχεσιακή Άλγεβρα
Σχεσιακεσ βασεισ δεδομενων
Βάσεις Δεδομένων ΙΙ Ενότητα 5: Μελέτη περιπτώσεως:
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Κεφάλαιο 7 10/11/2018 Ξένιος Αντωνιάδης.
Ερωτήματα Επιλογής σε ACCESS
Ερωτήματα Επιλογής Δεδομένων
Ερωτήματα Επιλογής σε ACCESS
Εισαγωγή στον αλγεβρικό λογισμό
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ SQL.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ SQL Ή ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ SQL Ή
Τα άστρα και οι μύθοι τους.
TRAFFICKING-ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΔΟΥΛΕΙΑ
Κεφάλαιο 2 Ξένιος Αντωνιάδης 6/12/2019.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΛΩΣΣΕΣ & ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

Γλώσσες Προγραμματισμού Οι γλώσσες προγραμματισμού είναι τεχνικές γλώσσες με δικό τους λεξιλόγιο και συντακτικό και είναι κατανοητές από τον υπολογιστή μας. Οι ειδικές λέξεις που απαρτίζουν το λεξιλόγιο αυτό ονομάζονται εντολές. Οι γλώσσες αυτές χρησιμοποιούνται από τους προγραμματιστές για να υλοποιήσουν έναν αλγόριθμο (τρόπο επίλυσης ενός προβλήματος), ενώ εξελίχτηκαν με τα χρόνια και κάθε εφαρμογή που βλέπουμε σήμερα έχει δημιουργηθεί με μία τέτοια γλώσσα προγραμματισμού. .

Γλώσσες Προγραμματισμού Κάθε γλώσσα προγραμματισμού έχει ένα περιβάλλον εργασίας και εργαλεία που επιτρέπουν στον προγραμματιστή να γράφει κωδικα με τις εντολές της γλώσσας. Ο κώδικας αυτός ονομάζεται πηγαίος κώδικας. Ο προγραμματιστής μπορεί να δοκιμάζει, να ελέγχει, να αλλάζει και να βελτιώνει τον πηγαίο κώδικα μέχρι να φτιάξει το καλύτερο πρόγραμμα.

Γλώσσα Μηχανής Παλιότερα για να προγραμματίσουμε σε έναν υπολογιστή και να κατανοήσει αυτός τις εντολές, έπρεπε να γνωρίζουμε τη γλώσσα του συγκεκριμένου επεξεργαστή που είχε ο υπολογιστής. Αυτό είχε σα συνέπεια να μην τρέχουν όλα τα προγράμματα σε όλους τους υπολογιστές. Οι γλώσσες αυτές ονομάζονται γλώσσες μηχανής και αποτελούνται από ακολουθίες δυαδικών ψηφίων 0 και 1.

Δείγμα Γλώσσας Μηχανής Γλώσσα Μηχανής Πλεονεκτήματα + Ταχύτατη εκτέλεση των εντολών. Δεν απαιτείται μεταφραστικό πρόγραμμα. Μειονεκτήματα | Το γράψιμο του προγράμματος είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία. Απαιτείται γνώση της αρχιτεκτονικής του Η/Υ. Το πρόγραμμα «τρέχει» μόνο στο συγκεκριμένο τύπο του Η/Υ Δείγμα Γλώσσας Μηχανής 00000000 00000010 00000100 10000000

Συμβολικές Γλώσσες Αργότερα δημιουργήθηκαν για διευκόλυνση οι συμβολικές γλώσσες προγραμματισμού ή γλώσσες χαμηλού επιπέδου. Οι γλώσσες αυτές είχαν σύντομες εντολές οι οποίες ήταν ευκολότερο να τις θυμάται ο προγραμματιστής. Οι συμβολικές γλώσσες επίσης ήταν συνδεδεμένες με τον επεξεργαστή και τα προγράμματα έτρεχαν μόνο στους συγκεκριμένους επεξεργαστές

Οι εντολές αντικαθίστανται από μνημονικά (συμβολικά) ονόματα Συμβολική Γλώσσα Πλεονεκτήματα + Ταχύτατη εκτέλεση των εντολών. Η μορφή του προγράμματος είναι πιο κατανοητή από τον άνθρωπο. Μειονεκτήματα | Απαιτείται η χρήση μεταφραστή. Το γράψιμο του προγράμματος παραμένει χρονοβόρα διαδικασία. Απαιτείται γνώση της αρχιτεκτονικής του Η/Υ. Το πρόγραμμα «τρέχει» μόνο στο συγκεκριμένο τύπο του Η/Υ. Οι εντολές αντικαθίστανται από μνημονικά (συμβολικά) ονόματα π.χ. 100001100  ADD

Γλώσσες Υψηλού Επιπέδου Σήμερα μιλάμε πλέον για γλώσσες προγραμματισμού υψηλού επιπέδου όπως η Java, η PHP, η C++ κ.α. Οι γλώσσες αυτές έχουν δικό τους λεξιλόγιο και συντακτικό, είναι εύκολες στη συγγραφή προγραμμάτων και μπορούν να εκτελεστούν σε οποιοδήποτε υπολογιστή. Τα προγράμματα μπορούν να συντηρηθούν εύκολα και έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες.

Γλώσσα Υψηλού Επιπέδου Πλεονεκτήματα + Η μορφή του προγράμματος είναι εύκολα κατανοητή από τον άνθρωπο. Το γράψιμο του προγράμματος είναι πιο εύκολή διαδικασία. Δεν απαιτείται σχεδόν καμία γνώση της αρχιτεκτονικής του Η/Υ. Το πρόγραμμα «τρέχει» σε όλους τους τύπους Η/Υ. Η εκμάθηση της γλώσσας είναι εύκολη. Η διόρθωση λαθών και η συντήρηση των προγραμμάτων είναι ευκολότερη. Μειονεκτήματα | Απαιτείται η χρήση μεταφραστικού προγράμματος Το πρόγραμμα «τρέχει» πιο αργά Δείγμα από πρόγραμμα Pascal; {Διαβάσει τα ονόματα 10 πελατών από το πληκτρολόγιο} … For (i:=1 to 10) do Begin Write(‘Γράψε το όνομα του πελάτη:’΄); Readln(client_name); End;

Σύγκριση Γλώσσα μηχανης Συμβολική Γλώσσα Γλώσσα υψηλού επιπέδου

Γλώσσα 4η γενιάς Δε περιγράφουμε την επίλυση του προβλήματος αλλά το ποιο είναι το πρόβλημα Δεν απευθύνεται μόνο σε προγραμματιστές αλλά και χρήστες Χρήση: Ανάκτηση πληροφοριών από βάσεις Δεδομένων (SQL) π.χ. SELECT Επώνυμο, Όνομα FROM Μαθητές WHERE Τάξη = ‘’Γ2’’

Συντακτικό Λάθος Λάθος στην εντολή ενός προγράμματος που μοιάζει "ορθογραφικό" Λάθος γράμμα ή λανθασμένη εφαρμογή κάποιου κανόνα του συντακτικού της γλώσσας προγραμματισμού Οι μεταγλωττιστές (compilers) θα ελέγξουν όλο το πρόγραμμα για συντακτικά λάθη και μετά θα το μετατρέψουν όλο σε κατάλληλη σειρά από 0 και 1, ώστε να μπορεί να εκτελεστεί από τον υπολογιστή Οι διερμηνείς (interpreters) ελέγχουν μία οδηγία κάθε φορά, την εκτελούν και μετά ελέγχουν την επόμενη οδηγία

Λογικό λάθος Λάθος στον αλγόριθμο, στα βήματα για την επίλυση του προβλήματος Γίνεται αντιληπτό μόνο από τον προγραμματιστή

Εργαλεία προγραμματισμού Συντάκτης: Με αυτόν γράφουμε το πρόγραμμα σε εντολές. Πηγαίο πρόγραμμα Μεταφραστής: Μεταφράζει το πηγαίο πρόγραμμα σε γλώσσα μηχανής ( αντικείμενο πρόγραμμα για να ελεγχθεί για τυχόν συντακτικά λάθη. Συνδέτης Ο συνδέτης συνδέει το αντικείμενο πρόγραμμα με άλλα αντικείμενα πρόγράμματα, έτοιμα υποπρογράμματα κα στο τέλος φτιάχνει το εκτελέσιμο πρόγραμμα. Debugger Με αυτό το εργαλείπο βλέπουμε τι ακριβώς σημα΄βαίνει στο παρασκήνιο κατά την εκτέλεση του προγράμματος.

Σας Ευχαριστώ πολύ! Απορίες;;;;