NΕΡΟ ΚΑΙ ΖΩΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κανιούρα Ανθή Κεντρωτή Κατερίνα Αμπαρτσουμιάν Σάββας
Advertisements

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΕΡΟΥ Όλοι μαζί για το νερό!.
ΤΟ ΝΕΡΟ.
ΤΟ ΝΕΡΟ Κύκλος του νερού και Λειψυδρία.
ΝΕΡΟ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠEΡΙΒΑΛΛΟΝ&ΥΓΕΙΑ
Ο κύκλος του νερού EΚΦΕ Μαγνησίας Συντάκτης : Βάτσιος Ξ.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
ΜΟΡΦΕΣ ΝΕΡΟΥ.
Χωρίζοντας το φυσικό περιβάλλον σε ενότητες
Νερό Τα 2/3 του βάρους του σώματος μας αποτελούνται από νερό, το οποίο στο μεγαλύτερο μέρος του βρίσκεται μέσα στα κύτταρα. Χωρίς φαγητό ο άνθρωπος μπορεί.
«ΥΔΑΤΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ» Κεφάλαιο 5 (Διαχείριση Φυσικών Πόρων Β’ Λυκείου)
5.2 Χαρακτηριστικά και ιδιότητες του νερού
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Ο κύκλος του νερού (εργασία για το μάθημα της χημείας)
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Παρατηρώ, Πληροφορούμαι, Ενδιαφέρομαι
Υδρολογία-Εισαγωγικές έννοιες
ΦΑΣΕΙΣ - ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΟΗΘΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Α’
O κύκλος του νερού Β1 Ερευνητική Εργασία.
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΜΠΟΥΖΙΚΑ Θ. – ΠΕ 14
Τι είναι ο υδρολογικός κύκλος ή κύκλος του νερού; Yδρολογικός κύκλος είναι η σταθερή και αδιάκοπη κίνηση του νερού από την ατμόσφαιρα στην επιφάνεια της.
ΑΡΤΕΜΙΣ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ Α1α
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος Βιολογία & Βιοδιάβρωση O άνθρακας και η μοριακή ποικιλότητα της ζωής Βιολογία & Βιοδιάβρωση O άνθρακας.
Κλιματική αλλαγή.
Ιωάννης Καραγιάννης 4216 Διεξοδική διερεύνηση του Κύκλου του Νερού, παρουσίαση των δομικών του στοιχείων και η επίδραση του στην ανθρώπινη καθημερινότητα.
ΜΠΑΝΙΤΣΙΩΤΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΦΥΣΙΚΗ ΤΣΟΥΜΙΤΑ ΜΑΡΙΑ Ο κύκλος του νερού
Φυσική <<Ο κύκλος του νερού>>
Ο κύκλος του νερού ΡΟΣΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ-ΟΛΓΑ ο κύκλος του νερού.
ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ(4215)
«Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση»
ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΗΛΙΑΔΟΥ ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗ
Ο κυκλος του νερου Φωτεινη ΖΕΡΒΑ Α.Μ:4210 Ο Κύκλος του νερού.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης
«Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης» Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Ο κύκλος του νερού. Μαλαματή Βελώνη Α.Μ:4190 Ο Κύκλος του νερού.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το πρόβλημα του νερού για την ανθρωπότητα
Με λένε Dolphin και μαζί θα μάθουμε για το νερό στη φύση !!!
Υ305 Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Παναγιώτης Αυγουστίδης Γεωγραφία Α΄ Γυμνασίου
ΠΤΔΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ : ΜΑΡΙΑ ΣΑΙΤΗ Α.Ε.Μ.: 3874
ΝΙΖΟΡΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΦΥΣΙΚΗ ΤΣΟΥΜΙΤΑ ΜΑΡΙΑ Ο κύκλος του νερού
ΦΥΣΙΚΗ ΝΤΑΛΑΜΑΓΚΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ο κυκλοσ του νερου. ΠΕΤΡΟΣ ΔΟΥΜΤΣΗΣ, AEM: 4356
Μελετη Περιβαλλοντοσ Κόμη Νίκη Ο κύκλος του νερού.
Η παρουσίαση του κύκλου του νερού
Χουρεμίδου Παρθένα-Ιουλία
Πληροφορικη και νεεσ τεχνολογιεσ στην εκπαιδευση
Ο κύκλος του νερού (φυσική)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Ο κύκλος του νερού
Ο κύκλος του νερού Ισπικούδη Ευαγγελία.
Ο κύκλος του νερού Πετρίδου Έφη Ο κύκλος του νερού.
<<Ο κύκλος του νερού>>
ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ.
Φυσική Αναστασία Σανταλίδου Ο κυκλος του νερου
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μορφές του νερού στη Γη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΧΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
Ο κύκλος του νερού Γεωργία Μπάρπα Ο κύκλος του νερού.
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ Βαγγέλης Ρούλιας
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το νερό εξατμίζεται 1.
Ο κύκλος του νερού Φυσική
Β 3. ΥΔΡΟΣΦΑΙΡΑ «Χώρισαν στις εκβολές του μεγάλου ποταμού. Από ψηλά μπορούσες, αν ήθελες, να πιστέψεις πως δεν ήταν το ποτάμι που χυνόταν στη θάλασσα.
Β 3. ΥΔΡΟΣΦΑΙΡΑ «Χώρισαν στις εκβολές του μεγάλου ποταμού. Από ψηλά μπορούσες, αν ήθελες, να πιστέψεις πως δεν ήταν το ποτάμι που χυνόταν στη θάλασσα.
ΣΤΑΘΜΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

NΕΡΟ ΚΑΙ ΖΩΗ

Θέμα: ''Νερό και ζωή'' Περιεχόμενα: 1) Ο κύκλος του νερού 2) Νερό και καιρικά φαινόμενα 3) Νερό και ενέργεια 4) Νερό και ζωντανοί οργανισμοί 5) Νερό και πολιτισμός 6) Υδραγωγεία 7) Λειψυδρία 8) Χημικός τύπος νερού

Με την καθοδήγηση της κυρίας Δορκοφίκη, σε κάθε μαθητή δόθηκε ένας συγκεκριμένος ρόλος και στην συνέχεια μετά από ομαδική συνεργασία μεταξύ των μαθητών των ομάδων προέκυψε η τελική εργασία που θα σας παρουσιάσουμε στη συνέχεια.

Ομάδες εργασίας Οι μαθητές εργαστήκαν και οργανωθήκαν σε 4 ομάδες : Ομάδα Α’: Σμυρλιάδης, Σούτης, Λίντζος, Ψαριανός, Καρανίκας Ομάδα Β’: Βαλκάνος, Καβαλιώτης, Τζουμάκας, Γαλίκας Ομάδα Γ’: Κουρούτης, Κατσαντώνης, Κοντογιάννης, Παξεβάνη Ομάδα Δ’: Ζινέλης, Στέργιο, Σουρρή, Μαυρίκης

Ο κύκλος του νερού Σαν κύκλος που είναι, ο υδρολογικός κύκλος δεν έχει αρχή, αλλά είναι βολικό να ξεκινήσει κανείς απ’ τη θάλασσα. Ο ήλιος, που κινεί τον κύκλο του νερού, θερμαίνει το νερό στη θάλασσα (στους ωκεανούς) το οποίο εν μέρει εξατμίζεται και ανυψώνεται με τη μορφή ατμού στον αέρα. Νερό εξατμίζεται ακόμα από τις λίμνες, τα ποτάμια και το έδαφος. Η διαπνοή των φυτών είναι μια ακόμη λειτουργία που αποδίδει υδρατμούς στην ατμόσφαιρα. Η εξάτμιση και διαπνοή από την ξηρά συχνά δεν διακρίνονται και έτσι μιλούμε για εξατμοδιαπνοή. Μια μικρή ποσότητα υδρατμών στην ατμόσφαιρα προέρχεται από την εξάχνωση, μέσω της οποίας μόρια από πάγους και χιόνια μετατρέπονται απευθείας σε υδρατμούς χωρίς να περάσουν από την υγρή μορφή.

Καιρικά φαινόμενα και νερό Το νερό είναι η περισσότερο διαδεδομένη χημική ένωση που είναι απαραίτητη σε όλες τις γνωστές μορφές ζωής στον πλανήτη μας. Ως ακραία καιρικά φαινόμενα χαρακτηρίζονται τα μετεωρολογικά, εκείνα στα οποία παρατηρούνται οι μέγιστες ή ελάχιστες τιμές μετεωρολογικών παρατηρήσεων ασυνήθιστων ή και πολύ σπάνιων που συμβαίνουν σε μια περιοχή. Βέβαια η πρόβλεψη τέτοιων φαινόμενων είναι δυνατή πλην όμως τα μέτρα που θα πρέπει να λαμβάνονται για την αντιμετώπιση ακριβώς τέτοιων φαινόμενων θεωρούνται πολύ δαπανηρά για την συνεχή διατήρηση και ετοιμότητά τους. Η αντιμετώπιση αυτών των φαινόμενων, όταν συμβούν, ανήκει κατ΄ αντικείμενο και καθ΄ ύλη αρμοδιότητα σε ειδικές συντονιστικές υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, κατά Χώρα, που συγκροτούνται από διάφορα υπουργεία, των επιμέρους διευθύνσεων και άλλων υπηρεσιών τους όπου και κινητοποιούν τα διάφορα κλιμάκια (προσωπικό) με τα αντίστοιχα διαθέσιμα μέσα και υλικά, κατά περίπτωση.

Το νερό ως εναλλακτική πηγή ενέργειας Σήμερα , όταν ομιλούμε περί εκμεταλλεύσεως της ενέργειας του νερού, εννοούμε κυρίως την παραγωγή ηλεκτρισμού. Υπάρχουν πολλοί τρόποι παραγωγής ενέργειας που έχουν σχέση με το νερό και διακρίνονται σε : Υδροηλεκτρική ισχύς Παλιρροϊκή ισχύς Ισχύς από τα κύματα Ισχύς από τον ωκεανό Σήμερα σχεδόν όλη η ισχύς που λαμβάνεται από το νερό, μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια σε εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής , τα οποία βρίσκονται σε καταρράκτες ή φράγματα. Η συνήθης μέθοδος είναι η κατασκευή φραγμάτων σε ποτάμια, όπου η μορφολογία του εδάφους βοηθά για τη δημιουργία μίας φυσικής αποθήκης. Και αυτό εξαιτίας του χαμηλότερου κόστους σε σχέση με τις υπόλοιπες τρεις μεθόδους.

Το νερό στους ζωντανούς οργανισμούς Χωρίς φαγητό μπορούμε να επιβιώσουμε περίπου 6 εβδομάδες, χωρίς νερό όμως ούτε μια! Καυτό γιατί αυτό το διάφανο υγρό, το νερό, είναι εξίσου σημαντικό με το οξυγόνο για τη ζωή. Ο οργανισμός χρειάζεται νερό για κάθε λειτουργία του. Το κυριότερο σήμα που στέλνει ο οργανισμός μας για να μεταδώσει το μήνυμα ότι χρειάζεται νερό είναι η διψά. Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται το σώμα όταν έχει έλλειψη νερού ονομάζεται αφυδάτωση δηλαδή πιο απλά χάνουμε νερό και μάλιστα πολλές φορές χωρίς να κάνουμε τίποτα! Πως γίνετε αυτό; Με διαφόρους μηχανισμούς του σώματος όπως με τον ιδρώτα, τα ουρά, ακόμα και με την αναπνοή μας.

Το νερό και ο πολιτισμός Οι περισσότεροι πολιτισμοί γεννήθηκαν και αναπτύχθηκαν γύρω από το νερό. Ειδικότερα, στις ακτές της μεσογείου εμφανίστηκαν οι σημαντικότεροι από αυτούς ( Μίνωες, αρχαίοι Έλληνες, Φοίνικες, Αιγύπτιοι, Άραβες, Ρωμαίοι ). Οι πολιτισμοί αυτοί έθεσαν τις βάσεις για τους συγχρόνους πολιτισμούς.

Τα υδραγωγεία Yδραγωγείο ονομάζουμε το τεχνητό κανάλι που κατασκευάζεται για να μεταβιβάσει το ύδωρ από μια θέση σε μια άλλη. Ο όρος ετυμολογείται από τις λέξεις «ύδωρ» και «άγω». Επίσης λειτουργούν ως κανάλια ή αγωγοί μέσω των οποίων μεταφέρεται το νερό απ’ την πηγή στην πόλη. Τα ανοικτά υδραγωγεία χάνουν πολύ νερό από την εξάτμιση και τις υπερχειλίσεις. Αν η πηγή είναι σε χαμηλότερο υψόμετρο από το υδραγωγείο ή την πόλη, απαιτείται άντληση για ανύψωση του νερού. Κατά την άντληση δαπάνιουνται σημαντικές ποσότητες ηλεκτρικού ρεύματος ρόλος τους είναι σημαντικός για την άρδευση και την γρήγορη μεταφορά του νερού. Τα υδραγωγεία είναι γνωστά από την αρχαιότητα αφού συναντάμε πολλά απ’ αυτά σε αρχαίες ιστορικές πόλεις.

Λειψυδρία Λειψυδρία σημειώνεται όταν οι ποσότητες του νερού που αφαιρούνται από τις λίμνες, τα ποτάμια ή το υπέδαφος, είναι τόσο μεγάλες, ώστε οι προμήθειες νερού δεν επαρκούν πλέον στην ικανοποίηση όλων των ανθρωπίνων αναγκών ή των αναγκών του οικοσυστήματος, επιφέροντας αυξημένο ανταγωνισμό ανάμεσα στις πιθανές απαιτήσεις. Σε περιοχές με λειψυδρία, οι φυσικοί πόροι νερού έχουν πιθανόν ήδη υποβαθμιστεί ή υποβληθεί σε διαδικασίες υποβάθμισης τόσο σε ποσότητα όσο και σε ποιότητα, γεγονός το οποίο επιβαρύνει την λειψυδρία.

Το νερό στη Χημεία Η Ο 2 Ο Χημικός τύπος του νερου είναι η αναπαράσταση ενός μορίου η οποία περιέχει πληροφορίες για τη σχέση των ατόμων στο μόριο. Εμπειρικός τύπος:περιέχει μόνο τις βασικές πληροφορίες, άρα και τις λιγότερες από όλα τα άλλα είδη τύπων. Μοριακός τύπος:ονομάζεται ο λατινο-γραμματάριθμος κωδικός με τον οποίο χαρακτηρίζονται οι χημικές ουσίες που απαρτίζονται από μόρια. Ηλεκτρονιακός τύπος: αναπαριστά την εσωτερική δομή των ατόμων που συμμετέχουν αναπαριστώντας σε κάθε άτομο τον πυρήνα και τα ζεύγη των ηλεκτρονίων κατανεμημένα σε στιβάδες.

ΤΕΛΟΣ