Μνημεία Εβραίων στη Θεσσαλονίκη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΡΑΦΗ.
Advertisements

Γερμανία Μαρίλια Διόλα.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΙσραηλΙτικεΣ ΚοινΟτητεΣ στην ΕλλΑδα κατΑ τον Β’ ΠαγκΟσμιο πΟλεμο
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
Θρησκευτικός Τουρισμός
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
Τοπική Ιστορία Δράμα, 12/1/2011
Γενοκτονία των Αρμενίων
Ομαδα : Δ ΜΠΟΥΚΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΛΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ιουδαϊσμοσ ΘΕ 2: ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
Αρχαιολογικά μνημεία και αξιοθέατα της πόλης της Αμμοχώστου
Στοιχεία Βιβλιοθήκης. Η Δημόσια Βιβλιοθήκη Κέρκυρας δραστηριοποιείται στο νησί της Κέρκυρας από το Πολύτιμες συλλογές έχουν κατά καιρούς φιλοξενηθεί.
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
.. H πλατεία του Αγίου Μάρκου είναι η μοναδική πραγματική πλατεία στη Βενετία (οι υπόλοιπες ανοιχτές περιοχές θεωρούνται campi). Η πλατεία του Αγίου.
Π.Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Θρησκευτικά Θ.Ε2: Το ζήτημα της θρησκείας στη σύγχρονη Ευρώπη Κουργιτάκου Μιχαέλα Γ’2 ΑΝΤΙΣΗΜΗΤΙΣΜΟΣ.
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 Η Ελλάδα πολεμά τον φασισμό.
ΜΑΘΗΜΑ : ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ : ΤΑΞΗ : Γ 2 ΟΝΟΜΑ : ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΟΤΗΣ.
20. Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους
ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΕΒΡΑΙΩΝ ΚΕΙΜΕΝΟ ΒΙΝΤΕΟ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
54 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Παναγιώτης Λαδόπουλος
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ Πέτρος ΣΤ’1 P[y.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος: Επιμέλεια: Ευαγγελία Ζιάκα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΗΣΗΣ.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
Οι Φοίνικες ήταν αρχαίος σημιτικός λαός, που κατοικούσε στα παράλια της ανατολικής Μεσογείου...
Άννα Φράνκ ΤΖΟΤΖΕΦΙΝ ΠΟΥΛ ΑΝΤΖΕΛΑ ΜΠΑΡΕΤ. Δέκα χρόνια μετά τον πόλεμο πολλοί άνθρωποι είχαν χάσει τις δουλειές και τις περιουσίες τους. Η Άννα Φρανκ ήταν.
Γεννήθηκε στις, 12 Ιουνίου του 1969 στην Φρανκφούρτη - Φεβρουάριος ή Μάρτιος 1945 Μπέργκεν - Μπέλζεν. Ήταν Γερμανίδα Εβραιοπούλα που έγραψε ένα ημερολόγιο.
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
Η ΠΟΛΗ ΦΑΝΤΑΣΜΑ. 2 3 Εικόνες από την Αμμόχωστο Αμμόχωστος Εισαγωγή Η δεύτερη μεγαλύτερη επαρχία της Κύπρου Βρίσκεται στα ανατολικά της Κύπρου Υπάρχουν.
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Π Ι Κ Α Σ Ο Γ Κ Ε Ρ Ν Ι Κ Α.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΓΩΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Τι είναι το Ολοκαύτωμα;
Mμνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς UNESCO
Παρουσίαση για την Ισπανία
Θρησκείες Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΝΔΙΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Άννα Σαββατοπούλου Νάτσιος Σταύρος Παπαχαρίτων Στάθης Χατζηστυλλή Στεφανία.
Άριστη-Αντωνία Αντωνοπούλου Α1
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
ΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ερευνητική Εργασία Η ιστορία του νομού Σερρών Β΄ τετράμηνο
1ο Π.Δ.Σ.Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ. ΜΠΑΣΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΤ΄2
ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Project 4 Εξερευνώντας γειτονιές της πόλης Η Εβραϊκή συνοικία
Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ
ΚΑΣΤΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ: ΞΕΧΑΣΜΕΝΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ Ή ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΑΡΟΝ; Το κάστρο του Μυστρά Ο Μυστράς, γνωστός και ως Μυζηθράς στο Χρονικόν του Μορέως, ήταν μία.
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
ΣΜΥΡΝΗ.
Αγα-Πάμε Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μνημεία Εβραίων στη Θεσσαλονίκη ΕΒΡΑΪΚΗ κοινότητα Μνημεία Εβραίων στη Θεσσαλονίκη

Πρόκειται για τα σημαντικότερα μνημεία της πόλης και συγκεκριμένα το μνημείο Ολοκαυτώματος το οποίο μας υπενθυμίζει το μεγάλο πλήγμα που δέχθηκε η Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια του Β’ παγκοσμίου πολέμου

Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο που διήρκησε λίγα μόνο έτη, μια από τις σημαντικότερες και πιο ενεργές κοινότητες τη πόλης αποδεκατίστηκε χάνοντας μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Ένα πολύ μικρό ποσοστό κατάφερε να επιστρέψει μετά το τέλος του πολέμου το 1945.

Σεφαραδίτικη κοινότητα Ο χρόνος άρχισε να κυλάει αντίστροφα για την Σεφαραδίτικη κοινότητα της Θεσσαλονίκης μετά την είσοδο των γερμανικών στρατευμάτων τον Μάρτιο του 1941.

Σύντομα άρχισαν οι διωγμοί, οι διώξεις και οι καταναγκαστική εργασία, ενώ το Μάρτιο του 1943 άρχισαν οι πρώτες αποστολές βαγονιών στο Άουσβιτς και το Μπιρκενάου. Έχοντας εγκατασταθεί στον 15ο αι. στην πόλη μετά από την εκδίωξή τους από την Ισπανία το 1492 πΧ. Οι Σεφαραδίτικη κοινότητα υπήρξε μια από τις παλαιότερες και σημαντικότερες εβραϊκές κοινότητες της Ευρώπης.

Προσέφερε επί αιώνες ευεργετώντας την πνευματική ζωή του τόπου σε διάφορα επίπεδα, ενώ ήταν μια από τις κύριες συνιστώσες που συντελούν στο να καταστεί η Θεσσαλονίκη ένα γόνιμο πνευματικό κέντρο. Σήμερα η Πλατεία Ελευθερίας όπου μπορεί κανείς να επισκεφθεί και το διακριτικό μνημείο του ολοκαυτώματος βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος καθώς υπάρχουν έντονες προθέσεις και συζητήσεις για την ανάπλαση και τον επανασχεδιασμό της.

Η τοποθέτηση και η δημιουργία ενός μνημείου αντάξιου του γεγονότος που συγκλόνισε την Εβραϊκή κοινότητα και την Θεσσαλονίκη ανεπανάληπτα είναι ένα θέμα που έχει λάβει διαστάσεις και συζητείται έντονα σε διάφορα επίπεδα.

Ως σήμερα το Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης είναι το μοναδικό μέρος που προσφέρει εξαιρετικές πληροφορίες σχετικά με τα γεγονότα αυτά αλλά και την ίδια την Σεφαραδίτικη και Ρωμανιώτικη κοινότητα.

Σας ευχαριστούμε! Στέλλα Μπάρτζελη Δέσποινα Μπεσίνη Ελίνα Μπαλάσκα Στέφη Παπαδημητρίου Μαρία Βαμβούνη

Εβραϊκή ζωή στη Θεσσαλονίκη Η Θεσσαλονίκη αποτέλεσε κέντρο προσέλευσης των Εβραίων πριν αλλά και καθ’ όλη την διάρκεια του Β’ παγκόσμιου πολέμου. Οι εβραίοι χωρίζονταν σε δυο μεγάλες κατηγορίες: τους Ρωμανιώτες ( πρώτη εμφάνιση 300-250 π.Χ) και τους Σέφαραδίτες

Ιουδαϊσμός, η λατρεία των Εβραίων Ο Ιουδαϊσμός είναι η παραδοσιακή θρησκεία των Εβραίων ανά τον κόσμο με περίπου 15 εκατομμύρια πιστούς το 2006, γεγονός που τον κατατάσσει ως δωδέκατη σε τάξη μεγέθους οργανωμένη τηρούμενη μονοθεϊστική θρησκεία και μία από τις αρχαιότερες θρησκευτικές παραδόσεις που τελούνται στον σύγχρονο κόσμο. Οι αξίες και η ιστορία του εβραϊκού λαού συνιστούν μείζον θεμέλιο των άλλων Αβρααμικών θρησκειών όπως είναι ο Χριστιανισμός, το Ισλάμ, οι Σαμαρείτες και η Πίστη Μπαχάι.

Ρωμανιώτες Εβραίοι Οι Εβραίοι αυτοί, αποκαλούμενοι αργότερα Ρωμανιώτες, ήταν ελληνόφωνοι και σημαντικά ενσωματωμένοι στον ελληνικό πολιτισμό. Είναι χαρακτηριστικό ότι έγραφαν στα ελληνικά, χρησιμοποιώντας το εβραϊκό αλφάβητο , όπως συμβαίνει επίσης με στη Γίντις και ενίοτε στην Ισπανοεβραϊκή γλώσσα.

Κατά την περίοδο από το 16ο μέχρι τον 18ο αιώνα, η Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης ήταν μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο. Σημαντικές επίσης ήταν οι κοινότητες στη Ρόδο και στην Κρήτη. Η τελευταία υπήρξε ονομαστή για την εκεί ανάπτυξη της ραβινικής φιλοσοφίας. Με την ίδρυση του σύγχρονου ελληνικού κράτους το 1832, παραχωρήθηκαν στους Εβραίους ίσα πολιτικά δικαιώματα με τους άλλους Έλληνες. Από το 1882 ως το 1920 οι εβραϊκές κοινότητες της χώρας αναγνωρίστηκαν ως νομικά πρόσωπα. Κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν οι Ιταλοί (1940) και οι Γερμανοί (1941) επιτέθηκαν κατά της Ελλάδος, πολλοί Εβραίοι πολέμησαν στις τάξεις του Ελληνικού Στρατού. Κατά την Κατοχή, όμως, οι Ισραηλιτικές Κοινότητες αποδεκατίστηκαν, καθώς η πλειονότητα των μελών τους δολοφονήθηκε στα στρατόπεδα θανάτου. Οι απώλειες έφθασαν το 87% του προπολεμικού εβραϊκού πληθυσμού της Ελλάδος, πράγμα που αποτελεί ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη. Πολλοί από τους Εβραίους που διασώθηκαν το οφείλουν στη βοήθεια των Χριστιανών συμπατριωτών τους· αρκετοί εντάχθηκαν στην αντίσταση ή στο Ελληνικό Σώμα της Μέσης Ανατολής.

Σεφαραδίτες Εβραίοι Στα τέλη του 15ου αι. δεκάδες χιλιάδες Σεφαραδίτες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την Ιβηρική χερσόνησο και να επανεγκατασταθούν στην Ελλάδα όπου ασπάστηκαν τον πολιτισμό, τα ήθη και τα έθιμα της χώρας και αργότερα συγχωνεύτηκαν με τους Ρωμανιώτες Εβραίους

Β’ Παγκόσμιος πόλεμος Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου η Ελλάδα κυριεύθηκε από τη Ναζιστική Γερμανία και βρέθηκε υπό κατοχή από τις δυνάμεις τού Άξονα. Υπολογίζεται ότι 12.898 Έλληνες Εβραίοι πολέμησαν στον ελληνικό στρατό. Ένας από τους πλέον γνωστούς ήταν ο συνταγματάρχης Μορδεχάι (Μαρδοχαίος) Φριζής, ο οποίος πρώτος απώθησε επιτυχώς τους Ιταλούς, αλλά αργότερα σκοτώθηκε από πυρά της ιταλικής αεροπορίας. Συνολικά, το 86% των Ελλήνων Εβραίων, κυρίως στις περιοχές υπό γερμανική και βουλγαρική κατοχή, δολοφονήθηκαν παρά τις προσπάθειες της ιεραρχίας της Ελληνικής Ορθόδοξης εκκλησίας και αρκετών Ελλήνων Χριστιανών να τους παράσχουν καταφύγιο. Εντούτοις, ορισμένοι κατόρθωσαν να κρυφτούν με τη βοήθεια των Ελλήνων γειτόνων τους.

Στις 11 Ιουλίου 1942 οι Γερμανοί, καθοδηγούμενοι από τον Αλόις Μπρούνερ περικύκλωσαν τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης με σκοπό να τους εκτοπίσουν στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως. Η κοινότητα πλήρωσε το ποσόν των 2,5 δισεκατομμυρίων δραχμών για την ελευθερία της, αλλά το μόνο που κατάφερε ήταν να καθυστερήσει η εκτόπιση ως τον επόμενο Μάρτιο. Το 96% των μελών της εβραϊκής κοινότητας της Θεσσαλονίκης, δηλαδή 46.091 άνθρωποι, εστάλησαν στο Άουσβιτς.Μόνο 1950 επέστρεψαν και βρήκαν τις περισσότερες από τις εξήντα συναγωγές τους κατεστραμμένες, το νεκροταφείο τους συλημένο και τα σχολεία τους ερειπωμένα. Αρκετοί επιζώντες μετανάστευσαν στο Ισραήλ και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εβραϊκή κοινότητα της Θεσσαλονίκης αριθμεί σήμερα περίπου 1.000 μέλη και διατηρεί τέσσερις συναγωγές.

Εβραϊκό μουσείο στην Θεσσαλονίκη

  Το Εβραϊκό Μουσείο της Θεσσαλονίκης δημιουργήθηκε το 2001 με σκοπό να καταγράψει την Σεφαραδίτικη κληρονομιά έτσι όπως αυτή εξελίχθηκε μετά τον ερχομό τους στον ελλαδικό χώρο, ύστερα από το διωγμό τους από την Ισπανία τον 15ο αι. 

Μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης το 1912, οι Εβραίοι της πόλης εμφανίζονται έτοιμοι για τις νέες προκλήσεις της εποχής. Το 1917 με τη μεγάλη πυρκαγιά καταστράφηκε ένα μεγάλο μέρος της εβραϊκής συνοικίας. Το 1941 βρίσκει την εβραϊκή κοινότητα να απαριθμεί 490.000 μέλη ενώ το τέλος του πολέμου το 96,5 % της εβραϊκής κοινότητας, είχε εξοντωθεί. 

Το Μουσείο προσπαθεί να αναδείξει την ιστορία αυτού του λαού στο χώρο ενός κτιρίου που ανακαινίστηκε από την πολιτιστική Πρωτεύουσα «Θεσσαλονίκη 1997». Το κτίριο βρίσκεται στην καρδιά της Θεσσαλονίκης και αποτελεί ένα σιωπηλό μάρτυρα της μεγάλης εβραϊκής παρουσίας. 

Στην είσοδο και στον ισόγειο χώρο ο επισκέπτης μπορεί να δει ένα μεγάλο αριθμό από επιτύμβιες στήλες που διασώθηκαν από τις 32 συναγωγές της πόλης που καταστράφηκαν κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και από τη μεγάλη νεκρόπολη που εκτείνονταν ανατολικά από τα τείχη. Μέχρι την καταστροφή του το 1942, το Εβραϊκό νεκροταφείο ήταν το σημαντικότερο στην περιοχή της Εγγύς Ανατολής με πάνω από 300.000 επιτύμβιες πλάκες. 

Στη στοά του πρώτου ορόφου παρουσιάζεται η ιστορία της εβραϊκής παρουσίας στη Θεσσαλονίκη από τον 3ο αιώνα π. Χ. έως τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Στους υπόλοιπους χώρους εκτίθενται διάφορα θρησκευτικά και τελετουργικά σκεύη βιβλία, έγραφα φορεσιές και χρηστικά αντικείμενα της καθημερινότητας.

πλαισιωμένη από ένα πλούσιο φωτογραφικό υλικό καθώς και κείμενα ενημερωτικά.  Στο Μουσείο λειτουργεί επίσης και βιβλιοθήκη ενώ στο άμεσο μέλλον σκοπεύουν και στην ίδρυση ενός κέντρου οπτικοακουστικής συλλογής και αρχείου.

2Ο ΓΕΛ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα: 2Ο ΓΕΛ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα: ΖΕΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΠΟΥΡΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΑΜΠΙΡΗ ΕΛΠΙΔΑ ΜΑΡΘΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΜΠΑΛΑΣΚΑ ΕΛΕΝΗ ΜΠΑΡΜΠΑΡΗ ΑΝΝΑ ΜΠΑΡΤΖΕΛΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΜΠΕΣΙΝΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΣΤΑΘΟΥΛΗΣ ΜΑΡΙΟΣ ΤΣΙΟΠΕΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΤΣΑΛΙΦΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΠΟΓΙΑΝΝΗ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΒΑΜΒΟΥΝΗ ΜΑΡΙΑ ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΜΠΑΣΙΟ ΠΕΤΡΟΣ ΣΙΔΕΡΗ ΝΙΚΟ ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΠΑΡΘΕΝΑ ΚΑΤΣΟΣ ΒΥΡΩΝΑΣ Υπεύθυνη καθηγήτρια: ΦΑΚΙΤΣΑ ΜΑΡΙΑ