Εντάξει, γνωρίζουμε ότι όλες οι συσκευές λειτουργούν με

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ε.Παπαευσταθίου. J(Joule)V(Volt)Ω(Ωhm)W(Watt) C(Coulomb)A(Ampere)F(farad) ΩmΩm N/CN(Newton) Διαφορά δυναμικού Ένταση Ρεύματος Αντίσταση Ενέργεια Χωρητικότητα.
Advertisements

Νοσήματα επινεφριδίων Υπερλειτουργία –Σύνδρομο Cushing (  κορτιζόλη) –Υπεραλδοστερονισμός (  αλδοστερόνη- σύνδρομο Conn) –Περίσσεια ανδρογόνων (  ανδρογόνα)
Άσκηση Ανατομίας σε πτώμα (δωρητή) Μυοσκελετικό σύστημα (οστά, σύνδεσμοι, αρθρώσεις, μύες) Περιφερικό κυκλοφορικό σύστημα (αρτηρίες, φλέβες) Περιφερικό.
Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων «Φωτόδεντρο» ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΑΞΗΣ: « Ανάπτυξη Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού – Ψηφιακή Βάση Γνώσεων.
Η Προσέγγιση Εκμάθησης Γλώσσας και Περιεχομένου (CLIL) στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Ξένης Γλώσσας στις Η.Π.Α. Σταυρούλα Τσούτσα & Θάλεια Χατζηγιάννογλου.
Αντιαρρυθμικά φάρμακα. Η καρδιά περιέχει εξειδικευμένα κύτταρα που εκπολώνονται αυτόματα, παράγοντας δυναμικά ενέργειας απουσία εξωτερικών ερεθισμάτων.
Οι υδρογονάνθρακες Στην ενότητα αυτή θα ασχοληθούμε με τις ενώσεις του άνθρακα, οι οποίες είναι το αντικείμενο μελέτης ενός κλάδου της Χημείας που ονομάζεται.
«Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας: Φιλοσοφία, στόχοι και υπηρεσίες σε φοιτητές και αποφοίτους του ΤΕΙ Μεσολογγίου» Δρ. Αριστογιάννης Γαρμπής.
1 Κ ΕΦΑΛΑΙΟ 12 ο: Ποιος καρπώνεται το πλεόνασμα;.
Διδάσκοντας Παιδική Λογοτεχνία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Τζιάνι Ροντάρι: Περιπέτεια με την τηλεόραση. Εργαστήριο Λόγου και.
Ηλεκτρικό Ρεύμα Γαλβανικό Φαραδικό
Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου II Ενότητα #2: Ποιοτικά Χαρακτηριστικά Συστημάτων Κλειστού Βρόχου - Μόνιμα Σφάλματα Δημήτριος Δημογιαννόπουλος Τμήμα Μηχανικών.
Ηλεκτρισμός Ευθυμίου Χρήστος. Ιστορία Ορισμός Ο τύπος Μονάδα μέτρησης Μέθοδοι παραγωγής ηλεκτρισμού Αποτελέσματα του ηλεκτρικού ρεύματος Ερωτήσεις Βιβλιογραφία.
Μαθαίνω τις χερσονήσους της Ελλάδας
Περιβολάρης Ανδρέας –Φυσικός. Απαντήστε με ΣΩΣΤΟ – ΛΑΘΟΣ στις παρακάτω ερωτήσεις. Α. Οι όροι αντιστάτης και αντίσταση είναι διαφορετικοί. Αντιστάτης είναι.
Τεχνικες Αξιολογησης της Επιδοσης των Εκπαιδευομενων
3ος Πανελλήνιος διαγωνισμός Scratch Game
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ II εισαγωγή στον βιοκλιματικό.
Φροντίδα παιδιού με ψυχογενή ανορεξία
Δημιουργία-Επιμέλεια: Φιλιππούσης Γεώργιος
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης
Διδακτική αξιοποίηση Ψηφιακού Υλικού στη Θρησκευτική Εκπαίδευση
Πτυχιακή εργασία της ΤΟΠΑΛΙΔΟΥ ΠΑΥΛΙΝΑ(1459)
ΥΠΑΣΒΕΣΤΙΑΙΜΙΑ Κυφωνίδης Δημήτριος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής.
Ηλεκτρικά Κυκλώματα και Ηλεκτρονική
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ
Ενότητα 1η: Ο ΔΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΟΚΟΣ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ιονίων Νήσων Τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων Εργαστήριο Φυσικής-Μηχανικής Δρ. Νίκος Αραβαντινός-Ζαφείρης.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Είμαστε η ομάδα survivor σήμερα θα κάνουμε ένα Quiz ιστορίας
Μαγκαφάς Λυκούργος και Κόγια Φωτεινή
CombiSet CS 1212 Ι Προϊοντικά χαρακτηριστικά
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ Ένα λαμπρό παρελθόν με αβέβαιο μέλλον
QUIZ.
Οι Πλανήτες Εργασία: Πλανήτες
Κεφάλαιο 2 Οι πόλοι, ο Ισημερινός, οι παράλληλοι κύκλοι και οι μεσημβρινοί της Γης.
SR latch R Q S R Q Q’ Q’ S.
Πίνακες διέγερσης Q(t) Q(t+1) S R X X 0
ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ΡΟΛΟΙ.
Εισαγωγικές γνώσεις.
Γιατί ο τεχνικός της ΔΕΗ φοράει πλαστικά ή λαστιχένια γάντια όταν αγγίζει τα γυμνά καλώδια;
Βασικες Εννοιες Φυσικης
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Οικονομική Ανάλυση.
The quiz show….
Υπεύθυνος καθηγητής: Π. Διαμάντης Μάθημα : Τεχνολογία Βύρωνας Πετρίδης
Η ταυτότητα της Ευρώπης – Η θέση της Ευρώπης
ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΤΡΙΒΗ Αρχικά η ράβδος και το ύφασμα είναι ουδέτερα – το φορτίο του καθενός και το συνολικό και των δύο είναι ΜΗΔΕΝ.
Υπεύθυνος καθηγητής: Π. Διαμάντης
Ηλεκτροτεχνία Εργαστήριο
Γεια σας παιδιά καλώς ήρθατε
ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ … ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ!
دستور العمل مراقبت از بیماران قلبی در بارداری، زایمان و پس از زایمان
נושא 1: מבוא לתורת החשמל.
Α. Σ. ΠΑΙ. Τ. Ε ΓΕ. Τ. Π. ΜΑ/Ε. Π. ΠΑΙ. Κ
ΒΑΣΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ
Προβλήματα του υπολογιστικού συστήματος και η αντιμετώπιση τους
ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ:
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T2: Κ. Κορδάς & Δ. Σαμψωνίδης Ασκήσεις #2 Μέγεθος και Μάζα.
Προβλήματα του υπολογιστικού συστήματος και η αντιμετώπιση τους
… από το προηγούμενο μάθημα
Φυσική για Μηχανικούς Ρεύμα και Αντίσταση
Φυσική για Μηχανικούς Ενέργεια Συστήματος
Συγκοπικό (Συγκοπτικό) επεισόδιο
ΑΝΤΙΑΡΡΥΘΜΙΚΑ ΦΑΡΜΑΚΑ
ΨΥΓΕΙΟ Παρασκευή, 5 Απριλίου 2019 ΜΙΑ ΧΡΗΣΙΜΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ.
Ασφάλεια κινητού τηλεφώνου
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T2: Κ. Κορδάς & Δ. Σαμψωνίδης Ασκήσεις #2 Μέγεθος και Μάζα.
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Πρόοδος ανά Άξονα Προτεραιότητας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εντάξει, γνωρίζουμε ότι όλες οι συσκευές λειτουργούν με ηλεκτρικό ρεύμα Τι ακριβώς όμως είναι το ηλεκτρικό ρεύμα;

Ας θυμηθούμε λίγο τους αγωγούς

Τα φορτία που μετακινούνται μέσα στους αγωγούς είναι τα ηλεκτρόνια Ναι και είμαστε ελεύθερα να κινούμαστε παντού μέσα στον αγωγό _

Δεν συμβαίνει το ίδιο με τους μονωτές

- Ας δούμε όμως πώς κινούνται τα ελεύθερα ηλεκτρόνια μέσα στον αγωγό Εντάξει, είμαι ελεύθερο, αλλά βρίσκω και εμπόδια -

Και γιατί το ηλεκτρόνιο κάνει αυτήν την κίνηση; Δεν μπορεί να πάει σε ευθεία γραμμή; Γιατί υπάρχω και εγώ, που είμαι σχεδόν ακίνητο μέσα στον αγωγό Έτσι είναι. Είσαι και μεγάλο πανάθεμά σε! + -

Άντε τώρα πέρνα από τον λαβύρινθο! + + + + + + + + + + + + Άντε τώρα πέρνα από τον λαβύρινθο! -

Δηλαδή αυτή η άλλα αντ’ άλλων κίνησή σας μέσα στον αγωγό είναι το ηλεκτρικό ρεύμα; ΌΧΙ ΒΕΒΑΙΑ! Πρέπει να κινηθούμε όλα προς την ίδια κατεύθυνση. Για ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ μιλάμε… -

ΔΥΝΑΜΗ! Και δύναμη ασκείται επάνω μου όταν βρίσκομαι μέσα σε… Μα για να κινηθείτε προς την ίδια κατεύθυνση, πρέπει να ασκηθεί επάνω σας… ΔΥΝΑΜΗ! Και δύναμη ασκείται επάνω μου όταν βρίσκομαι μέσα σε… - ΑΚΡΙΒΩΣ! ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΕΔΙΟ!!!!

Και πώς δημιουργείται αυτό το ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΕΔΙΟ; Εγώ το δημιουργώ μέσα στον αγωγό και τα ηλεκτρόνια αρχίζουν την ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥΣ

Δείτε τι συμβαίνει όταν οι δύο πόλοι μου ενώνονται με τις μεταλλικές πλάκες. Το σφαιρίδιο του εκκρεμούς δέχεται ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ από τις φορτισμένες πλέον πλάκες, άρα έχει δημιουργηθεί ανάμεσά τους ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

Άσε, είναι μεγάλη ιστορία, θα σου εξηγήσω αργότερα Έχω δύο πόλους, αρνητικό και θετικό που ενώνονται με τα δύο άκρα του αγωγού Έτσι δημιουργείται ηλεκτρικό πεδίο μέσα στον αγωγό και τα ηλεκτρόνια αρχίζουν να κινούνται προς μια ορισμένη κατεύθυνση Μα γιατί η φορά του ρεύματος είναι αντίθετη με την κίνηση των ηλεκτρονίων; Άσε, είναι μεγάλη ιστορία, θα σου εξηγήσω αργότερα

- Τα ηλεκτρόνια κινούνται από τον αρνητικό προς τον θετικό πόλο Φυσικά η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ κίνηση των ηλεκτρονίων μέσα στον αγωγό είναι αυτή - Αυτή η προσανατολισμένη κίνηση (κίνηση προς μια ορισμένη κατεύθυνση) των ηλεκτρονίων, αλλά και γενικά των φορτισμένων σωματιδίων, λέγεται ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ

Δεν μετράμε το ρεύμα, μετράμε την ΕΝΤΑΣΗ του ρεύματος Αυτό το ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ, πώς το μετράμε; Σκέψου : Πόσα αυτοκίνητα περνάνε τα διόδια σε – ας πούμε – μία ώρα; 100; Δεν μετράμε το ρεύμα, μετράμε την ΕΝΤΑΣΗ του ρεύματος Τότε μπορούμε να πούμε ότι έχουμε ΡΕΥΜΑ 100 αυτοκινήτων ανά ώρα (100 cars/h)

Αντί για τα αυτοκίνητα, φαντασθείτε στη θέση τους ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑ και αντί για το σταθμό διοδίων, μια ΔΙΑΤΟΜΗ Α του αγωγού

Τότε η ΕΝΤΑΣΗ του ρεύματος θα είναι το πηλίκο q/t Έστω ότι από μια διατομή Α του αγωγού περνάνε ηλεκτρόνια συνολικού φορτίου q = 10C σε χρόνο t = 5s Τότε η ΕΝΤΑΣΗ του ρεύματος θα είναι το πηλίκο q/t i = q/t = 10C/5s = 2C/s = 2 A

Και μονάδα το 1 Α (Ampere) ΕΝΤΑΣΗ I του ηλεκτρικού ρεύματος ορίζουμε το πηλίκο του συνολικού φορτίου q που περνά από μια διατομή του αγωγού σε χρόνο t, προς τον χρόνο αυτό. I = q/t Και μονάδα το 1 Α (Ampere)

1 Α = 1C/s δηλαδή από μια διατομή του αγωγού περνά συνολικό φορτίο 1C σε χρόνο 1s. Δηλαδή αν έχουμε ένταση Ι = 3 Α; Τότε από μια διατομή του αγωγού περνά συνολικό φορτίο q = 3C μέσα σε χρόνο t = 1s

Γιατί παλιότερα, θεωρούσαν λανθασμένα, ότι μέσα στους μεταλλικούς αγωγούς κινούνταν τα ΘΕΤΙΚΑ ΙΟΝΤΑ και όχι τα ηλεκτρόνια όπως συμβαίνει στην πραγματικότητα Η πραγματική φορά του ηλεκτρικού ρεύματος, είναι από τον αρνητικό πόλο μου προς τον θετικό! Και από τότε έμεινε Ναι, αλλά η ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΦΟΡΑ του ρεύματος είναι ΑΝΑΠΟΔΑ, από τον θετικό πόλο προς τον αρνητικό… ΓΙΑΤΙ;

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ QUIZ

Ποια είναι η συμβατική φορά του ρεύματος;

ΣΩΣΤΟ! Συνέχισε στην επόμενη ερώτηση

ΛΑΘΟΣ! Ξαναδοκίμασε

Η σχέση που συνδέει ένταση ρεύματος (i) φορτίο (q) και χρόνο διέλευσής (t) του από μια διατομή του αγωγού είναι i = t / q i = q / t i = q t

ΛΑΘΟΣ! Ξαναδοκίμασε

ΣΩΣΤΟ! Συνέχισε στην επόμενη ερώτηση

Ποια είναι η ένταση του ρεύματος; Από μια διατομή του αγωγού περνά συνολικό φορτίο q = 10C σε χρόνο t = 5s. Ποια είναι η ένταση του ρεύματος; i = 0,2 A i = 2 A i = 5 A

ΛΑΘΟΣ! Ξαναδοκίμασε

ΣΩΣΤΟ! Συνέχισε στην επόμενη ερώτηση

Η ένταση του ρεύματος που διαρρέει τον αγωγό είναι i = 0,5 A Αυτό σημαίνει ότι σε χρόνο t = 1 s από μια διατομή του αγωγού περνά φορτίο q = 5C q = 1C q = 0,5C

ΛΑΘΟΣ! Ξαναδοκίμασε

ΣΩΣΤΟ! Συνέχισε στην επόμενη ερώτηση

Η ένταση του ρεύματος που διαρρέει τον αγωγό είναι i = 3 A Αυτό σημαίνει ότι σε χρόνο t = 2 s από μια διατομή του αγωγού περνά φορτίο q = 6C q = 3C q = 2C

ΛΑΘΟΣ! Ξαναδοκίμασε

ΣΩΣΤΟ!