Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM Τζένη Παγγέ Καθηγήτρια ΠΤΝ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
κονστρουκτιβισμός Ατομικός γνωστικός (Piaget) Κοινωνικός (Dewey, Vygotsky) Υπάρχουν ισχυρές αντιλήψεις για επιστημονικά αντικείμενα που αλλάζουν δύσκολα. Καθένας κατασκευάζει μόνος του τις γνώσεις του.
συμπεριφορισμός η μάθηση συνίσταται στην τροποποίηση της συμπεριφοράς. I. Pavlov και οι J.B. Watson, E.L. Thorndike, και B.F. Skinner.
Εξαρτημένη Μάθηση Skinner μάθηση =συνάφεια συμπεριφοράς με συνέπειές μάθηση =συνάφεια συμπεριφοράς με συνέπειές αντανακλαστική (ο οργανισμός αντιδρά στο περιβάλλον) και συντελεστική ( ο οργανισμός κινείται στο περιβάλλον).
κοινωνική θεωρία μάθησης κοινωνική θεωρία μάθησης Albert Bandura Είναι η μαθησιακή συμπεριφορά, που ρυθμίζεται, επηρεάζεται και ελέγχεται από περιβαλλοντικούς παράγοντες, και από το ίδιο το άτομο.
Benjamin Bloom (1913-1999) ψυχολόγος της εκπαίδευσης στο Σικάγο. πρότεινε το 1956 μια ταξινόμηση, που ονόμασε ταξινομία (Bloom’s Taxonomy), των εκπαιδευτικών στόχων με ιεραρχική μορφή
Bloom, οι στόχοι της διδασκαλίας, ταξινομούνται μεγαλύτερη σχέση με τον τομέα των θετικών επιστημών παρά με τις θεωρητικές επιστήμες, εμπλέκει την ανάκληση πρότερων γνώσεων, την αναγνώριση συγκεκριμένων γεγονότων, τη χρήση διαδικασιών και προτύπων.
Σε άλλη μορφή…
Μοντέλα προτύπων του Bandura Το άτομο μαθαίνει καλύτερα και περισσότερα αλληλεπιδρώντας με τους γύρω του, παρά μέσα στην οικογένεια και το σχολείο, όπου τα πρότυπα είναι περιορισμένα. Στη σημερινή εποχή συγκεκριμένα, όπου κυριαρχεί στη ζωή μας η τηλεόραση, τα ΜΜΕ και το διαδίκτυο, προβάλλονται πρότυπα τα οποία είναι προς αποφυγή παρά προς μίμηση, συνεχίζουν όμως να μένουν ανεξέλεγκτα.
Αναφορές http://blogs.sch.gr/alouvris/files/2009/09/learning_theories.pdf http://blogs.sch.gr/7lykkall/files/2010/10/Constructivism1.pdf http://el.wikipedia.org/wiki/ http://www.ekpaideyo.gr/ekpaideytika-themata/1593----b-bloom https://seminardoukas.wikispaces.com/file/view/11_%CE%94%CE%9C_Bloom_S.pdf
Ασκήσεις Με ποια άλλα ρήματα κατά τον BLOOM συνδέεται το ρήμα ΚΑΤΑΝΟΩ