Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
Advertisements

ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Δραστικές – Λογικές Θεωρίες
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Συστημάτων Instructional Systems Design -ISD ή Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Instructional Design -ID.
Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική.
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Γνωστική Στοχοταξινομία κατά Bloom
Θεωρίες μάθησης Βιβή Δεληκάρη.
Θεμελιώδες αξίωμα αυτής της θεωρίας είναι ότι η μάθηση και η απόκτηση της γνώσης είναι αποτέλεσμα συνεξαρτήσεων ανάμεσα στα ερεθίσματα που δέχεται το.
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Μ Α Θ Η Σ Η. Συσκευή για τη μέτρηση της εξαρτημένης αντίδρασης Σε αυτή τη βελτιωμένη εκδοχή της αυθεντικής συσκευής του Pavlov μετριέται η ποσότητα σιέλου.
Γιάννης Ρες-Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΕΠ1 Θεωρίες μάθησης και τεχνολογίες της πληροφορικής Βασικές θεωρίες μάθησης πως οι θεωρίες αυτές επιδρούν στο σχεδιασμό.
Θεωρίες Μάθησης Υλικό Γ.Μ. ενότητα 2.1. E. L. Thorndike ( ) B. F. Skinner ( ) J. Piaget ( ) J. Bruner (1915-) Ivan Pavlov ( )
Αντίληψη, Απόδοση Αιτιών Συμπεριφοράς, Μάθηση (Perception, Attribution, Learning) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4.
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
Το ψυχοπαιδαγωγικό υπόβαθρο της Διδακτικής. Σκοπός της Διάλεξης Να μελετηθεί η ανάδυση του γνωστικού πεδίου που οριοθετείται με τον όρο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Tζένη Παγγέ, Καθηγήτρια ΠΤΝ Πανεπιστημίου ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
 Μάθηση είναι η διαδικασία στο πλαίσιο της οποίας το υποκείμενο αποκτά γνώσεις, δεξιότητες, συμπεριφορές και αξίες μέσα από γνωστικές διαδικασίες. Παρόλο.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
«Κοινωνική Μάθηση» Α.Bandura
Γνωσιακή Επιστήμη Εισαγωγή.
«Η διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας» (Οργάνωση διδασκαλίας
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Μάθηση 1/2 Ψυχολογικό φαινόμενο Ενδεικτικοί ορισμοί:
Συμπεριφορισμός και Εκπαίδευση
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΔΙΑΛΕΞΗ 1η ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΜΕ
Έγκαιρη Παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
ΜΑΘΗΣΗ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Video - Τεχνολογικά μέσα
ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Οι ΚοινωνικογνωστικεΣ και ΚονστρουκτιβιΣτικεσ ΑποψειΣ για την ΜΑθηση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Θεωρίες Μάθησης & Διδακτικές Στρατηγικές Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
Oι θεωρίες της κοινωνικής μάθησης
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μανινασ νικολαοσ Παγιδασ κωνσταντινοσ-εφραιμ
Τα ΜΜΕ και το Διαδίκτυο. Τα σπουδαιότερα ΜΜΕ της εποχής μας Τύπος Εφημερίδες Περιοδικά Ραδιόφωνο Διαδίκτυο Τηλεόραση.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM Τζένη Παγγέ Καθηγήτρια ΠΤΝ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

κονστρουκτιβισμός Ατομικός γνωστικός (Piaget) Κοινωνικός (Dewey, Vygotsky) Υπάρχουν ισχυρές αντιλήψεις για επιστημονικά αντικείμενα που αλλάζουν δύσκολα. Καθένας κατασκευάζει μόνος του τις γνώσεις του.

συμπεριφορισμός η μάθηση συνίσταται στην τροποποίηση της συμπεριφοράς. I. Pavlov και οι J.B. Watson, E.L. Thorndike, και B.F. Skinner.

Εξαρτημένη Μάθηση Skinner μάθηση =συνάφεια συμπεριφοράς με συνέπειές μάθηση =συνάφεια συμπεριφοράς με συνέπειές αντανακλαστική (ο οργανισμός αντιδρά στο περιβάλλον) και συντελεστική ( ο οργανισμός κινείται στο περιβάλλον).

κοινωνική θεωρία μάθησης κοινωνική θεωρία μάθησης Albert Bandura Είναι η μαθησιακή συμπεριφορά, που ρυθμίζεται, επηρεάζεται και ελέγχεται από περιβαλλοντικούς παράγοντες, και από το ίδιο το άτομο.

Benjamin Bloom (1913-1999) ψυχολόγος της εκπαίδευσης στο Σικάγο. πρότεινε το 1956 μια ταξινόμηση, που ονόμασε ταξινομία (Bloom’s Taxonomy), των εκπαιδευτικών στόχων με ιεραρχική μορφή

Bloom, οι στόχοι της διδασκαλίας, ταξινομούνται μεγαλύτερη σχέση με τον τομέα των θετικών επιστημών παρά με τις θεωρητικές επιστήμες, εμπλέκει την ανάκληση πρότερων γνώσεων, την αναγνώριση συγκεκριμένων γεγονότων, τη χρήση διαδικασιών και προτύπων.

Σε άλλη μορφή…

Μοντέλα προτύπων του Bandura Το άτομο μαθαίνει καλύτερα και περισσότερα αλληλεπιδρώντας με τους γύρω του, παρά μέσα στην οικογένεια και το σχολείο, όπου τα πρότυπα είναι περιορισμένα. Στη σημερινή εποχή συγκεκριμένα, όπου κυριαρχεί στη ζωή μας η τηλεόραση, τα ΜΜΕ και το διαδίκτυο, προβάλλονται πρότυπα τα οποία είναι προς αποφυγή παρά προς μίμηση, συνεχίζουν όμως να μένουν ανεξέλεγκτα.

Αναφορές http://blogs.sch.gr/alouvris/files/2009/09/learning_theories.pdf http://blogs.sch.gr/7lykkall/files/2010/10/Constructivism1.pdf http://el.wikipedia.org/wiki/ http://www.ekpaideyo.gr/ekpaideytika-themata/1593----b-bloom https://seminardoukas.wikispaces.com/file/view/11_%CE%94%CE%9C_Bloom_S.pdf

Ασκήσεις Με ποια άλλα ρήματα κατά τον BLOOM συνδέεται το ρήμα ΚΑΤΑΝΟΩ