Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Advertisements

ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ (EXCEL)
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Έρευνα για το διαδίκτυο
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ Η ΤΑΞΗ ΜΑΣ ΤΟΥ 10 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Εισαγωγή στο Excel Σχολή Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών
Google docs Google docs forms
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Ο Πάνος στη «Στοιχειωμένη αίθουσα» δήλωσε για τον Ιορδάνη: «Αυτός έχει τσακωθεί με τη Γραμματική, όπως και με κάθε άλλο μάθημα εκτός από τα Μαθηματικά.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες Πληροφορικής
Microsoft Excel 4.4 Τύποι και Συναρτήσεις
Excel Κεφάλαιο 3.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Φυσική Α΄ Γυμνασίου Στόχοι και μέσα
Γνωρίζω τον υπολογιστή
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Η ΈΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Google Drive (διαμοιρασμός αρχείων
Γενικές οδηγίες:  Η Εξέταση αποτελείται από 5 (πέντε) μέρη και πρέπει να απαντήστε σε όλες τις ερωτήσεις.  Το Α΄ Μέρος που αποτελείται από 18 (δεκαοχτώ)
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
Το σχολείο μας ξεκίνησε να λειτουργεί το 1936 με ιδρυτή τον Ιωακείμ Ξενόπουλο, ο οποίος ήταν δάσκαλος και είχε έρθει από τη Μ. Ασία. Το πρώτο κτίριο που.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΜΑΡΙΑ ΜΠΡΑΣΤΙΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ - ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΟΥΤΣΗ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Τμήμα Λογιστικής ΤΕΙ Κρήτης Γιάννης Χρυσάκης
Εργαστήριο Στατιστικής (7 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Δημιουργοί ΝΑΤΣΙΟΥΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΟΣΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Στατιστικές Υποθέσεις
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΝΤΟΛΩΝ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Μετονομασία Φακέλων και Αρχείων
Πώς να φτιάξω το δικό μου
Παιδαγωγική Συνεδρία Λυκείου Αγ. Νικολάου 15/11/2010
Αλεξάνδρα-Μαρία Στελίνα Ολίνα Δέσποινα
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
1. Πώς ανοίγουμε ένα αποθηκευμένο βιβλίο εργασίας;
Αρχεία και φάκελοι.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Google docs Google docs forms
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Επιστήμη των Υπολογιστών
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Ηλεκτρονικά Περιοδικά
H “Βοήθεια” στον Η/Υ 10/11/2018 Β' ΤΑΞΗ ΒΟΗΘΕΙΑ.
ΘΕΜΑ: «ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ»
ΣΧΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Υπολογιστικά Φύλλα Περιεχόμενο κελιού - Πράξεις
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Υπολογιστικά Φύλλα Συναρτήσεις
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής σελ. 12 Λέξεις Κλειδιά: Δεδομένα (Data), Πληροφορία (Information), Επεξεργασία (Processing), Υπολογιστής.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία…………………. Κωστής: Χρύσα, πόσα χρήματα είπε ο κύριος Πέτρος ότι θα κοστίσει συνολικά η εκδρομή; Χρύσα: 200 € είναι το κόστος ενοικίασης του λεωφορείου. Νομίζω, όμως, ότι πρέπει να ρωτήσουμε τους συμμαθητές μας για να μάθουμε πόσοι θα έρθουν. Ναι, βέβαια, όταν μάθουμε κι αυτό θα έχουμε όλα τα στοιχεία, για να βρούμε πόσα χρήματα πρέπει να ζητήσουμε από τον καθένα. Πάμε να τους ρωτήσουμε και στο διάλειμμα το ξανασυζητάμε. Οι δύο μαθητές στο παράδειγμά μας έκαναν τις παρακάτω ενέργειες: Στην αρχή συνέλεξαν τα κατάλληλα στοιχεία που χρειάστηκαν μέσα από ένα πλήθος άλλων δεδομένων (ο αριθμός των μαθητών και το κόστος ενοικίασης του λεωφορείου). Στη συνέχεια έκαναν τους απαραίτητους υπολογισμούς. Αποθήκευσαν την πληροφορία που ήθελαν καταγράφοντάς την σε ένα χαρτί. Διένειμαν την πληροφορία αυτή στους συμμαθητές τους, ώστε να συγκεντρώσουν τα χρήματα για την εκδρομή (π.χ. κολλήσανε μια ανακοίνωση στον πίνακα των ανακοινώσεων του σχολείου). Σε ποια από τις παραπάνω ενέργειες θα μπορούσε να βοηθήσει τη Χρύσα και τον Κωστή ο υπολογιστής;

Ερωτηματολόγιο Όνομα: …………………………………… Φύλο: Αγόρι  Κορίτσι  Ερωτήσεις: Α) Ποιο είναι το αγαπημένο σας μάθημα:…………………………………………. Β) Τι προτιμάτε να διαβάζετε στον ελεύθερο χρόνο σας; Λογοτεχνία , Αθλητικά Περιοδικά , Περιοδικά Μόδας , Κόμικς , Εφημερίδες , Εγκυκλοπαιδικά Βιβλία και Περιοδικά , κάτι άλλο ….……….. Γ) Πόσες ώρες την εβδομάδα διαβάζετε το αγαπημένο σας ανάγνωσμα: …….……. Δ) Ποιο είναι το αγαπημένο σας χόμπι:…………………………………………..…… Όνομα Φύλο Αγαπημένο Μάθημα Αγαπημένο Ανάγνωσμα Ώρες Ανάγνωσης Άλλα Χόμπι Αγγελίνα Κορίτσι Χημεία Λογοτεχνία 5 Αγγειοπλαστική Βασίλης Αγόρι Μαθηματικά Κόμικς 2 Ποδήλατο Εύη Ιστορία Περιοδικά Μόδας 1 Χορός Γιώργος Γυμναστική Αθλητικά Μπάσκετ Πέτρος Βόλεϊ Χρύσα 7 Κιθάρα Ιωακείμ Εφημερίδες Υπολογιστές Αργυρώ Καλλιτεχνικά 4 Ζωγραφική ..… …..

Το λογισμικό των Υπολογιστικών Φύλλων Τα δεδομένα που συνέλεξαν οι μαθητές του Β1 κατηγοριοποιημένα σε ένα υπολογιστικό φύλλο.

Ταξινόμηση Δεδομένων ΔεδομέναΤαξινόμηση Επιλέγουμε τη στήλη, με βάση την οποία θα γίνει η ταξινόμηση. Ο πίνακάς μας ταξινομημένος με βάση το «Όνομα» του κάθε μαθητή.

Ο πίνακάς μας ταξινομημένος με βάση τις «Ώρες Ανάγνωσης». Ταξινόμηση Δεδομένων Ο πίνακάς μας ταξινομημένος με βάση τις «Ώρες Ανάγνωσης».

+ για πρόσθεση * για πολλαπλασιασμό - για αφαίρεση / για διαίρεση Υπολογισμοί στο λογισμικό Υπολογιστικά Φύλλα + για πρόσθεση * για πολλαπλασιασμό - για αφαίρεση / για διαίρεση Με την επιλογή «fx» στη γραμμή τύπων εμφανίζονται οι διαθέσιμες συναρτήσεις με αλφαβητική σειρά ή χωρισμένες κατά κατηγορία. Μπορούμε να δούμε τη σύνταξη των συναρτήσεων στο κάτω μέρος του παραθύρου ή, με την επιλογή της Βοήθειας, μπορούμε να δούμε παραδείγματα χρήσης μιας συνάρτησης.

συναρτήσεις SUM ΑΘΡΟΙΣΜΑ AVERAGE ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ MAX ΜΕΓΙΣΤΟΣ MIN ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ COUNTIF ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗ ΥΠΟ ΣΥΝΘΗΚΗ

Χρήση συναρτήσεων στο λογισμικό Υπολογιστικά Φύλλα Πόσες ώρες διαβάζουν όλοι οι μαθητές; = SUM(E3:E16) Αθροίζει τα κελιά Ε3, E4, E5,…, έως και Ε16. Ποιος είναι ο μέσος όρος διαβάσματος; = AVERAGE(E3:E16) Δίνει τη μέση τιμή των κελιών Ε3 έως και Ε16. Πόσοι μαθητές ασχολούνται με το μπάσκετ; =COUNTIF(F3:F16;"Μπάσκετ") Μετράει πόσες φορές εμφανίζεται η λέξη “Μπάσκετ” στα κελιά F3 έως και F16. Για πόσους μαθητές είναι τα Καλλιτεχνικά το αγαπημένο τους μάθημα; =COUNTIF(C3:C16;"Καλλιτεχνικά") Μετράει πόσες φορές εμφανίζεται η λέξη «Καλλιτεχνικά» στα κελιά C3 έως και C16.

Τα αποτελέσματα των υπολογισμών μας με τη χρήση συναρτήσεων.

Τα Δεδομένα οι Πληροφορίες και ο Υπολογιστής Ας αναλογιστούμε σε ποια βήματα μας βοήθησε ο υπολογιστής να πάρουμε πληροφορίες από τα δεδομένα μας. Συλλογή: μας βοήθησε να συλλέξουμε τα δεδομένα, καταγράφοντάς τα σε ηλεκτρονική μορφή. Κατηγοριοποίηση: καταγράψαμε τα δεδομένα σε κατηγορίες. Υπολογισμός: με τη βοήθεια του υπολογιστή κάναμε τους υπολογισμούς που θέλαμε. Αποθήκευση: αποθηκεύσαμε τα δεδομένα μας στον υπολογιστή. Ανάκτηση: μπορούμε να έχουμε πάλι πρόσβαση στα δεδομένα μας, αν διαβάσουμε το αρχείο στο οποίο υπάρχουν. Διανομή-Μετάδοση: Μπορούμε να μεταδώσουμε τα δεδομένα μας στέλνοντάς τα με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και σε άλλα σχολεία ή να ανακοινώσουμε την εργασία μας στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.

Φτιάξτε το δικό σας Φύλλο Υπολογισμών Φτιάξτε ένα φάκελο με όνομα Excel στο φάκελό σας. Αντιγράψτε το αρχείο Έρευνα.xls στο φάκελο Excel. Ανοίξτε το αρχείο που αντιγράψατε και μορφοποιήστε το φύλλο όπως σας αρέσει. Κάντε τους δικούς σας υπολογισμούς.

Για το σπίτι… Σελίδες 151 – 158 Ερωτήσεις 1, 2 (σελ. 158)