Το ελεφαντοστό Barberini του Μουσείου του Λούβρου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΓΟΥ.
Advertisements

Η Περούτζια είναι ιστορική πόλη της Ιταλίας, πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας. Βρίσκεται σε γραφικότατο λόφο στη κοιλάδα του άνω Τίβερη, περίπου 140 χλμ.
Η Κωνσταντινούπολη στολίζεται…
Συμβατικές Βιβλιοθήκες Με την παραδοσιακή έννοια του όρου, βιβλιοθήκη, ονομάζεται η συλλογή βιβλίων και περιοδικών. Η βιβλιοθήκη όμως στην πραγματικότητα.
Βυζαντινό μουσείο, Αθήνα
ΒΕΝΕΤΙΑ.
Κεφ. 8. ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
 Α περίοδος : ΚΡΗΤΗ  Β περίοδος : ΙΤΑΛΙΑ  Γ περίοδος : ΙΣΠΑΝΙΑ.
Γρήγορη επανάληψη.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ ΑΝΝΑ ΠΟΡΙΧΗ Β3.
Η Ρωμαϊκή Τέχνη.
9ο. Ναοδομία Θεσσαλονίκης και Μακεδονίας
Ιστορία της Βυζαντινής Αρχιτεκτονικής (4ος – 15ος αι.)
6ο. Αυτοκρατορία και Χριστιανισμός τον 4ο και τον 5ο αιώνα
3ο Εικόνες από λίθο Ι Κ. Λοβέρδου-Τσιγαρίδα, Η Θεοτόκος στη γλυπτική, στο: Μ. Βασιλάκη, επιμ. Μήτηρ Θεού. Απεικονίσεις της Παναγίας στη βυζαντινή τέχνη,
Ανάγλυφες εικόνες: 2ο Υλικά και τεχνικές
Sivan H. , Who was Egeria? Piety and Pilgrimage in the Age of Gratian, Harvard Theological Review 81/1 (1988),
3ο Το χέρι του καλλιτέχνη I : παλαιοχριστιανικά ελεφάντινα έργα
7o The Hand of the Master II : μεσοβυζαντινά ελεφάντινα έργα
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Αρχιτεκτονική:
9ο. Η ναοδομία της εποχής των Μακεδόνων, των Κομνηνών και των Αγγέλων (10ος – 12ος αιώνας): ΙΙ. Η Ελλαδική «σχολή» (Β’ Μέρος) Αθήνα: Μονή Πετράκη, Άγιοι.
4ο. Ο χριστιανικός ναός στην Ύστερη Αρχαιότητα και το Βυζάντιο:
Δούρα Ευρωπός (~250μ.Χ.).
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΜΙΑΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
© Χάρης Κωνσταντέλλιας
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Anthony van Dyck (Αμβέρσα Λονδίνο 1641). Βιογραφικά στοιχεία ΟAnthony van Dyck γεννήθηκε στην Αμβέρσα το Μαθήτευσε αρχικά κοντά στο Hendrick.
Σχέσεις Βυζαντίου Δύσης Αγώνες για τη διατήρηση των ιταλικών κτήσεων portobuffalo.blogspot.com.
 Αρχιτεκτονική Προέλευση παλαιοχριστιανικών βασιλικών Ξυλόστεγη βασιλική Περίκεντρα κτήρια Τρουλαίες βασιλικές Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης Σταυροειδής.
1 Α’ Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου αι.) Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία Ενότητα A: Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Simon Vouet (Παρίσι ). Simon Vouet Βιογραφικά στοιχεία Ο Simon Vouet γεννήθηκε στο Παρίσι το 1590, γιος του ζωγράφου Lorrain Vouet. Το 1604.
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης.
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Charles Lebrun (Παρίσι ). Charles Lebrun.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
1 Α’ Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου αι.) Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία Ενότητα Ε: Μεταβυζαντινή Τέχνη (1453 – αρχές 19ου αι.) –
 Η Αναγέννηση εμφανίζεται στα μέσα του 14 ου αι. (1350) στη Βόρεια Ιταλία με κύριο χαρακτηριστικό τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού.
Οι διασημότεροι πίνακες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου Οι μαθητές της Β΄1 τάξεως: Κωνσταντίνος Καραδούκας και Κούρτη Πελαγία. Επιβλέποντες καθηγητές: Σμαράγδα.
ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Αρχιτεκτονικά προπλάσματα και οι απεικονίσεις τους.
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ( ) Μεταξύ του 726 και 843 η βυζαντινή αυτοκρατορία ταράχτηκε από μια θεολογική σύγκρουση, που έμεινε γνωστή στην ιστορία με το όνομα.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Γ ΟΜΑΔΑ Δ’ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
ΔΟΜΙΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ – ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ
Κεφ. 5 Ο πνευματικός κόσμος στη Λατρεία.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αρχιτεκτονική και θεία λατρεία
Υστεροβυζαντινή περίοδος ( )
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚEIΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Η διαμόρφωση της Χριστιανικής Εικονογραφίας
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
‘ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ’ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΚΤΟΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΡΟΜΑΧΗΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
Οι στόχοι μας Επισκέψεις σε ναούς Ιστορικό πλαίσιο
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ιουστινιανός και Θεοδώρα:
ΣΑΡΚΟΦΑΓΟΙ Οι σαρκοφάγοι είναι κιβωτιόσχημες λάρνακες, με σαμαρωτό κάλυμμα κατασκευασμένες από μάρμαρο συνήθως, κάποτε όμως και από πορφυρίτη λίθο ή από.
Πούλου-Παπαδημητρίου, Ν
Παλαιοχριστιανικά και Πρωτοχριστιανικά Ψηφιδωτά
Τα ψηφιδωτά του Βυζαντίου
Μέρη της βασιλικής Περίβολος. Αίθριο. Πρόπυλο. Νάρθηκας. Διακονικό.
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το ελεφαντοστό Barberini του Μουσείου του Λούβρου Βιβλιογραφία για τις τεχνικές κατεργασίας του ελεφαντόδοντου: Ορλάνδος Α., Τα υλικά δομής των Αρχαίων Ελλήνων ΙΙ, Αθήναι 1958, 40-45 Cutler A., The Craft of Ivory. Sources, Techniques, and Uses in the Mediterranean World: AD 200-1400, Washington, DC 1985

Οδοντίνη Κοιλότητα πολφού Κανάλι του νεύρου Αδαμαντίνη Σμάλτο

Ινδικός ελέφαντας και καλλιτέχνης ελεφαντόδοντου. Βενετία, Μαρκιανή βιβλιοθήκη cod. gr. Z.479 (881), fol. 36r http://www.nuovabibliotecamanoscritta.it/Generale/ricerca/AnteprimaManoscritto.html?codiceMan=30757

http://www.wikiwand.com/en/Barberini_ivory http://www.louvre.fr/en/oeuvre-notices/leaf-diptych-emperor-triumphant

Πενταμερές φύλλο διπτύχου με τον Χριστό μεταξύ των κορυφαίων αποστόλων και θαύματα θεραπείας και ανάστασης, άνω ο αποκαλυπτικός σταυρός και κάτω η ιστορία του Ιωνά, πρόσθια και πίσω όψη. Από τη μονή του San Michele στο Μουράνο. Ραβέννα, Εθνικό Μουσείο, αρ. 2 http://www.beniculturali.it/mibac/export/MiBAC/sito-MiBAC/Contenuti/MibacUnif/Comunicati/visualizza_asset.html_71464482.html

Παρίσι, Εθνική Βιβλιοθήκη, ms. lat. 9384 Πενταμερή φύλλα διπτύχου ως σταχώσεις του τετραευάγγελου της μονής του αγίου Lupicin. Παρίσι, Εθνική Βιβλιοθήκη, ms. lat. 9384 http://archivesetmanuscrits.bnf.fr/ark:/12148/cc34040t και http://expositions.bnf.fr/carolingiens/grand/lat_9384_inf.htm

Επιτοίχιος τάπητας με τη Θεοτόκο ένθρονη Βρεφοκρατούσα με αγγέλους και αγίους. Cleveland, Μουσείο της Τέχνης, 6ος αι. Εικόνα με τη Θεοτόκο ένθρονη Βρεφοκρατούσα με αγίους και αγγέλους. Σινά, Μονή Αγ. Αικατερίνης, 6ος αι. Πενταμερές πλακίδιο με τη Θεοτόκο ένθρονη Βρεφοκρατούσα και επεισόδια της παιδικής ηλικίας του Χριστού. Erevan, Matenadaran, 6ος αι.

Augst, Ρωμαϊκό Μουσείο, αρ. 1876.45 Προσωποποίηση της Κωνσταντινούπολης σε ελεφάντινο πλακίδιο πενταμερούς ελεφάντινου έργου. Augst, Ρωμαϊκό Μουσείο, αρ. 1876.45

Αόστα, Θησαυροφυλάκιο καθεδρικού ναού Σαρκοφάγος Ludovisi, Ρώμη, Εθνικό Ρωμαϊκό Μουσείο-Palazzo Altemps, 3ος αι. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Grande_Ludovisi_sarcophagus_14.JPG Υπατικό δίπτυχο του Ανικίου Πετρώνιου Πρόβου με τον αυτοκράτορα Ονώριο, 406. Αόστα, Θησαυροφυλάκιο καθεδρικού ναού https://www.tumblr.com/search/consular%20diptych Σαρκοφάγος με τον θρίαμβο του Διονύσου και των Εποχών, Νέα Υόρκη, Μητροπολιτικό Μουσείο, αρ. 55.1..5, 3ος αι. http://www.metmuseum.org/toah/works-of-art/55.11.5/

Προσκύνηση των μάγων, ελεφάντινο πλακίδιο, α’ μισό 6ου αι. Λονδίνο, Βρετανικό Μουσείο, αρ. 1904,0702.1 http://culturalinstitute.britishmuseum.org/asset-viewer/ivory-plaque-with-the-adoration-of-the-magi/YAGZrToBgTjEfg?hl=en Αγάλματα Δακών αιχμαλώτων, τραϊάνεια περίοδος. Ρώμη, αψίδα του Κωνσταντίνου, 312-315.