ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε1 2014-2015 ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε1 2014-2015 «Τι γνώμη έχουν γονείς και μαθητές για την περιγραφική αξιολόγηση» Παρουσίαση των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου για τους γονείς και για τους μαθητές.
1. Γνωρίζατε τι είναι η περιγραφική αξιολόγηση πριν από την ενημέρωση που σας έγινε στο σχολείο;
2. Έχετε πάρει στο παρελθόν κάποιο φύλλο περιγραφικής αξιολόγησης; 2. Έχετε πάρει στο παρελθόν κάποιο φύλλο περιγραφικής αξιολόγησης;
3. Οι συγκεκριμένοι στόχοι που επέλεξαν οι εκπαιδευτικοί για την ενημέρωσή σας σε ποιο βαθμό βοήθησαν να σχηματίσετε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για την επίδοση του παιδιού σας;
4. Σε ποιο βαθμό η ποσότητα των στόχων που επέλεξαν οι εκπαιδευτικοί για την ενημέρωσή σας, σας ικανοποίησαν;
5.Πιστεύετε ότι η περιγραφική αξιολόγηση λειτούργησε θετικά ή αρνητικά στην ψυχολογία του παιδιού σας σε σχέση με την αριθμητική βαθμολογία;
6. Πιστεύετε ότι η περιγραφική αξιολόγηση βοήθησε το παιδί σας να καταλάβει σε ποιον τομέα ανταποκρίθηκε καλά σε αυτό το τρίμηνο ή που ακριβώς πρέπει να προσπαθήσει περισσότερο;
7. Ενδιαφέρεστε να ενημερώνεστε και μελλοντικά για την επίδοση του παιδιού σας με αυτή τη μορφή;
8. Πιστεύετε ότι η περιγραφική αξιολόγηση σας ενημερώνει καλύτερα από την αριθμητική;
Ερωτηματολόγιο Μαθητών E1 Εκπαιδευτικός: Γαϊτανά Χαρούλα
1.Οι συγκεκριμένοι στόχοι που διάλεξε ο δάσκαλός σου σε βοήθησαν να καταλάβεις τι έχεις μάθει σε αυτό το τρίμηνο και τι όχι;
2.Θα ήθελες σε περισσότερους στόχους να ενημερωθείς ή σε λιγότερους; 2.Θα ήθελες σε περισσότερους στόχους να ενημερωθείς ή σε λιγότερους;
3.Σου αρέσει η περιγραφική αξιολόγηση περισσότερο από την αριθμητική;
4.Τι είδους αξιολόγηση προτιμάς να παίρνεις;
5.Ποια μορφή αξιολόγησης σου δημιουργεί λιγότερο άγχος και ψυχολογική πίεση;
Ερωτηματολόγιο Μαθητών E2 Εκπαιδευτικός: Δημοσθενίδης Δημήτρης
1.Οι συγκεκριμένοι στόχοι που διάλεξε ο δάσκαλός σου σε βοήθησαν να καταλάβεις τι έχεις μάθει σε αυτό το τρίμηνο και τι όχι;
2.Θα ήθελες σε περισσότερους στόχους να ενημερωθείς ή σε λιγότερους; 2.Θα ήθελες σε περισσότερους στόχους να ενημερωθείς ή σε λιγότερους;
3.Σου αρέσει η περιγραφική αξιολόγηση περισσότερο από την αριθμητική;
4.Τι είδους αξιολόγηση προτιμάς να παίρνεις;
5.Ποια μορφή αξιολόγησης σου δημιουργεί λιγότερο άγχος και ψυχολογική πίεση;
Επισημαίνοντας τις δυσκολίες…. Είναι κάτι καινούριο και δεν μπορούν να εντοπιστούν τα προβλήματά της και ο αδυναμίες της αμέσως Απαιτεί ακόμα περισσότερη δουλειά και εξάσκηση, σωστή αντίληψη και κρίση από την μεριά του εκπαιδευτικού Είναι χρονοβόρα διαδικασία
Η περιγραφική αξιολόγηση Αφήνει στην άκρη τα βαθμολογικά στερεότυπα Δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στον δάσκαλο Είναι πιο αναλυτική και λεπτομερής Εντοπίζει τα κύρια προβλήματα του παιδιού και επιτρέπει στον γονιό να εστιάσει επάνω τους Δίνει εικόνα πώς είναι ο μαθητής ως άτομο γενικά μέσα στην κοινότητα του σχολείου και ο γονιός μαθαίνει περισσότερα για το παιδί του
Βλέπει τον μαθητή ως ολότητα Είναι περισσότερο αντικειμενική Είναι πιο εύκολο για το παιδί να δεχτεί την περιγραφική αξιολόγηση. Στην αριθμητική συνήθως η αντίδρασή του είναι : «άξιζα περισσότερο» Περιορίζει τον φόβο ενός κακού βαθμού και της αποτυχίας που καταστρέφει την αυτοπεποίθηση του παιδιού Εστιάζοντας ο εκπαιδευτικός καλύτερα στις αδυναμίες του μαθητή, μπορεί πιο εύκολα να δώσει σωστές κατευθύνσεις για την διόρθωσή τους
Η αριθμητική αξιολόγηση ….. Δεσμεύει τον δάσκαλο Δημιουργεί κακό ανταγωνισμό Δεν βοηθά την εξέλιξη του παιδιού Δεν αντικατοπτρίζει τις πραγματικές του δυνατότητες
Παρατηρήσεις που επισημαίνουν τις αδυναμίες της συγκεκριμένης εφαρμογής Ίσως θα ήταν καλύτερα να υπάρχει αποκλειστικά και μόνο λεκτική περιγραφή και να αποφεύγονται ο πίνακας και τα √ σε κάθε στόχο Πρέπει να περιλαμβάνονται και οι δυο τύποι αξιολόγησης. Η περιγραφική από μόνη της δεν αρκεί. Πρέπει να υπάρχει αριθμητική αποτίμηση των αναλυτικών πληροφοριών που δίνει η περιγραφική αξιολόγηση. Πρέπει να περιλαμβάνονται όλες οι θεματικές ενότητες που διδάσκεται ένας μαθητής
Παρατηρήσεις που επισημαίνουν τις αδυναμίες της συγκεκριμένης εφαρμογής Ο μαθητής δεν γνωρίζει από πριν σε ποια ακριβώς σημεία θα αξιολογηθεί Δεν περιλαμβάνει την θετική ή αρνητική απόκλιση στην επίδοση του μαθητή που συμβαίνει πέρα από την συγκεκριμένη χρονική στιγμή που αξιολογείται Ο εκπαιδευτικός πρέπει να αξιολογεί πιο συχνά και δεν πρέπει τα στοιχεία να συλλέγονται μόνο από ένα διαγώνισμα στο οποίο ο μαθητής μπορεί να μην γράψει καλά για πολλούς και διάφορους λόγους