Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΑ: ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650)
Δραστηριότητα 1η – «Γιατί κάηκε ο Αστερίξ;» Δραστηριότητα ανίχνευσης Ο εκπαιδευτικός δείχνει στα παιδιά αυτή την εικόνα. Ο εκπαιδευτικός θέτει την εξής ερώτηση: «Γιατί ο Αστερίξ αφήνει το ακόντιο ενώ ο Οβελίξ όχι». Έπειτα καταγράφει τις απαντήσεις των παιδιών.
2η Δραστηριότητα Α Φάση: Τα παιδιά συγκεντρώνονται στην παρεούλα. Ο εκπαιδευτικός τοποθετεί στη μέση ένα τραπεζάκι και πάνω βάζει ένα αναμμένο κερί. Παίρνει τη μεταλλική ράβδο και τοποθετεί τη μία άκρη της πάνω στη φλόγα. Ρωτάει τα παιδιά να πουν, που πιστεύουν ότι έχει ζεσταθεί η ράβδος. Έπειτα τα παιδιά πιάνουν ένα ένα τη ράβδο και αντιλαμβάνονται ότι έχει ζεσταθεί σε όλα τα σημεία.
Β Φάση: Ο εκπαιδευτικός ρίχνει από την μία άκρη της ράβδου μέχρι την άλλη σταγόνες από το κερί. Ρωτάει τα παιδιά να του πουν τι πιστεύουν ότι θα γίνει, αν βάλει τη ράβδο πάνω στη φλόγα. Βάζει με τον ίδιο τρόπο τη ράβδο πάνω από τη φλόγα και τα παιδιά βλέπουν τις σταγόνες να λιώνουν η μία μετά την άλλη. Ακολουθεί συζήτηση για το πείραμα που προηγήθηκε και το τι παρατηρήσαν τα παιδιά.
3η Δραστηριότητα-«Τα ζεστά κουτάλια» Ο εκπαιδευτικός συγκεντρώνει τα παιδιά στην παρεούλα. Στη μέση τοποθετεί ένα τραπέζι και πάνω του βάζει το γκαζάκι. Τοποθετεί στη φλόγα του γκαζιού για λίγα δευτερόλεπτα το κουτάλι με τη πλαστική λαβή και ρωτάει τα παιδιά τι πιστεύουν ότι θα γίνει όταν πάνε να το ακουμπήσουν. Τα παιδιά ακουμπάνε ένα ένα με τη σειρά το κουτάλι στη λαβή του και λένε στον εκπαιδευτικό τι παρατηρούν. Ο εκπαιδευτικός ζεσταίνει το κουτάλι που δεν έχει λαβή. Τα παιδιά ακουμπούν πάλι το κουτάλι στη λαβή του και κάνουν διαπιστώσεις. Ο εκπαιδευτικός κάνει ερωτήσεις στα παιδιά σχετικά με αυτά που παρατήρησαν όπως «Ποια εξωτερική διαφορά έχουν τα δύο κουτάλια;» , «Ποιο κουτάλι είχε την πιο ζεστή λαβή», «Γιατί πιστεύετε ότι συνέβει αυτό;». Ακολουθεί συζήτηση σχετικά με τις παρατηρήσεις των παιδιών.
4η Δραστηριότητα – Αξιολόγηση Ξαναδείχνει την εικόνα με τον Αστερίξ και τον Οβελίξ. Θα ρωτήσει πάλι τα παιδιά γιατί πιστεύουν ότι ο Αστερίξ άφησε πρώτος το ακόντιο και θα καταγράψει τις απαντήσεις τους. Τέλος θα μπορούσε να συγκρίνει τις απαντήσεις των παιδιών σε σχέση με τις αρχικές.