Συνάντηση συνεργασίας Φλεβάρης 2017 ΠΕΚ Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει… γενικές αναφορές ΕΑΕ καθώς και ερωτήματα εργασίας για τις επιλογές ΣΣ
Η δυσκολία μιας ενιαίας στάσης το ζητούμενο Η δυσκολία μιας ενιαίας στάσης το ζητούμενο. Η προσπάθεια η δική μας ήταν και παραμένει η διαμόρφωση των ενιαίων κανόνων διαχείρισης θεμάτων ΕΑΕ/ Όπως θέματα ΕΑΕ στα σχολεία τυπικής εκπαίδευσης/θέματα ΚΕΔΔΥ/Θέματα ΕΔΕΑ/ θέματα νομοθετικής ερμηνείας 4186/2013
Ο ρόλος του ΣΣ ΕΑΕ /η φιλοσοφία της συμπερίληψης /ο μύθος και η πραγματικότητα του ειδικού/οι διακριτοί ρόλοι/η σκληρή πραγματικότητα της καθημερινότητας/η κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών/η αυθεντία του ειδικού/ η ανεπάρκεια του μη ειδικού/οι δυνατότητες για επιμόρφωση/έτοιμες λύσεις ή αναζήτηση κατά περίπτωση/αξιολόγηση και λιτοί στόχοι/αντιμετώπιση και διαμορφωτική αξιολόγηση
Νομοθετικό πλαίσιο συνεκπαίδευσης Αρ.Πρωτ.172877/Δ3/17-10-2016/ΥΠΠΕΘ Συνεκπαίδευση με εκπαιδευτικό του ΤΕ στο ΦΕΚ 3561/2016 Περιορισμός στην ύλη και στις εξετάσεις/δυνατότητα συμπερίληψης Ν. 4368/2016 , Αρθ. 82 παρ. 5/ Ο νόμος για την διαπολιτισμική /Δυνατότητα εκπαιδευτικών χωρίς ειδίκευση/αρνητικά - θετικά
Καλές πρακτικές συνεκπαίδευσης στην ΑΜΘ Προσαρμογές: http://www.pi-schools.gr/special_education_new/html/gr/8emata/ma8isiakes_disk/ma8isiakes.htm Προσαρμογές: προσαρμογές εκπαιδευτικών ΑΜΘ
Τμήμα ένταξης Φιλοσοφία και εφαρμογή/πραγματικότητα Τάσεις πρακτικές
Προγραμματισμός διδακτικού έργου σε τριμηνιαία βάση Αρχική αξιολόγηση Διδακτικοί στόχοι Διδακτικά εργαλεία/υλικό Διαμορφωτική αξιολόγηση Τριμηνιαία αξιολόγηση αναστοχασμός
Παράλληλη στήριξη Φιλοσοφία και εφαρμογή/πραγματικότητα Τάσεις Λιγοστές πιστώσεις-πρακτικές
Συνεκπαίδευση/συνδιδασκαλία/ διαφοροποιημένη διδασκαλία Συνέντευξη στο Lifo http://www.lifo.gr/articles/society_articles/114149
Τι είπε ένας δάσκαλος της τυπικής εκπαίδευσης για την εμπειρία στην ΠΣ Δεν είχα τις γνώσεις και δεν ήξερα γενικά πώς έπρεπε αν κινηθώ στο πλαίσιο της παράλληλης στήριξης. Ωστόσο, η συνεργασία και με τις δυο δασκάλες ήταν εξαιρετική και δουλέψαμε άψογα. Πηγή: www.lifo.gr
Στη μία τάξη αποφασίσαμε κάτι διαφορετικό με τη δασκάλα Στη μία τάξη αποφασίσαμε κάτι διαφορετικό με τη δασκάλα. Αντί να προσφέρω στήριξη στο ένα παιδί μόνο, στήριζα όλα τα παιδιά, ώστε να μη στοχοποιηθεί το ένα, αλλά ίσα ίσα να κοινωνικοποιηθεί, μιας και αυτό ήταν τα βασικό ζητούμενο. Ουσιαστικά, το παιδί είχε ανάγκη για αποδοχή και συναισθηματική στήριξη από τους γύρω του και αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε Πηγή: www.lifo.gr
Καθόμουν σε διάφορες ομάδες κάθε μέρα μέσα στην τάξη ενώ στις εργασίες εκτός τάξης επέλεγα μικρές ομάδες μαθητών στις οποίες πάντα συμμετείχε και το παιδί που στήριζα. Είναι πολύ αστείο ότι στο τέλος της χρονιάς όλοι οι μαθητές της τάξης μού έκαναν ένα δώρο και στην κάρτα έγραψαν «ευχαριστούμε, κύριε Μιχάλη, που μας στηρίζετε παράλληλα». Πηγή: www.lifo.gr
Βοηθητικό και νοσηλευτικό προσωπικό Διακριτοί ρόλοι/ καθηκοντολόγιο/μπαίνει η βοηθός μέσα στην τάξη;/Το αίτημα νοσηλευτή περνάει από το ΚΕΔΔΥ;/ Το αίτημα υποστήριξης από βοηθητικό προσωπικό περνάει απ’ το ΚΕΔΔΥ;/ Ειδικός βοηθός που διαθέτει η οικογένεια πρέπει να είναι εκπαιδευτικός;
Μη αποδοχή γονέα εισήγησης ΚΕΔΔΥ για ειδικό πλαίσιο/Ιδιώτης βοηθός Χωρίς ειδικό βοηθό περιπτώσεις μαθητών με προβλήματα συμπεριφοράς/περιπτώσεις μαθητών χωρίς προβλήματα συμπεριφοράς/αρνητικά θετικά αιτιάσεις γονέων και η πραγματικότητα της συμπερίληψης
ΣΔΕΥ/ΕΔΕΑΥ Φιλοσοφία και εφαρμογή/πραγματικότητα Προσβάσιμο http://www.prosvasimo.gr/el/odhgoi-gia-sdey-edeay-eep Μπορούν να ενταχθούν νέα σχολεία σε ΣΔΕΥ; Το ΕΕΠ των ΣΔΕΥ υποστηρίζει άλλα σχολεία εκτός ΣΔΕΥ; Οδηγός ψυχ. Σελ 23/διαταραχές συμπεριφοράς σελίδες 59-60
Δευτεροβάθμια επιτροπή ΕΔΕΑ Ο ρόλος της Περιπτώσεις μελέτης Περιπτώσεις δυσλεξίας και παράλληλης στήριξης
Ερωτήματα εργασίας Στην καλύτερη δυνατή συμπερίληψη ΑΜΕΑ, η γνώση προηγείται της αποδοχής ή το αντίθετο;
Ερωτήματα εργασίας Σε μαθητή με υποστήριξη παράλληλης, ποιος από τους δύο εκπαιδευτικούς έχει τον σημαντικότερο ρόλο στην συμπερίληψη του μαθητή; Πραγματικότητα και μύθοι Περίπτωση 12ου Ξάνθης
Ερωτήματα εργασίας Σε περιπτώσεις μαθητών με προβλήματα συμπεριφοράς αρκεί η διεπιστημονική προσέγγιση με την παρουσία ΕΕΠ δηλαδή μιας ψυχολόγου και μιας κοινωνικής λειτουργού. Αν όχι, σε ποιες περιπτώσεις δεν αρκεί το δίδυμο ψυχολόγου/κοινωνικού λειτουργού
Ερωτήματα εργασίας Τι άλλο θα ζητούσαμε από την ΕΔΕΑΥ εκτός από την ανίχνευση, το τριμηνιαίο και την παραπομπή μαθητών στο ΚΕΔΔΥ; Βιωματικά εργαστήρια αποδοχής της διαφορετικότητας, αποφυγής συγκρούσεων, συνεργασίας, συναισθημάτων
Ερωτήματα εργασίας Ποιο είναι το μέλημα του Σχολικού Συμβούλου του διευθυντή καθώς και του συλλόγου διδασκόντων στην ανάληψη των τάξεων από τους εκπαιδευτικούς, όταν υπάρχει μαθητής με ΔΕΠΥ(χωρίς ή με) σε μια τάξη;
Ερωτήματα εργασίας Εισαγγελέας προτρέπει διευθυντή να στείλει σε ειδικό πλαίσιο μαθητή του σχολείου με μια έκθεση του σχολείου. Σχόλια-απόψεις
Ερωτήματα εργασίας Γονέας νηπίου αιτείται είσοδο ιδιώτη βοηθού, το αίτημα αυτό εξετάζεται απ’ τη σχολική σύμβουλο προσχολικής και απ’ το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου; Σωστό ή Λάθος
Ερωτήματα εργασίας Γονέας αιτείται ιδιώτη βοηθό ελεύθερο επαγγελματία που διατηρεί γραφείο στην πόλη. Τι θα συμβουλεύαμε τη διευθύντρια του σχολείου; Τι ισχύει σχετικά με την είσοδο τρίτων στα σχολέια;
Ερωτήματα εργασίας Γονέας αρνείται τη φοίτηση μαθητή με εισήγηση για ΤΕ, ποια είναι η στάση του διευθυντή του σχολείου; Γονέας απαιτεί υποστήριξη στο ΤΕ μόνο στα μαθηματικά, τι απαντούμε;
Ερωτήματα εργασίας Γονέας αρνείται την παράλληλη στήριξη. Ποιες είναι οι ενέργειες του διευθυντή του σχολείου;
Ερωτήματα εργασίας Στην περίπτωση ένστασης επί της απόφασης ΚΕΔΔΥ, η Δευτεροβάθμια Επιτροπή επαναξιολογεί τον μαθητή;