ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΑΠΕΙΛΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
Advertisements

Γυναίκες, γυναίκες, γυναίκες...
Τα δικαιώματα του παιδιού
ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ. ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΔΥΣΚΟΛΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ Η ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΤΗΣ.
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
APXITEKTONIKOΣ ΣXEΔIAΣMOΣ 9: AΣTIKOΣ ΣXEΔIAΣMOΣ PAΠTH – ΛIBAΔAKI – ΠTEΛEA ΔHMOTIKO ΔIAMEPIΣMA AΛIΦEIPAΣ – NOMAPXIA HΛEIAΣ ANAΣYΓKPOTHΣH TOY ΦYΣIKOY KAI.
ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΟΥΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ & ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΑ ΕΥΚΟΛΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΕΥΡΕΙΑ ΓΚΑΜΑ.
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ - ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ - ΠΕΤΡΟΧΗΜΙΚΑ
ΝΟΜΟΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ, NOMOI TOY NEWTON ΦΥΓΟΚΕΝΤΡΟΣ ΔΥΝΑΜΗ
Κ.Ε.Κ. Ν.Α. /Ν.Ε.Λ.Ε. Καβάλας Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: «Κοινωνία της Πληροφορίας» του Υπουργείου Απασχόλησης &
ΑΠΛΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ! ΤΑ ΕΓΓΟΝΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΖΩΝΤΩΝ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΝΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΟΥΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΤΙ ΕΠΑΘΑΝ ΟΙ ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ.
Επιλυση Προβληματος με Εκλογη Δεδομενων την μερα, μηνα και χρονο σε αριθμητικη μορφη, υπολογιστε και τυπωστε το ονομα του μηνα, την μερα του μηνα, τον.
ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ Α.Μ :
ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΔΙΫΒΡΙΔΙΣΜΟΥ
ENA MAΘHMA ΘPHΣKEYTIKΩN Σταύρος Σ. Φωτίου. A΄. ΣXEΔIAΣMOΣ 1. Θεολογική επεξεργασία: Ποια είναι τα υπαρξιακά μηνύματα > πώς νοηματοδοτεί την ανθρώπινη.
Από την Πρώτη ως την Έκτη μαζί...
Νοεμβριοσ Καραπλιός Βαγγέλης.
Προβλήματα Προσχεδιασμού. ΤO ΠΡOBΛHMA TOY BOΣΚOY (1) Αναπαράσταση του προβλήματος Δομή δεδομένων - Κατάσταση: – state(_, _, _,_) Θέση βοσκού, λύκου, προβάτου,
O θαυμαστός κόσμος ενός ξεχασμένου βασιλείου ΝΙΚΟΣ ΡΙΖΟΠΟΥΛΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΑΛΥΣΟΥ ΡΟΔΟΥ ΔΗΜΟΣ ΙΑΛΥΣΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΧΑΤΖΗΣΤΕΦΑΝΟΥ.
 ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ  ΦΙΛΙΚΕΣ  BULLYING  ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΕΣ  ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ TOY.
CYBER BULLYING.
1. Το στόμα 2. Ο οισοφάγος 3. Το στομάχι 4. Το λεπτό και παχύ έντερο ΛΟΙΠΑ ΟΡΓΑΝΑ ΑΛΛΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ: 5. Ήπαρ και πάγκρεας.
NAFLD/NASH ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΚΑΙ ΚΑΡΚΙΝΟΓΕΝΕΣΗ Αλεξάνδρα Αλεξοπούλου Επίκουρη Καθηγήτρια Β’ Παν/κή Παθολογική Κλινική.
1. Το στόμα 2. Ο οισοφάγος 3. Το στομάχι 4. Το λεπτό και παχύ έντερο ΛΟΙΠΑ ΟΡΓΑΝΑ ΑΛΛΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ: 5. Ήπαρ και πάγκρεας.
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΡΙΑ ΠΗΓΗ Δ2’. ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΕΡΕΧΘΕΙΟ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΧΑΛΚΟΘΗΚΗ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑ.
1 Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη Εισαγωγή στην Στρατηγική Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ Ενότητα 4: ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΑΓΟΡΑΣ ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Τμήμα ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ.
ΑΛΛΕΡΓΙΕΣ ΑΙΜΟΡΡΑΓΙΕΣ ΕΠΗΛΗΨΙΑ ΗΛΙΑΣΗ ΘΕΡΜΟΠΛΗΞΙΑ ΕΓΚΑΥΜΑΤΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΓΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΩΡΙΑ.
Τίτλος: «Τροποποίηση Τρωτότητας και Προσαρμοστικότητας για Προκαταστροφικό Μετριασμό Κινδύνων και Καταστροφών» Διδάσκουσα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΣΑΠΟΥΝΤΖΑΚΗ, καθηγήτρια.
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία Ι Παρουσίαση Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης ΤΕΙ Λάρισας.
Μια ιστορική διαδρομή – 1991 Limit cycles MONTE CARLO αποτελέσματα Αποτελέσματα ενός TOY MODEL Μονοενεργητικά πρωτόνια.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το προϊόν που το τουριστικό μάρκετινγκ προσπαθεί να προωθήσει στην τουριστική αγορά είναι ο.
 Αίτηση στις 1/9/2011  Συνέντευξη στις 2/9/2011  Αρχή πρακτικής άσκησης στις 5/9/2011  Διάρκεια προγράμματος: 300 ώρες.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Η Αξιολόγηση του μαθητή (portfolio) Σεμινάριο Νηπιαγωγών 2009 Μουσιάδου Νικολέτα Σχ. Σύμβουλος Νηπιαγωγών.
Πανεπιστήμιο Πειραιώς Πιστοποίηση με ISO ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑ ISO 9001:2008 ΔΙΕΘΝΗΣ  ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ  ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ  ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ 
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΛΕΣΙΟΣ
Αξιοθέατα Ηπειρωτικής Ελλάδας
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ και ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΗΓΩΝ ΣΑΣ
Τι είναι τα ABG? pH [H+] PCO2 Partial pressure CO2
Βιοχημεία Ενότητα 20: Λιπίδια: Ισοπρενοειδή και λιπαρά οξέα
Μ. ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ-ΛΟΥΤΣΙΔΟΥ Καθηγήτρια Τοξικολογίας
ΝΕΟΓΝΙΚΗ ΜΗΝΙΓΓΙΤΙΔΑ Κυφωνίδης Δημήτριος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής.
Τι είναι η βουλιμία; Η βουλιμία είναι μία διαταραχή διατροφής και αναφέρεται στην υπερβολική κατανάλωση τροφής μέχρι σημείου υπερβολικού κορεσμού,
ΕΘΙΣΜΟΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μυστικά της disney Πάμελα Ζέκιο Βιολέττα Ευείδη.
O θαυμαστός κόσμος ενός ξεχασμένου βασιλείου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΑΛΥΣΟΥ ΡΟΔΟΥ
Ελβετία Ελένη Πλιάκου Β4.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ όλη η αλήθεια Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας B’ ΕΠΑΛ Καντάνου
ΡΥΠΑΝΣΗ TOY EΔAΦOYΣ Ρύποι του εδάφους Ραδιενεργές ουσίες Εντομοκτόνα
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΡΟΣΙΑΣ, ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Το γλωσσικό σημείο.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΘΟΔΩΝ FFD, NFD, BFD.
Νίκος Δρακωνάκης Οικονομολόγος Νοέμβριος 2017 Κύπρος
AITIA Τα αίτια της νευρικής ανορεξίας φαίνεται να είναι πολυπαραγοντικά. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, του τρόπου σκέψης, του συναισθήματος αλλά.
Η ΑΝΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
The new england journal of medicine
Η ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ: ΕΠΙ ΞYΡΟΥ ΑΚΜΗΣ --Δρ. Νάγια Ρούσου
Οι γεύσεις της πόλης μας!!
Περίπατος στην παλιά Αθήνα
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Η Διαφοροπoιημενη διδασκαλια σαν απαντηση
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΩΤΑΛΓΙΑ – ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ (ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΕΜΒΡΥΟΥ ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΥΞΗΣΗΣ Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΕΜΒΡΥΟΥ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΤΟ ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΠΟΣΟΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.
Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying)
Ομάδες προετοιμασίας γονεϊκότητας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

ΒΙΑ Συνήθως ως βία ορίζεται η χρήση της φυσικής δύναμης ή της πίεσης – απειλής εναντίον ενός μεμονωμένου ατόμου ή κατά μιας ομάδας που μπορεί να οδηγήσει στο θάνατο , στον τραυματισμό ή στη γένεση ψυχολογικών διαταραχών

ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ως σχολικός εκφοβισμός νοείται η χρήση βίας μεταξύ μαθητών με σκοπό να προκαλέσει στους άλλους πόνο και αναστάτωση.

ΘΥΤΕΣ υψηλή αυτοπεποίθηση απειθαρχία έντονη διάθεση επιβολής καθώς και θετική εικόνα για την εξωτερική του εμφάνιση δημοφιλής θετική εικόνα για την εξωτερική του εμφάνιση πιθανόν να υφίσταται κακομεταχείριση από μέλη της οικογένειάς του και να έχει υπάρξει παρών σε περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας. χαμηλή σχολική επίδοση και συμπτώματα κατάθλιψης σε υψηλότερο ποσοστό ότι έχει αυστηρούς\αυταρχικούς γονείς. Μπορεί οι γονείς του να είναι είτε αδιάφοροι είτε υπερπροστατευτικοί.

ΘΥΜΑΤΑ Ντροπαλός έχει μικρότερη σωματική διάπλαση, δύναμη ή ηλικία. Μπορεί να προέρχεται από οικογένεια με χαμηλό οικονομικό επίπεδο. Έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση μπορεί να παρουσιάσει συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους. εκδήλωση ψυχολογικών και σωματικών συμπτωμάτων όπως πονοκέφαλο, πόνο στο στομάχι και διαταραχές του ύπνου. Μπορεί να έχει κακή υγεία να είναι δυσαρεστημένος από την εξωτερική του εμφάνιση. Ένας μαθητής- θύμα εκφοβισμού αναφέρει ότι έχει δύσκολη επικοινωνία με τους γονείς του. Οι γονείς του είναι συνήθως υπερπροστατευτικοί. Υπάρχουν, όμως, και περιπτώσεις στις οποίες οι γονείς είναι είτε αδιάφοροι είτε αυταρχικοί.

ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ Σωματική βία Απομόνωση Συναισθηματική βία Λεκτική βία Απειλές, εκφοβισμοί, εκβιασμοί Εξαναγκασμός Οικονομική βία – εκμετάλλευση Συμπεριφορές παρενόχλησης Σεξουαλική βία & παρενόχληση Καταστροφή περιουσίας Παραμέληση-στέρηση Ηλεκτρονικός εκφοβισμός

ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ!! ύπαρξη κακώσεων στο σώμα ή άλλες ενδείξεις σωματικής επίθεσης (σκισμένα ρούχα κλπ.), ενώ το παιδί αποφεύγει να δώσει εξηγήσεις αποφυγή εμπλοκής του παιδιού σε σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες ξαφνική άρνηση να πάει στο σχολείο ή περνάει το χρόνο του διαλείμματος στο γραφείο των εκπαιδευτικών ξαφνική αλλαγή διαδρομών για/από το σχολείο και αργοπορία στο σχολείο και στο σπίτι καθώς και αλλαγή στο πρόγραμμά του.

ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ!! απότομη πτώση των σχολικών επιδόσεων συχνή απώλεια προσωπικών αντικειμένων και χρημάτων ξαφνικές αλλαγές στη διάθεση του παιδιού – καταθλιπτική ή φοβική συναισθηματική κατάσταση που επιμένει. Απόσυρση. παράπονα για αίσθηση μόνιμου άγχους, διαταραχές ύπνου, ανορεξία και ψυχοσωματικά συμπτώματα.

AITIA TOY ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ Οι μαθητές συχνά εκφοβίζουν για να νιώσουν ανώτεροι από τους άλλους καθώς αντλούν ισχύ και δύναμη από τη συγκεκριμένη μορφή συμπεριφοράς. Mέσα από την εκδήλωση εκφοβιστικών συμπεριφορών μπορεί να στοχεύουν στο να τραβήξουν την προσοχή, να τύχουν αποδοχής και να γίνουν περισσότερο δημοφιλείς από ότι ήταν στο παρελθόν. Oι μαθητές που εκφοβίζουν σε αρκετές περιπτώσεις είναι δυστυχισμένοι και προσπαθούν να μεταφέρουν το έλλειμμα χαράς που νιώθουν στους άλλους. Αιτία εκδήλωσης εκφοβιστικών συμπεριφορών είναι και τα συναισθήματα ζήλιας που μπορεί να νιώθει το παιδί που εκφοβίζει για τον αποδέκτη της εκφοβιστικής συμπεριφοράς. Οι μαθητές που εκφοβίζουν στοχεύουν στη "διαφορετικότητα" του άλλου για να τον κάνουν να νιώσει άσχημα για τον εαυτό του και να τον απαξιώσουν.

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ αντικοινωνική συμπεριφορά, που τραυματίζει εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο και εμποδίζει την ομαλή σχολική ζωή Γίνεται εσωστρεφής και αρχίζει να σκέφτεται συνεχώς τη στιγμή που πάλι θα δει το άτομο ή τα άτομα τα οποία του καταστρέφουν τη ζωή συναισθήματα φόβου ή ακόμη και τρόμου μπορεί να φτάσει ακόμη και στον θάνατο

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ • Διευθυντής: Καταγράψτε το περιστατικό Διατηρείστε αρχείο καταγραφής των περιστατικών Προσδιορίστε αν πρόκειται για επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά παραβίασης των κανόνων ενάντια στη βία Αν πρόκειται για επαναλαμβανόμενη εκφοβιστική συμπεριφορά, επικοινωνήστε με τους γονείς του παιδιού Καθορίστε τις συνέπειες για το παιδί που εκφοβίζει, Σχεδιάστε τον τρόπο παρακολούθησης του προβλήματος ώστε να έχετε εποπτεία της εξέλιξης της κατάστασης

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ • Εκπαιδευτικοί: Μιλήστε στο παιδί που εκφοβίζεται και ακούστε με προσοχή και σοβαρότητα αυτά που έχει να σας πει. Διαβεβαιώστε το παιδί ότι θα ανταποκριθείτε άμεσα για να το προστατεύσετε και ότι είστε διαθέσιμος να παράσχετε κάθε δυνατή βοήθεια. Πείτε στο παιδί, να σας κρατά ενήμερο σχετικά με οποιαδήποτε εξέλιξη Συζητήστε με τους γονείς του παιδιού, εκφράστε τις ανησυχίες σας και δείξτε ότι είστε αποφασισμένος να αναλάβετε δράση Εξακριβώστε ποιο παιδί είναι αυτό που εκφοβίζεται ή αυτό που εκφοβίζει Εξακριβώστε αν υπάρχει ομάδα παιδιών η οποία ενθαρρύνει ή/και υποστηρίζει το παιδί που εκφοβίζει Οδηγήστε το παιδί που εκφοβίζει στο γραφείο του Διευθυντή και συζητήστε σοβαρά μαζί του για το περιστατικό Υποστηρίξτε το παιδί που εκφοβίζεται σε συνεργασία με τον Διευθυντή

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ • Συμμαθητές μέσα στην τάξη: Προσδιορίστε ποιοι συμμαθητές σας ήταν παρόντες στο περιστατικό εκφοβισμού Ξεκαθαρίστε αν συμμετείχαν ως ουδέτεροι παρατηρητές ή αν ενθάρρυναν το παιδί που εκφοβίζει Συζητήστε μαζί τους για το ποια θα ήταν η κατάλληλη συμπεριφορά σε μια τέτοια περίπτωση (π.χ. να μιλήσουν σε κάποιον ενήλικα για να βοηθήσει) και για το ποιες ευθύνες έχουν όταν παρατηρούν να συμβαίνει περιστατικό εκφοβισμού Συζητήστε σχετικά με το τι θα μπορούσαν να είχαν κάνει για να αποφευχθεί ο εκφοβισμός και να εξασφαλίσουν ένα ασφαλές περιβάλλον τόσο για τους ίδιους όσο και για τους συμμαθητές τους

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ • Γονείς παιδιού που εκφοβίζεται: Συνεργαστείτε στενά με το σχολείο για να πληροφορηθείτε για την έκταση και τη σοβαρότητα του περιστατικού καθώς και για τους τρόπους αντιμετώπισής του Παρέχετε στο παιδί σας υποστήριξη και ασφάλεια, χωρίς να το κατακρίνετε Ακούστε προσεκτικά τι έχει να σας πει το παιδί σας για τα συναισθήματά του και για τις ανάγκες του Παρακολουθείτε την εξέλιξη της κατάστασης αλλά και την υγεία του παιδιού σας Αν το παιδί σας παραπονιέται για μεγάλο χρονικό διάστημα ότι έχει σωματικούς πόνους, αν παρατηρείτε ότι έχει δυσκολίες στον ύπνο ή αν αρνείται επίμονα να πάει στο σχολείο, επισκεφτείτε έναν ειδικό ψυχικής υγείας για παιδιά.

Μη φοβάσαι. ΜΙΛΑ!

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΈΛΕΝΑ ΦΙΤΣΑ, ΡΑΦΑΕΛΛΑ ΤΣΟΜΠΑΝΙΔΟΥ, ΣΤΕΛΛΑ ΧΑΪΝΤΑΡΗ, ΣΤΕΛΙΟΣ ΤΣΟΥΜΕΛΕΚΑΣ ΠΑΣΧΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΣΤΥΛΟΣ ΘΩΜΑΣ ΜΑΚΗΣ ΛΕΑΝΔΡΟΣ, ΜΠΑΡΜΠΑΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΑΠΠΑ ΧΑΡΑ, ΣΑΛΙΧΟΥ ΡΑΦΑΕΛΑ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΖΙΜΑΣ, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΤΖΙΜΑΣ, ΧΑΣΑΝΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΚΑΡΠΟΣ ΣΚΕΠΕΤΑΡΗΣ ΜΑΞΙΜΟΣ, ΡΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ, ΧΑΛΚΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ