ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ (concept mapping)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
Διδακτική εφαρμογή ενός προγράμματος νοητικού χάρτη στην Ιστορία
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
«ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ»
Ορισμός εννοιολογικού χάρτη
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Xαρτογράφηση Εννοιών με λογισμικό Inspiration
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
CmapTools – Διδακτική ενότητα «Νευρικό Σύστημα»
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
ΣΤΑΔΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ KIDSPIRATION Πάμπος Χρυσοστομου Σύμβουλος Πληροφορικής Λεμεσού.
Πρόγραμμα Kidspiration
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Συμβολική αναπαράσταση της γνώσης
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: «Η σημασία των νοητικών σχημάτων στην οικοδόμηση της γνώσης και η χρησιμοποίησή τους ως εργαλείων μάθησης: Η περίπτωση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 09 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εννοιολογική Χαρτογράφηση- Εννοιολογικοί Χάρτες Βασίλειος.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Διδακτική της Πληροφορικής
«ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ»
Συνεδρία 8 Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ (Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ.
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
Εννοιολογικοί χάρτες στην εκπαιδευτική διαδικασία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ (concept mapping) Αχιλλέας Μανδρίκας Σχολικός Σύμβουλος 56ης Περιφέρειας Δημ. Εκπ. Αττικής

ΧΑΡΤΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΟΡΙΣΜΟΣ: σχηματική αναπαράσταση συνδέσεων μεταξύ εννοιών σε μορφή προτάσεων ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ: οι κόμβοι (concepts), οι σύνδεσμοι (links), τα στιγμιότυπα (instances)

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Έχουν συνοπτικό χαρακτήρα Βοηθούν στη δόμηση και συσχέτιση των εννοιών Παρέχουν στο δάσκαλο μια παρατηρήσιμη καταγραφή της κατανόησης των εννοιών Μπορούν πολύ εύκολα να διαβαστούν σαν επανάληψη Αποτελούν ένα εργαλείο που απαιτεί την ενεργό εμπλοκή του μαθητή Προσφέρουν στο δάσκαλο και πληροφορίες μεταγνωστικού χαρακτήρα

ΤΥΠΟΙ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ: ΑΡΑΧΝΟΓΡΑΜΜΑ

ΤΥΠΟΙ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ: ΙΕΡΑΡΧΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ

ΤΥΠΟΙ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ: ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΡΟΗΣ

ΤΥΠΟΙ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ: ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ

Τι τύπος χάρτη εννοιών είναι;

Τι τύπος χάρτη εννοιών είναι;

Τι τύπος χάρτη εννοιών είναι;

Τι τύπος χάρτη εννοιών είναι;

ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΧΑΡΤΗ ΕΝΝΟΙΩΝ Ως οργανόγραμμα του μαθήματος Ως εισαγωγικός σε μια ενότητα Ως οργανωτής προώθησης Ως επαναληπτικός χάρτης Ως εργαλείο αξιολόγησης

ΜΟΡΦΕΣ ΧΑΡΤΗ ΕΝΝΟΙΩΝ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΟΡΦΕΣ ΧΑΡΤΗ ΕΝΝΟΙΩΝ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ανοιχτός κατάλογος εννοιών (δύσκολο) Ημιδομημένος χάρτης εννοιών (μέτριο) Κατάλογος συγκεκριμένων εννοιών σε τυχαία σειρά (εύκολο)

Ανοιχτός κατάλογος εννοιών

Ημιδομημένος χάρτης εννοιών

Κατάλογος συγκεκριμένων εννοιών σε τυχαία σειρά

ΒΑΣΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Βασιλοπούλου Μ. (2001), Ο χάρτης εννοιών ως εργαλείο μάθησης, Αθήνα Βλάχος Ι. (2004), Εκπαίδευση στις Φυσικές επιστήμες - Η πρόταση της Εποικοδόμησης, Γρηγόρη, Αθήνα Καριώτογλου Π., Κουμαράς Π. & Ψύλλος Δ. (1994), Η ανάπτυξη χάρτη ιδεών των μαθητών και η χρήση του στο σχεδιασμό διδακτικών παρεμβάσεων: η περίπτωση των ρευστών, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 20-21, σ. 147-170, Αθήνα Κουλουμπαρίτση Α. (1997), Γραφικές αναπαραστάσεις-Εννοιολογικός χάρτης: Όταν οι γνώσεις γίνονται ευέλικτα νοητικά σχήματα, Σύγχρονη Εκπαίδευση, τ. 95, σ. 68-74, Αθήνα Μανδρίκας Α. (2004), «Ο ρόλος και η χρήση των εννοιολογικών χαρτών στη διδασκαλία του μαθήματος των Φυσικών Επιστημών», Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα και πράξη, τ. 10, σ. 58-67, Γρηγόρη, Αθήνα Ματσαγγούρας Ηλ. (2000), Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και πράξη, Γρηγόρη, Αθήνα Ματσαγγούρας Ηλ. (1998), Στρατηγικές ∆ιδασκαλίας, Gutenberg, Αθήνα Φορτούνη Τ. & Φραγκάκη Μ. (2004), Εννοιολογική χαρτογράφηση: μια διδακτική παρέμβαση, Εκπαιδευτική Κοινότητα, τ. 68, σ. 41-45, Αθήνα

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ http://www.kidspiration.com/ για εκπαιδευτικές εφαρμογές με εννοιολογικούς χάρτες http://www.metu.edu.tr/~euzun/lectures/concept.pdf Joseph Novak:The Theory Underlying Concept Maps and How To Construct Them (βασικό άρθρο για τους εννοιολογικούς χάρτες)  http://www.graphic.org/concept.html ιστοσελίδα με εφαρμογές εκπαιδευτικού λογισμικού με εννοιολογικούς χάρτες http://www.clab.edc.uoc.gr/ej/kol/simiosis.doc Κόλλιας Α.-Μαργετουσάκη Α. (2003), Σχεδιασμός και ανάπτυξη βασικών εκπαιδευτικών εφαρμογών από εκπαιδευτικούς