Οι διεπιδραστικές λειτουργίες των δεικτών οργάνωσης λόγου σε συνομιλιακές αφηγήσεις Πρόγραμμα Κ. Καραθεοδωρή 2010 – D158 Επιστημονικός υπεύθυνος: Αργύρης Αρχάκης
Διάγραμμα Ερευνητικό αντικείμενο & αποτελέσματα Επαγγελματική πορεία υποτρόφου Επιτεύγματα του έργου Χρησιμότητα του έργου στην πορεία των εμπλεκομένων
Ερευνητικό αντικείμενο δείκτες οργάνωσης λόγου συνομιλιακές αφηγήσεις διεπίδραση
Ερευνητικό αντικείμενο Ρε Ρε παιδί μου Ρε & υβριστικός λόγος
Διεπιδραστικό επίπεδο Αποτελέσματα - Ρε Υποκειμενικό επίπεδο ανάδειξη του απροσδόκητου στοιχείου της ιστορίας Διεπιδραστικό επίπεδο ευθυγράμμιση του αποδέκτη με ό,τι προτείνει ο αφηγητής ως απροσδόκητο
Αποτελέσματα - Ρε παιδί μου Κειμενικό επίπεδο διόρθωση/αναδιατύπωση επαναφορά αφήγησης μετάβαση σε ευθύ λόγο
Αποτελέσματα Ρε+υβριστικός λόγος Αποτελέσματα Ρε+υβριστικός λόγος Διεπιδραστικό επίπεδο επιθετικός προσβλητικός λόγος μη αυθεντικός προσβλητικός λόγος εκφραστικός λόγος
Επαγγελματική πορεία υποτρόφου Ράνια Καραχάλιου, διδάκτορας του Τμήματος Φιλολογίας στις 2.03.2016 Τίτλος διατριβής: Προσφωνήσεις ως πραγματολογικοί δείκτες σε συνομιλιακές αφηγήσεις: Η περίπτωση του ‘ρε’ και των συνδυασμών του. Υποβολή πρότασης στο Κέντρο Έρευνας για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες (ΚΕΑΕ) ως συντονίστρια ερευνητικής ομάδας
Επιτεύγματα προφορικός λόγος χαρτογράφηση
ως διεπιδραστικό επίτευγμα Επιτεύγματα προφορικός λόγος συναισθηματικότητα ως διεπιδραστικό επίτευγμα
Επιτεύγματα προφορικός λόγος μικρο-ανάλυση & μακρο-ανάλυση
κοινωνιογλωσσολογικές και εθνογραφικές μέθοδοι συλλογής Επιτεύγματα προφορικός λόγος κοινωνιογλωσσολογικές και εθνογραφικές μέθοδοι συλλογής σώματα κειμένων
Επιτεύγματα - δημοσιεύσεις [2015] Identity Construction Patterns via Swearing: Evidence from Greek Teenage Storytelling, Pragmatics and Society 3: 421-443. [2014] Surprise in Teenage Storytelling. The Case of the Greek Marker re. Στο Analysing Greek Talk in Interaction, Maria Christodoulidou (επιμ), Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 12-36.
Επιτεύγματα - δημοσιεύσεις [2016] Αναδιατύπωση σε συνομιλιακές αφηγήσεις: Η περίπτωση του ρε παιδί μου. Στον τόμο Η ελληνική γλώσσα στην προφορική επικοινωνία, επιμέλεια Θ.-Σ. Παυλίδου, Ίδρυμα Τριανταφυλλίδη, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών. [2012] Το Ρε ως Δείκτης του Απροσδόκητου: Ανάλυση Δεδομένων από Συνομιλιακές Αφηγήσεις. Στο Μελέτες για την ελληνική γλώσσα, Πρακτικά της 32ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών, 172-183 .
Επιτεύγματα – συμμετοχή σε συνέδρια [2014] Διημερίδα Η ελληνική γλώσσα στην προφορική επικοινωνία. Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών, Θεσσαλονίκη, 18-19 Σεπτ. Τίτλος: Αναδιατύπωση σε συνομιλιακές αφηγήσεις: Η περίπτωση του ρε παιδί μου. [2012] Sociolinguistics Symposium 19, Βερολίνο 21-24 Αυγούστου.Τίτλος ανακοίνωσης: To challenge or not to challenge? An analysis of dirty words in Greek teenage storytelling.
Επιτεύγματα – συμμετοχή σε συνέδρια [2011] 10ο Διεθνές Συνέδριο Ελληνικής Γλωσσολογίας, Κομοτηνή 1-4 Σεπτεμβρίου. Τίτλος: Η αφήγηση της μαθητικής απειθαρχίας: Ανάλυση συνομιλιακών δεδομένων. [2011] 32η Ετήσια Συνάντηση του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 6-8 Μαΐου. Τίτλος: Το ρε ως δείκτης του απροσδόκητου: Ανάλυση δεδομένων από συνομιλιακές αφηγήσεις,
Επιτεύγματα – συμμετοχή σε συνέδρια [2013] 13th International Pragmatics Conference, Νέο Δελχί 8-13 Σεπτεμβρίου. Τίτλος: Doing conformity through teenage storytelling: Evidence from the analysis of Greek oral narratives. [2011] 6th Lancaster University International Postgraduate Conference in Linguistics, Λάνκαστερ 12 Ιουλίου. Re peδi mu as a discourse marker in Greek conversational data. [2011] 12th International Pragmatics Conference, Μάντσεστερ 3-8 July. Τίτλος: The Greek marker re. Evidence from the analysis of conversational narratives.
Χρησιμότητα του έργου στη μετέπειτα πορεία των εμπλεκομένων Χρησιμότητα του έργου στη μετέπειτα πορεία των εμπλεκομένων Περαιτέρω χαρτογράφηση των δεικτών οργάνωσης λόγου Επέκταση στον ψηφιακό λόγο Ερευνητική πρόταση στο ΚΕΑΕ «Αναπαριστώντας τον 'Άλλο' στο Twitter: Κατασκευές ταυτοτήτων για τους πρόσφυγες από ομιλητές της ελληνικής»
Ευχαριστούμε πολύ!