Σχεδιάζουμε γεωμετρικά σχήματα...

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αξιοποιώντας τον μαθητικό υπολογιστή στη τάξη … Γ. Λαγουδάκος – Χρ. Σταύρου
Advertisements

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
ΣΤΟΧΟΙ: Με τη συμπλήρωση του διδακτικού στόχου αυτού ο/η μαθητής/τρια πρέπει: 1. Να μπορεί να διχοτομεί ευθεία γραμμή και γωνία.
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Παιχνίδι γνώσεων γεωμετρία στη.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Ένταξη Προοπτικού σε Φωτογραφία Ε.Μ.Π. Γεωμετρικές Απεικονίσεις και Πληροφορική Κουρνιάτης Ν.
Όργανα- παραγωγή ρεύματος
Πώς είναι ένα τάνγκραμ;
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Παραλληλόγραμμα τεστ 1 τεστ 2 ασκήσεις Φάνης Παπαδάκης
Π λ ύ γ ω ν α Γρηγόρης Τάσιου.
Τ ρ ί γ ω ν α Ιωάννης Τάσιου.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΤΑΝΙΑ ΤΙ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ από την Κλ.Μπ..
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
ΤΡΙΓΩΝΑ. ΤΡΙΓΩΝΑ Το σχήμα που προκύπτει είναι το τρίγωνο ΑΒΓ Το τρίγωνο Α Β Γ Ορίζουμε τρία σημεία Α, Β, Γ πάνω στο επίπεδο 2. Ενώνουμε τα σημεία.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΜΠΥΛΕΣ.
03 ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΙΣ ΑΚΡΙ.
ΜΕΡΚ ΚΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
Λόγος εμβαδών Όμοια τρίγωνα Όμοια πολύγωνα Τρίγωνα με Α = Α΄
Στοιχεία από τα Διανύσματα
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Στοιχεία Σχεδίασης Γραφικών
Άσκηση 3 Το ορθογώνιο τρίγωνο ΑΒΓ με υποτείνουσα ΒΓ=10m και το τετράγωνο με πλευρά 5m, έχουν ίσα εμβαδά. Να υπολογίσετε την απόσταση του Α από την ΒΓ.
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΚΥΚΛΟΣ B4XP20 Σχολικό Έτος:
Εξάσκηση στα Γεωμετρικά Σχήματα Δημιουργήθηκε από την Πασχαλίνα Γκρούγια κάντε κλικ για συνέχεια.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ο ΒΑΣΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ( )
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 1 η : Ο ΔΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΟΚΟΣ Διάλεξη: Εισαγωγή στις γραμμές επιρροής. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Π.Θ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 1 η : Ο ΔΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΟΚΟΣ Διάλεξη: Διαγράμματα δοκού με τη μέθοδο της ομόλογης αμφιέρειστης. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
Ο ΚΥΚΛΟΣ. Θυμάμαι ότι: Κύκλος είναι μια κλειστή καμπύλη γραμμή της οποίας όλα τα σημεία απέχουν εξίσου από το κέντρο Ο. Ο Ακτίνα (α) είναι ένα ευθύγραμμο.
Παράδειγμα από Α΄Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
Κύκλος.
Ηλεκτρικές δυναμικές γραμμές
ΤΡΙΓΩΝΑ.
ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΣ ΚΑΙ ΕΜΒΑΔΟΝ ΟΡΘΟΓΩΝΙΟΥ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΟΥ
Συνισταμένη δύναμη Το πλοίο το τραβάνε με δύο
ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΦΤΙΑΧΝΩ ΣΧΗΜΑΤΑ …με προϋποθέσεις.
Τι ήταν άραγε ο Μοντριάν;;;
Ας φτιάξουμε ένα ελέφαντα!
Η Logo και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Δραστηριότητα - απόδειξη
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
Μαθηματικά: Γεωμετρικοί τόποι
Ευρετικές Στρατηγικές χρήσιμες για την επίλυση προβλήματος
Ηλεκτρικό πεδίο (Δράση από απόσταση)
ΚΑΝΟΝΑΣ 1 Ο Αγωνιστικός Χώρος.
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
ΤΡΙΓΩΝΑ.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΓΩΝΙΑ ΣΤΟΧΟΙ: Με τη συμπλήρωση του διδακτικού στόχου αυτού θα μπορείτε να: (α) δίνετε τον ορισμό της γωνίας (β) χαρακτηρίζετε γωνίες (γ) διχοτομείτε γωνία.
ΕΦΑΠΤΟΜΕΝΕΣ ΣΤΟΧΟΙ: Να μπορείτε να Δίνετε τον ορισμό της Εφαπτομένης
1η διδακτική ώρα από τις 2 ή 3 για την ολοκλήρωση του.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχεδιάζουμε γεωμετρικά σχήματα... ...εκμεταλλευόμενοι τις ιδιότητές τους

Α. Σχεδιάζουμε ένα τετράγωνο

Δηλαδή τέμνονται μεταξύ τους κάθετα και χωρίζονται σε 4 ίσα τμήματα. Δηλαδή τέμνονται μεταξύ τους κάθετα και χωρίζονται σε 4 ίσα τμήματα. Ξέρουμε πως οι διαγώνιοι του τετραγώνου διχοτομούνται κάθετα.

Έτσι...

Το σχήμα που φτιάξαμε είναι τετράγωνο. Με τον γνώμονα και τον χάρακα χαράζουμε μία κάθετη ευθεία που περνά από το κέντρο. Παίρνουμε 5 εκ. από το ένα μέρος και 5 εκ. από το άλλο. Σβήνουμε ό,τι περισσεύει... και ενώνουμε τα 4 άκρα των ευθυγράμμων τμημάτων. Χαράζουμε με τον χάρακα ένα ευθύγραμμο τμήμα, π.χ. 10 εκ. Βρίσκουμε το μέσον του και το σημειώνουμε. Το ευθύγραμμο τμήμα χωρίζεται σε 5 εκ. και 5 εκ. 5 εκ. 5 εκ. 5 εκ. 5 εκ. Το σχήμα που φτιάξαμε είναι τετράγωνο.

ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο (ή απλώς «ορθογώνιο») Β. Σχεδιάζουμε

Δηλαδή καθώς τέμνονται πλάγια μεταξύ τους χωρίζονται σε 4 ίσα τμήματα. Δηλαδή καθώς τέμνονται πλάγια μεταξύ τους χωρίζονται σε 4 ίσα τμήματα. Ξέρουμε πως οι διαγώνιοι του ορθογωνίου διχοτομούνται (αλλά όχι κάθετα).

Έτσι...

Το σχήμα που φτιάξαμε είναι ορθογώνιο. Με τον χάρακα χαράζουμε μία τυχαία ευθεία που περνά από το κέντρο. Παίρνουμε και σ’ αυτήν 6 εκ. από το ένα μέρος και 6 εκ. από το άλλο. Σβήνουμε ό,τι περισσεύει... και ενώνουμε τα 4 άκρα των ευθυγράμμων τμημάτων. Χαράζουμε με τον χάρακα ένα ευθύγραμμο τμήμα, π.χ. 12 εκ. Βρίσκουμε το μέσον του και το σημειώνουμε. Το ευθύγραμμο τμήμα χωρίζεται σε 6 εκ. και 6 εκ. 6 εκ. 6 εκ. 6 εκ. 6 εκ. Το σχήμα που φτιάξαμε είναι ορθογώνιο.

Γ. Σχεδιάζουμε έναν ρόμβο

Κάθε διαγώνιος χωρίζεται σε δύο ίσα τμήματα. Όμως ή μία έχει μεγαλύτερο μήκος από την άλλη. Ξέρουμε πως οι διαγώνιοι του ρόμβου τέμνονται κάθετα και σχηματίζουν έναν «σταυρό».

Έτσι...

Το σχήμα που φτιάξαμε είναι ρόμβος. Με τον γνώμονα και τον χάρακα χαράζουμε μία κάθετη ευθεία που περνά από το κέντρο. Παίρνουμε δεξιά κι αριστερά 2 μικρότερα ίσα τμήματα, π.χ. 4,5 εκ. από το ένα μέρος και 4,5 εκ. από το άλλο. Σβήνουμε ό,τι περισσεύει... και ενώνουμε τα 4 άκρα των ευθυγράμμων τμημάτων. Χαράζουμε με τον χάρακα ένα ευθύγραμμο τμήμα, π.χ. 15 εκ. Βρίσκουμε το μέσον του και το σημειώνουμε. Το ευθύγραμμο τμήμα χωρίζεται σε 7,5 εκ. και 7,5 εκ. 7,5 εκ. 4,5 εκ. 4,5 εκ. 7,5 εκ. Το σχήμα που φτιάξαμε είναι ρόμβος.

Τ Ε Λ Ο Σ . . .