Αντιγόνη Μαραγκάκη Α’2 2016-2017 Ο «ΜΑΓΙΚΟΣ» ΑΡΙΘΜΟΣ 3 Αντιγόνη Μαραγκάκη Α’2 2016-2017.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ραψωδία Ε στ ΛΕΟΝΤΗ ΣΟΦΙΑ.
Advertisements

ΟΔΥΣΣΕΑΣ.
Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΤΣΟΚΑΝΑ, ΣΤΕΛΛΑΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΦΥΤΙΛΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ.
Τα ουράνια σώματα στη λαϊκή παράδοση
Ιλιάδα και Οδύσσεια Κωνσταντίνα Ντούρα.
Οι περιπέτειες του Οδυσσέα στο δρόμο του νόστου του
ΟΔΥΣΣΕΙΑ Ο ΝΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ.
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Στέλιος Τ., Γιώργος Τ. & Κώστας Π., Β3 – 7gymioa
O Οδυσσέας Ο Οδυσσέας, μυθικός βασιλιάς της Ιθάκης είναι ο βασικός ήρωας στο επικό ποίημα του Ομήρου, Οδύσσεια, και επίσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Ο θάνατος του Πάτροκλου
Η ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ.
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
Η γυναικα στην ιλιαδα Ομαδοσυνεργατική εργασία του τμήματος Β2
Από τον Ηρακλή στον Σούπερμαν. Οι ήρωες στο πέρασμα του χρόνου
Οδυσσέας Ο Οδυσσέας, βασιλιάς της Ιθάκης , είναι ο βασικός ήρωας στο επικό ποίημα του Ομήρου, Οδύσσεια, και επίσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο άλλο.
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΟΔΥΣΣΕΑΣ Ο ομηρικός ήρωας
Οδυσσέας.
ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
Ομήρου Οδύσσεια.
Ομήρου Οδύσσεια Α΄ Γυμνασίου Εισαγωγή
ΠΑΙΔΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ
«Οδύσσεια» Το έργο του Ομήρου εμπνέει τους εικαστικούς καλλιτέχνες Μουσικό Σχολείο Λάρισας Για τα μαθήματα: Ιστορία της Τέχνης - Εικαστικά.
Η προέλαση του Δούρειου Ίππου στην Τροία
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Εργασία στην Ιλιάδα Αιμίλιος Δραγκίνης Β΄1.
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ
Μια διαφορετική…… «ματιά» στην Ιλιάδα
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Η γεωμετρική εποχή είναι μία περίοδος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας που διαρκεί περίπου από το 1100 π.Χ. έως το 800 π.Χ.
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ (ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ)
Ας βάλουμε στίχους στις εικόνες!! Α1 – Α Σοφία Χαντζή
Εργασία για το τρίγωνο του Πασκάλ
ΠΑΡΟΜΟΙΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ (ΑΠΛΕΣ &ΠΛΑΤΙΕΣ)
Διδακτικό Σενάριο ΟΜΗΡΟΥ Οδύσσειας α 1-426
ΘΕΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥΧΟΣ;. Επέλεξε κατηγορία (να επιλέγετε τις κατηγορίες από τα αριστερά προς τα δεξιά ΜυθολογίαΙστορία Γεωγραφία.
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
Εργασία του μαθητή Γιώργου Στάθη.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ Καθηγητής : CV Τμήμα : Γ ‘ 5
Η ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
Οι περιπέτειες του Οδυσσέα από την Τροία μέχρι το νησί των Φαιάκων
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΤΡΟΙΑ
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
του χρήστη Κυριακόπουλου Μιχαήλ
Ο Μ Η Ρ Ο Σ Ο « θείος » π οιητής της Ιλιάδας και της Οδύσσειας α π ό τη Μ. Ασία και άλλων έργων Ο ποιητής Κωστής Παλαμάς ( ) στο ποίημά του «Ραψωδία»
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Δημοσθένης Τσελεπίδης Ανέστης Παπάς Άννα Μαρία Τζώρτζη Βασιλική Σούτη.
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Προτομή του Ομήρου. Ρωμαίκό αντίγραφο έργου του 5ου αιώνα. München, Glyptothek.
Η Π ΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η Θ ΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ Ε ΛΛΗΝΩΝ. Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ : Τα έπη του Ομήρου Τις τοπικές θεότητες Το Δωδεκάθεο του Ολύμπου.
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
Ο μαγικός αριθμός π.
Διαδικασία σχεδίασης τομών
Ο μύθος στην Αγία Γραφή Εργασία προτζεκτ των μαθητών της Α’ Λυκείου, Κύρα Πασχάλη, Μανώλης Πασχάλης, Μιχάλης Τσανάκας.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΛΙΦΤΗΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
Μαθηματικά Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ « ΤΟ ‘’ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΟΥ PASCAL‘’ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ»
Οι περιπέτειες του Οδυσσέα
Οι περιπέτειες του Οδυσσέα
ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25)
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ.
«Ζωντανεύοντας τον Όμηρο» Η ραψωδία Α της Ιλιάδας με εικόνες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αντιγόνη Μαραγκάκη Α’2 2016-2017 Ο «ΜΑΓΙΚΟΣ» ΑΡΙΘΜΟΣ 3 Αντιγόνη Μαραγκάκη Α’2 2016-2017

Λίγα λόγια για αυτόν τον αριθμό Γιατί είναι πρώτος αριθμός που διαθέτει μια αρχή, ένα μέσον κι ένα τέλος. Είναι ταυτόχρονα ευθεία κι επιφάνεια, ένας πραγματικός τριγωνικός ισόπλευρος αριθμός, ο μοναδικός που είναι πρώτος. Τέλος, ο αριθμός 3 εκφράζει τον αριθμό των διαστάσεων των στερεών. Επίσης είναι τέλειος, γιατί είναι άθροισμα των γνήσιων διαιρετών του (6= 1+2+3). Είναι ο τέταρτος αριθμός από την ακολουθία Φιμπονάτσι.

Παραδείγματα Ο αριθμός 3 παρατηρείται σε άπειρα φιλοσοφικά συστήματα και πολιτισμούς: Στην Αίγυπτο έχουμε την Θεϊκή τριάδα Όσιρις-Ίσις-Όρος. Στην αλχημεία τα 3 βασικά στοιχεία: Θείο-Υδράργυρος-Αλάτι. Στην Προ-Ισλαμική Αραβία υπάρχει η τριπλή θεότητα Μανάτ που παριστάνεται με 3 αγίες παρθένες. Στους Ασάντι της Αφρικής, η σεληνιακή θεά απεικονίζεται με 2 μαύρα πρόσωπα και ένα λευκό. Στον Βουδισμό έχουμε το Τριράτνα, τους 3 πολύτιμους λίθους: Βούδας-Ντχάρμα-Σάνγκχα Στον Ελληνο-Ρωμαϊκό κόσμο, έχουμε την τρίμορφη Εκάτη, τις 3 Μοίρες, τις 3 Ερινύες, 3 Χάριτες, τον τρικέφαλο Κέρβερο. Για τον Αριστοτέλη, η τριάδα είναι ο αριθμός του συνόλου εφόσον περιέχει αρχή, μέση και τέλος. Για τον Χριστιανισμό τις 3 αρετές: Πίστη-Αγάπη-Ελπίδα, και τα 3 πρόσωπα του θεού

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ 3 ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ Άριστος γνώστης των μαθηματικών, με ιδιαίτερη αδυναμία στον αριθμό τρία φαίνεται πως ήταν ο ‘Όμηρος: τόσο στην Ιλιάδα, όσο και στην Οδύσσεια, χρησιμοποιεί με αξιοσημείωτο τρόπο στις αναφορές του χαρακτηριστικούς αριθμούς από το ένα ως το εννέα και τα πολλαπλάσιά τους, ενώ το ίδιο το μέτρο των στίχων διαπνέεται από αρμονία που θυμίζει τα πυθαγόρεια μαθηματικά μοντέλα.

ΣΤΟ ΕΠΟΣ ΤΗΣ ΙΛΙΑΔΑΣ Το έπος [της Ιλιάδας] είναι γραμμένο σε δακτυλικό εξάμετρο, κάτι που σημαίνει ότι έχουμε μια μακρόχρονη συλλαβή και δύο βραχύχρονες. Η εναλλαγή αυτή θυμίζει τα πυθαγόρεια μαθηματικά και πετυχαίνει αρμονία στον λόγο. Ενδεικτικά αν οι πρώτες τέσσερις λέξεις της Α’ Ραψωδίας της Οδύσσειας («άνδρα μοι έννεπε, μούσα») «αποκωδικοποιηθούν» με λεξάριθμους προκύπτει ο αριθμός 1182, που αν αθροιστεί ανά ψηφίο, προκύπτει και πάλι ο αριθμός τρία. Ολόκληρες αριθμητικές παραστάσεις καταλήγουν στον αριθμό τρία και τα πολλαπλάσιά του 

ΣΤΟ ΕΠΟΣ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Η ποιητικότητα και η μαεστρία του Ομήρου υπάρχουν με αντίστοιχο τρόπο και στην εσωτερική σύνταξη των Απολόγων [της Οδύσσειας]», σύμφωνα με την οποία ό,τι και να κάνει, ο ‘Ομηρος σχηματίζει πάντα και με επιμονή μαθηματικό λόγο. «Πάντοτε το πρώτο είναι συνοπτικό και τα άλλα δύο διεξοδικά. Είναι συμμετρικά δεμένα μεταξύ τους με «κρίκους» και ο τρίτος κόμβος της αφήγησης είναι αυτός που αλλάζει αποφασιστικά την τύχη του Οδυσσέα και των εταίρων του» .  

ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΑ ΕΠΗ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ Ο Όμηρος αποδεικνύεται επίμονος – και με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια – και σε ό,τι αφορά τον αριθμό των δώρων του Αγαμέμνονα προς τον Αχιλλέα, του Πρίαμου προς τον Αχιλλέα, ακόμη και των λάφυρων μετά από συγκεκριμένες μάχες. Ολόκληρη η Ιλιάδα περιγράφει μια περίοδο 51 ημερών (5+1=6, οπότε καταλήγουμε και πάλι σε πολλαπλάσιο του αριθμού τρία), ενώ εννέα μέρες διαρκεί ο λοιμός και 12 η απραξία του Έκτορα. Επιπλέον, «τρεις φορές τίναξε ο Θεός Απόλλωνας τη φωτεινή του ασπίδα στην Ε’ Ραψωδία, τρεις φορές σκάλωσε ο Πάτροκλος στο τείχος κτλ» σημειώνει. Σχετικά με τα επεισόδια της Οδύσσειας και την εσωτερική σύνταξη των Απολόγων, αυτά σχηματίζουν και πάλι τριάδες και μάλιστα με πολύ συγκεκριμένη σειρά: Κίκονες, Λωτοφάγοι και Κύκλωπες, Αίολος, Λαιστρυγόνες και Κίρκη και Σειρήνες, Σκύλλα-Χάρυβδη, Θρινάκια. Ιλιάδα Οδύσσεια

ΤΕΛΟΣ