Ζ, Έκτορος και Ανδρομάχης ομιλία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ 2ο ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012 ΑΙΘΟΥΣΑ Β4 11.
Advertisements

Οδοντιατρικά παιχνίδια «Το κυνήγι του φαγητού»
Ινστιτούτο Πληροφορικής - ΙΤΕ Καινοτομία & Τεχνολογία στην Υγεία
ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ
ELEMENTARY GREEK GREK 1001 M-Th 8:40-9:30 ***. C.W. Shelmerdine Introduction to Greek 2 nd edition (Newburyport, MA: Focus, 2008) Chapter 1.
Travel Salesman. ABDCA, ABCDA, ACBDA, ACDBA, ADBCA, ADCBA … (3!) 3 σταθμοί και 1 βάση (3! διαδρομές) 4 σταθμοί και 1 βάση (4! = 24) 5 σταθμοί και 1 βάση.
Ετσι θα κάνετε οικονομία στο νερό! Να κι ένας σωστός τρόπος να κάνετε οικονομία στο νερό. Πλένεστε και το νεράκι που κυλάει πηγαίνει στο καζανάκι σας...
Εξάντας Ελλήνων Φλυαρία Πράττε σιωπηλά. Αντώνιος Περιπατητής.
Εξάντας Ελλήνων Φίλοι Τον φίλο τον δέχεσαι ως έχει. Αντώνιος Περιπατητής.
Μεταφραστές Περιορισμένης Αναζήτησης. Bounded Solve % bounded_solve (Goal,Depth) – Ισχύει όταν ο στόχος Goal έχει απόδειξη βάθους μικρότερου ή ισου του.
Project in XSB Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης Άνοιξη 2007 Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών Πανεπιστημίου Κρήτης.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ Προσομοιώσεις Συστημάτων Αναμονής Markov (M/M/…)
Ζώα σε κίνδυνο Φανή Λαζάρου- Τρανού Ε2 2015
Ολίβια Σοβίνκσα Μαριλένα Χωριανοπούλου Οδυσσέας Ψαρράς
Υποενότητα 5.5: Διδακτικός σχεδιασμός σε σύγχρονα υπολογιστικά περιβάλλοντα Γουλή Ευαγγελία Ενότητα 5: Χρήση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Παρασκευή, 3 Απριλίου.
1 One Torus to Rule them All: Multi-dimensional Queries in P2P Systems Authors: Prasanna Ganesan, Beverly Yang, Hector Garcia-Molina Ευθυμία Ρόβα.
Η περιοχή του σχολείου μας ΤΑΞΗ Γ΄ 2 Η ΕΝΟΤΗΤΑ 1 η Παρουσίαση.
1 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ Queuing Systems ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ Queuing Systems Προσομοιώσεις Συστημάτων Αναμονής Markov (M/M/…) Β. Μάγκλαρης Β. Μάγκλαρης Σ. Παπαβασιλείου.
Medilab.pme.duth.gr Δρ. Π. Ν. Μπότσαρης 1 ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΕΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ κ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΥΛΙΚΩΝ, ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ.
Παιδιά με παράγοντες «υψηλού κινδύνου». Η ανάπτυξη ενός παιδιού μπορεί να επηρεαστεί από ατομικούς- βιολογικούς παράγοντες, οι οποίοι δρουν προγεννητικά.
Ταξινόμηση Χειρουργικών Τραυμάτων. Χειρουργικό τραύμα Ταξινόμηση ανάλογα με:  Βάθος τραύματος  Βαρύτητα  Δύναμη που εφαρμόστηκε  Αίτιο  Σημείο βλάβης.
Ελλινογαλλική Σχολή Πειραιά Άγιος Παύλος Εργασία στο Μάθημα της Τεχνολογίας Σχόλικο Έτος 2012 Υπεύθυνη Καθήγτρια Σ.Μαυρόματικη.
Τεκμηρίωση λογισμικού. Η τεκμηρίωση μιας κλάσης είναι πολύ σημαντική γιατί αποτελεί την εικόνα της προς τον έξω κόσμο. Όποιος θέλει να χρησιμοποιήσει.
SCHOOL OF EUROPEAN EDUCATION - HERAKLION OPTIONS OF SUBJECTS FOR YEAR 3 (Γ’ ΤΑΞΗ)
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 6 η Προσωπικό Μάρκετινγκ και το Μάρκετινγκ Σχέσεων.
Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων Δρ. Γιώργος Αγγελινός Ταυτοποίηση και αυθεντικοποίηση.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.) Ιφιγένεια Λεβέντη Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ. Αρχαίο ελληνικό θέατρο Θεός Διόνυσος Διθύραμβος Αρχαίο δράμα Αριστοτέλης Αρίωνας Θέσπης.
SITC 4: Λάδια και λίπη ζωικής ή φυτικής προέλευσης (5ψήφια ανάλυση) ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Υπεύθυνος Πρακτικής.
Πρακτική Άσκηση Φοιτήτρια: Αικατερίνη Ρεμπή ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Χρονικό διάστημα:01/04-31/05/12 Υπεύθυνος.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΣΠΑ Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής Εργαστήριο Εδαφολογίας και Γεωργικής Χημείας.
ΕΕ-Ένωση Πολιτών: Δικαιώματα Κινητικότητας
Βιοχημεία Ενότητα 4: Μυοσφαιρίνη και αιμοσφαιρίνη
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
and he will flee from you.
Εργαστήριο 8 : Scratch (Μέρος 8ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Β’ ελληνικός αποικισμός
HTML.
Ευρωπαϊκός Κώδικας Κατά του Καρκίνου
Αγγελικη χαραλαμποπουλου β3 Αρχαια ελληνικη γραμματεια (ιλιαδα)
ΓΛΩΣΣΕΣ & ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Stereoblindness: η αδυναμία να δούμε μία εικόνα τρισδιάστατα
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2: Χρήση της σύνθετης δομής επιλογής
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Test Tubes PowerPoint Shape Enter your subtitle here.
UNICA Network of Universities from the Capitals of Europe
480 π .Χ . Βιέννη, Kunsthistorisches Museum
Το βιογραφικό για το γιατρό του μέλλοντος
Ευρωπαϊκη Ολοκληρωση: Θεσμοι και Νεεσ Πολιτικεσ
Θεόδωρος Τερζόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος
Υγιεινή και Ασφάλεια Τροφίμων
Digital Materiality Νέες Τεχνολογίες I Υπ. : Μάντζου Π. Εξάμηνο 7ο
Διγενης ακριτας Έπος ή μυθιστόρημα;.
Βασίλης Μάγκλαρης 5/4/2017 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ Queuing Systems Μοντέλα Ουρών Markov και Εφαρμογές: Ουρά Μ/Μ/2 Σύστημα Μ/Μ/Ν/Κ,
TEACHING MIXED LEVELS Διδασκαλία σε τάξεις μεικτής ικανότητας
ECODESTINATION SEMINAR
Μάθημα 4: Ο Ήλιος, το μόνο Άστρο που επηρεάζει τη ζωή μας
Εισαγωγή στη Σχεσιακή Άλγεβρα
Τίτλος πτυχιακής εργασίας
ΜΟΥΣΙΚΗ Α1 β΄ Τετράμηνο
Ερωτήματα Επιλογής Δεδομένων
Ερωτήματα Επιλογής σε ACCESS
xBSM meeting, problems with C-line CA
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ The “MiGreat Project”- n IT01-KA has been funded with support from the European Commission. This document reflects the.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Grk 101, ch6 civ.
differentiate double pulse
河川復育【river rehabitation】
Μέρος 2ο Διδάσκουσα: Δόμνα Μιχαήλ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Πρόληψη και Προαγωγή της Υγείας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ζ, 369-529 Έκτορος και Ανδρομάχης ομιλία

Ε, 334-343: Ο Διομήδης τραυματίζει τη θεά Αφροδίτη.

Ε, 363-367: Η θεά Ίριδα μεταφέρει την τραυματισμένη Αφροδίτη στον Όλυμπο.

Ζ, 226-236: Ο Γλαύκος και ο Διομήδης ανταλλάσσουν τα όπλα τους και δε μονομαχούν, μόλις ανακαλύπτουν ότι οι παππούδες τους ήταν φίλοι.

Ο Έκτορας στην Τροία

1) Επιβράδυνση  αγωνία ακροατών Αυτά είπε· κι εκίνησεν ο λοφοσείστης  Έκτωρ.  Και εις το λαμπρό του μέγαρο δεν άργησε να φθάσει. 370 Αλλ' όμως την λευκόχερην δεν ηύρεν Ανδρομάχην· εκείνη με το βρέφος της και την καλήν βυζάστραν  άνω στον πύργον έστεκε να οδύρεται, να κλαίει· και αφού μέσα δεν εύρηκε την άψογην  συμβίαν, εις το κατώφλι εστάθηκε και προς τες κόρες είπε: 375 «Ω κόρες, την αλήθειαν ειπείτε μου να μάθω· εδώθεν η λευκόχερη πού εβγήκεν Ανδρομάχη;  Να εύρει συννυφάδα της ή ανδράδελφην  επήγεν,  ή στον ναόν της Αθηνάς όπου κι οι άλλες είναι δέσποινες και την τρομερήν θεάν εξιλεώνουν;»  380 Τότε σ' αυτόν απάντησεν η έξυπνη οικονόμα: «Ω Έκτορ, την αλήθειαν θα ειπώ, καθώς προστάζεις· δεν πήγε εις συννυφάδα της ή ανδράδελφην καθόλου ή στον ναόν της Αθηνάς, όπου κι οι άλλες είναι δέσποινες και την τρομερήν θεάν εξιλεώνουν· αλλά στον πύργον έτρεξε της πόλεως, άμ' ακούσθη  νίκη τρανή των Αχαιών και συντριμμός των Τρώων· και ως φρενιασμένη θα 'φθασε στα τείχη τώρα κείνη, κι έχει σιμά της η τροφός το βρέφος στην αγκάλη». 2) η απάντηση γίνεται πιο σημαντική άστοχα ερωτήματα

Οι πληροφορίες για την καταγωγή της Ανδρομάχης Και ως τ' άκουσε επετάχθη ευθύς ο Έκτωρ απ' το δώμα πάλι στους δρόμους τους λαμπρούς που 'χε περάσει πρώτα κι έφθασε, την πολύχωρη περνώντας πολιτείαν,  στες Σκαιές πύλες· στην στιγμήν που εκίνα εις το πεδίον, με ορμήν εμπρός του επρόβαλεν η ασύγκριτη Ανδρομάχη,  πολύδωρη συμβία του και κόρη του γενναίου Αετίωνος, που κάτωθεν της δενδρωμένης Πλάκου της Θήβης εβασίλευε και των Κιλίκων όλων.  Του πολεμάρχου Έκτορος αυτή 'ταν η συμβία που τότε τον απάντησε με την τροφόν σιμά της,  οπού βαστούσε το μικρό μονάκριβο παιδί της,  τον Εκτορίδη, όμοιον και εύμορφον αστέρα· Σκαμάνδριον ο πατέρας του, Αστυάνακτα τα πλήθη τον λέγαν, ότι έσωζεν ο Έκτωρ την Τρωάδα Οι πληροφορίες για την καταγωγή της Ανδρομάχης επιβράδυνση διπλή ονομασία γιου

Gaspare Landi, The Departure of Hector from Andromache, 1794

Εκείνος χαμογέλασε κοιτώντας το παιδί του ήσυχα. κι απ’ το χέρι του πιασμένη η Ανδρομάχη 405 εδάκρυσε και του ‘λεγεν: «Οϊμέ! Θα σ' αφανίσει τούτη σου η τόλμη, ω τρομερέ· το βρέφος δεν λυπείσαι  τούτο κι εμέ την άμοιρην που χήρα σου θα γίνω  ογρήγορα, ότι ογρήγορα θα ορμήσουν όλοι αντάμα να σε φονεύσουν οι Αχαιοί και άμα σε χάσω, κάτω 410 στον μαύρον Άδη ας κατεβώ, διότι αν αποθάνεις  και συ, καμιά παρηγοριά δι' εμέ δεν θ' απομείνει, και πόνοι μόνον· έχασα πατέρα και μητέρα· τον μέγαν Αετίωνα μου φόνευσεν ο θείος   Πηλείδης, όταν έριξε την πόλιν των Κιλίκων, 415 την Θήβην την υψίπυλον· αλλά τον εσεβάσθη  νεκρόν, δεν τον εγύμνωσε, και μ' όλην την λαμπρήν του αρματωσιά τον έκαυσε κι εσήκωσέ του μνήμα,  κι ολόγυρά του εφύτευσαν πεύκα μεγάλα οι νύμφες Ορεστιάδες, του Διός αιγιδοφόρου κόρες· 420 ήσαν επτά στο σπίτι μας γλυκείς αυτάδελφοί μου, κι εις μιαν ημέραν όλοι ομού ροβόλησαν στον Άδη· όλους τους εθανάτωσεν ο θείος Αχιλλέας των μόσχων μέσα εις τες κοπές και των λευκών προβάτων.  Αναφορά στον κεντρικό ήρωα ιπποτική συμπεριφορά  συμπάθεια ποιητή ειρωνεία αναχρονισμός η ιστορία της οικογένειας της Ανδρομάχης = επιβράδυνση

Το σχέδιο της Ανδρομάχης Και την σεπτήν μητέρα μου, βασίλισσα στην Θήβην, δούλην εδώ την έφερε με τ' άλλα λάφυρά του.  Και αφού με δώρ' αμέτρητα κατόπι εξαγοράσθη, την έσβησεν η Άρτεμις στο σπίτι του πατρός μου. Έκτορ, συ είσαι δι' εμέ πατέρας και μητέρα,  συ αδελφός, συ ανθηρός της κλίνης σύντροφός μου.  Αλλά λυπήσου μας, και αυτού μείνε στον πύργον, μήπως ορφανό κάμεις το παιδί και χήραν την γυναίκα. Κι εκεί στην αγριοσυκιά  τους άνδρες στήσε οπού 'ναι η πόλις καλοανέβατη, καλόπαρτο το τείχος· τρεις το δοκίμασαν φορές των Αχαιών οι πρώτοι,  οι Αίαντες, και ο δοξαστός Ιδομενεύς και οι δύο  Ατρείδες και ο ατρόμητος Τυδείδης ενωμένοι· ή το φανέρωσε σ' αυτούς χρησμών εξαίσιος γνώστης ή τους κινεί μόν' η ψυχή σ' αυτό και τους διδάσκει». Το σχέδιο της Ανδρομάχης

Η επιχειρηματολογία της Ανδρομάχης το βρέφος δεν λυπείσαι  407 τούτο κι εμέ την άμοιρην που χήρα σου θα γίνω  ογρήγορα, ότι ογρήγορα θα ορμήσουν όλοι αντάμα να σε φονεύσουν οι Αχαιοί διότι αν αποθάνεις  411 και συ, καμιά παρηγοριά δι' εμέ δεν θ' απομείνει, και πόνοι μόνον· έχασα πατέρα και μητέρα ήσαν επτά στο σπίτι μας γλυκείς αυτάδελφοί μου, 421 κι εις μιαν ημέραν όλοι ομού ροβόλησαν στον Άδη· όλους τους εθανάτωσεν ο θείος Αχιλλέας Αλλά λυπήσου μας, και αυτού μείνε στον πύργον, μήπως 431 ορφανό κάμεις το παιδί και χήραν την γυναίκα. Κι εκεί στην αγριοσυκιά  τους άνδρες στήσε οπού 'ναι η πόλις καλοανέβατη, καλόπαρτο το τείχος·

O λόγος της Ανδρομάχης

Δείχνει κατανόηση ως σύζυγος και πατέρας, αλλά είναι και πολεμιστής Και προς αυτήν απάντησε ο λοφοσείστης Έκτωρ:  «Όλα τα αισθάνομαι κι εγώ, γυνή μου, αλλά φοβούμαι και των ανδρών το πρόσωπο και των σεμνών μητέρων, αν μ' έβλεπαν ως άνανδρος να φεύγω από την μάχην· ουδ' η καρδιά μου θέλει το, που μ' έμαθε να είμαι  γενναίος πάντοτε κι εμπρός να μάχομαι των Τρώων  445 χάριν της δόξας του πατρός και της δικής μου ακόμη· ότ' είναι τούτο φανερό στα βάθη της ψυχής μου· θα φθάσ' η μέρα να χαθεί κι η Ίλιος η αγία και ο Πρίαμος ο δυνατός με όλον τον λαόν του.  Αλλά των Τρώων η φθορά δεν με πληγώνει τόσο  450 και του πατρός μου ο θάνατος και της σεμνής μητρός μου  και των γλυκών μου αδελφών, οπού πολλοί και ανδρείοι από τες λόγχες των εχθρών θα κυλισθούν στο χώμα, όσ' ο καημός σου, όταν κανείς των Αχαιών σε πάρει εις την δουλείαν, ενώ συ θα οδύρεσαι, θα κλαίεις, 455 εις τ' Άργος ξένον ‘ύφασμα θα υφαίνεις προσταγμένη· απ' την Υπέρειαν πηγήν ή από την Μεσσηίδα νερό θα φέρνεις στανικώς, από σκληρήν ανάγκην· κι ενώ συ κλαίεις θενά ειπούν: "Ιδέτε την συμβίαν του Έκτορος που πρώτευε των ιπποδάμων Τρώων 460 στον πόλεμον, που ολόγυρα στην Ίλιον πολεμούσαν". Δείχνει κατανόηση ως σύζυγος και πατέρας, αλλά είναι και πολεμιστής η τιμή και δόξα της οικογένειας η αρπαγή λαφύρων = πράξη ανδρείας υστεροφημία

η σκηνή γίνεται οικογενειακή ο ποιητής απαλύνει την ατμόσφαιρα Αυτά θα ειπούν και μέσα σου θα ξαναζήσει ο πόνος  του ανδρός εκείνου, οπού δεν ζει διά να σε ελευθερώσει.  Αλλά παρά τον θρήνον σου και τ‘ όνειδος ν' ακούσω,  βαθιά στην γην καλύτερα να με σκεπάσει ο τάφος». 465 Και ο μέγας Έκτωρ άπλωσε τα χέρια στο παιδί του· έσκουξ' εκείνο κι έγειρε στο στήθος της βυζάστρας·  φοβήθη τον πατέρα του καθώς είδε ν' αστράφτουν  τ' άρματα και απ' την κόρυθα της περικεφαλαίας την χαίτην που τρομακτικώς επάνω του εσειόνταν· 470 εγέλασε ο πατέρας του και η σεβαστή μητέρα· και ο μέγας Έκτωρ έβγαλε την περικεφαλαίαν και καταγής την έθεσεν, όπου λαμποκοπούσε. Εφίλησε κι εχόρευσε στα χέρια το παιδί του κι έπειτα ευχήθη στους θεούς κι είπε: «Ω πατέρα Δία,  475 κι όλ' οι επουράνιοι θεοί, δώσετε εις το παιδί μου τούτο, ως εδώκατε εις εμέ, στο γένος του να λάμπει, στ' άρματα μέγας, δυνατός στην Ίλιον βασιλέας, και ως έρχεται απ' τον πόλεμον μ' άρματα αιματωμένα εχθρού που εφόνευσε, να ειπούν: καλύτερος εδείχθη  480 και του πατρός του, και χαράν θα αισθάνεται η μητέρα». Ο ένδοξος θάνατος = καλύτερος από την ατίμωση η σκηνή γίνεται οικογενειακή ο ποιητής απαλύνει την ατμόσφαιρα

Η επιχειρηματολογία του Έκτορα αλλά φοβούμαι και των ανδρών το πρόσωπο και των σεμνών μητέρων, αν μ' έβλεπαν ως άνανδρος να φεύγω από την μάχην· ουδ' η καρδιά μου θέλει το, που μ' έμαθε να είμαι  γενναίος πάντοτε κι εμπρός να μάχομαι των Τρώων  445 χάριν της δόξας του πατρός και της δικής μου ακόμη όσ' ο καημός σου, όταν κανείς των Αχαιών σε πάρει εις την δουλείαν, ενώ συ θα οδύρεσαι, θα κλαίεις, 455 εις τ' Άργος ξένον ‘ύφασμα θα υφαίνεις προσταγμένη Αλλά παρά τον θρήνον σου και τ‘ όνειδος ν' ακούσω,  βαθιά στην γην καλύτερα να με σκεπάσει ο τάφος».

O λόγος του Έκτορα

λόγια παρηγοριάς μοιρολατρεία Ως είπε αυτά, στην αγκαλιά της ποθητής συμβίας  το βρέφος έβαλε και αυτή στο μυροβόλο στήθος το πήρε γελοκλαίοντας· την ελυπήθη εκείνος, εχάιδευσέ την κι έλεγε: «Αγαπητή, μη θέλεις  485 τόσο δι' εμέ να θλίβεσαι, στοχάσου ότι στον Άδη  δεν θα με στείλει άνθρωπος η ώρα μου πριν φθάσει· και άνθρωπος άμα γεννηθεί, είτε γενναίος είναι είτε δειλός, δεν δύναται τη μοίρα ν' αποφύγει.  Αλλ' άμε σπίτι, έχε στον νουν τα έργα τα δικά σου,  490 την ηλακάτην, τ’ αργαλειό, και πρόσταζε τες κόρες να εργάζονται· στον πόλεμον θα καταγίνουν όλοι οι άνδρες που εγεννήθησαν στην Τροίαν κι εγώ πρώτος». Είπε και πάλι εφόρεσε την περικεφαλαίαν.  Και προς το σπίτι εκίνησεν η αγαπητή γυνή του 495 κι εσυχνογύριζε να ιδεί με μάτια δακρυσμένα. Εις του ανδροφόνου Έκτορος την υψηλήν οικίαν έφθασε κι εύρηκε εκεί των γυναικών το πλήθος κι απ' την ψυχήν τους έκαμεν ο θρήνος ν' αναβρύσει.  Και ζωντανόν τον Έκτορα στο σπίτι του εθρηνούσαν,  500 θαρρώντας που απ' τον πόλεμον κι απ' τ' ανδρειωμένα χέρια των Αχαιών δεν θα σωθεί και δεν θα γύρει πλέον. Τα ανάμεικτα συναισθήματα λόγια παρηγοριάς μοιρολατρεία ξαναγίνεται πολεμιστής προοικονομία (ο Ε. σκοτώνεται στη Χ)

αναφορικό μέρος Αλλά δεν αργοπόρησε στα δώματά του ο Πάρις· εζώσθη τα πολύχαλκα και υπέρλαμπρα άρματά του,  την πόλιν γοργά διάβηκεν, ως ήταν πτεροπόδης· 505 και ως όταν σπάσει τον δεσμόν καλοθρεμμένος ίππος,  βροντά τετραποδίζοντας στην ανοικτήν πεδιάδα, να λούεται στο καθαρό ποτάμι μαθημένος·  την κεφαλήν κρατεί υψηλά, την χαίτην ανεμίζει,  και υπερηφανευόμενον στα κάλλη του τον φέρνουν 510 στες μαθημένες του βοσκές γοργά τα γόνατά του, ομοίως απ' την Πέργαμον ο Πριαμίδης Πάρις περήφανος κατέβαινε με πόδια φτερωμένα και στ' άρματα ωσάν ήλιος λαμποκοπούσεν όλος. Τον θείον εύρηκε αδελφόν κει πόμελλε να στρέψει  515 απ' όπου με την ποθητήν γυναίκα του ομιλούσε.  Παρομοίωση δεικτικό μέρος

του θυμίζει την ευθύνη του Και πρώτος ο θεόμορφος Αλέξανδρος του είπε:  «Έγκαιρα δεν επρόφθασα, καθώς έχεις προστάξει,  ω σεβαστέ μου· σε κρατώ και συ πολύ σπουδάζεις».  Και προς αυτόν απάντησεν ο λοφοσείστης Έκτωρ: 520  «Γλυκέ μου, αν είναι δίκαιος, κανείς δεν θα σε ψέγει στα έργα τα πολεμικά και ανδρειωμένος είσαι·  το θέλεις και οκνηρεύεσαι, και μέσα μου λυπούμαι,  όταν πολλούς ονειδισμούς ενάντια σου προφέρουν οι Τρώες που εξαιτίας σου βαρύν έχουν αγώνα. 525 Ας πάμε και θα διορθωθούν τούτ' αν θελήσει ο Δίας  να στήσομεν στα σπίτια μας ελεύθερον κρατήρα, προσφοράν όλων των θεών μεγάλων, αιωνίων, άμ' απ' την Τροίαν διώξομεν των Αχαιών τα πλήθη». Τον κατηγορεί για ανευθυνότητα του θυμίζει την ευθύνη του

Γιώργος Σεφέρης Αστυάναξ Τώρα που θα φύγεις πάρε μαζί σου και το παιδί που είδε το φως κάτω από εκείνο το πλατάνι, μια μέρα που αντηχούσαν σάλπιγγες κι έλαμπαν όπλα και τ’ άλογα ιδρωμένα σκύβανε ν’ αγγίξουν την πράσινη επιφάνεια του νερού στη γούρνα με τα υγρά τους τα ρουθούνια. Οι ελιές με τις ρυτίδες των γονιών μας τα βράχια με τη γνώση των γονιών μας και το αίμα του αδερφού μας ζωντανό στο χώμα ήτανε μια γερή χαρά μια πλούσια τάξη για τις ψυχές που γνώριζαν την προσευχή τους. Τώρα που θα φύγεις, τώρα που η μέρα της πληρωμής χαράζει, τώρα που κανείς δεν ξέρει ποιόν θα σκοτώσει και πώς θα τελειώσει, πάρε μαζί σου το παιδί που είδε το φως κάτω απ’ τα φύλλα εκείνου του πλατάνου και μάθε του να μελετά τα δέντρα.

Ο θάνατος του Έκτορα

Ο Αχιλλέας κακοποιεί το νεκρό σώμα του Έκτορα

Ο θρήνος για τον Έκτορα

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/Iliada-Z-369-529.htm http://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/mythology/lexicon/priamides/page_004.html