Γεωργαλλίδης Δημήτρης 1Ο Λύκειο Ρόδου Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ Γεωργαλλίδης Δημήτρης 1
Μάθημα 4 Παράγραφοι: 2.2.7.3 Εκφράσεις (σελ. 35-36) Μάθημα 4 Παράγραφοι: 2.2.7.3 Εκφράσεις (σελ. 35-36) 2
1. Εκφράσεις (βλ. βιβλίο, σελ. 35-36) ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΠΡΑΞΕΩΝ - ΤΕΛΕΣΤΩΝ Αριθμητικοί: ^, *, /, DIV, MOD, +, - Σχεσιακοί (Συγκριτικοί): =, <, >, <=, >=, <> (μη ίσο) Δεν μπορεί σε μια έκφραση να υπάρχουν δύο τέτοιοι τελεστές (π.χ. 3 < α <= 6 ) Λογικοί: ΟΧΙ ΚΑΙ Ή To KAI προηγείται του Ή ! 3
Αριθμητικοί Τελεστές ^ * , / , DIV , MOD + , - 4 4
Σχεσιακοί (Συγκριτικοί) Τελεστές Συγκρίνουμε: ακεραίους (π.χ. 2 = 1+1) Πραγματικούς (α+β)/2 >= 3.5 Κεφαλαίους Χαρακτήρες (π.χ. ‘Μ’ < ‘Ξ’ ) Αλφαριθμητικά (π.χ. ‘ΚΑΛΟΣ’ > ‘ΚΑΚΟΣ’) Η σύγκριση λογικών δεδομένων έχει νόημα μόνο στις περιπτώσεις = , <> 5
Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως αληθείς ή ψευδείς: i) ‘Α’ < ’Β’ ii) ‘ΓΙΑΝΝΗΣ’ > ‘ΔΗΜΗΤΡΗΣ’ iii) ‘ΨΗΛΟΤΕΡΟΣ’ = ‘ΠΙΟ ΨΗΛΟΣ’ iv) ‘ΜΑΓΚΑΣ’ < ‘ΜΑΠΑΣ’ Για το σπίτι: “ΚΑΡΟΤΟ” > “ΚΑΡΠΟΥΖΙ” 6
Να γραφεί σε γλώσσα η παρακάτω έκφραση: 2 < Χ < 5+Α Για το σπίτι: 3 < Β <=5
2. ΛΟΓΙΚΟΙ ΤΕΛΕΣΤΕΣ Θα έρθω μόνο αν έρθουν η Χρυσάνθη και η Ερμιόνη Θα έρθω μόνο αν έρθουν η Χρυσάνθη και η Ερμιόνη Έρχομαι μόνο αν έρθουν η Χρυσάνθη ή η Ερμιόνη 8
2. ΛΟΓΙΚΟΙ ΤΕΛΕΣΤΕΣ Χ Ψ Χ ΚΑΙ Ψ Χ Ή Ψ Όχι Χ Αληθής Ψευδής
2. ΛΟΓΙΚΟΙ ΤΕΛΕΣΤΕΣ βλ. βιβλίο, σελ. 36 Σύνδεση με το 1.6 πρόβλημα και υπολογιστής 10
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ Αν χ = 4, y = 3 να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω λογικές προτάσεις: x > y (x mod y) = (30 div x) Αν f = 5 και g = 12 να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω λογικές προτάσεις: f = 3 ή όχι (g>2) (f > 3) και (g = f + 10 – 3) 11
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ Δίνονται οι τιμές των μεταβλητών Α=3, Β=1, Γ=15 και η παρακάτω έκφραση: (ΟΧΙ (Α+Β*3>10)) ΚΑΙ (Γ MOD (A-B)=1) Nα υπολογίσετε την τιμή της έκφρασης αναλυτικά ως εξής: α. Να αντικαταστήσετε τις μεταβλητές με τις τιμές τους. Μονάδα 1 β. Να εκτελέσετε τις αριθμητικές πράξεις. γ. Να αντικαταστήσετε τις συγκρίσεις με την τιμή ΑΛΗΘΗΣ, αν η σύγκριση είναι αληθής, ή την τιμή ΨΕΥΔΗΣ, αν είναι ψευδής. δ. Να εκτελέσετε τις λογικές πράξεις, ώστε να υπολογίσετε την τελική τιμή της έκφρασης. 12
ΛΥΣΗ Α=3, Β=1, Γ=15 (ΟΧΙ (Α+Β*3>10)) ΚΑΙ (Γ MOD (A-B)=1) 13
ΛΥΣΗ Α=3, Β=1, Γ=15 (ΟΧΙ (Α+Β*3>10)) ΚΑΙ (Γ MOD (A-B)=1) 14
ΛΥΣΗ Α=3, Β=1, Γ=15 (ΟΧΙ (Α+Β*3>10)) ΚΑΙ (Γ MOD (A-B)=1) (ΟΧΙ (6>10)) ΚΑΙ (1=1) 15
ΛΥΣΗ Α=3, Β=1, Γ=15 (ΟΧΙ (Α+Β*3>10)) ΚΑΙ (Γ MOD (A-B)=1) (ΟΧΙ (6>10)) ΚΑΙ (1=1) (ΟΧΙ (ΨΕΥΔΗΣ)) ΚΑΙ (ΑΛΗΘΗΣ) 16
ΛΥΣΗ Α=3, Β=1, Γ=15 (ΟΧΙ (Α+Β*3>10)) ΚΑΙ (Γ MOD (A-B)=1) (ΟΧΙ (6>10)) ΚΑΙ (1=1) (ΟΧΙ (ΨΕΥΔΗΣ)) ΚΑΙ (ΑΛΗΘΗΣ) ΑΛΗΘΗΣ ΚΑΙ ΑΛΗΘΗΣ = ΑΛΗΘΗΣ 17
Για το σπίτι με τον ίδιο τρόπο: Άσκηση 18, σελ.51 Η i να γίνει τώρα
Για το σπίτι: Καλό Διάβασμα!!! www.venetokleio.gr eclass.sch.gr Α) Βιβλίο Μαθητή: σελ. 28 το παράδειγμα πίνακα τιμών και σελ. 35, 36 Β) Ασκήσεις: 8, 15, 18 Γ) Ασκήσεις Τετραδίου (Διαφ. 6, 10 11) Δ) Ασκήσεις από το φυλλάδιο Ασκήσεις στη Δομή Ακολουθίας www.venetokleio.gr eclass.sch.gr Μαθήματα – Δωδεκάνησος – Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – 1ο ΓΕΛ Ρόδου – Εισαγωγή…… - Έγγραφα Καλό Διάβασμα!!! 19