ΥΠΟ Σ. Κ. ΤΣΙΤΣΙΓΚΟΥ, MA, DD, PhD Αν. Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
Advertisements

Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
Θρησκευτικά Α΄ Λυκείου
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Η παρουσΙα του Θεού στην ανθρωπινη ιστορια
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΜΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ.
Στόχος της επίσκεψης  Ήταν να πάρουμε μια άποψη από μέρους της εκκλησίας στο ερώτημα τί είναι ποιότητα ζωής και ταυτόχρονα να ασκηθούμε.  Ο άνθρωπος.
Slide 1 A Free sample background from © 2003 By Default! TO Δ΄ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΜΑΚΡΟ-ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ Κ.Δ.
Παραδόσεις στο μάθημα «Εισαγωγή στην Εξελικτική Βιολογία»
9. Αρχή και πορεία του κόσμου
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
LOGO Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ. /Pages/default.aspx.
ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑ.
Ιερουσαλήμ Από την μαθήτρια Υρώ Δάβου του Β 1’ Από τα παλαιότερα χρόνια μέχρι σήμερα...
Φρίντριχ Χέγκελ (Georg Wilhelm Friedrich Hegel)
Γιάννης Θοδωρής Δ1 ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ: Ιςτορια - Ιςτορικος Χρονος
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
«Ο κόσμος και η ιστορία οδεύει προς ένα τέλος»
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος: Επιμέλεια: Ευαγγελία Ζιάκα.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
ΝΙΚΗ ΔΑΔΟΥΠΗ.  Με τον όρο Αναγεννησιακή τέχνη αναφερόμαστε στην καλλιτεχνική παραγωγή κατά την ιστορική περίοδο της Αναγέννησης.  Η καλλιτεχνική αυτή.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ Νικολαίδης Αθανάσιος Νικολαίδης Αθανάσιος Μαρτίνης Δημήτριος Μαρτίνης Δημήτριος Μιχαηλίδης Αθανάσιος Τάξη:Β3’ Μιχαηλίδης.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3. Σελίδα 31, άσκηση 3 Ποιο είναι το συμπέρασμα που βγαίνει από την προσπάθεια των Αποστόλων-για την οποία έχουμε μιλήσει μέχρι.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Ε΄ΤΑΞΗΣ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Αναγέννηση και χριστιανισμός
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Πρώτη Έρευνα Τίτλος: Σχέση μεταξύ ανοίγματος χεριών και ύψους μαθητών
Ο μύθος στην Αγία Γραφή Εργασία προτζεκτ των μαθητών της Α’ Λυκείου, Κύρα Πασχάλη, Μανώλης Πασχάλης, Μιχάλης Τσανάκας.
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Η Β’ Βατικανή σύνοδος και οι συνέπειες
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Εικονογραφικοί κύκλοι
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Δελτίο τύπου Το Πανεπιστήμιο των Ορέων, στοχεύει στην αναβίωση των οικονομικών πόρων, την αποτροπή της εγκατάλειψης των χωριών, τη μη εξάντληση του φυσικού.
Δελτίο τύπου Το Πανεπιστήμιο των Ορέων, υλοποιεί το άνοιγμα της πανεπιστημιακής κοινότητος στους ανθρώπους της υπαίθρου και στην αγνή λαϊκή γνώση, με στόχο.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΜΠΥΛΕΣ.
Δελτίο τύπου Το Πανεπιστήμιο των Ορέων συνεχίζει τις εξορμήσεις του στα χωριά και στις ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές της Κρήτης, ύστερα από ένα καλοκαίρι.
Δελτίο τύπου Το Πανεπιστήμιο των Ορέων, στοχεύει στην αναβίωση των οικονομικών πόρων, την αποτροπή της εγκατάλειψης των χωριών, τη μη εξάντληση του φυσικού.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ 4. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
Ενημέρωση Το Πανεπιστήμιο των Ορέων, προεκτείνει το έργο της πανεπιστημιακής κοινότητος στους ανθρώπους της υπαίθρου και στην αγνή λαϊκή γνώση, με στόχο.
ΕΛΛΑΔΑ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΥΠΟ Σ. Κ. ΤΣΙΤΣΙΓΚΟΥ, MA, DD, PhD Αν. Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΥΠΟ Σ. Κ. ΤΣΙΤΣΙΓΚΟΥ, MA, DD, PhD Αν. Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών

Η ΘΕΑΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΘΕΟΚΕΝΤΡΙΚΗ (Μονοθεϊστική/Πολυθεϊστική) ΙΔΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ (π.χ. Μαρξιστική) ΥΠΑΡΞΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ (εσχατολογική) ΘΡΗΣΚΕΙΟΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ

ΨΥΧΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ Η Πολιτισμική Θρησκειοψυχολογία εξετάζει το γεωγραφικό και πολιτισμικό περιβάλλον, το μορφωτικό επίπεδο, τους κοινωνικούς μύθους, τα σύμβολα, τα στερεότυπα, τον βαθμό ψυχο-πνευματικής ωριμότητας, την ποιότητα ζωής κ.λπ. Η συστηματική χρήση τής Ψυχολογίας στην ιστορική, ατομικά (π.χ. ως θρησκευτική εμπειρία) & συλλογικά, έρευνα. (Ορμησιακό) σώμα τού κάθε ανθρώπου και συμβολική τάξη (ψυχοβιογραφίες: Χριστού, απόστολου Παύλου, Αυγουστίνου, Leonardo da Vinci, Λούθηρου, Tereza of Avile, Loyola, Mahatma Gandhi, Leo Tolstoy κ.ά.). Αρχέτυποι του Συλλογικού Ασυνειδήτου (C. Jung).

Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ Zeitlichkeit (η χρονικότητα του ανθρώπου) Η ΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ως Πτώση από την αιωνιότητα. Ροότητα, χρονο-υπολογισμός. Temporalität (η χρονικότητα του Είναι) Zeitlichkeit (η χρονικότητα του ανθρώπου) ΧΡΟΝΙΣΗ ΚΑΙ ΚΑΙΡΙΚΟΤΗΤΑ (Ευ. Μουτσόπουλος) ΚΑΙΡΟΣ – Kαιρολογία: Ψυχοπνευματική ωρίμανση για απο-κάλυψη (το ούπω τής φανέρωσης): Η στιγμή, που βγαίνεις από την προσωπική δογματική σου σκλήρυνση, και ανοίγεσαι στην αντοψία σου (Α. Αποστόλου): «επίσκεψις». Ο άνθρωπος δεν είναι ριγμένος μέσα στον χρόνο, αλλ’ υπάρχει ως αυθεντική χρονικοποίηση (M. Heidegger).

Η ΣΥΝΕΧΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ (Αγιασμός) Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ κτιστό ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ κτιστο-άκτιστο (κατά Θ. Χάρη) ΑΪΔΙΟΤΗΤΑ άκτιστο (θεότητα) Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΩΣ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ Η ΣΥΝΕΧΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ (Αγιασμός)

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (5 ΚΑΙΡΟΙ) Βαρβαρισμός (μεταπτωτικό Αδάμ μέχρι Νώε) Σκυθισμός (Νώε μέχρι Αβραάμ) Ελληνισμός/Ειδωλολατρία (Αβραάμ μέχρι Μωυσή) Ιουδαϊσμός / Σαμαρειτισμός (Μωυσής μέχρι Χριστό) Χριστιανισμός (Χριστός έως σήμερα)

Κρητιδικός (145.5-66.0 προ εκατ. ετών) 6 ΓΕΩΛΟΓΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΙ (by International Commission on Stratigraphy) Πλειστόκαινος (2.588-0 προ εκατ. ετών) Μειόκαινος (23.03-2.588 προ εκατομ. ετών) Καινοζωική Παλαιόκαινος (66.0-23.03προ εκατομ. ετών) Κρητιδικός (145.5-66.0 προ εκατ. ετών) Μεσοζωική Ιουρασικός (201.3-145.0 προ εκατ. ετών) Τριασικός (252.17-201.3 προ εκατ. ετών) Φανεροζωική Πέρμια (298.9-252.17 προ εκατ. ετών) Λιθανθρακοφόρος (358.9-298.9 προ εκατ. ετών) Παλαιοζωική Δεβόνιος (419.2-358.9 προ εκατ. ετών) Σιλούριος (443.4-419.2 προ εκατ. ετών) Ορδοβίκιος (485.4-443.4 προ εκατ. ετών) Κάμβριος (541.0-485.4 προ εκατ. ετών)

6 ΓΕΩΛΟΓΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΙ (by International Commission on Stratigraphy) Εδιακαρανικός (635.0-541.0 προ εκ. ετών) Νεοπροτεροζωική Κρυογενής (850-635 προ εκ. ετών) Τόνιος (1000-850 προ εκατ. ετών) Στέννιος (1200-1000 προ εκατ. ετών) Εκτάσιος (1400-1200 προ εκατ. ετών Μεσοπροτεροζωική Καλύμμιος (1600-1400 προ εκατ. ετών) Στατήριος (1800-1600 προ εκατ. ετών) Προτεροζωική Οροσίριος (2050-1800 προ εκ. ετών) Παλαιοπροτεροζωική Ρυάκιος (2300-2050 προ εκατ. ετών) Σιδέριος (2500-2300 προ εκατ. ετών)

Η ΙΟΥΔΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΞΑΗΜΕΡΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΔΑΡΒΙΝΙΣΜΟΣ ή Δημιουργός Εξέλιξη (μετριασμένη Εξελιξιαρχία) 3η Ημέρα ΗΖΩΙΚΟΣ 1η Ημέρα ΚΟΣΜΙΚΟΣ & ΑΖΩΙΚΟΣ 2η Ημέρα ΑΡΧΑΙΟΖΩ-ΙΚΟΣ 4η Ημέρα ΠΑΛΑΙΟΖΩ-ΙΚΟΣ 5η Ημέρα ΜΕΣΟΖΩΙ-ΚΟΣ

6η ΗΜΕΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙΝΟΖΩΙΚΟΣ Προπτωτικός Αδάμ (Άνθρωπος) ΣΩΜΑ SOUL ΖΩΟ ΣΑΡΞ PSYCHE Ruach Θείο «εμφύσημα» ΠΤΩΣΗ

ΑΠΟ ΤΗΝ 7η ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ 8η ΗΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ 7η ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ 8η ΗΜΕΡΑ «Πλήρωμα του χρόνου» (καιρός) ΠΡΟΠΑΤΟΡΙΚΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ Αμαύρωση/ζόφωση – μερικός Εκβαρβαρισμός / Πρωτογονισμός (ειδωλολατρία) Σπερματική Μονοθεΐα Αμαρτωλότητα Homo Sapiens Θεία Ενανθρώπηση Χριστιανική αγωγή (εκπαίδευση) Χριστιανικός Πολιτισμός

Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ Π.Δ./Κ.Δ. & Ο ΧΡΙΣΤΟΣ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ Π.Δ./Κ.Δ. & Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Χ παρών αιώνας κέντρο μέλλων αιώνας ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ παρών αιώνας κέντρο μέλλων αιώνας καιρός καιρός καιρός καιρός κ κ κ κ κ κ κ κ κ κ κ κ κ

Ο ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Ο ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Παρελθόν Μέλλον ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ λείμμα ΧΡΙΣΤΟΣ οικουμένη ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Πεντηκοστή Έσχατα

ΑΕΙΚΙΝΗΤΗ ΣΤΑΣΗ Ή ΑΤΕΛΕΥΤΗΤΗ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ (σπείρα / κοχλίας) ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΣΜΟΣ (4) ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ (3) Εσχατολογία μέσα στην Ιστορία & Ιστορία μέσα στην Εσχατολογία: † (αρραβώνας) (Αλληλο)περιχώρηση έγχρονου + άχρονου (συνδυασμός/δια-σταύρωση ευθύγραμμης και κυκλικής διάστασης του χρόνου)