“Ένταξη του σκακιού στην εκπαιδευτική διαδικασία και παιδαγωγική του αξιοποίηση” Ιούνιος 2017, ΠΕΚ Πάτρας Μκροδήμος Νίκος makrodimos@gmail.com.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Advertisements

24ο ΑΤΟΜΙΚΟ & 10ο ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΕΣΣΠ 17 & 18 Μαρτίου 2012 Χώρος διεξαγωγής «Αρχοντικό της Ευτυχίας»
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
1o Δημοτικό Σχολείο Νέας Αλικαρνασσού
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Σχέδιο εργασίας (Project) Σπυριδούλα Σκλαβενίτη Σχολική Σύμβουλος ΠΕ 4
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Κατασκευάζοντας εύκολα διαδικτυακά παιχνίδια γνώσεων
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
1 ο Σεμινάριο Παιδαγωγικής Επιμόρφωσης Διαιτητών Η Α.Ε.Π. “Ακαδημία των Σπορ”, η Ε.Σ.Σ.Π. και η Ε.Σ.Ο σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Α’/θμιας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
<< EY AΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ>>
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΟΣ PROJECT.
Κολύμβηση στο Δημοτικό
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Μαλούντας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
5 ο Γυμνάσιο Γαλατσίου Ενημέρωση Γονέων 21/9/2011.
ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΕΥΝΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ TMHMA ΣΤ2
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Ανεβοκατεβάσματα Ζευγαρά Βάλια Καρανάσιου Κων/να Καστανούλια Γεωργία Σφίγγας Νάσος Φούκα Μελίνα Χαρκοπλιά Αναστασία Εκπ/κός Πληροφορικής: Μαυραντζάς Νικόλαος.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
5ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας - Τρίκαλα - 3 Απριλίου 2015
Η ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΤΟΥ Α.Π ΤΩΝ Φ.Ε ΜΕ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ EΛΛΗΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ  Ζ. Σμυρναίου   Λέκτορας στη Διδακτική Θετικών Επιστημών, 
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ & ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β’ ΕΠΑΛ Οδυσσέας Λεβαντής-Μέλος Ομάδας Συγγραφής.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Αγγελος Βαλλιανατος Σχολικος Συμβουλος ΠΕ01
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
KAINOTOMA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Το ολιγοθέσιο Δημοτικό Σχολείο – Νέο Ολοήμερο
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Το μουσικό ερωτηματολόγιο
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΟΥΡΝΑΡΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ
Η πορεία των Projects στα ΕΠΑΛ – ΓΕΛ (Πρώτος απολογισμός)
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Αρχές προπονητικής εφαρμογής Μύηση – Προπόνηση - Αγώνας
Α΄ τάξη Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΜΕ ΜΙΑ ΣΚΑΚΙΕΡΑ
…4ο ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Χίου…
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γεωγραφίας
Καλώς ορίσατε, μαθητές! Το όνομα του καθηγητή.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

“Ένταξη του σκακιού στην εκπαιδευτική διαδικασία και παιδαγωγική του αξιοποίηση” Ιούνιος 2017, ΠΕΚ Πάτρας Μκροδήμος Νίκος makrodimos@gmail.com

Πού θα βρω υλικό για το σκάκι; Βήμα-βήμα Σκακιστικό κέντρο Μετάλλια – Διπλώματα Βιβλιογραφία «Το σκάκι για παιδιά», Sabrina Chevannes, εκδ. Γνώση «Σκάκι για νεαρούς παίκτες», Στέφαν Κίντερμαν, εκδ. Οιωνός «Σκάκι και φαντασία», Κ. Γιουβαντσιούδης, εκδ. Κέδρος «Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το σκάκι», Κ. Γιουβαντσούδης, εκδ. Κλειδάριθμος «Το σκάκι», Τ. Σιαπέρας, εκδ. Αποσπερίτης (2 τόμοι)

Εκπαιδευτικές προτάσεις Οι κανόνες του σκακιού σε βίντεο Σκάκι και Μαθηματικά στην Α΄ Δημοτικού Το σκάκι στην Ευέλικτη Ζώνη Το σκάκι στο Δημοτικό σχολείο Περισσότερο υλικό Chesskid.com Lichess.org Πολιτιστικό πρόγραμμα Σχολική σκακιστική ομάδα - συμμετοχή σε μαθητικούς αγώνες Ερευνητική εργασία (project) Ενδοσχολικό τουρνουά – ημέρα αθλητισμού Δημιουργίες (σκακιέρα, πιόνια, σκίτσα, βίντεο, ζωγραφιές, θέατρο, animation)

Οι προσδοκίες σας από το σεμινάριο (1) Οφέλη σκακιού στην συγκέντρωση των μαθητών. Μπορώ να αξιοποιήσω μαθητή που ξέρει καλά σκάκι; Θέλω να κάνω το μάθημα μου πιο ενδιαφέρον και πιο ελκυστικό. ΝΑΙ Test Pieron Βοηθός, παράδειγμα προς μίμηση Συχνή αναφορά στο σκάκι παραλληλισμοί

Οι προσδοκίες σας από το σεμινάριο (2) Χρήση του σκακιού στο μάθημα της Χημείας. Όξυνση της νοημοσύνης των μαθητών Θέλω να μάθω βαριάντες, παγίδες, συχνά λάθη. Σκακιέρα – περιοδικός πίνακας Πολυπλοκότητα κινήσεων – οργανικών ενώσεων ΝΑΙ με τη συστηματική μελέτη και την ανάλυση των λαθών, την πρόβλεψη και την δημιουργία στρατηγικού σχεδίου. ΟΧΙ Δεν σας θέλουμε επιδέξιους σκακιστές αλλά έμπειρους παιδαγωγούς με σκακιστικές γνώσεις.

Ποιος κερδίζει σε αυτήν την παρτίδα;

Ερωτήσεις; Ευχαριστω για την προσοχη σας!