Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

Οι ιεραπόστολοι της Ευρώπης
Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 7
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 6
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
27 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α// ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Φύγαμε για αρχαία Αθήνα! Έχει διάλεξη ο Ισοκράτης... Θα μιλήσει:
Θρησκευτικός Τουρισμός
1. Η Π.Δ. ως «Γραφή» της πρώτης εκκλησίας 2. Οι απαρχές της Κ.Δ. ως «Γραφής» 3. Οι πρώτες συλλογές βιβλίων της Κ.Δ. 4. Τέλη 2 ου αι. – Σταθμός στην ιστορία.
Exercise 5.8, p Matthew 9:2 καὶ ἰδὼν ὁ Ἰησοῦς τὴν ______ αὐτῶν εἶπεν τῷ παραλυτικῷ· θάρσει, τέκνον, ἀφίενταί σου αἱ ἁμαρτίαι. Matthew 9:22 ὁ δὲ Ἰησοῦς.
Στους γονείς μου οφείλω το ζην και στο δάσκαλό μου το ευ ζην
Ιωάννης Χρυσόστομος Επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Οικουμενικός διδάσκαλος Άγιος της Εκκλησίας Ικανός ρήτορας, γι’ αυτό Χρυσόστομος Προσπάθησε να καταπολεμήσει.
Δ.Ε.7 Η Αποστολική Σύνοδος: συλλογική λήψη αποφάσεων
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
«Εἰς ἀπολογίαν τοῦ Εὐαγγελίου» (Φιλιππησίους 1, 17). Ἀπαντήσεις σὲ σύγχρονες προκλήσεις.
Ἡ μερίδα Συνοδικ ῆ ς Ἐ πιτροπ ῆ ς Θείας Λατρείας καί Ποιμαντικο ῦ Ἔ ργου «Τό πνε ῦ μα ὅ που θέλει πνε ῖ » ( Ἰ ωάννου 3,8) Ὀ ρθόδοξη πνευματική ζωή - Σύγχρονοι.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Ο συγγραφέας και εδώ δε γράφει το όνομά του, αλλά η αρχαία εκκλησιαστική παράδοση ομόφωνα αποδίδει το ευαγγέλιο αυτό στον Μάρκο.
ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ Η αγιαστική ιδιότητα του νερού βασίζεται στην ενέργεια επ΄ αυτού της χάριτος του Πανάγιου Πνεύματος. Τα Θεοφάνεια και η αποκάλυψη.
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Το Σχίσμα του 1054: Ένα γεγονός βαθιάς οδύνης
α) Πεντηκοστή : η αποστολή του Παράκλητου
Ευίνα Τσιχρηντζή Φανή Παπαχρήστου.  Στην Αγία Γραφή και συγκεκριμένα στο 3 ο κεφάλαιο του βιβλίου Βασιλειών Γ ' (3, 16-28) πρωτοαναφέρεται η ιστορία.
6 Η μεταστροφή του Παύλου Άνοιγμα του Χριστιανισμού στον εθνικό κόσμο
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ  Από πλευράς περιεχομένου Φάκελος μαρτυρικών καταθέσεων  Από πλευράς εξωτερικής μορφής.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Ορθόδοξες Εκκλησίες, Ορθόδοξη διασπορά, Ορθόδοξα κέντρα
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
6ο. Αυτοκρατορία και Χριστιανισμός τον 4ο και τον 5ο αιώνα
Ευσέβιος και Κωνσταντίνος: η ίδρυση των χριστιανικών ναών
5. Ο πρώτος διωγμός των χριστιανών
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά Γ1 Νίκος Γιαννιός Δ.Ε. :7.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
Κύριλλος και Μεθόδιος. Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Ο Χριστιανισμός στην Συρία Του Αλκιβιάδη Κασκαρέλη.
 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.
Ερμηνεία των Πράξεων των Αποστόλων Ενότητα 1.3: Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Σωτήριος Δεσπότης Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
11. Ιγνάτιος ο Θεοφόρος Αποστολικός πατέρας Αποστολική παράδοση Φρόνημα, διδασκαλία, τρόπος ζωής των αποστόλων Αποστολικοί Πατέρες Εκκλησιαστικές προσωπικότητες.
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
Εισαγωγή στην Κ.Δ. και ιστορία εποχής της Καινής Διαθήκης
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Ε΄ΤΑΞΗΣ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Η Β’ Βατικανή σύνοδος και οι συνέπειες
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Δ.Ε.7 Η Αποστολική Σύνοδος: συλλογική λήψη αποφάσεων.
Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΘΕ4 Κατακουζηνός Βασίλης Α
Το σύμβολο της πίστεως ΘΕ4 ΔΡ9 ΜΑΡΙΑ ΠΑΛΛΑ.
Αναστάσιμη Προσευχή ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
3. Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Ο Απόστολος Παύλος.
Ερευνητική Εργασία Η ιστορία του νομού Σερρών Β΄ τετράμηνο
Κεφάλαιο Β΄ Η Έξοδος.
Croy 15 - Exercises 1. ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις ἦν ὁ υἱὸς αὐτῆς μικρός, νῦν δὲ γέγονεν ἄνθρωπος καὶ ἔχει αὐτὸς υἱόν.
Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο
Croy 7 - Exercises 1. λέγετε λόγον κατὰ τοῦ κυρίου τοῦ οὐρανοῦ;
Ας παίξουμε ένα παιχνίδι για τον Απόστολο Παύλο…..
ΑΜΦΙΠΟΛΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Πρ. 16, 1-10 Έξοδος από την Κιλικία στην Τρωάδα 12.2.2003

2η ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ: ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΡΩΑΔΑ Πρ. 15,40 Πρ. 15,40-4140 Παῦλος δὲ ἐπιλεξάμενος Σιλᾶν ἐξῆλθεν παραδοθεὶς τῇ Χάριτι τοῦ Κυρίου ὑπὸ τῶν ἀδελφῶν. διήρχετο δὲ τὴν Συρίαν καὶ [τὴν] Κιλικίαν ἐπιστηρίζων τὰς Ἐκκλησίας. 12.2.2003

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΡΩΑΔΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΙΜΟΘΕΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΤΟΜΗ 16,1-5 Κατήντησεν δὲ [καὶ] εἰς Δέρβην καὶ εἰς Λύστραν. καὶ ἰδοὺ μαθητής τις ἦν ἐκεῖ ὀνόματι Τιμόθεος, υἱὸς γυναικὸς Ἰουδαίας πιστῆς, πατρὸς δὲ Ἕλληνος, 2 ὃς ἐμαρτυρεῖτο ὑπὸ τῶν ἐν Λύστροις καὶ Ἰκονίῳ ἀδελφῶν. Apg 15,40f 12.2.2003

ΤΟ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ (!) ΜΑΤΑΙΩΝΕΙ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΤΟ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ (!) ΜΑΤΑΙΩΝΕΙ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΠΕΡΙΟΧΗ ΓΑΛΑΤΙΑΣ AΣΙΑ ΦΡΥΓΙΑ Apg 15,40f 16,6-8 Διῆλθον δὲ τὴν Φρυγίαν καὶ Γαλατικὴν χώραν κωλυθέντες ὑπὸ τοῦ ἁγίου Πνεύματος λαλῆσαι τὸν λόγον ἐν τῇ Ἀσίᾳ· 12.2.2003

ΓΙΑ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΛΙΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΤΟ ΌΧΙ ΤΟΥ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΛΙΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ Bιθυνία Tρωάς Mυσία Γαλατική Περιοχή Φρυγία Apg 15,40f 16,7 7 ἐλθόντες δὲ κατὰ τὴν Μυσίαν ἐπείραζον εἰς τὴν Βιθυνίαν πορευθῆναι, καὶ οὐκ εἴασεν αὐτοὺς τὸ πνεῦμα Ἰησοῦ· 12.2.2003

Διαβάς εις Μακεδονίαν βοήθησον ημιν !! Διαβάς εις Μακεδονίαν βοήθησον ημιν !! Tρωάς Μυσία Πρ. 15,40 16,9 Καὶ ὅραμα διὰ [τῆς] νυκτὸς τῷ Παύλῳ ὤφθη, ἀνὴρ Μακεδών τις ἦν ἑστὼς καὶ παρακαλῶν αὐτὸν καὶ λέγων· Διαβὰς εἰς Μακεδονίαν βοήθησον ἡμῖν 12.2.2003

Από την Τρωάδα στους Φιλίππους Μέσω Σαμοθράκης Νεάπολης (Καβάλας) και Εγνατίας Φίλιπποι Apg 15,40f 16,11Ἀναχθέντες δὲ ἀπὸ Τρῳάδος εὐθυδρομήσαμεν εἰς Σαμοθρᾴκην, τῇ δὲ ἐπιούσῃ εἰς Νέαν πόλιν 12 κἀκεῖθεν εἰς Φιλίππους, ἥτις ἐστὶν πρώτη[ς] μερίδος τῆς Μακεδονίας πόλις, Κολωνία. Ἦμεν δὲ ἐν ταύτῃ τῇ πόλει διατρίβοντες ἡμέρας τινάς.  13 Tῇ τε ἡμέρᾳ τῶν Σαββάτων ἐξήλθομεν ἔξω τῆς πύλης παρὰ ποταμὸν οὗ ἐνομίζετο (ἐνομίζομεν) Προσευχὴν εἶναι, καὶ καθίσαντες ἐλαλοῦμεν ταῖς συνελθούσαις γυναιξίν. .

ΦΙΛΙΠΠΟΙ-ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΣΗ

ΟΙ ΕΚ-ΠΛΗΞΕΙΣ ΜΙΑΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΕΩΣ ΕΣΧΑΤΩΝ Η β’ περιοδεία, χαρακτηρίζεται από μια καταιγιστική κινητικότητα των αποστόλων στο δακτύλιο της ανατολικής Μεσογείου. Ενώ ο Δευτερονομιστής και οι Προφήτες διακηρύσσουν την ιεραποδημία των εξόριστων Ιουδαίων και το μαζικό προσκύνημα των εθνών στην Ιερουσαλήμ και μάλιστα στο μοναδικό ισραηλιτικό Ναό όπου ανατέλλει το φως (Ησ. 60, 1 κε.), οι Πρ. περιγράφουν την αντίστροφη φυγόκεντρη κίνηση από την Ιερουσαλήμ προς τα έθνη. Αφορμή για τη συγκεκριμένη περιοδεία στάθηκε ο παροξυσμός (= η έξαψη των πνευμάτων και η λογομαχία) μεταξύ των κορυφαίων Παύλου και Βαρνάβα για μια εντελώς ασήμαντη αφορμή. τη συμμετοχή στον ιεραποστολικό τους όμιλο τού αποστάτη Ιωάννη Μάρκου. Παραδόξως, ενώ ο Παύλος έχει πρωταγωνιστήσει για τη μη εφαρμογή τού μωσαϊκού Νόμου και μάλιστα της περιτομής όσον αφορά στην είσοδο των Ελλήνων - των εθνικών στην Εκκλησία και η Αποστολική Σύνοδος όντως δεν συμπεριέλαβε το συγκεκριμένο έθιμο στα δόγματα, τους Κανόνες της, εκείνος στην αρχή της περιοδείας του περιτέμνει τον Τιμόθεο 12.2.2003

ΟΙ ΕΚ-ΠΛΗΞΕΙΣ ΜΙΑΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΕΩΣ ΕΣΧΑΤΩΝ) Ενώ ο Παύλος ως γόνος της κοσμοπολίτικης Ταρσού ακολουθεί κατά την ιεραποστολική του πορεία μια συγκεκριμένη στρατηγική (επισκέπτεται αστικά κέντρα της Μεσογείου και ρωμαϊκές Κολωνίες που βρίσκονταν σε κεντρικές οδικές αρτηρίες, όπως η Εγνατία στη Μακεδονία, ξεκινώντας πάντα το κήρυγμά του από τη Συναγωγή-Χάβρα των Ιουδαίων), ο προγραμματισμός του επανειλημμένως ματαιώνεται και μάλιστα άρδην. Ακολουθώντας τη Via Sebaste, αυτός και οι συνεργάτες του, κωλύονται δύο φορές υπό του Πνεύματος και στη Μ. Ασία (την περιοχή της Εφέσου) να κηρύξουν και στη Βηθυνία, απέναντι από το σημείο όπου μελλοντικά θα ιδρυόταν η Κωνσταντινούπολις να κατευθυνθούν (16, 6-7). Τελικά διά του γνωστού οράματος του Μακεδόνα και του SOS (= Save our Souls) που αυτός εκπέμπει (16, 9), φθάνουν στην Ελλάδα από την Αλεξάνδρεια Τρωάδα (18 χλμ. νότια της αρχαίας Τροίας). 12.2.2003

ΌΧΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΑΛΛΑ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ Από τα ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι ο Λουκάς ουσιαστικά δεν αφηγείται τις Πράξεις των Αποστόλων, όπως εκ των υστέρων ονομάσθηκε το συγκεκριμένο βιβλίο. Δεν αφηγείται δηλ. παράλληλους Βίους Αγίων και τα μυθικά κατορθώματα δύο ηρώων πρωταγωνιστών, τού Πέτρου και του Παύλου, που «κατέκτησαν» με την εργώδη τους προσπάθεια την ευρωπαϊκή Ήπειρο. Η Ιεραποστολή αποτελεί Μαρτυρία του Αγίου Πνεύματος το οποίο (Πρόσωπο) ακολουθεί τις δικές του ατραπούς και αξιοποιεί επ’ αγαθόν ακόμη και τα ελαττώματα των διακόνων του. Σκοπίμως άλλωστε το αριστοτεχνικό στη δομή του βιβλίο των Πράξεων, το οποίο σύμφωνα με τους περισσότερους ερμηνευτές γράφτηκε μετά το μαρτύριο των Πρωτοκορυφαίων, δεν έχει κατ’ ουσίαν επίλογο. Ενώ το τέλος των Πράξεων εκάστου Υπερανθρώπου γράφεται με τον θάνατό του ο επίλογος των Πράξεων του Ιησού και του Πνεύματος, της Μαρτυρίας του Λόγου δεν έχει ακόμη γραφεί. Κάθε Θεόφιλος ακροατής, προσκαλείται ειδικά τη νύχτα αλλά και την περίοδο της Ανάστασης που ακούγεται ολόκληρο το συγκεκριμένο βιβλίο στην ορθόδοξη Εκκλησία, μέσω της μαρτυρίας τού γεγονότος ότι διά του Σταυρού εισήλθε χαρά στον Κόσμο, να ενταχθεί στο ἡμεῖς της Εκκλησίας και να γίνει μάρτυς, προκειμένου ο Δρόμος-η Οδός, το Ευαγγέλιο να γράψει ιστορία αλλά και η ιστορία να φωτιστεί από το Ευαγγέλιο των Εσχάτων 12.2.2003

Τελικά ο χριστιανισμός, διαγράφοντας την ακριβώς αντίστροφη πορεία από αυτή του Αλεξάνδρου, φθάνει με το περιπετειώδες «ομηρικό» ταξίδι (αντι-θρίαμβο) του δέσμιου ναυαγού Αποστόλου των Εθνών μέσω της Μελίτης (= Κεφαλλονιά;) από την Ανατολή στη Δύση, στην Αιώνια Πόλη. Η Οδός (όπως ονομάζεται αρχικά ο Χριστιανισμός. 9, 2), ενώ όχι μόνον δεν αρνείται τα θετικά της παγκοσμιοποιημένης αυτοκρατορίας, αλλά κατεξοχήν μέσω του Π. αξιοποιεί στο έπακρο την Κοινή Ελληνική γλώσσα, το διαδίκτυο επικοινωνίας και την ιθαγένεια του «ευρωπαίου»-Ρωμαίου πολίτη, απλώνεται ακάθεκτη ἕως ἐσχάτων χρησιμοποιώντας τα ακριβώς αντίθετα μέσα από αυτά της εκάστοτε Εξουσίας και του Πλανητάρχη Καίσαρα. 12.2.2003