ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας και οι πρόγονοι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τίτλος Εργασίας: "Ο σκαντζόχοιρος,η χελώνα,η αράχνη και η μέλισσα»
Advertisements

ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ … ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Ήχος Τι είναι; Πως δημιουργείται; Πως διαδίδεται;
Derinkuyu’s Underground City (Κατακόμβες)
Η φυσική και η μουσική- Η φυσική της κιθάρας
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
Μουσικά όργανα απο ξένες χώρες
Όργανα Ορχήστρας.
Η ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ Η κλασική κιθάρα είναι μια κιθάρα με έξι χορδές. Ανήκει ως είδος στα χορδοφωνα και με αυτήν παίζεται κυρίως κλασική μουσική, αν και.
ΓΕΝΙΚΑ ΕΊΝΑΙ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΣΙΑΣ. ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΟ ΠΕΚΙΝΟ ΕΧΕΙ ΕΚΤΑΣΗ χλμ² ΚΑΙ ΠΛΗΘΥΣΜΟ κατ.
Μουσική.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ.
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ.
Κιθάρα Μαριέττα.
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΟΝΟΜΑ: ΡΟΔΟΥΛΑ ΖΑΜΠΑ.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
προχώρησαν στην σκοτεινή αμμουδιά
« Για δες που τα όργανα ζωντανεύουν…»
Για δες που τα όργανα μιλούν
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Σύγκριση Λαγούτο - Ούτι
ΚΙΘΑΡΑ Η κιθάρα ανήκει στην κατηγορία των έγχορδων μουσικών οργάνων. Αποτελείται συνήθως από έξι χορδές. Κατασκευάζεται από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς,
Αννίτα Μπάμπτσακ & Τζούλιο Μπατσελάρι Σχολικό έτος Τμήμα Γ’2
Τα μουσικά όργανα Θεοδώρα κυρικλίδου.
SHEHNAI – διπλής γλωττίδας αερόφωνο με οχτώ ή εννιά τρύπες. Οι πρώτες εφτά είναι για τις νότες και οι άλλες για τον τόνο του ήχου.
Η μουσική είναι …κύμα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 7: ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
Διαφορές Κανονάκι - Σαντούρι
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΙΟΥΛΗ Ως μουσική ορίζεται η τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση ήχων με σκοπό τη σύνθεση, εκτέλεση και ακρόαση/λήψη ενός μουσικού έργου. Με.
Μουσικά Όργανα.
Οργανολογία Ι Μάθημα Χ Βυζαντινά μουσικά όργανα. Βυζαντινά μουσικά όργανα - Πηγές Είναι ελάχιστες οι άμεσες πηγές. Έμμεσες πηγές: ιστορικά κείμενα με.
ΚΡΗΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΟΡΓΑΝΑ Α΄2 Λυκείου Καστελίου Πεδιάδος.
Ιστορία των Ευρωπαϊκών Μουσικών Οργάνων Ενότητα 4: Χορδόφωνα με δοξάρι Νικόλαος Μαλιάρας Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Μουσικών Σπουδών.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα VIΙΙ. Τα αερόφωνα Ι.. Τα αερόφωνα Ήχος: παλμική κίνηση στήλης αέρος. Οξύτητα: ανάλογα με το μήκος της στήλης αέρος. Κατατάσσονται.
Οργανολογία Ι Μάθημα ΧΙ Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα.
Οργανολογία Ι Μάθημα IV Κιθάρες - Λύρες. Κιθάρες κοίλης βάσεως Κατά τον 8 ο αιώνα υπήρχε ένας τύπος κιθάρας με κοίλη βάση και τέσσερις χορδές που κατά.
Ιστορία των Ευρωπαϊκών Μουσικών Οργάνων Ενότητα 1: Εισαγωγή Νικόλαος Μαλιάρας Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Μουσικών Σπουδών.
Φυσική για Μηχανικούς Ηχητικά Κύματα Εικόνα: Τα αυτιά του ανθρώπου έχουν εξελιχθεί να ακούν και να ερμηνεύουν ηχητικά κύματα ως φωνή ή ως ήχους. Κάποια.
Οργανολογία Ι Μάθημα VII Η Ύδραυλις. Η ύδραυλις Επινοήθηκε από τον Κτησίβιο στην Αλεξάνδρια κατά την εποχή του Πτολεμαίου του Β΄. Είναι το πρώτο πληκτροφόρο.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ -Παπαδάκης Γιώργος -Τάκος Φώτης -Ταμιωλάκη Νίκη -Ρουσάκη Αλεξάνδρα.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα V. Νυσσόμενα έγχορδα ΙΙ. Λαούτο Ανήκει στο γένος των λαούτων και είναι αχλαδόσχημο. Ο βραχίονάς του φέρει τάστα και η κεφαλή που.
Η ιστορία του πιάνου ξεκινάει στην Padua της Ιταλίας το 1709, στο κατάστημα ενός κατασκευαστή τσέμπαλου, του Bartolomeo di Francesco Cristofori ( ).
Οργανολογία ΙΙ Ηλεκτρόφωνα.
Μουσικά Σύνολα Η Συμφωνική Ορχήστρα.
Σχολικο ετοσ : 2ο υπευθυνη καθηγητρια : ΣΤ. ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΑΚΗ
Λύρα και βιολοντσέλο Ομοιότητες και διαφορές
Ιστορία των Ευρωπαϊκών Μουσικών Οργάνων
Πολυφωνική φωνητική μουσική στον Μεσαίωνα
Μάθημα VI. Πληκτροφόρα χορδόφωνα (νυσσόμενα).
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
ΤΑ ΠΝΕΥΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΚΑΤΣΙΑΡΑ ΑΝΝΙΑ ΙΜΕΡΑΙ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΡΥΩΤΗ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ..
Μουσικά σύνολα Μουσική δωματίου.
Φωνητικά μουσικά σύνολα Ι
Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ. Πολύαυλα
Μάθημα VIII. Διαστήματα (αναστροφές).
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας.
Εργασία του Α2 1ο Γυμνάσιο ΒΥΡΩΝΑ
Σκηνική μουσική - Η όπερα
Μάθημα VI. Πληκτροφόρα χορδόφωνα (νυσσόμενα).
ΟΡΧΗΣΤΡΑ κ.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
Το οργανολόγιο της Συμφωνικής ορχήστρας ανά περίοδο.
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ Έγχορδα ή Χορδόφωνα. ΚΙΘΑΡΑ ΣΑΝΤΟΥΡΙ.
Το κοχύλι στη ζωή του ανθρώπου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας και οι πρόγονοι. Οργανολογία ΙΙ ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας και οι πρόγονοι.

Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας. Το βιολί (μέγεθος 60 εκ.). Εξέλιξη από το ρεμπέκ , την βιέλλα και την λύρα ντα μπράτσιο. Αρχικά τρίχορδο. Έπειτα τετράχορδο. Κατασκευαστές: Amati, Gasparo de Salo, Stradivari, Guarneri. Κούρδισμα σε πέμπτες (μι-λα-ρε-σολ).

Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας. Βιόλα (μέγεθος 70 εκ). Κούρδισμα 5ης καθαρής χαμηλότερα από το βιολί. Έχει πιο σκοτεινό και θερμό ηχόχρωμα σε σχέση με το βιολί. Βιολοντσέλο Το μπάσο της οικογένειας του βιολιού Κούρδισμα οκτάβα και 5η καθαρή χαμηλότερα από το βιολί. Εκφραστικό ήχο.

Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας. Το κόντρα μπάσο (βιολόνε) Ανήκε στην οικογένεια της βιόλα ντα γκάμπα. Κούρδισμα σε τέταρτες (σολ-ρε-λα-μι). Ίσια πλάτη, λοξοί ώμοι.

Πρόγονοι της οικογένειας του βιολιού Ρέμπεκ (13ος αιώνας). Προέρχεται από την βυζαντινή λύρα και το αραβικό ραμπάμπ Η ταστιέρα δεν ξεχωρίζει από το υπόλοιπο σώμα Δεν υπάρχει πάντοτε ψυχή Η κοιλιά σκάβεται σε ένα ενιαίο ξύλο Χορδές συνήθως τρεις κουρδισμένες σε 5ες Παιζόταν κρατημένο κάθετα ή και στον ώμο

Πρόγονοι της οικογένειας του βιολιού Βιέλλα Οκτάσχημο όργανο Παιζόταν κάθετα και στον ώμο Είχε ροζέτα και αργότερα ζεύγος οπών σε σχήμα c Είχε χορδές για ισοκράτες Ο καβαλάρης ήταν ίσιος.

Η οικογένεια της βιόλα ντα γκάμπα Παίζονται ανάμεσα στα πόδια του οργανοπαίχτη. Επίπεδη πλάτη. Επάνω μέρος ηχείου επικλινές Φέρουν δεσμούς (συνήθως 7). Έξι χορδές κουρδισμένες σε τέταρτες και τρίτες. Εντέρινες χορδές. Βάθος ηχείου μεγαλύτερο από το βιολί. Ημικυκλικές σχισμές στο καπάκι. Έχει ψυχή και τραβέρσο. Το δοξάρι το κρατούσαν ανάποδα και με τα δάχτυλα καθοριζόταν η τάση

Η οικογένεια της βιόλα ντα γκάμπα Pardessus de viole (υψίφωνη γκάμπα) με πέντε χορδές (Σολ-Ρε-Λα-Ρε-Σολ). Χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά στη Γαλλία του 18ου αιώνα για το ρεπερτόριο του βιολιού, το οποίο την εποχή θεωρείτο υποδεέστερο και "χυδαίο". Dessus de viole (ιτ. Soprano, αγγλ. Treble - επίσης υψίφωνη γκάμπα) με έξι χορδές (Ρε-Σολ-Ντο-Μι- Λα-Ρε). Alto (αγγλ. Mean - μεσόφωνος γκάμπα) με έξι χορδές (ιστορικό χόρδισμα Ντο-Φα-Σι♭-Σολ-Ντο). Tenor (χαμηλή μεσόφωνος γκάμπα) με έξι χορδές (Σολ-Ντο-Φα-Λα-Ρε-Σολ).

Η οικογένεια της βιόλα ντα γκάμπα Basse de viole (αγγλ. Bass, ιτ. Bassa - βαθύφωνος γκάμπα) με έξι χορδές (Ρε-Σολ-Ντο- Μι-Λα-Ρε). Είναι η πιο συνηθισμένη γκάμπα, η οποία και χρησιμοποιείται στο συνεχές βάσιμο. Μια έβδομη χορδή προστέθηκε στη Γαλλία (χαμηλό Λα) για την εξυπηρέτηση της σολιστικής μουσικής, ενώ μια μικρότερη εξάχορδη εκδοχή της εμφανίζεται στην Αγγλία με το όνομα Division Viol για τη χρήση της σε σύνολα.

Η οικογένεια της βιόλα ντα γκάμπα Violone (ιτ. Contrabassa - υπερβαθύφωνος γκάμπα) με έξι χορδές (Σολ-Ντο-Φα-Λα-Ρε- Σολ), το οποίο χρησιμοποιούνταν για τον διπλασιασμό της χαμηλότερης φωνής και εμφανίζεται σε διάφορα μεγέθη (απ' αυτό μιας μικρής μπάσας έως αυτό ενός μεγάλου κοντραμπάσου), με ανάλογο σε κάθε περίπτωση χόρδισμα.

Άλλα χορδόφωνα Βιόλα ντ’ αμόρε Παίζεται στον ώμο Έχει 7 συμπαθητικές χορδές (κάτω από τον καβαλάρη. Οι τρύπες στο καπάκι έχουν σχήμα φλόγας Ίσια πλάτη, κυρτοί ώμοι Μπάρυτον 6-7 κανονικές και 8-22 συμπαθητικές χορδές Οι συμπαθητικές παίζονταν και με νύξη του αντίχειρα

Άλλα χορδόφωνα Τενόρο βιολί Μεγάλη βιόλα ή μικρό βιολοβντσέλλο. Λύρα ντα μπράτσιο Παίζεται στον ώμο Επτά χορδές (2 ελεύθερες) Κούρδισμα όπως του βιολιού Το τόξο αρκετά καμπυλωτό και έπαιζε συγχορδίες

Άλλα χορδόφωνα Τρόμπα μαρίνα Μονόχορδο με παλλόμενο καβαλάρη που έπαιζε αρμονικές συχνότητες Hurdy – Gurdy Δύο χορδές μελωδίας Ισοκράτες Είχε τροχό, μανιβέλα και πλήκτρα Βιολοντσέλο πίκολο