Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Teacher and Computer Role(s) in the Language Classroom Dr George S. Ypsilandis University of Macedonia.
Advertisements

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
Από το facebook στη σχολική επιθετικότητα: απόπειρες παραγωγής αυθεντικού μαθητικού λόγου σε περιβάλλον wiki Μαρία Νέζη PhD στη Διδακτική Επιμορφώτρια.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Γνωρίζω τις κατηγορίες του εκπαιδευτικού λογισμικού (Ε.Λ.) όσον αφορά:  Θεωρίες μάθησης που.
ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
Πλατφόρμες Ηλεκτρονικής Μάθησης Η Πλατφόρμα OpeneClass Οφηλία Νεοφύτου Σταύρος Καουκάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 1.
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα (Εργαστήριο)
Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 3 : Φάσεις, Μοντέλα και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις Ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά
Δημιουργία-Επιμέλεια: Φιλιππούσης Γεώργιος
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Blogs, E-PORTFOLIO, WIKIS
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διάλεξη 2 Open eClass Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή
Συνεδρία 5 Μέρος 2ο Ιστολόγια (Blogs)
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΣΤΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λιναρίτη Μαρία 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
Πληροφοριακά Συστήματα στα Τουριστικά Επαγγέλματα
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Επενδύσεις και επιχειρηματικότητα στις ελληνικές περιφέρειες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Κίνηση στο Scratch.
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
Το ηφαίστειο της Σαντορίνης
Χέρια που «μιλούν» Χέρια που «ακούνε»
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Teaching STEM with Fairy Tale Creative Fairy Tale Activities for Play & Learning.
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
σκέψεις από τη διδακτική μας εμπειρία
Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗΣ ΟΜΑΛΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΟΜΕΝΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Μιχαήλ Μιχαήλ - Παπαϊωάννου Γιώργος
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
Ομήρου Ιλιάδα Ζ
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
24/2/2019 Αλγοριθμική Σκέψη, Προγραμματισμός και Σύγχρονες Εφαρμογές Πληροφορικής(Δύο Περίοδοι) Ενότητα Α7.2.Μ1-Μ2 (Πώς Δημιουργούμε Ένα Πρόγραμμα για.
24/2/2019 Αλγοριθμική Σκέψη, Προγραμματισμός και Σύγχρονες Εφαρμογές Πληροφορικής(Δύο Περιόδοι) Ενότητα Α7.2.M5-M6 (Πώς Δημιουργούμε Ένα Πρόγραμμα για.
Πολυπλοκοτητα - netlogo
Ομήρου Ιλιάδα Ζ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας vkollias@uth.gr

Στο προηγουμενο μάθημα Μαζεψαμε πολλές καλες ιδεες για τη χρηση των ΤΠΕ στην ταξη Όμως Ο σχεδιασμός μας θα πρέπει να είναι διαφορετικός (και καλύτερος) από ό,τι ήδη μπορουμε να κάνουμε Αναφερθήκαμε στο eclass και στο πλουσιο υλικο που μπορει να βρεθεί εκει Πρακτική συμβουλή: Να ψάξετε σε διάφορες πηγές (βιβλια σας, βιβλια βιβλιοθηκης, διαδίκτυο) τρόπους χρησης των ΤΠΕ που σας «ξενίζουν».

Σε αυτό το μάθημα Θα σκεφτούμε με τη βοήθεια της M Chi και του Saymour Sarason για τη σχέση διδασκαλίας, μάθησης και τεχνολογιών Θα μας απασχολήσει η αποτελεσματικότητα της οπτικοποίησης ως εργαλείου (προετοιμασία για το πρώτο εργαστήριο που αφορά στη χρηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία μαθημάτων ΦΕ)

Από πού ξεκινάμε; Από ένα μαθητή που προσδοκά το μάθημα και συνήθως το χαίρεται; Από μια μαθήτρια που «κάνει το καθήκον της» (απέναντι στην οικογένειά της κυριως); Από ένα φοβισμένο μαθητή (που περιμένει την αποτυχία); Από μια μαθήτρια που γελοιοποιείται από τους συμμαθητές της; Πώς περιμένουμε να μεσολαβήσει ο υπολογιστής;

Η επίδραση του Seymour Sarason (1/2) Πώς φέρεται ο γονιός στο νήπιο; Με τι λεπτοτητα και ευαισθησία παρακολουθει τη συμπεριφορά και προσπαθει να «μαντέψει» τι συμβαίνει! Τα σχολεία είναι χώροι όπου οι δάσκαλοι μαθαίνουν «Πρώτα ο δάσκαλος ή πρωτα ο μαθητής;»

Η επίδραση του Seymour Sarason (2/2) Δασκαλος (γεμιζει καδους ή αναβει φωτιες;

Πώς μεσολαβεί ο υπολογιστής Παίζει ρόλο δασκάλου; Παίζει ρόλο βοηθού του μαθητή; (σε τι, με βάση την προηγούμενη διαφάνεια;) Παίζει ρόλο παραγιου/παρακόρης του μαθητή/τριας;

Ο υπολογιστής ως δάσκαλος (1/2) Εχει συνδεθει με τους ορους: Computer Assisted Instruction Computer Based Instruction Computer Assisted Learning Προγράμματα πρακτικής εξάσκησης (πχ η Πολη των Αριθμών) http://www.intelearn.gr/products/default.asp?pid=8 Αλληλεπιδραστικοτητα/Διαδραστικοτητα Αμεση ανατροφοδότιση Απεριοριστη υπομονή Ποικιλία επιπέδων δυσκολίας Κινητοποιηση με προκλητικά και παιγνιώδη στοιχεια Φροντιστηριακη διδασκαλια (πχ Λογομάθεια) Ενσωματωμένες ερωτήσεις Διακλαδωτή Οργάνωση Χρηση Πολυμεσικών στοιχειων Φακελοι και στοιχεια των μαθητών Ας δουμε το http://www.slideshare.net/elenoragr/ss-4417671

Ο υπολογιστής ως δάσκαλος (2/2) Προσομοιωση (http://www.sciences.univ-nantes.fr/sites/genevieve_tulloue/optiqueGeo/instruments/correction.html) Ελεγχος πολλαπλών παραμέτρων Χρηση πολυμεσων Ελεγχος της πορείας Εκπαιδευτικά παιγνιδια (Where in the World is Carmen Sandiego) http://www.learninggamesforkids.com/ Κινητοποιηση ??? Λυση προβλήματος (εμπειρια κάποιου στο Zoombinis Island Odyssey (http://www.youtube.com/watch?v=tF_KYJz5uSQ)

O υπολογιστής ως βοηθός Γενικης χρησης λογισμικά: Επεξεργαστες κειμένου Εργαλεια σχεδιασης Λογισμικό Δημιουργίας Παρουσιάσεων Βασεις Δεδομένων Λογιστικά Φυλλα Εξειδικευμένα λογισμικά Stochasmos Synergeia Blogs, Glogs, Wiki

Ο υπολογιστης ως μαθητής (ο μαθητής ως δάσκαλος) Ο υπολογιστής προγραμματιζεται να κάνει πράγματα για το μαθητή Scratch (tutorial http://www.youtube.com/watch?v=pkhjX792yVI) Interactive Physics (http://www.youtube.com/watch?v=jiWRwzQ7WSw)

Η μάθηση των ονείρων μας: Μαθηση με νοημα (Jonassen) Ενεργητική (παρατηρουμε τι γινεται και προσπαθουμε να βγάλουμε νοημα, επεμβαινουμε επιρεάζοντας την πορεια των πραγμάτων) Σε αρμονία με επιθυμίες μας (οι στοχοι «είναι δικοι μας και δεν μας επιβλήθηκαν», εχουμε λογο στην πορεια της μάθησης: τι και πώς μαθαινουμε) Αυθεντική (μας επιτρέπει να φέρουμε αρκετή γνώση και δεξιότητες που ήδη έχουμε, γιατι είναι αρκετά συνθετη ώστε να επιτρέπει πολλές «εισόδους» και με αρκετές επικαλύψεις με καταστάσεις στις οποιες έχουμε προηγουμενη εμπειρία και έχουν νοημα στη ζωη μας) Δημιουργική και αναστοχαστική (δινει ευκαιριες να αναπαραστήσουμε, να εκφρασουμε αυτό που καταλάβαμε ή δεν καταλαβαμε, να φτιάξουμε αναλογίες και ακομα να το δουμε ως κομμάτι της δικής μας προσωπικής ιστορίας) Συνεργατική (με συνδιασμο της δικής μας δουλειάς με τη δουλειά άλλων και με έντονη εμπλοκη σε συζητήσεις. Ακομα και αν μας αρέσει πολύ να δουλευουμε μονοι μας η ανατροφοδότηση των άλλων, η επιβίωση της δουλειάς μας σε κριτική, ο συνδιασμος της με τη δουλειά άλλων είναι που της δινει αντικειμενική υπόσταση)

Τι ειδους μάθηση θελουμε στην τάξη; Meaningful learning, Productive learning Τι μας λεει ο Jonassen? O Saymour Sarason? H M Chi? http://fcit.usf.edu/matrix/matrix.php http://www.azk12.org/tim/

Κατηγοριες εμπλοκης «με το μυαλό» Παθητική (Passive) Ενεργητική (Active) Κατασκευαστική (Constructive) Διαλογική (Interactive) (Τα παραδειγματα τα εχω πάρει από την παρουσίαση http://www.nectec.or.th/icce2011/speakers/ICCE2011_michelene_20111118.pdf της M Chi)

Παθητική εμπλόκή Πχ ακουν μια διάλεξη χωρις να κρατουν σημειωσεις Βλεπουν ένα βιντεο ή παρακολουθούν μια επίδειξη Μελετουν ένα ηδη λυμένο παράδειγμα (χωρις να επεκτείνονται) Σιωπηλή ανάγνωση

Ενεργητική εμπλοκή (κάνουν κατι) Πχ αντιγράφουν μια λυση από τον πινακα Υπογραμμίζουν σημαντικές φράσεις Χρησιμοποιουν δοκιμαστικους σωλήνες και κάνουν μετρήσεις Δειχνουν Μαθαινουν απέξω ορισμούς

Κατασκευαστική εμπλοκή Πχ κατασκευαζουν ένα χαρτη εννοιων ή ένα διαγραμμα Εξηγουν με δικά τους λόγια ή προχωρουν μια σκέψη σε ένα κειμενο στις συνέπειές της ή ολοκληρώνουν μια ημιτελή λυση Θετουν ερωτήσεις Δικαιολογουν τις θέσεις τους Δημιουργουν υποθέσεις Συγκρινουν, αντιπαραθέτουν

Διαλογική εμπλοκή Πχ φτιάχνουν μια εξήγηση μαζι με ένα/μια συμμαθητή/τρια Χτιζει ο ενας πανω στη δουλεια του άλλου όπως στα wiki Διδάσκουν ένα συμμαθητή και δεχονται ερωτήσεις από αυτόν (μετα εναλλαγή των ρόλων) Συζητουν μαζι με μια συμμαθήτρια ένα εννοιολογικό χάρτη που έφτιαξαν

Πηγή Chi, M. T., & Wylie, R. (2014). The ICAP framework: Linking cognitive engagement to active learning outcomes. Educational Psychologist, 49(4), 219-243.

«πισω» από την εμπλοκή

Τι γινεται με την οπτικοποιηση; http://www.edutopia.org/youtube-educational-videos-classroom http://www.bbcactive.com/BBCActiveIdeasandResources/EducationvideosTenwaystousethemwell.aspx http://www.cambridge.org/elt/blog/2015/10/5-ways-use-video-classroom/ https://www.nyu.edu/faculty/teaching-and-learning-resources/strategies-for-teaching-with-tech/video-teaching-and-learning/guidelines-for-video.html

Άλλες γενικές πηγές https://www.nyu.edu/faculty/teaching-and-learning-resources/engaging-with-instructional-technology.html https://www.nyu.edu/faculty/teaching-and-learning-resources/strategies-for-teaching-with-tech.html