ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Θρησκευτική ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
«Διδασκαλία Χημείας στη Β/βαθμια Εκπαίδευση με την υποστήριξη εύχρηστων εκπαιδευτικών λογισμικών» Α. Γ ΕΩΡΓΙΑΔΟΥ Δρ. Α. Γ ΕΩΡΓΙΑΔΟΥ Ενδοσχολική Επιμόρφωση.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Επιστημολογική Επάρκεια
Επεξεργαστής κειμένου και γραμματισμός. Πιθανές θετικές επιδράσεις   Η διαδικασία της παραγωγής λόγου πλησιάζει στον τρόπο σκέψης του ανθρώπου που δεν.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Επεξεργαστής κειμένου και γλωσσική διδασκαλία. Πιθανές θετικές επιπτώσεις  Αντιμετώπιση του γραψίματος ως μιας δυναμικής – μη στατικής διδασκαλίας (αλληλοεγκιβωτισμός.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
Αθήνα, Νοέμβριος 2011 Το ηλεκτρο-δωμάτιο: ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό Μαρίνα Τομαρά MEd, Εκπαιδευτικός, Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Γλωσσική ανάπτυξη. Θεωρίες Γλωσσικής Ανάπτυξης  Οι υπέρμαχοι της θεωρίας της μάθησης- με πρωταγωνιστή τον Skinner- πιστεύουν ότι η ανάπτυξη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Προσχολική Παιδαγωγική
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Προσχολική Παιδαγωγική
Συνεργατική διδασκαλία
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ μαθηματοσ ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΑΣ-ΛΙΑΓΚΗΣ
Giroux & McLaren «Βorder pedagogy»
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
7ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Εκπαίδευση και μειονότητες
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Ομάδα Πρεσβευτών eSafetyLabel+
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ Συνεργατική μάθηση Ασφαλής χώρος ενίσχυσης της προσωπικής έκφρασης Χρήση «αποστασιοποίησης» και «προσομοίωσης» Ενσυναισθητική επικοινωνία. Με την συνεργατική μάθηση οι μαθητές μαθαίνουν να γνωρίζουν ο ένας τον άλλον και να σέβονται τις προσωπικές διαφορές τους. Δίνεται έμφαση στην εργασία σε μικρές ετερογενείς ομάδες. Σκοπός είναι η αλληλεξάρτηση των μαθητών και η ανάπτυξη αίσθησης αυτοσεβασμού. Έχει θετικά στοιχεία και αρνητικά (πιθανές συγκρούσεις, δεν προωθεί αβίαστα την κατανόηση και την ανεκτικότητα).

Ο ασφαλής χώρος έχει να κάνει με το γεγονός που παρατηρείται στα δημόσια σχολεία στην Ευρώπη εξαιτίας του πλουραλισμού. Μείζων θέμα είναι η διαχείριση των διαφορών και των συγκρούσεων που προκαλούνται από τις διαφορές πολιτισμών, θρησκειών και τρόπων ζωής. Διασαφηνίζεται ότι αφενός μεν αναγκαία είναι η διαμόρφωση ταυτότητας και αφετέρου η ενίσχυση της αλληλοκατανόησης. Ασφαλής χώρος στην θρησκευτική εκπαίδευση είναι και τα κοινά στοιχεία μεταξύ των θρησκειών. Παράδειγμα σχολεία της Β.Ιρλανδίας

Για την τρίτη προϋπόθεση ξεκινάμε με τους δυο τύπους μάθησης που έχουμε στην Μ.Βρετανία σχετικά με την Θ.Ε. Τη μάθηση για την θρησκεία και τη μάθηση από την θρησκεία. Η μάθηση για τη θρησκεία ενδιαφέρεται για την κατανόηση της φύσης της θρησκεία στη ζωή των ανθρώπων και την κοινωνία, τα πιστεύω της, την έκφραση και τις συγκεκριμένες πρακτικές της. Η μάθηση από την θρησκεία ασχολείται με την ανάπτυξη της σκέψης των μαθητών και την ανταπόκριση των δικών τους εμπειριών και των άλλων υπό το φως των γνώσεων για τη θρησκεία. Κατά τη διδασκαλία δεν επιλέγονται παιδιά από την τάξη για να εκπροσωπήσουν τις θρησκευτικές απόψεις που θα ειπωθούν, αλλά είτε θρησκευτικοί ηγέτες και σημαντικά θρησκευτικά πρόσωπά ή ήρωες με ονόματα των παιδιών ή ακόμη χρήση ιστοριών που όλα αυτά μπορούν να βρεθούν στο διαδίκτυο, κάτι «απομακρυσμένο» που προσεγγίζει τα παιδιά στην τάξη.

Η ενσυναίσθηση μας βοηθάει να πετύχουμε καλύτερη γνώση του άλλου, μεγαλύτερη κατανόηση για τον εαυτό μας και βελτίωση των σχέσεων μας με τους άλλους.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Φαινομενολογική προσέγγιση. Εναλλακτικές μορφές της είναι: α) να διδάσκει κάποιος για να προάγει τη γνώση και την κατανόηση όχι συγκεκριμένης θρησκευτικής σκέψης, ούτε μη θρησκευτικής άποψης, β) ν’ αποφεύγει να επιβάλλει τον δικό του τρόπο ζωής και τις απόψεις του σε μια άλλη θρησκεία, γ) να λειτουργεί κάποιος ενσυναισθητικά και δ) να κατανοεί ότι δεν πρέπει να κρίνει. Ερμηνευτική προσέγγιση. Σκοπός της είναι να παρέχει μεθόδους που να εξελίσσουν την κατανόηση διαφορετικών παραδόσεων, κατάλληλες να χρησιμοποιηθούν από όλα τα παιδιά σχολικής ηλικίας. Χρησιμοποιεί τρεις έννοιες – κλειδιά: αναπαράσταση, ερμηνεία και έκφραση γνώμης.

3. Διαλεκτική προσέγγιση. 4. Συνκειμενική προσέγιση. Η συνκειμενικότητα θεωρείται γεγονός, αλλά και πρόγραμμα. Όλη η εκπαίδευση διαμορφώνεται από συνκειμενικούς παράγοντες. Η συνκειμενική προσέγγιση λαμβάνει υπόψη το γεγονός πως η γνώση είναι συνκειμενικά περιορισμένη και πως κάθε άνθρωπος βλέπει τη ζωή από διαφορετική οπτική γωνία και δεν απελευθερώνεται απ’ αυτό παρά μόνο με συνειδητή προσπάθεια.