Απαρχές της Ευρωπαϊκής Ιστορίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Θρησκευτικη μεταρρυθμιση
Advertisements

Μαρία Μπελούμπαση Άρτεμις Παγάνη
Η ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ
Θρησκευτικός Τουρισμός
ΕΛΒΕΤΙΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.
ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ
6. Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
23. Η εξάπλωση του Χριστιανισμού στη Δυτική Ευρώπη
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
Η Παρακμή της Μαθηματικής Παιδείας τους Πρώτους Αιώνες του Μεσαίωνα του Ν. Καστάνη.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
ΟΙ ΑΓΙΟΙ: ΚΙΡΙΛΛΟΣ & ΜΕΘΟΔΙΟΣ
4ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας Μάρτιος 2012
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
Η ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
Γρήγορη επανάληψη.
Χώρες Δανάη Σαρναζίδου.
17. Χριστιανικά άσκηση- Μοναχισμός
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
Κύριλλος κ Μεθόδιος Άγιοι της εκκλησίας. Η ζωή τους Η ζωή τους Στις αρχές του 9ου αιώνα, οι αδελφοί Κωνσταντίνος (μοναστικό όνομα Κύριλλος) και Μεθόδιος,
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΥΡΤΙΑΣ ΑΙΤΩΛΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΕΣ ΟΜΟΛΟΓΙΕΣ
Αυτόχθονες πληθυσμοί Μενεξιά Στ1..
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και στους Βουλγάρους Κεφαλαιο τριτο Ενοτητα 4.
Αξιοθέατα και μνημεία των λαών της Ευρώπης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού ΣΤ’2.
Κύριλλος και Μεθόδιος. Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των.
ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
I. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ 1. Οι συνέπειες της μετανάστευσης των γερμανικών φύλων για την Ευρώπη.
ΚΟΥΡΙΟ, ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ, ΚΟΛΟΣΣΙ Λάρα Πάτσι, Ηλιάνα Αχιλλέως.
Ένα εισαγωγικό ταξίδι στον κόσμο της τέχνης..  Η τέχνη, ως δημιούργημα του ανθρώπου, είτε υπηρετεί τη θρησκεία, τις πεποιθήσεις, τα ιδανικά είτε εξυπηρετεί.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους
Η Ευρώπη του Μεσαίωνα Η Δυτική Ευρώπη
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Ευρωπαϊκή Ιστορία 6 συνάντηση (28/3/2017)
Αναγέννηση και χριστιανισμός
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Ευρωπαϊκή Ιστορία 5 συνάντηση (21/3/2017)
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Ευρώπη και Ελλάδα. Συγκρότηση αντικειμένου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΟ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΚΑΛΑ!!!!!!.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Θρησκευτική Μεταρρύθμιση
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
ΧΩΡΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
ΜΑΡΤΙΝΟΣ ΛΟΥΘΗΡΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Ταγμα Αδελφων Ελασσονων Καπουτσινων
Γεγονότα της Μεταρρύθμισης
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Απαρχές της Ευρωπαϊκής Ιστορίας Ευρωπαϊκή Ιστορία 2η συνάντηση 28/2/2017

Ερώτημα πρώτο Ποια Ευρώπη; Όνομα Σύνορα Περιεχόμενο -πολιτισμός Le Goff

Το όνομα Ευρώπη. Η μυθολογία

Μεσαίωνας Όρος (τι σημαίνει;). Σκοτεινά χρόνια Διάκριση. Τρεις περιόδους. Πρώιμος, Μέσος και Ύστερος

Πρώιμος Μεσαίωνας Οστρογότθοι, Γότθοι, Λομβαρδοί Βενεδικτίνοι, Βενέδικτος (Ευλογημένος) Μοναστήρια Προσευχή και ερμηνεία Εξάπλωση σε όλη την Ευρώπη – Κυρίως από την Ιρλανδία Συνέπειες στην εκπαίδευση και στη θρησκεία

Απαρχές εκπαίδευσης. Εισβολές «Βαρβάρων» Κατάλυση κοσμικών σχολείων . Απαρχές εκπαίδευσης. Εισβολές «Βαρβάρων» Κατάλυση κοσμικών σχολείων. Ο ρόλος της εκκλησίας 1.Θέλει να περάσει το λόγο του Θεού στους «Βαρβάρους». 2. Έχει ανάγκη από κληρικούς. 3. (παραπέμπει και στο 1). Χριστιανισμός. Ενδιαφέρεται όχι μόνο για την προσωπική σωτηρία όπως οι ινδουιστές αλλά για τη σωτηρία της ανθρωπότητας. Άρα θέλει να έρθει κοντά στους άλλους να τους πείσει. Πώς κατάφερε να περάσει το μήνυμα στους «Βαρβάρους»; 1.Χρήση των πρακτικών της αρχαιότητας όπως η διαλεκτική, η ρητορική. Άρα προσφυγή στην υπάρχουσα αρχαιοελληνική και λατινική πάραδοση. 2. Ίδρυσε εκπαιδευτήρια: δύο ειδών. 1. Τα καθεδρικά (για τους κληρικούς) και τα μοναστηριακά (στα μοναστήρια). 3.Προσαρμόστηκε στον πολιτισμό (συνήθειες, ήθη των «Βαρβάρων») ώστε να γίνει αποδεκτή. Επομένως. Η παρεχόμενη εκκλησιαστική εκπαίδευση περικλείει μία εγγενή αντίφαση: Συγκερασμός θρησκευτικού και κοσμικού στοιχείου, ιερού και βέβηλου. Αυτό το στοιχείο ενυπάρχει στο σχολείο για καιρό. Τι το ριζικά νέο έφερε η εκκλησία στην εκπαίδευση; Στην αρχαιότητα η διδασκαλία ήταν κατακερματισμένη. Ο μαθητής πήγαινε στον δάσκαλο και μάθαινε ένα γνωστικό αντικείμενο. Τώρα ο χώρος είναι σταθερός και, κυρίως, ενότητα της εκπαίδευσης γύρω από τις χριστιανικές αρχές.

Κάρολος ο Μεγάλος (742-814) Η βελτίωση: Η Καρολίγγεια Αναγέννηση του 8ου αιώνα Δύο Λόγια για την αυτοκρατορία: Καρλομάγνος ή Κάρολος ο Μέγας Φράγκος. Ιδρυτής της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας περιελάμβανε μεγάλο Μέρος της σημερινής Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία και τμήμα της Ισπανίας. Στην Αυλή του στο Άαχεν έφτιασε το Σχολείο της Αυλής με επικεφαλής τον Αλκουίνο. Σχολεία σε πολλά μέρη με στόχο κατάρτιση κληρικών και διοικητικών στελεχών. Περιεχόμενο μάθησης: Οι εφτά ελευθέριες τέχνες (trivium – quatrivium έμφαση στη γραμματική).

Ζακ Λε Γκοφ: (οι Διανοούμενοι στο μεσαίωνα εκ. Κέδρος, 2002: 35-6) Ζακ Λε Γκοφ: (οι Διανοούμενοι στο μεσαίωνα εκ. Κέδρος, 2002: 35-6). «Υπήρξε Καρολίγγεια Αναγέννηση»; «Η Καρολίγγεια Αναγέννηση δεν παρουσιάζει κανένα από τα ποσοτικά χαρακτηριστικά που θεωρούμε ότι εμπεριέχει η έννοια αναγέννηση. Όσο και αν βελτιώνεται η παιδεία των γόνων των ευγενών, που φοιτούν στη σχολή του Παλατιού, των μελλοντικών κληρικών, που εκπαιδεύονται σε μεγάλα μοναστήρια ή επισκοπικά κέντρα, καταλύεται οριστικά σχεδόν η στοιχειώδης εκπαίδευση που πρόσφεραν τα μεροβίγγεια μοναστήρια στα φτωχά παιδιά της υπαίθρου. Με τη μεγάλη μεταρρύθμιση του Τάγματος των Βενεδικτίων, το 817, την οποία εμπνεύστηκε ο αυτοκράτορας Λουί λε Πιε (Louis le PIeux) από τον άγιο Μπενουά ντ’Ανιάν (saint Benoit d’Aniane), αφού το μοναχικό τάγμα επανήλθε στην αρχική εσωστρέφεια του ασκητισμού, οι «εξωτερικές» σχολές των μοναστηριών έκλεισαν. Πρόκειται λοιπόν για αναγέννηση μιας κλειστής ελίτ –ενός ελάχιστου αριθμού- που είχε στόχο να προετοιμάζει για την καρολίγγεια μοναρχία ένα φυτώριο διοικητικών και πολιτικών στελεχών. Τα εγχειρίδια ιστορίας της Γαλλικής Δημοκρατίας έκαναν μεγάλο σφάλμα να εκλαϊκεύουν την εικόνα του Καρλομάγνου, αγράμματου άλλωστε, παρουσιάζοντάς τον ως προστάτη της μαθητικής νεολαίας και πρόδρομο του Ζιλ Φερί (Jules Ferry).