ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ: ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ
ΣΤΟΧΟΙ 1) Σκεφτείτε για τη χρήση του ανθρώπινου σώματος στις διαφημίσεις 2) Συζητήστε ποια μηνύματα προσπαθούν να δώσουν αυτές οι διαφημίσεις 3) Συζητήστε «την αλήθεια» αυτών των μηνυμάτων 4) Εργαστείτε από κοινού για να καταλήξετε σε εναλλακτικούς τρόπους διαφήμισης
ΜΕΡΙΚΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ 1) Θα θέλαμε όλοι να συμμετέχουν 2) Απαντήστε στις ερωτήσεις ελεύθερα και με ειλικρίνεια κατά τη διάρκεια της συνάντησης 3) Μας ενδιαφέρει να κοινοποιήσουμε όσα θα συζητήσουμε: συνεπώς, εκφράστε όσα πιστεύετε για κάθε θέμα 4) Κανείς δεν είναι εδώ για να σας κρίνει και κανείς δεν θα το κάνει
ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΥΣΙΕΣ ΠΟΥ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ Απόδοση Εμφάνιση Ουσίες βελτίωσης
ΤΥΠΟΙ ΟΥΣΙΩΝ ΠΟΥ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ Νόμιμες ουσίες: - συμπληρώματα (π.χ. βιταμίνες, πρωτεΐνες, μεταλλικά στοιχεία…) - μη συνταγογραφούμενα φάρμακα Παράνομες (ντόπινγκ) ουσίες: Ουσίες που απαγορεύονται από το όργανο διοίκησης κάθε αθλήματος (π.χ. αναβολικά στεροειδή, αυξητικές ορμόνες, EPO, διεγερτικά….).
Θα θέλαμε να μάθουμε τις απόψεις σας σχετικά με αυτό ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ: ΠΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ? Θα θέλαμε να μάθουμε τις απόψεις σας σχετικά με αυτό Έχουμε προετοιμάσει μια δραστηριότητα που μπορείτε να συμπληρώσετε ατομικά (Δραστηριότητα 1)
ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΓΙ’ ΑΥΤΟ…
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1: ΤΙ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΓΙ’ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ; ΠΟΣΟ ΑΛΗΘΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ; Οι διαφημίσεις δείχνουν πραγματικά σώματα που μπορεί κανείς να συναντήσει στο δρόμο ανά πάσα στιγμή; Τα σώματα που μπορεί κανείς να δει στις διαφημίσεις είναι αποτέλεσμα καλής προπόνησης, καλής διατροφής και προσεκτικής και ασφαλούς χρήσης ουσιών που βελτιώνουν την απόδοση και την εμφάνιση; Τα σώματα που μπορεί κανείς να δει στις διαφημίσεις δεν είναι πραγματικά; Τα σώματα που μπορεί κανείς να δει στις διαφημίσεις αποτελούν μέρος των προσπαθειών των παραγωγών των μέσων ενημέρωσης και τίποτα άλλο; Τα σώματα που μπορεί κανείς να δει στις διαφημίσεις μπορούν να αποκτηθούν από εκείνους που χρησιμοποιούν τακτικά ουσίες που βελτιώνουν την απόδοση και την εμφάνιση;
ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ, ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ Είναι αυτές οι απόψεις αληθοφανείς; Συμμερίζονται αυτές τις απόψεις και οι άλλοι; Οι απόψεις αυτές κυριαρχούν στην κοινωνία;
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3: ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΒΙΝΤΕΟ Video 1 2) Video 2
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ! ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΕΙΡΩΝΕΙΑΣ! Διαφημιστική εταιρία: Leo Burnett Costa Rica Εκτελεστικός Διευθυντής Δημιουργικού: Douglas Castro Διευθυντής Δημιουργικού / Κειμενογράφος: David Carvajal Καλλιτεχνικός Διευθυντής: Yoshua León Φωτογράφος: Tadeuz Jalocha Πρόσθετοι συντελεστές: Jennifer Caldwel
ΕΠΟΜΕΝΩΣ, ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ; Οι διαφημίσεις χρησιμοποιούν τα ανθρώπινα σώματα ώστε να μας κάνουν να πιστεύουμε ότι τα προϊόντα είναι καλά και/ή υγιεινά Τα σώματα που βλέπει κάποιος μπορεί να απέχουν από την πραγματικότητα Οι διαφημίσεις χρησιμοποιούν γραφικά τεχνάσματα, επεξεργασία φωτογραφιών και άλλα μέσα για να πετύχουν τους στόχους τους Οι διαφημίσεις θα μπορούσαν να είναι διαφορετικές!!
ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙ’ ΑΥΤΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ;
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2: ΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΟΥΜΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ Κάντε μικρές ομάδες των 4-5 ατόμων και: 1. Αναθέστε σε κάθε ομάδα ένα ΠΡΟΪΟΝ στόχο 2. Ζητήστε από κάθε ομάδα να συζητήσει και να προτείνει μια ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ 3. Κάθε ομάδα μοιράζεται τις εργασίες της με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες
ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ-ΣΤΟΧΟΙ! ΡΟΥΧΑ ΑΡΩΜΑ ΟΥΣΙΕΣ ΠΟΥ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΕΣ Τώρα μοιραζόμαστε το σχέδιο διαφήμισης κάθε ομάδας…
Σας ευχαριστώ! Διαφήμιση Πραγματικότητα