Πρόγραμμα «Οδυσσέας» Η Διαδραστική Τηλεδιάσκεψη στην Υπηρεσία του Σύγχρονου Σχολείου Ομάδα…. X@ivania Μέλη Ομάδας 1.Βαθρακογιάννη Μαρία: εκπαιδευτικός Α΄θμιας 2.Κυριακοπούλου Τάνια: εκπαιδευτικός Α΄θμιας 3.Τασιούλας Γεώργιος : εκπαιδευτικός Β΄θμιας 4.Τριανταφυλλάκης Ελευθέριος : εκπαιδευτικός Β΄θμιας
«Η Φιλία» Θέμα: Συνεργαζόμενα σχολεία: 3ο Δημοτικό Σχολείο Αγίων Αναργύρων Αττικής 87ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
1. Λόγοι επιλογής του θέματος Γενική Περιγραφή 1. Λόγοι επιλογής του θέματος Η παρατηρούμενη ανάγκη για αποδοχή του διαφορετικού με σκοπό τη δημιουργία φιλικών σχέσεων Η δημιουργία θετικής διάθεσης για συνεργασία και αυτενέργεια. Η εμβάθυνση : στα συναισθήματα, στον σεβασμό, στη διαφορετικότητα και στην ενσυναίσθηση.
2. Στοχοθεσία Ως προς τις γνώσεις…οι μαθητές να μάθουν: να ονομάζουν τα συναισθήματα την έννοια της διαφορετικότητας, ως προς το φύλο, τον πολιτισμό, τη θρησκεία κ.α. Ως προς τις δεξιότητες…οι μαθητές να είναι ικανοί: να βελτιώσουν την επικοινωνιακή ικανότητά τους στο σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους να «μπαίνουν στη θέση του άλλου», υιοθετώντας διαφορετικές οπτικές γωνίες και να αποδίδουν με αντικειμενικότητα τα δεδομένα της πραγματικότητας, όταν αυτό χρειάζεται. (ενσυναίσθηση)
οι μαθητές να αποκτήσουν θετική στάση σε σχέση με: Ως προς τις στάσεις… οι μαθητές να αποκτήσουν θετική στάση σε σχέση με: την ευαισθητοποίηση σε ζητήματα αυτοπαρουσίασης και αυτοέκφρασης την αποδοχή της διαφορετικότητας τη δημιουργία φιλικών σχέσεων
3. Μεθοδολογική Προσέγγιση Έλεγχος και αναδόμηση της προυπάρχουσας γνώσης Ενεργός συμμετοχή- Κοινωνική Αλληλεπίδραση Ανακαλυπτική Διερευνητική Μάθηση Συνεργατική Οικοδόμηση της γνώσης Εμπλοκή των μαθητών σε αυθεντικά περιβάλλοντα Μέθοδος Project Διαθεματικότητα
Με βάση την προτεινόμενη προσέγγιση προτείνονται τέσσερα κύρια στάδια διδακτικών παρεμβάσεων (Anastasiades, 2003; 2007; 2009) (Σχήμα 1).
Σχεδιασμός Διδακτικών Παρεμβάσεων Δραστηριότητες πριν από την 1η Τηλεδιάσκεψη Α. Δραστηριότητα ενδυνάμωσης ομάδας . (Οι μαθητές σε κύκλο-ένας ένας μπαίνει στο κέντρο, λέει το όνομά του και κάτι που τον χαρακτηρίζει.) Στόχος προς επίτευξη: απόκτηση θετικής στάσης σε ζητήματα αυτοπαρουσίασης και αυτοέκφρασης Μεθοδολογική προσέγγιση: Ενεργός συμμετοχή-Κοινωνική Αλληλεπίδραση
Β. Συμβόλαιο ομάδας – κανόνες (padlet) 3ο Δημοτικό Σχολείο Αγίων Αναργύρων Αττικής https://padlet.com/maria_vath/no0c16fxtmuy
87ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης https://padlet.com/maria_vath/7y8b290yw2ge
Στόχος προς επίτευξη: δημιουργία θετικής διάθεσης για συνεργασία Μεθοδολογική προσέγγιση: Συνεργατική Οικοδόμηση της γνώσης Γ. Χωρισμός σε 3 ομάδες, ανάθεση ρόλων για τη δημιουργία παρουσίασης ppt με θέμα: η τάξη, το σχολείο, ο τόπος μου. Στόχος προς επίτευξη: βελτίωση επικοινωνιακής ικανότητας στο σχολικό πλαίσιο - συνεργασία) Μεθοδολογική προσέγγιση: Συνεργατική Οικοδόμηση της γνώσης και Εμπλοκή των μαθητών σε αυθεντικά περιβάλλοντα