Το άγαλμα που κρύωνε του Χρ. Μπουλώτη ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ Το άγαλμα που κρύωνε του Χρ. Μπουλώτη ΜΠΟΥΖΑ ΜΥΡΤΩ Γ1 Μάθημα: Ν. Λογοτεχνία Σχολ. Έτος: 2015-16 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ελ. Γκόνου
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Ένα άγαλμα που παρίστανε ένα αγόρι μ’ ένα μικρό σκύλο αγκαλιά ένιωθε μοναξιά, έντονη μοναξιά στο Εθνικό Μουσείο της Αθήνας. Μοναξιά, καθώς νοσταλγούσε αθεράπευτα την πατρίδα του στη Μικρασία και επιθυμούσε όσο τίποτα να συναντήσει μικρά Ελληνάκια, να παίξει μαζί τους, να ακούσει τα ελληνικά, να συνάψει φιλίες.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Έναν Οκτώβρη, όμως, το αγαλματάκι θα αποκτήσει τρεις καινούριους φίλους: την κυρία Γαλάτεια, την καθαρίστρια του μουσείου, με την οποία μοιράζονται την ίδια καταγωγή, ένα παράξενο γαλάζιο πουλί και τον Λάμπη, το γιο του νυχτοφύλακα. Η φιλία που αναπτύσσει το προσφυγάκι με τα άτομα αυτά, θα το βοηθήσει να πραγματοποιήσει το όνειρό του, δηλαδή να καταφέρει μια μέρα να ανταμώσει τον τόπο του.
Δραστηριότητα 1 Δώσε έναν διαφορετικό τίτλο στο βιβλίο. «Το προσφυγάκι που αναζητούσε τις ρίζες του»
Δραστηριότητα 2 Ποια σκηνή θυμάσαι περισσότερο και γιατί; Περισσότερο θυμάμαι τη σκηνή, στην οποία τα αγάλματα του μουσείου σεριανούσαν στις αίθουσες, ολοζώντανα πλέον. Γυναίκες, άντρες, παιδιά, θεοί, όλοι μαζί σε ένα χορό, ένα βουβό πανηγύρι, μα τόσο ζωηρό.
Δραστηριότητα 2 Θεωρώ ότι η σκηνή αυτή έχει μείνει χαραγμένη στη μνήμη μου, διότι το γεγονός που περιγράφει είναι ασυνήθιστο και βασικά απίθανο να συμβεί στην πραγματική ζωή. Μου έκανε εντύπωση η φαντασία αυτή του συγγραφέα να ζωντανέψει τα άψυχα αντικείμενα και γι’ αυτό το λόγο μού προσείλκυσε το ενδιαφέρον και μου κέντρισε την προσοχή, διότι αντιτίθεται στην ανθρώπινη λογική.
Δραστηριότητα 3 Ποιος είναι ο αγαπημένος σου ήρωας; Σε ποιο σημείο του έργου θα ήθελες να μπορούσες να του μιλήσεις και τι θα του έλεγες; Ο αγαπημένος μου ήρωας είναι το προσφυγάκι, ο κεντρικός δηλαδή χαρακτήρας του έργου.
Δραστηριότητα 3 Θα επιθυμούσα να είχα τη δυνατότητα να του μιλήσω στο σημείο, όπου είχε ταξιδέψει στην αντίπερα όχθη του Αιγαίου, όπου είχε επισκεφθεί τα μέρη του, είχε ανταμώσει τον τόπο του, είχε πλημμυρίσει με αναμνήσεις, ευχάριστες και δυσάρεστες, καθώς θα ήθελα πολύ να μάθω το πώς ένιωσε τη στιγμή που αντίκρισε την πατρίδα του για ακόμη μια φορά, που ερχόταν σε επαφή με το παρελθόν του και τις ρίζες του μετά από τόσα χρόνια.
Δραστηριότητα 3 Θα του ζητούσα να μου διηγηθεί επίσης όχι μόνο τα συναισθήματά του αλλά και τις εντυπώσεις του από την απρόσμενη αυτή επίσκεψή του στη Μικρά Ασία, καθώς θέλω πολύ κάποια μέρα να περάσω και εγώ από εκείνα τα μέρη.
ΤΕΛΟΣ