Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Advertisements

ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Γιάννα Αντωνίου Δρ Γλωσσολόγος - Ερευνήτρια ΙΕΛ Τεχνολογίες λογισμικών πολυμέσων για εκπαίδευση και πολιτισμό Δράσεις και Προοπτικές ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Χρησιμοποιώντας τους Η/Υ ως εργαλεία μάθησης
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ)
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Η Πληροφορική στην εκπαίδευση στην ψυχαγωγία και στον πολιτισμό
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Τηλεκπαίδευση Χαρίκλεια Τσαλαπάτα Κέντρο Δικτύου Τηλεματικής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Δρ Αδάμ Δαμιανάκης Διευθ. ΣύμβουλοςΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.  Παραγωγές εκπαιδευτικών τίτλων πολυμέσων  Δημιουργία συστήματος εκπαίδευσης από απόσταση  Συμμετοχή.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ.
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Τα πολυμέσα είναι: τεχνολογία λογισμικού και υλικού που συνδυάζει Κείμενο Ήχο Φωτογραφία Κινούμενο σχέδιο Σχέδιο Κινούμενη εικόνα Πολυμέσα.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Εκπαιδευτικό λογισμικό. Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα Δε σχεδιάστηκαν για εκπ/κή χρήση αλλά χρησιμοποιούνται.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για κωφούς και βαρήκοους μαθητές.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
O σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης σε υπολογιστή
H μοντελοποίηση στο σχεδιασμό εκπαιδευτικού λογισμικού
Διδακτική της Πληροφορικής
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Τι είναι το E-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED..
Τπε και γλώσσα.
Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
«Υπηρεσίες Ψηφιακής Μάθησης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο»
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικό λογισμικό
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Οι εκπαιδευτικές τεχνολογίες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης Μαρία Κορδάκη PhD, MEd.

Γιατί?

Δυνατότητες – προοπτικές 1. Πολλαπλές αναπαραστάσεις 2. Διασυνδεδεμένες αναπαραστάσεις 3. Προσομοιώσεις 4. Αλληλεπίδραση - Aνατροφοδότηση 5. Επικοινωνία στο χώρο και στο χρόνο του μαθητή και πολλών προς πολλούς

Είδη αναπαραστάσεων

1. Οι αναπαραστάσεις Εικόνες Ηχος Κείμενα, Διαχείριση πληροφορίας με πολλαπλούς τρόπους (με βάση τον συγγραφέα, τον τίτλο, τις λέξεις κλειδιά) Υπερμέσα Πολυμέσα Γραφικές αναπαραστάσεις Τα υπολογιστικά αντικείμενα Οι γλώσσες προγραμματισμού Προσομοιώσεις πραγματικών καταστάσεων (πειραμάτων, συστημάτων, ανθρώπινων αισθησιοκινητικών ενεργειών) Η εικονική πραγματικότητα Οι μικρόκοσμοι Τα παιχνίδια

Είδη ανατροφοδότησης

2. Η ανατροφοδότηση Ηχος Κείμενο Γραφική ανατροφοδότηση Αριθμητική Πολλαπλή ανατροφοδότηση Επιβράβευση Διόρθωση Αυτοδιόρθωση intrinsic and extrinsic feedback

Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης Σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης: Δημοτικό Γυμνάσιο Λύκειο Πανεπιστήμιο Στην εκπ/ση ενηλίκων Στη μάθηση από απόσταση οργανωμένων κοινοτήτων μάθησης και ατομικών χρηστών

Η ιστορία της εξέλιξης Η εξέλιξη του παραγόμενου εκπαιδευτικού λογισμικού ακολουθεί την πορεία της εξέλιξης των δυνατοτήτων των ηλεκτρονικών υπολογιστών Οι επιδράσεις των ηλεκτρονικών υπολογιστών στη διδασκαλία και στη μάθηση συνδέονται με την ποιότητα του λογισμικού η οποία συνδέεται με την ποιότητα του εκπαιδευτικό σχεδιασμού και το είδος των εργαλείων τα οποία κάθε φορά χρησιμοποιούνται

Η έρευνα στην περιοχή της χρήσης του υπολογιστή ως εργαλείου μάθησης Εστιάζει στο σχεδιασμό περιβαλλόντων μάθησης (εργαλείων και δραστηριοτήτων) με βάση τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης, που εστιάζουν στο πως ο μαθητής μαθαίνει βασισμένων στα αποτελέσματα ερευνών για το πώς ο μαθητής μαθαίνει γενικά αλλά και ειδικά το αντικείμενο μάθησης με την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του Διαδικτύου στη μάθηση, με την επινόηση νέων αναπαραστασιακών συστημάτων Στο σχεδιασμό εργαλείων και μελετών αξιολόγησης με βάση τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης Πιο συγκεκριμένα διερευνάται η επίδραση των υπολογιστικών και δικτυακών τεχνολογιών στη διδασκαλία και στη μάθηση όλων των γνωστικών αντικειμένων Το είδος και η εξέλιξη των νοητικών κατασκευών των μαθητών σε αλληλεπίδραση με εκπαιδευτικό λογισμικό ή μέσω του διαδικτύου σε όλα τα αντικείμενα