H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
 Σελίδα 1 ΠΡΟΤΥΠΟ, ένα διαφορετικό σχολείο για το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο Αθήνα, Φεβρουάριος 2011.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΘΑΡΗΣ – ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΙΠΕΡΤΗ
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Jigsaw: Τί είναι;.
Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΤΖΑΡΙΩΤΗ - ΚΩΣΤΑΡΑ.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη μάθηση έχουν-πέραν των κοινών-και ορισμένες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΤΥΧΟΥΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Παρουσίαση Χρύσω Στυλιανού τέως Διευθύντρια Σχολής Κωφών

Συνεκπαίδευση με ΕΝΤΑΞΗ: τα Παιδιά της Γειτονιάς Η.Β. Ενσωμάτωση Συνεκπαίδευση με ΕΝΤΑΞΗ: τα Παιδιά της Γειτονιάς Η.Β. Ενσωμάτωση Integration OΡΟΛΟΓΙΑ: Η.Π.Α. Ένταξη Μainstreaming Inclusion Σ.Χ. Ομαλοποίηση Normalisation

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΑΓΓΛΙΑ: Έκθεση Warnock (1978) Η.Π.Α. : P. L. 94 – 142 Νέος Εκπαιδευτικός Νόμος (The 1981 Educational Act) Η.Π.Α. : P. L. 94 – 142 The Education for All Handicapped Children Act (Με σύγχρονες τροποποιήσεις)

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΥΠΡΟΣ: Νόμος περί Ειδικής Εκπαίδευσης 4/79 (όχι ξεκάθαρα για ένταξη) Περί Αγωγής και Εκπαίδευσης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες Νόμος του 1999

ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΣΥΝΗΓΟΡΟΥΝ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ Πριν Αντί στο «γενικό» σχολείο σε «ξεχωριστό πλαίσιο» κατηγοριοποίηση περιθωριοποίηση

Σήμερα Ένταξη στο περιβάλλον όπου φυσιολογικά ανήκουν ελάχιστα περιοριστικό περιβάλλον (least restrictive environment) Όλα τα παιδιά έχουν: - την ίδια ηλικία - τις ίδιες ικανότητες ανεξάρτητα από: - αναπηρία - μαθησιακή δυσκολία - εκπαιδευτική ανάγκη

Ένταξη σε περιβάλλον ακουόντων γιατί: Τα παιδιά θα ζήσουν σε μια κοινωνια που «ακούει και μιλάει». Στο περιβάλλον των ακουόντων θα γνωρίσουν τη φυσική γλώσσα. Με την ένταξη προσφέρουμε ό,τι δεν μπορούν να κερδίσουν από τις «κωφικές» εμπειρίες.

«Το σχολείο αποτελεί ένα μικρόκοσμο της κοινωνίας

Στη γενική τάξη τα παιδιά: Κοινωνικοποιούνται Επικοινωνούν πιο νωρίς Έχουν τις ίδιες ευκαιρίες και εμπειρίες Εκτίθενται στα ίδια κίνητρα και τις ίδιες προκλήσεις Αναπτύσσονται και συναισθηματικά και κοινωνικά (εκτός από γνωσιολογικά)

Με την ένταξη θα συνειδητοποιήσουν ενωρίς ότι θα λειτουργήσουν στον κόσμο «που ακούει» με κανονικές δεξιότητες επικοινωνίας. Γι’ αυτό θα προσπαθήσουν να τα καταφέρουν στον ανώτατο δυνατό βαθμό.

Με την ένταξη τα παιδιά: Θα γνωρίσουν δείγματα και συνθήκες της καθημερινής ζωής. Θα παίξουν, θα μιλήσουν και θα δραστηριοποιηθούν πλήρως. Θα αναλάβουν τις ευθύνες τους μέσα από κανονικές διαπροσωπικές αλληλεπιδράσεις.

Η απομόνωση σε ειδικό σχολείο οδηγεί: Σε άρνηση του περιβάλλοντος της κανονικής τάξης. Σε άρνηση να δεχτεί τις πραγματικότητες της ζωής και να ζήσει μαζί με τους άλλους ανθρώπους. Το παιδί να συμπεριφέρεται μόνο ως κωφό άτομο, γιατί το μεταχειρίζονται ως «κωφό».

στην Ολοκλήρωση του ατόμου (Self – Actualisation) Η ένταξη βοηθά στην Ολοκλήρωση του ατόμου (Self – Actualisation) αφού τα παιδιά αναπτύσσονται στον κανονικό κόσμο της ακοής.

Η συναναστροφή με τα ακούοντα παιδιά βοηθά: Στην ανάπτυξη αισθήματος ευθύνης Στην προαγωγή κοινωνικών σχέσεων ανάμεσα στις δυο ομάδες Στην ανάπτυξη αλληλοκατανόησης, αποδοχής και εμπιστοσύνης

Οι γονείς των παιδιών με πρόβλημα ακοής θέλουν τα παιδιά τους να φοιτούν σε γενικό σχολείο, γιατί έτσι νιώθουν ότι το παιδί τους είναι ίδιο με τους συμμαθητές του. Η φοίτησή του σε ειδικό σχολείο οδηγεί σε απομάκρυνσή του από τους γονείς και το σπίτι του.

Η ένταξη έχει θετικά αποτελέσματα στα παιδιά με ειδικές ανάγκες στο σύνολο των παιδιών στο σχολείο γενικά γιατί

Το κάθε παιδί ανεξάρτητα από ικανότητες ή περιορισμούς συνεισφέρει στη μάθηση και ολόπλευρη ανάπτυξη των υπολοίπων. Η ενίσχυση, ο εμπλουτισμός, οι αλλαγές στην τάξη και στο σχολείο αποτελούν παιδαγωγική και κοινωνική αξία.

ΛΟΓΟΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ Πιθανότητα απόρριψης των παιδιών με ειδικές ανάγκες από τους συνομήλικούς τους, πράγμα που οδηγεί στη δημιουργία ψυχολογικών προβλημάτων: -Απογοήτευση -Αίσθημα αποτυχίας -Παλινδρόμηση -Φόβο -Ένταση -Αγωνία με αποτέλεσμα τη μη συμμετοχή του σε γλωσσικές ή άλλες δραστηριότητες.

Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες νιώθουν πιο άνετα ανάμεσα στους όμοιούς τους, ενώ αισθάνονται άβολα και μειονεκτικά μεταξύ «ακουόντων». Οι μέθοδοι διδασκαλίας και τα εποπτικά μέσα στη γενική τάξη δεν βοηθούν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Η μη κατάλληλη επιμόρφωση του γενικού εκπαιδευτικού οδηγεί: - στην όχι σωστή και ουσιαστική βοήθεια του παιδιού με αποτέλεσμα να καθυστερεί εκπαιδευτικά. - στην πρόκληση ζημιάς αν δεν αποδεχτεί τα παιδιά. Μέσα στη γενική τάξη ο ειδικός δάσκαλος δεν μπορεί να παρέχει στο παιδί άμεση και εντατική ειδική βοήθεια.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ